Pagina 1 van 1

UPC levert niet, wil wel geld - wat te doen

Geplaatst: 06 feb 2007 22:24
door Christien123
in oktober 2006 heb ik bij UPC een pakket aangevraagd van kabel en internet. Ik had eigenlijk alleen interesse in internet, maar daarvoor moest je kabel hebben.

17 november zou het signaal op de kabel gezet worden, ik kreeg geen signaal. Geprobeerd UPC te bellen, kon niet, het systeem lag er daar uit, de week erop weer iedere x bellen, maar elke x waren ze te druk en adviseerden ze via een bandje op een ander tijdstip terug te bellen.
Ik het webformulier een paar x ingevuld en aangegeven dat ze me na mijn werktijden (na 3u 's middags) konden bellen. Dat deden ze steeds niet. Toen ik na twee weken een medewerker aan de lijn kreeg, zeiden ze dat ze me vaak hadden geprobeerd te bereiken, maar dit niet lukte. Dat kan kloppen, want er werd wel vaak gebeld als ik aan t lesgeven was, en dus niet de telefoon op kon nemen.
Maar goed, ik kon dus een monteur laten komen. Als zou blijken dat het probleem aan mijn kabels ligt, zouden er voorrijdkosten in rekening worden gebracht. Men kon mij niet vertellen hoe hoog die voorrijdkosten zouden kunnen zijn. Ik heb dit dus geweigerd.
Het bleek ook dat er helemaal geen internet voor me in het systeem stond, alleen kabel-tv.
Ik heb gevraagd of ik kosteloos van het kabelabonnement af mocht zien en volgens de UPC-medewerker mocht dit. Ik hoefde dan helemaal niets te betalen.

Dus ik heb het hele UPC-gebeuren opgegeven en heb een vaste telefoonlijn + ADSL genomen.

UPC stuurt mij nu toch rekeningen. Ik heb ze een brief gestuurd. Nu hebben ze gebeld en gezegd dat als ik van mijn abonnement af wil, er toch een monteur langs zal moeten komen die constateert dat er idd geen signaal op mijn kabel staat. Weer onder dezelfde voorwaarden: mogelijk worden er kosten in rekening gebracht, en men wil niet zeggen hoe hoog die kosten kunnen zijn.
Ze ontkennen nu dat er ooit gezegd is dat ik kosteloos van het abonnement af kon komen en verwijten mij nu dat ik niet meewerk aan het leveren van de dienst: ik weiger namelijk die monteur.

Iemand advies: gewoon blijven weigeren te betalen of toch andere stappen ondernemen?
Ik ben wel een beetje bang dat ik nu te maken krijg met incassobureaus en deurwaarders enzo.

Re: UPC levert niet, wil wel geld - wat te doen

Geplaatst: 07 feb 2007 12:41
door Christien123
ps: iemand een idee of alleen de uispraak van een upc-medewerker, dat ze je gewoon uit het systeem kunnen halen en de belofte dat je geen kosten hoeft te betalen al rechtsgeldig is?

Re: UPC levert niet, wil wel geld - wat te doen

Geplaatst: 07 feb 2007 12:53
door Henri42
Ik zou proberen met UPC tot een financiele schikking te komen, zie de heiza over KPN planet, hetzelfde verhaal, Een contract moet je nakomen, je hebt niets aangetekend opgezegd ?.