LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlandse Energie Maatschappij

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Ron58 »

Dat ik met de NEM eventueel, wat zij zelf zeggen stukken, goedkoper uit ben dan bij de NUON (huidige leverancier)
Wat heet stukken, een paar tientjes hooguit.
De prijsverschillen zijn niet zo groot, je blijft immers dezelfde netwerkbeheerder houden, ook heffingen, accijnzen en de BTW daar weer overheen blijven gelijk. Het leveringsdeel is het enige wat iets kan schelen, maar dat is op het gehele plaatje marginaal.
Als je inderdaad helemaal niet meer vanaf zou komen dan zou ik de opzegging per eerstvolgende einddatum al direct versturen.

sankop
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 aug 2007 14:24

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door sankop »

Ook ik ben de pineut met de NEM, zo lijkt het :cry: :cry: :cry:
Eind mei heb ik een telefonische verkoper te woord gestaan, en toen gezegd dat ik eerst wel informatie op papier wilde hebben, om het rustig na te lezen. Dat kon wel, maar alleen als ik alvast een overeenkomst aan zou gaan. Zodra ik de welkomsmap zou krijgen had ik 7 dagen de tijd om alsnog op te zeggen.
Ik heb enorme spijt dat ik dat gedaan heb. De welkomsmap viel op 7 juni in de bus (dagtekening NEM 6-juni). Omdat ik er eigenlijk toen al geen vertrouwen meer in had, heb ik dezelfde dag nog een aangetekende brief terug gestuurt dat ik alles wilde afzeggen. Tot mijn grote verbazing krijg ik op 3 augustus jl. en brief van de NEM, een bevestiging overeenkomst. Wat voor overeenkomst, ik heb toch opgezegd???? Daarom z.s.m. met de NEM bellen, maar dat heeft eigenlijk totaal geen zin, de medewerker kon mijn gegevens niet eens vinden, maar kon toch wel zeggen dat ik voor 3 juni had moeten reageren. 3 juni??? ik heb op 7 juni pas de welkomsmap gekregen!!!
Toch kon de medewerker verder niets hieraan doen, en ik moest maar een brief sturen. Een dag later opnieuw een brief gekregen (goh, ze kunnen dus wel reageren) dat ik te laat was met opzeggen en dat mijn contract reeds afgerond is. Dit waarschijnlijk naar aanleiding van mijn telefoontje naar de NEM.
Dus opnieuw een aangetekende brief (ik wil geen risico's meer met die lui) dat ik geen contract wens, en dat ik volgens dagtekening van hun tijdig heb opgezegd, dezelfde dag zelfs. Ik snap die lui echt niet, ik heb toch zeker snel genoeg gereageerd.
Zie quote van hun brief:
"Deze afkoelingperiode bedraagt in het geval van telefonische verkoop 7 werkdagen na het aangaan van de telefonische overeenkomst. Wij hanteren daarbij zelfds 7 werkdagen na dagtekening van de na aanmelding gestuurde bevestigingsbrief..."
m.a.w. IK BEN RUIM OP TIJD GEWEEST!!! :x :x :x

j.doon
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 mei 2007 13:38

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door j.doon »

@Ron58,
Het contract heeft een duur van 3 jaar. Maar ik ben heel benieuwd wat er uit de uitspraak van de Geschillencommissie komt.

@Sankop
Ongelooflijk, welkom bij de club :evil: .
Succes!

Miek-Josh
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 aug 2007 16:26

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Miek-Josh »

Hallo allemaal,
Ik ben toch even opzoek naar meningen over energiemaatschappijen,eerst zat ik bij nuon,maar meerdere malen zijn ze geweest om af te sluiten terwijl de rekeningen niet klopte,ik kon niks doen,uiteindelijk ben ik overgestapt naar nederlandse energie maatschapij, die komen met een schrikbarend hoge afrekening van 1.242 euro aan,terwijl ik alleen maar in het bezit ben van een koelkast,wasmachine,computer en televisie en daarnaast je lampen natuurlijk.
Ik woon hier met 1 volwassene en 3 kinderen.
Als ik ze zeg dat het niet klopt en vraag om de beginstanden,kunnen ze deze niet meer achterhalen,als ik vraag om een onderzoek,sturen ze me naar de netwerkbeheerder,nuon dus,die zegt dat ze er niks mee kunnen en stuurt me terug naar N E M.
Dit is een belachelijk hoge rekening,dat moeten ze zelf toch ook wel kunnen zien,maar mijn vraag om een onderzoek wordt niet serieus genomen,en nu moet ik het voor 24 augustus hebben betaald en anders wordt ik afgesloten.
Wat kan ik doen?
Ik heb nu via een brief de klacht verstuurd en weer gevraagd om een onderzoek,juist omdat er in de straat illigaal is afgetapt waardoor een huis in brand is gegaan en als ik dat aangeef,doen ze er gewoon nog niks mee.
Ik ben dus aan het eind van de strijd lijkt het wel.
Groetjes Miek[/b]

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door D1RK »

@ sankop,

Je ging de overeenkomst aan onder voorbehoud 7 dagen en wachte op de voorwaarden!

Dit is mondeling, en wat er in hun voorwaarden staat is dus niet van belang!
Wel had je beter gewoon Nee kunnen zeggen, en zelf even zoeken online waar ook alles staat.

Neem nooit iets via telefoon of aan deur verkoop, stuur ze weg, en kijk rustig zelf, en de kans dat je het dan nog wilt?
Ook de firma naam hier of bij Kassa intikken onder zoeken is vaak voldoende.

Succes, en betaal niets, Hopelijk heb je niet opgezegt maar ontbonden, want je gaat niet accoord met de mondeling overeengekomen voorwaarde.
Wel een probleem met bewijs.

De Aanteken kosten zijn dus hoger als je ooit ergens zou kunnen besparen!
Vaak heeft je eigen netwerk leverancier een 2 tot 5 jaars aanbieding omdat ze niet willen dat je wegloopt, kijk daar eens want juist deze zijn vaak de betrouwbaarste!

astracoupe
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 sep 2007 14:05

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door astracoupe »

hallo ik ben ook benaderd door nem en zou infomatie krijgen niks gekregen door telefoniche reageren zeggen ze lleuk is gestuurt en mischien is er iets bij de post mis gegaan toch wel een bevestiging overeenkomst binnen gekregen en gelijk bellen en mail met leesbevestiging gestuurt dat ik van alles af wou krijg een brief van nem dat de afkoel periode is over schreden dat ik vast zit aan ze ik heb me huidige energie maatschapij gebeld kreeg ik een mooie mededeling zolang je geen schriftelijke contract heb gekregen is er niks aan de hand en als je verkeert ben ingelicht en de switch door gaat en je krijgt van je huidige energie maatschapij een eindafrekening en je klacht is bekend bij hun laten ze de switch door gaan en met de eind afrek moet je gelijk bellen dan zetten ze je gelijk weer terug en nemen ze de kosten over zolang je geen schriftelijke contract heb hoe kan je zoiets annuleren als je niks heb gekregen

Kyle
Berichten: 134
Lid geworden op: 09 apr 2007 18:21

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Kyle »

Telefoon

Onze afdeling customer care is te bereiken tijdens kantooruren, op telefoonnummer: 0900 - 7307307 (€ 0,15 p.m.).
Schriftelijk (e-mail of post)

U kunt er ook voor kiezen schriftelijk contact met ons op te nemen. Dit kan via e-mail of via post. De e-mailcorrespondentie loopt via het online contactformulier. Brieven kunt u sturen naar het volgende postadres:

De Nederlandse Energie Maatschappij
Afdeling customer care
Postbus 23064
3001 KB ROTTERDAM

Wanneer u de post aangetekend aan ons wenst te sturen, dan ontvangen wij die ook als zodanig via bovengenoemde postbus.

De Nederlandse Energie Maatschappij kent geen baliefunctie, in persoon bij ons langskomen heeft derhalve geen zin.

klachten : www.sgc.nl www.consuwijzer.nl

jannes11
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 sep 2007 21:54

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door jannes11 »

geachte mede nederlanders
ben misschien als velen in hun verkoop praatje getrapt
kreeg een telefoontje dat ik 20 tot 30% goedkoper uit kon wezen dan mijn huidige leverancier
dus aangezien ik hoog zat en het mij bijna 80 euro scheeld heb ik gelijk de overstap gemaakt
maar toen kwam de rekening was niet goedkoper uit maar 30% duurder
kreeg gelijk een eidafrekening van hun waarbij de belasting net zo hoog was als wat ik aan voorschot voor die maand moest betalen
heb de rek. laten liggen en telefonisch contact met hun gezocht
maar er word gewoon gezegd naarmate de periode loopt word het goedkoper
ik tegen hun jullie hebben mij met een smoes aan getrokken en heb gewoon zoiets maak je woord waar
tijdje er overheen en een aanmaning of ik de rekening wilde gaan betalen,anders werd ik gedagvaardigd
heb hun weer proberen te benaderen,en heb gezegd ga me maar dagvaardigen jullie hebben loze beloftes gedaan , als ik een jaarafrekening krijg van 1 maand met een energie belasting voor een heel jaar,dan ben ik niet gek omdat tegaan betalen.
probeer van het contract af tekomen maar ja ze hebben een 3 jarige contract afgesloten.

bartnl
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 mei 2007 20:58

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door bartnl »

@astracoupe
Mijn advies is om per direct schriftelijk en aangetekend aan de NEM te melden dat je niet geswitched wilt worden o.v.v. de reden dat je geen kontrakt gehad hebt. Als dat niet werkt kun je met deze brief naar de geschillencommissie. De gemaakte kosten voor brieven, telefoon en geschillencommissie kun je dan verhalen op de NEM.
In een identieke situatie als die jij beschrijft ben ik zo uiteindelijk weer door de NEM teruggeswitched.

lullaby
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 sep 2007 11:13

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door lullaby »

Ik werk sinds een paar weken voor de klantenservice van de Nederlandse energiemaatschappij. Voor ons is dit ook helemaal nieuw want er zijn inderdaad een hoop klachten. Maar ook wij doen ons werk!!Ik vind het echt heel erg vervelend als ik oude mensen aan de telefoon krijg die ineens klant zijn en er niets van snappen. Voor die mensen zou ik het graag willen terug draaien. Maar ik wil ook even iets kwijt! Wanneer er tegen u aan de telefoon wordt gezegt u ontvangt alleen een welkomstpakket etc. Waarom geeft u dan 1 uw rekening nummer en 2 waarom geeft u dan accoord op vragen als Gaat u accoord met een overeenkomst voor 3 jaar en begrijpt u dat u overstapt! Deze vragen moeten verplicht gesteld worden met een accoord anders wordt de bandopname afgekeurd!!! Daar weet ik alles van want die luister ik zelf na!!!

ger.verstegen
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 sep 2007 17:23

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door ger.verstegen »

Telefonsich benaderd door medewerker van Essent, (zoals zij zich voorstelde), i.v.m. 3 jarig-contract voor de levering van energie.
Aangezien we aangesloten zijn bij dit energiebedrijf heeft mijn vrouw alle vragen beantwoord welke op band werden geregistreerd.
Toen we later argwaan kregen over deze benaderingswijze kwamen we tot onze verbazing erachter dat niet Essent, maar een call-medewerkervan de Nederlandse Energie Maatschappij ons gestrikt had voor een 3-jarig abonnement. Dus grove misleiding!
Na telefonisch contact met deze maatschappij kregen we te horen dat we het ongedaan konden maken door binnen 7 werkdagen nadat we het welkomstpakket hebben ontvangen een brief te sturen om er alsnog vanaf te zien.
Na met (de echte) Essent gebeld te hebben kregen we hetzelfde advies.
Ik hoop dat Essent hier melding van gaat maken in de media, of een zaak van gaat maken, trouwens dit advies kreeg ik ook van de politiefunctionaris welke ik de situatie had verteld, aangezien zij niet in de mogelijkheid waren om hierin iets te doen.

Kyle
Berichten: 134
Lid geworden op: 09 apr 2007 18:21

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Kyle »

als NEM moeilijk doet gewoon klachtje indienen
bij consuwijzer.nl
en sgc.nl inschakelen
de geschillencommissie.

NEM gaat toch failliet binnenkort

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Oxxio ook hoor Kyle, maar dan gaat NEM net als Oxxio gewoon weer verder onder een andere naam met dezelfde praktijken. :twisted:

hinkedrijver
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 sep 2007 13:24

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door hinkedrijver »

Even een reactie die nog niet zoveel informatie geeft, maar toch: vandaag werd ik gebeld door de Nederlandse Energie maatschappij, en op een zeer agressieve wijze onder druk gezet om hen als energie leveraar te kiezen. Ik liet weten dat ik niet geïnteresseerd in hen was, en werd nagenoeg voor dom uitgemaakt. Wanneer ik zo wordt benaderd gaan bij mij meteen de alarmbellen rinkelen: nooit doen zoiets, als het echt zo voordelig was zou men je op een meer vriendelijke en vragende manier benaderen.

Kyle
Berichten: 134
Lid geworden op: 09 apr 2007 18:21

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Kyle »

hey maarten, jij ook weer hier?
het verschil is dat Oxxio lacht om het aantal klantjes van NEM
en Oxxio verkoopt contracten ipv informatie. dat is wel een verschil.
dag maarten, slaap lekker.

Kyle
Berichten: 134
Lid geworden op: 09 apr 2007 18:21

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Kyle »

@lullaby
je moet het omdraaien
jij moet uitleggen waarom je om een banknummer vraagt.
je doet het nu voorkomen of ieder oud mens moet begrypen dat het om een andere energieleverancier gaat. jij moet bij je baas aangeven dat oude mensen boven de 65 jaar helemaal niet aangemeld moeten worden, maar ja dat doe je niet want dat is makkelijk scoren en geld voor jou.
ik snap het dilemma maar als ik jou was zou ik gewoon bij een inbound callcentre gaan werken waar ze jou bellen.
het is immers misleidend te zeggen tegen iemand die alleen informatie wil hebben om een contract toe te sturen, en dat is wat de NEM doet.

lullaby
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 sep 2007 11:13

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door lullaby »

Zoals je kan lezen werk ik ook voor de klantenservice van NEM. Ik heb zelf nog nooit gebeld voor de NEM! Oftewel ik zit inbound! En dat is juist waar het omgaat! Ik ben het met je eens dat oude mensen niet aangemeld moeten worden omdat die er vaak niets van snappen! Daarom zei ik ook dat wanneer die mensen mij bellen ik ze zo graag zou willen afmelden.
Maar dit zijn niet de mensen die ik bedoel. Het zijn de huisvrouwtjes van een jaar of 40! Zij weten dat het om de NEM gaat en willen alleen een infopakket! Het is fout van de telemarketeer om dan te zeggen prima MAAR het is de fout van die huisvrouwtjes om dan hun rekening nummer te geven en teven accoord te geven op de vraag gaat u ermee accoord dat u een overeenkomst afsluit voor 3 jaar bij de NEM? Ik moet af en toe deze vl na luisteren en al die mensen die mij verrot schelden zeggen allemaal ja op die vraag! Tevens op de vraag begrijpt u dat u overstapt! Die mensen lopen dan te schelden tegen mij! Ik heb ze niet aangemeld ik zou dat ook nooit doen.. Maar zet je oren open en hou op met continue de fout bij anderen te leggen! Want als je na dat hele verhaal van die telemarketeer nog denkt dat het alleen maar gaat om een welkomstpakket dan ben je gewoon DOM

oran010
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 okt 2007 12:33

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door oran010 »

De NEM is zeer vertrouwd en je krijgt inderdaad die energie tegen de inkoopsprijs.
Als je met 1 of 2 personen thuis, dan zal je niet veel gaan besparen en dan komt het ook wat duurder uit.
Als je met minimaal 3 personen thuis bent, dan maak je het gemiddeld energie verbruik, dus dat betekent dat je wel gaat besparen.
De NEM die regelt alles voor de overstap.
Als je telefonische word benadert door de NEM, dan moet je het hun niet kwalijk nemen, want via de telefoon kunnen ze juist minder kosten gaan betalen, want als je een brochure of folders krijgt, dan kost vele male geld en dat betekent dan dat de NEM de Inkoopsprijs niet kan gaan leveren.
De Netwerkbeheer dat blijft gewoon het zelfde. De Nem zorgt alleen voor
de elektra en gas tegen de inkoopsprijs.

Ik ben nu sinds het begin als klant bij de NEM en het bevalt me prima.
Ik ben met 3 personen thuis en ik bespaar zeker.
In het begin was het natuurlijk even om overstappen, omdat in 2004 de vrijemarkt in ging (dat betekent dat je zelf mocht beslissen waar je naar toe wou).

Ik heb een onderzoek gedaan over de 3 grootste energieleveranciers : Nuon, Essent en de Eneco.
Voor dat de vrijemarkt in ging was iedereen gewend om bij de Nuon/Essent/Eneco te blijven, omdat ze er aan gewend waren bleef men daar nog steeds ook al was de vrije markt in gegaan.
Nuon/Essent/Eneco maakt dan daar natuurlijk gebruik van, omdat ze weten dat Men bij hen blijft kunnen ze makkelijk die prijzen laten stijgen. Dat betekent dat men de komende jaren steeds meer en meer moet gaan betalen.
Samen met de Erasmus Universiteit hebben we deze conclusie getrokken.
Uit mijn onderzoek komt er een dag dat de 3 grootste ooit failliet kunnen gaan, omdat mensen later zullen merken dat zij veel te veel betalen en gewoon bij hen vertrekken.

Ik kom aan deze kennis, omdat ik aan de Erasmus Universiteit studeer.
Dus als u vragen heeft dan kunt u dat gerust stellen.

oran010
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 okt 2007 12:33

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door oran010 »

Als men je met een zeer agressive manier aan spreekt en je niet respecteert, dan je ligt het niet aan de NEM, maar aan de gene die u belt, want ieder heeft zijn eigen karakter.
De telefonsche gespreken worden opgenomen op een band, dus de NEM die controleert dat natuurlijk en hun zijn zowieso wettelijk verplicht
om te controleren.

De Bandopname die na de gecontroleerd gevens komt, die word ook weer apart genomen.
Die bandopname word on-line gestuurd naar de Nederlandse Mededingen Autoriteiten (NMA).
De overheid word hier bij betrokken, omdat zij dit dus ook moeten controleren.

doremi62
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 okt 2007 16:16

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door doremi62 »

Ik werd dus ook net gebeld door de N.E.M. Het klonk allemaal heel aardig maar op een of andere manier voelde het niet goed. Ik ging dus tijdens het gesprek op internet zoeken of er iets over deze maatschappij vermeld stond....en ik kwam op deze site terecht.Ik heb jammer genoeg wel m'n rekeningnr. gegeven :? , Toen ik de reacties las heb ik gelijk het gesprek afgekapt en tegen die persoon gezegd dat ik hele negatieve reacties las op internet en dat ik het gesprek wilde beeindigen.
Hopelijk krijg ik niets thuisgestuurd !

Gesloten