LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlandse Energie Maatschappij

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
nintendo
Berichten: 31
Lid geworden op: 05 apr 2011 05:21

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door nintendo »

Veel verhalen hier, ik zal de mijne ook maar in een verkorte versie plaatsen.

Voordat ik mij aanmelde bij de nem hadden wij hier een gedeelde aansluiting voor de appartementen. Ik was dus een geheel nieuwe gebruiker en er waren geen gegevens bekend over het verbruik van mijn appartement. Ik woon in een één kamer appartement en had me aangemeld bij de nem.

Nu ben ik al meer dan een jaar bezig om mijn termijn bedrag aan te passen naar mijn verbruik en ik heb meerdere malen mijn termijn proberen aan te passen maar dat gaat gewoon verkeerd en op een gegeven moment moest ik maar wachten op de jaarnota.

Op deze jaarnota hadden ze het verbruik genomen van de netbeheerder en het was dus niet het verbruik dat mijn meters aangaven en ik had door gegeven. Deze hebben ze gecrediteerd en een nieuwe jaarnota gemaakt alleen het termijn bedrag hadden ze gewoon weer fout berekend. Mijn jaar verbruik was ongeveer 1100 euro en ze hadden mijn termijn gewoon weer heel hoog gemaakt met 161 euro en direct verrekend met het bedrag wat teveel berekend was het afgelopen jaar terwijl ik al een jaar bezig was om dit op ongeveer 105 euro te krijgen. Ik had zelfs nog een week voor de jaarnota mijn termijn verlaagd naar 130 euro en tijdens de jaarnota hebben ze het maar gewoon weer op 161 euro gezet. Veel te veel dus.

Nu heb ik eindelijk mijn termijn bedrag op 105 euro staan die ze gewoon hadden kunnen berekenen met mijn jaarnota (is nog wel erg hoog met een verbruik van 1100 euro) maar ik ben wel weer veel te veel aan het betalen over die 2 maanden na de jaarnota. Ze hadden mijn termijn verkeerd berekend zeiden ze maar kunnen mij niet tegemoet komen en hun fout direct te verrekenen. Nu laten ze mij weer een jaar wachten voordat ik het teveel betaalde terug krijg.

Ik ben nu van plan om het heft in eigen handen te nemen en het teveel betaalde te verrekenen met het eerst volgende termijn bedrag omdat ze mij niet tegemoet willen komen. Ik weet dat het geen goede beslissing is maar gezien vanuit mijn standpunt hebben hun fouten gemaakt met het bereken van het termijn bedrag en de jaarnota maar wel gewoon in rekening brengen en ze kunnen dit nu niet verrekenen.

Ik zal dit nog eerst even verder gaan uitzoeken natuurlijk en ik heb zelf het gevoel dat het gewoon contract breuk en diefstal is. Als iemand hier meer van weet of dit contract breuk is hoor ik het graag omdat dit gewoon veel te lang duurt voor dat het op orde is en niet echt klant vriendelijk. Dit leidt tot overstappen wat ik ook zeker zal gaan doen.

Groet :)

lsymkens
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 nov 2011 13:08

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door lsymkens »

NEM voor ons nooit meer zo onvriendelijk en niet eerlijk.
Ons loon komt pas eind van de maand en dan betalen we ,dat hebben we een hele tijd geleden al door gegeven o dit is niet erg dan betaald u wat later.
Wat nu het geval nu gaan ze ineens met boetes komen dus wij vandaag weer gebeld maar denk je dat je vriendelijk wordt geholpen nee hoor en dit is niet de eerste keer.
Tijdje geleden nog is terug gebeld mijn vrouw zei iets tegen mij En toen werd er door de telefoon gezegt tegen mijn vrouw bemoei je er niet mee hou even u mond. :evil: :evil: :evil:
Lekker vriendelijk ik vraag me af of dit allemaal zo maar kan waar hun mee bezig zijn.
Ook al lezen ze nu mee wij zijn goed kwaad op de NEM en heel blij dat we overstappen naar 1 die wel vriendelijk zijn.

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

[niet-onderbouwde bewering verwijderd door de Moderator]
Laatst gewijzigd door Radar op 03 jul 2012 18:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).

Creatura
Berichten: 208
Lid geworden op: 04 okt 2007 21:46

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Creatura »

26,3% korting. Op wat? Waarvan?
kijk even hier. Korting op de "huidige" marktprijzen:

http://eigenhuis.ichoosr.com/Energie/le ... tionId=184

Ik vraag me af of de VEH hier wel zo blij mee moet zijn......

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Deze energiecollectieven zijn de nieuwste manier om argeloze klanten een poot uit te draaien. Zelfs de Consumentenbond werkt er aan mee. Opbrengst? Geen gouden bergen maar hoogstens 50 euro korting per aansluiting per jaar. Ik vermoed dat de VEH en de Consumentenbond zelf geld krijgen voor deze acties, anders zouden ze niet gehouden worden.

Zie bijvoorbeeld: http://www.consumentenbond.nl/test/woni ... ollectief/

En dat terwijl je via vergelijkingssites als energieleveranciers.nl en gaslicht.com makkelijk 250 euro korting kan krijgen. Ook als je kleinverbruiker bent. Je spaart dan 30% uit op je gehele rekening.Een korting die meteen zichtbaar wordt voorgerekend. Iets dat deze "collectieven" niet doen.

Dus niet 26,3% korting op een klein deel van je rekening die verder veel hoger uitvalt dan gemiddeld. Deze acties zijn speciaal bedoeld voor mensen die het verschil tussen centen en procenten niet snappen. Ook de NEM doet hier graag aan mee.

MAXIEM

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@
En dat terwijl je via vergelijkingssites als energieleveranciers.nl en gaslicht.com makkelijk 250 euro korting kan krijgen. Ook als je kleinverbruiker bent. Je spaart dan 30% uit op je gehele rekening.
Graag voorbeelden van vergelijkingen in deze orde van grootte???

Maxiem.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Standaard referentie jaarkosten:
bij Eneco Stroom + Gas: € 925,06

Jaarverbruik
1200 kWh 1000 m3


Energiedirect.nl
Prijszekergarantie 1 jaar stroom + gas actie

Alleen via deze website: welkomstpremie van € 375
Aanmelden

Jaarkosten
€ 973,36
€ 598,36

http://www.gaslicht.com

Kareltje2011
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 nov 2011 11:03

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Kareltje2011 »

Buiten dat het natuurlijk geen prettige partij is om mee in zee te gaan gedragen ze zich ook nog eens alsof ze heer en meester zijn...... Denken dat ze alles kunnen maken en overwinnen met hun dikke kontzakken over onze rug. Kijk maar eens op de volgende links:

http://www.ad.nl/ad/nl/5598/Sportcolumn ... apte.dhtml

http://www.lunaticnews.nl/nieuws/gelijk ... -kappen-2/

Warsha30
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 nov 2011 11:42

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Warsha30 »

Ik heb eind sept. begin okt. van dit jaar een offerte aangevraagd bij meerdere energie maatschappijen, dit heb ik ook gedaan bij de Ned. Energie Maatschappij. Wat een fout was dat zeg!!! Omdat ik nooit meer iets van hun heb ontvangen ben ik overgegaan naar Oxxio, waar ik prima ben behandeld en men heel begripvol was toen ik een spoed aansluiting aanvroeg. Van Ned. Energie maatschappij heb ik nooit een offerte ontvangen of wat voor berichtgeving dan ook en ik ben dan ook onterecht aangemeld voor gelijk een 3jarig contract!!! Ik kwam hier bij toeval achter, omdat Oxxio mij via de mail had benaderd voor een enquete wegens opzegging. Nadat ik Oxxio had gemaild, dat ik niks heb opgezegd en dat ik gewoon klant ben bij hun, kreeg ik reactie terug dat zij een afmelding hadden gekregen, maar konden niet zien wie die afmelding heeft gedaan, geadviseerd werd dat ik contact opnam met Enexis (netbeheerder) dit heb ik ook gedaan en legde een en andere uit en het blijkt uit het gesprek met de medewerker, dat NEM hier bekend om staat. Nu heeft NEM ruim na een maand opgezegd te hebben zowel telefonisch als online toch nog een bedrag van mijn rekeningnummer afgeschreven. Hoe ze aan mijn bankgegevens komen weet ik niet. Ik heb dit gestorneerd en nu verwachten zij dat ik alsnog ga betalen!!! Wordt onbeschoft behandeld en men verwacht dat ik ga betalen. Oplichters zijn het!!

NLEnergie
Berichten: 86
Lid geworden op: 13 okt 2009 16:38
Contacteer:

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door NLEnergie »

Warsha30 schreef:Ik heb eind sept. begin okt. van dit jaar een offerte aangevraagd bij meerdere energie maatschappijen, dit heb ik ook gedaan bij de Ned. Energie Maatschappij. Wat een fout was dat zeg!!! Omdat ik nooit meer iets van hun heb ontvangen ben ik overgegaan naar Oxxio, waar ik prima ben behandeld en men heel begripvol was toen ik een spoed aansluiting aanvroeg. Van Ned. Energie maatschappij heb ik nooit een offerte ontvangen of wat voor berichtgeving dan ook en ik ben dan ook onterecht aangemeld voor gelijk een 3jarig contract!!! Ik kwam hier bij toeval achter, omdat Oxxio mij via de mail had benaderd voor een enquete wegens opzegging. Nadat ik Oxxio had gemaild, dat ik niks heb opgezegd en dat ik gewoon klant ben bij hun, kreeg ik reactie terug dat zij een afmelding hadden gekregen, maar konden niet zien wie die afmelding heeft gedaan, geadviseerd werd dat ik contact opnam met Enexis (netbeheerder) dit heb ik ook gedaan en legde een en andere uit en het blijkt uit het gesprek met de medewerker, dat NEM hier bekend om staat. Nu heeft NEM ruim na een maand opgezegd te hebben zowel telefonisch als online toch nog een bedrag van mijn rekeningnummer afgeschreven. Hoe ze aan mijn bankgegevens komen weet ik niet. Ik heb dit gestorneerd en nu verwachten zij dat ik alsnog ga betalen!!! Wordt onbeschoft behandeld en men verwacht dat ik ga betalen. Oplichters zijn het!!
Beste Warsha30

U heeft een bericht achtergelaten op dit forum. Graag wenst de Nederlandse Energie Maatschappij persoonlijk contact met u op te nemen om een passende oplossing te bieden.

Om u beter van dienst te zijn vragen wij u, uw naam, adresgegevens en telefoonnummer te mailen naar [email protected].

Wij zullen binnen 5 dagen contact met u opnemen.

Met vriendelijke groet,

Het Internet Klantenservice Team
Nederlandse Energie Maatschappij

MAXIEM

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Warsha30

schreef:
Oplichters zijn het!!
Of het oplichters zijn, kan ik uit eigen ervaring niet beoordelen. Wel is het zo, dat er op de verschillende consumentenfora heel erg veel klachten over de NEM zijn (ook wel de Nederlandse Energie Maatschappij genoemd), waarin de termen "oplichters" en "oplichting" dikwijls worden gebruikt. Vrijwel altijd gaat dat dan om een ongevraagde switch of een onbegrijpelijke foutieve eind- of jaarafrekening. Bij de laatste soort "fouten" is de fout financieel gezien, altijd in het nadeel en ten koste van de klant.

Prettige feestdagen en een voorspoedig 2012.

Maxiem.

Gianluca1
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 dec 2011 19:33

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Gianluca1 »

Ook wij zijn de dupe / slachtoffer geworden van de praktijken van de Nederlandse Energie Maatschappij. Wij kregen vorige week een brief in de bus, met daarbij een kaart voor het opnemen / van de meterstanden. Na ontvangst van de meterstanden kon men zsm beginnen met leveren ?? Wij waren erg verbaasd omdat wij geen contract hebben bij de NEM, maar bij NUON. Hierop gebeld naar de klantenservice van de NEM. De dame, welke ik aan de lijn kreeg, vertelde mij dat wij op 18 november 2011, via internet, zijn overgestapt naar de NEM. Aan haar uitgelegd dat dit onjuist was en dat wij nooit zijn overgestapt en dit ook zeer zeker niet willen. Vervolgens nog een aantal maal doorverbonden, met iedere keer hetzelfde verhaal. Op het laatste kreeg ik een man aan de lijn. Deze gaf aan dat wij met hun een overeenkomst hebben gesloten, via internet, maar dat hij een en ander zou gaan uitzoeken. Nogmaals aangegeven dat wij niet zijn overgestapt en zeker geen overeenkomt hebben.

Gisteren kregen wij een brief van de NEM. Hierin word vermeld dat zij ons bezwaar ongegrond verklaren. Dit omdat wij ons zelf op 18 november, via internet, zouden hebben aangemeld en dat er derhalve een rechtsgeldige overeenkomst is. Indien wij besluiten de overeenkomst op te willen zeggen brengt de NEM ons een opzegvergoeding in rekening, welke kan oplopen tot 250 euro. !!!!

Nogmaals: wij hebben ons zelf nooit aangemeld en hebben zeker geen overeenkomst met de NEM gesloten. Ik heb nu een brief opgesteld en zal deze morgen naar de NEM sturen. Indien men blijft volharden dat de overeenkomst rechtsgeldig is en/of een opzegvergoeding in rekening brengt draag ik de zaak over aan onze rechtsbijstandsverzekering en ga ik bij de politie aangifte doen tegen de NEM, ter zake oplichting en fraude. Word vervolgd.....

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

@Gianluca:

Zie ook: http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... e_overstap

Ik zou een klacht indienen bij Consuwijzer. U kunt uw verhaal hier kopiëren en plakken:

https://forms.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=11254

Er worden hoge boetes opgelegd voor deze praktijken (tot 450.000 euro).

MAXIEM

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@

Verstuur die brief wél aangetekend, want [niet-onderbouwde bewering verwijderd door de Moderator]. Zet in elk geval een handtekening op een kruisjesachtergrond

XXXXXXXXXXXXXXXX
XXXXXXXXXXXXXXXX
XXXXXXXXXXXXXXXX

zodat zij met kreatief knip- en plakwerk alsnog geen overeenkomst in elkaar kunnen knutselen.

Maxiem.

Note: en bewaar een kopie van die brief.
Laatst gewijzigd door Radar op 03 jul 2012 18:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).

Gianluca1
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 dec 2011 19:33

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Gianluca1 »

Bedankt voor de reacties. Ik heb maandag een aangetekende brief verstuurd naar de NEM. Verder contact opgenomen met NUON en daar de hele zaak uitgelegd. Ook heb ik een klacht ingediend bij de Consuwijzer en ben ik naar de politie geweest, om mijzelf te laten adviseren over de mogelijkheden.

Nu wachten op de reactie van de NEM...

LWR
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jan 2012 06:21

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door LWR »

Twee jaar geleden werd ik telefonisch benaderd door de NEM met het verzoek naar hun over te stappen. Hoge kortingen werden mij in het vooruitzicht gesteld en de boete van mijn vorige leverancier zou door de NEM betaald worden.
Helaas bleek de NEM 50 euro per maand duurder en de boete kon ik mooi zelf voldoen. Ik heb derhalve geweigerd te betalen en na twee maanden ben ik maar weer overgestapt naar een andere leverancier. Uiteraard bracht de NEM wel een boete in rekening.
Nu, twee jaar later, ben ik door de NEM voor de rechter gesleept. Ik heb de rechter schriftelijk verzocht van de NEM te vorderen om de volledige opname van het telefoongesprek van destijds aan te leveren. Helaas is aan mijn verzoek niet voldaan. Ik lees vaak op dit soort sites dat de grote bedrijven wettelijk verplicht zijn het gehele gesprek op te nemen. Kennelijk is dit dus toch niet het geval want de rechtbank nam genoegen met het fragment waarin ik braaf het vragenlijstje beantwoordde. De loze beloften stonden er niet op.
Einde verhaal: Ik mag gewoon de rekening betalen en daarnaast ook nog eens de proceskosten.
Mijn waarschuwing is dus: Trap niet in de telefonische oplichtingpraktijken van dit soort grote bedrijven want aan het eind van de rit krijgen ze toch hun gelijk en blijft Jan met de Pet met de rekening zitten.

Sherida
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jan 2012 10:05

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Sherida »

Beste Lotgenoten,

Ik begrijp ook helemaal niks meer van de NEM. Ik ben 2 jaar geleden overgestapt van de NUON naar de NEM. (ik geloofde in het sprookje) Voorheen stond het contract op dat van mijn ex-man. Dus heb ik een nieuw contract afgesloten onder mijn eigen naam. Ik heb er zelfs voor gezorgd dat mijn termijnbedrag hoger was om natuurlijk niet voor verrassingen komen te staan. En toen kwam de jaarafrekening. Ik zou in 1 maand meer verbruikt hebben dan de rest van het jaar. Dat klopte niet, dus ik maar gebeld. Bleek iets met meterstanden te zijn. Na dit nieuws heb ik keer op keer gebeld, gemaild en zelfs een klacht ingediend via de internetsite van NEM. Ik kreeg steeds te horen je zult moeten betalen. Ik zit al 2,5 jaar in de WSNP door mijn scheidingssituatie en ben er over een half jaar uit. De NEM heeft geen genade. Er wordt nieteens uitgezocht of mijn jaarafrekening van ongeveer 1000,- euro wel klopt. Hoe is dit in Godsnaam mogelijk? 1000,- euro maar liefst en dat zonder dat ze zich ervoor schamen. Ik heb nu voor niks 2,5 jaar in de WSNP gezeten. De verleiding om over te stappen heeft mijn toekomst en dat van mijn 3 kinderen naar de **** geholpen. Ik begrijp het nog steeds niet, hoe heeft dit nou kunnen gebeuren? Heeft iemand nog een suggestie? kan ik hiermee naar de ombudsman ofzo, weet het ook niet meer.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

[niet-onderbouwde bewering verwijderd door de Moderator] voor veel mensen is het te moeilijk om hun recht te halen. Het zou mogelijk moeten zijn om je jaar- of eindafrekening, betalingsoverzicht en meterstanden bij een (overheids)instantie in te leveren die je afrekening dan tegen vergoeding (bijvoorbeeld 50 euro) helemaal controleert. En vervolgens een bindende uitspraak kan doen over wie wat moet betalen.

De meeste gedupeerden van bedrijven als Oxxio en NLEnergie weten de weg naar de Geschillencommissie SGC (http://www.sgc.nl) niet te vinden. En als ze hem al kunnen vinden, zullen ze schriftelijk beargumenteerd hun zaak moeten bepleiten. En daar is die groep consumenten ook niet toe in staat. Zo lang deze situatie er is, zal er ook niets veranderen aan dit probleem.
Laatst gewijzigd door Radar op 03 jul 2012 18:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).

tjdenherder
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 feb 2012 16:59

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door tjdenherder »

heb van de nem een brief gekregen dat ze een fout hebben gemaakt en mij alleen een nota verekend hebben van gas en niet de electra. nou is het bedrag sinds voorig jaar 82,- euro en nu zeggen ze gaan het verekkenen met aankomende afreken nota. zal me een nota worden. ze zeggen het is een fout en moest zijn 153,- euro.
kan dit zomaar het is tenslote de fout van nem?.

MAXIEM

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door MAXIEM »

tjdenherder

Je zou dus op de jaarnota kunnen zien, dat zij electra niet in rekening hebben gebracht. Als dat zo is, dan moet je uiteraard wél betalen. Een bedrijf kan nu eenmaal een fout maken. Per slot van rekening hebben ze wel elctra geleverd.

Maxiem.

Gesloten