Wel premie betaald, toch niet verzekerd!
Geplaatst: 06 feb 2007 12:31
Wij hebben een bedrijfsautoverzekering lopen bij verzekeringsmaatschappij Unive. Na een eenzijdig ongeval, waarbij de auto is weggesleept blijkt onze auto niet verzekerd te zijn.
Na navraag bij Unive blijkt dat: De auto niet verzekerd is, maar dat er wel per kwartaal premie betaald wordt.
Het verhaal is nu dat op 13-10-2006 wij van auto zijn gewisseld, telefonisch is deze wijziging doorgeveven hierbij kregen we te horen dat alles in orde was en de nieuwe auto is verzekerd. Binnen 1 week kregen we de bevestiging binnen per post, deze is ingevuld geretourneerd. Hierna hebben we niets meer van Unive gehoord. Tot het ongeval, hierbij blijkt dus dat de oude auto nog steeds verzekerd was. Aangezien deze auto vanaf 04-11-2006 niet meer in ons bezit is hoeft deze auto ook niet meer verzekerd te zijn.
Volgens Unive hebben ze geen bevestiging terug gekregen. Hierdoor hebben ze de voorlopige dekking van de nieuwe auto op 17-11-2006 stop gezet en de oude auto terug verzekerd. Hiervan hebben wij nooit bericht gekregen. Aangezien wij premie betalen voor een auto, hebben we zelf gedacht dat alles goed geregeld was. En waarom betalen voor een auto die je niet meer bezit? Onze oude auto is zelf niet meer geregistreerd in Nederland, deze is voor export weggegaan.
Bij een bezoek aan Unive zuid te Tilburg krijgen wij te horen dat de auto niet was verzekerd en ook niet met terug werkende kracht verzekerd wordt. Na onze vraag waarvoor wij dan premie hebben betaald, krijgen wij als reactie "voor de oude auto en dat we daar de premie voor terug kunnen vorderen". Dit is uiteraard niet onze bedoeling, wij betalen net als ieder ander om als er iets gebeurd verzekerd te zijn voor de hieruit voort vloeiende kosten.
Nu draaien we zelf op voor alle kosten van oa. wegslepen, schade aan hectometerpaal, etc. En een boete voor onverzekerd rijden, hierbij blijft er ook een regstratie staan voor 5 jaar. Een onterechte registratie waarbij je ook in een duurdere schaal valt bij verzekeringen. Dit is uiteraard zeer nadelig voor onze bedrijfsvoering.
Na navraag bij Unive blijkt dat: De auto niet verzekerd is, maar dat er wel per kwartaal premie betaald wordt.
Het verhaal is nu dat op 13-10-2006 wij van auto zijn gewisseld, telefonisch is deze wijziging doorgeveven hierbij kregen we te horen dat alles in orde was en de nieuwe auto is verzekerd. Binnen 1 week kregen we de bevestiging binnen per post, deze is ingevuld geretourneerd. Hierna hebben we niets meer van Unive gehoord. Tot het ongeval, hierbij blijkt dus dat de oude auto nog steeds verzekerd was. Aangezien deze auto vanaf 04-11-2006 niet meer in ons bezit is hoeft deze auto ook niet meer verzekerd te zijn.
Volgens Unive hebben ze geen bevestiging terug gekregen. Hierdoor hebben ze de voorlopige dekking van de nieuwe auto op 17-11-2006 stop gezet en de oude auto terug verzekerd. Hiervan hebben wij nooit bericht gekregen. Aangezien wij premie betalen voor een auto, hebben we zelf gedacht dat alles goed geregeld was. En waarom betalen voor een auto die je niet meer bezit? Onze oude auto is zelf niet meer geregistreerd in Nederland, deze is voor export weggegaan.
Bij een bezoek aan Unive zuid te Tilburg krijgen wij te horen dat de auto niet was verzekerd en ook niet met terug werkende kracht verzekerd wordt. Na onze vraag waarvoor wij dan premie hebben betaald, krijgen wij als reactie "voor de oude auto en dat we daar de premie voor terug kunnen vorderen". Dit is uiteraard niet onze bedoeling, wij betalen net als ieder ander om als er iets gebeurd verzekerd te zijn voor de hieruit voort vloeiende kosten.
Nu draaien we zelf op voor alle kosten van oa. wegslepen, schade aan hectometerpaal, etc. En een boete voor onverzekerd rijden, hierbij blijft er ook een regstratie staan voor 5 jaar. Een onterechte registratie waarbij je ook in een duurdere schaal valt bij verzekeringen. Dit is uiteraard zeer nadelig voor onze bedrijfsvoering.