Pagina 1 van 1
Bad Subway Villeroy & Boch
Geplaatst: 07 feb 2007 22:57
door jan kammeijer
Ik heb een bad gekocht bij badkamermarkt.nl. Prijstechnisch goed.
Ik heb het bad diverse malen gepast het is bij ons onbeschadigd bezorgt en wij hebben nergens tegenaan gestoten. De beschermfolie was beschadigd bij het Logo van Villeroy & Boch, maar aan het bad niets te zien.
Na het stucwerk in orde gemaakt te hebben bad definitief gemonteerd en in kit gelegd.
Alles o.k. beschermfolie verwijderd, alles is nog steeds goed.
bad vol laten lopen met water, nu ontstaan er ineens haarscheurtjes op de rand volgens badkamermarkt.nl de meest sterke kant van het bad.
Volgens Villeroy & Boch hebben we het bad gestoten waardoor de haarscheurtjes ontstaan.
Kortom zij doen niets en draaien op voor het repareren van een slecht geleverd product.
Re: Bad Subway Villeroy & Boch
Geplaatst: 08 feb 2007 00:11
door alfatrion
De fabrikant kunt u het beste links laten liggen en direct schriftelijk met de verkoper contact op nemen, met wie u een overeenkomst heeft. Nu het bad scheurtjes vertoont binnen de garantie periode is de afgeleverde zaak vermoedelijk ondeugdelijk. Het is aan de verkoper om het tegendeel aan te tonen, of de zaak (het bad) te repareren of te vervangen aan u de keus. De mening van de fabrikant is hierin niet voldoende. Tijdens de transport zou de zaak best ergens tegen aan zijn gestoten. Indien de verkoper de zaak heeft getransporteerd dan is dit voor risico van de verkoper.
Eventueel zou u kunnen voorstellen om er een onafhankelijke deskundige bij te halen en met de winkelier afspreken dat de gene die ongelijk krijgt de rekening betaald. U hoeft dit dan alleen te doen indien deze deskundige oordeelt dat de schade aan de zaak het gevolg is van uw handelen. Als de deskundige oordeeld dat het gaat om een productie fout of geen oorzaak kan vinden moet de verkoper betalen. Het moet dan gaan om een deskundige waar u het allebei zich in kunt vinden, maar wel een onafhankelijke.
Als de verkoper van slechte wil is, dan moet u uw recht halen. De winkelier is niet aangesloten bij een geschillencommissie, dus moet u naar de rechter toe gaan. Dat kost minimaal zo'n 500 a 1000 euro.
Re: Bad Subway Villeroy & Boch
Geplaatst: 23 feb 2007 14:42
door antoinette99
Dit is een mooi voorbeeld van garantie en service koop je bij je produkt.
In dit geval heb je een bad voor weinig gekocht en daar hoort geen uitgebreidde garantie bij.
Het bad staat al even en is ook meerdere malen "gepast" en dus verschoven, je kan niet meer bewijzen dat het niet op de bouwplaats is gebeurt.
Koop je via de erkende vakmensen daar kun je daar wel op rekenen,
jammer maar helaas.
Om het even plat te zeggen, je hebt een kwartje verdiend en voor een gulden ellende, maar dat moet je dan voor lief nemen.
Succes ermee
Re: Bad Subway Villeroy & Boch
Geplaatst: 23 feb 2007 16:00
door gjvisser
Kan het niet komen omdat je het verkeerd hebt gedaan? Het is namelijk gebruikelijk om eerst het bad helemaal vol te laten lopen en deze dan pas te kitten. Heel goed laten drogen en het bad kan gebruikt worden.
Juist omdat je eerst gekit hebt, hebt laten drogen en dan pas het bad vol laten lopen, dan kan het bad nog ontzettend werken. Door de kit heeft het bad geen speling meer en kun je haarscheuren krijgen (blijkbaar)