Pagina 1 van 1
Apple oordopjes kapot en slechte service
Geplaatst: 09 feb 2007 21:21
door Niemand
Het linkerdeel van mijn iPod oordopje (schade aan bedrading) is al na een kwart jaar kapot, dus ik ben naar de winkel gegaan, waar ik het kocht. Hier zeiden ze dat er geen garantie valt op de oordopjes. Ik ben naar de MacHouse gegaan en hier ben ik slecht geholpen, ik wil vervanging ipv nieuwe kopen. Nieuwe met een radio kost zo'n €60. De verkoper deed dus waarvoor hij betaald krijgt. Ik heb wel nieuwe oordopjes van een ander merk maar het gaat om een iPod oordopjes, die zien er mooi uit.
Reeds een half jaar later ga ik weer naar de MacHouse en geen verkopers-gelul ik wil dit niet meer pikken. Dus ik vroeg duidelijk om vervanging. Hiermee schoot het ook niet op en ze zeiden dat omdat er beschading op de bedrading hiervoor geen gaarantie aan word verleend.
Nu is mijn garantie verlopen en nu kan ik niet meer gebruik maken van de site, dat geen apple/mac medewerker mij heeft verteld.
Wie heeft ook het probleem dat de oordopjes van slechte kwaliteit is of dat apple geen garantie hieraan verleend
Waarschijnlijk kunnen de mensen mij wel garantie verlenen maar ik krijg dat natuurlijk niet omdat ik 15 ben en geen 40-jarige.
Re: Apple oordopjes kapot en slechte service
Geplaatst: 09 feb 2007 21:39
door kanovaarder
Wat een onzin zeg.
Dus jij verwacht dat er ook garantie zit op die mooie oordopjes waarvan een breuk is ontstaan in de bedrading??
Je mag dan wel 15 jaar zijn maar dan ben je naar mijn mening wel op een leeftijd dat je begrijpen kunt dat alleen met heel voorzichtig gebruik thuis, liggend zonder enige beweging jij een kans hebt dat die dunne kwetsbare draadjes heel blijven.
Maar zo heb je die I-Pod niet gebruikt hè.
Dus, gewone oordopjes met een gewoon snoertje.
Als je maar weer geluid uit jouw I-Pod krijgt.
Daarvoor is het toch bedoeld? En niet om de blitz uit te hangen wel?
Kom knul, een beetje volwassener worden!
Grootvader
Re: Apple oordopjes kapot en slechte service
Geplaatst: 09 feb 2007 23:51
door ikbenik
Het linkerdeel van mijn iPod oordopje (schade aan bedrading) is al na een kwart jaar kapot, dus ik ben naar de winkel gegaan, waar ik het kocht. Hier zeiden ze dat er geen garantie valt op de oordopjes.
Ik heb in het verleden ook een walkman gehad (MP3 spelers bestonden nog niet) en uit ervaring kan ik je zeggen dat de bedrading nooit vanzelf kapot gaat.
Hiervoor is geweld nodig.
En tegen het geweld wat die dingen te verduren krijgen is niets bestand.
De bedrading kan er domweg niet tegen.
Ik was vroeger al lang blij dat die dingen een schooljaar meegingen!
Draadbreuken vallen nooit onder garantie.
Omdat dit eigen schade is.
Jammer, maar je moet gewoon nieuwe oordopjes kopen.
Een andere mogelijkheid is er niet.
Wie heeft ook het probleem dat de oordopjes van slechte kwaliteit is of dat apple geen garantie hieraan verleend
Zelfs de duurste oordopjes krijgen bij het normaal gebruik kabelbreuken!
Waarschijnlijk kunnen de mensen mij wel garantie verlenen maar ik krijg dat natuurlijk niet omdat ik 15 ben en geen 40-jarige.
Als men je garantie weigert omdat je 15 bent en geen 40 dan maakt men zich schuldig aan leeftijddiscriminatie en dat is verboden.
En er is niemand die je garantie verleend op grond van een kabelbreuk!
Re: Apple oordopjes kapot en slechte service
Geplaatst: 10 feb 2007 11:59
door alfatrion
Waarschijnlijk kunnen de mensen mij wel garantie verlenen maar ik krijg dat natuurlijk niet omdat ik 15 ben en geen 40-jarige.
Van leeftijdsdiscriminatie lijkt mij hier geen spraken. Bij deze schade is het aannemelijk dat je niet goed met het product bent omgegaan.
Re: Apple oordopjes kapot en slechte service
Geplaatst: 10 feb 2007 12:13
door ikbenik
Alleen is deze schade niet te voorkomen.
Re: Apple oordopjes kapot en slechte service
Geplaatst: 10 feb 2007 19:52
door Jan9
Op oordopjes heb je geen garantie, dat krijg je niet omdat ze snel kapot gaan.
Als ze de draadjes iets dikker zouden maken zou je minder snel last hebben van draadbreuk.
De meeste fabrikanten kiezen voor goedkope oordopjes ipv degelijke.
Re: Apple oordopjes kapot en slechte service
Geplaatst: 12 feb 2007 02:11
door ikbenik
Als ze de draadjes iets dikker zouden maken zou je minder snel last hebben van draadbreuk.
Bij het normaal gebruik dan verleng je de levensduur iets.
Maar niet veel.
Re: Apple oordopjes kapot en slechte service
Geplaatst: 13 feb 2007 22:15
door Jan9
De fabrikant houdt liever 20 cent in zijn zak dan een goed snoertje te leveren ....
Re: Apple oordopjes kapot en slechte service
Geplaatst: 13 feb 2007 22:18
door ikbenik
Nee hoor!
Ik heb zelf ook een walkman gehad (mp3 bestond nog niet) en als je muziek aan het luisteren was en je had je jas aan, kon het nog wel eens gebeuren dat je ergens achter bleef haken.
Met het gevolg dat het snoertje gigantisch te lijden had.
Heel vaak ontstaan die draadbreuken op de plaats waar het snoertje uit het stekkertje komt.
Re: Apple oordopjes kapot en slechte service
Geplaatst: 22 feb 2007 14:13
door chaoot
Niet dat je ermee geholpen bent maar de oordopjes die standaard bij de Ipod zitten kun je direkt in de vuilnisbak gooien.
Zoals het geval is met alle meegeleverde koptelefoons bij discman/MP3 spelers etc.
Koop een goed setje en probeer niet teveel op uiterlijk af te gaan !
Re: Apple oordopjes kapot en slechte service
Geplaatst: 04 mar 2007 22:40
door Chilzz
Grote onzin. De oordopjes die bij de Ipods zitten zijn wel degelijk van goede kwaliteit. Veel mensen gaan er echter niet goed mee om. Een kennis van me is er slecht mee omgegaan waardoor er een draadbreuk is ontstaan in de oordopjes. Is hier mee teruggegaan naar de winkel en na enkele weken zijn ze retour gekomen, omgeruild.. Betere service van Apple kan je toch niet verwachten? Zonder verplichting omgeruild..
Re: Apple oordopjes kapot en slechte service
Geplaatst: 04 mar 2007 22:42
door ikbenik
Veel mensen gaan er echter niet goed mee om. Een kennis van me is er slecht mee omgegaan waardoor er een draadbreuk is ontstaan in de oordopjes.
Klopt helemaal!
Ik heb zelf ook jaren een walkman gehad en ook hetzelfde probleem.
Er ontstond ook vaak een kabelbreuk bij het stekkertje.
Daar is niets aan te doen.
Re: Apple oordopjes kapot en slechte service
Geplaatst: 09 okt 2007 17:41
door ksander
asfdasdfasdfsdfsdfsadf
Re: Apple oordopjes kapot en slechte service
Geplaatst: 10 okt 2007 12:02
door ST
Dat komt inderdaad door hardhandig omgaan met de mp3.
Ik had een goedkope mp3, die je om je nek moet hangen.
Vaak blijven hangen aan tafels en dergelijke, toen is de audio-uitgang+oordopjes kapot gegaan.
Eigen schuld hoor, ben ook niet teruggegaan naar de desbetreffende winkel. Het was mijn allereerste mp3. (zal ook wel geen goede kwaliteit geweest zijn voor die prijs).
Nu heb ik een Sony Walkman, en ben ik heel voorzichtig.
Ik vind het ook raar dat je 6 maanden hebt gewacht om nogmaals terug te gaan? Als het je eigen schuld niet zou zijn dan laat je je echt niet wegsturen/6 maanden wachten.
Ik ben 19 en ga áltijd zelf als ik ontevreden ben/garantie wil. Dat ze je geen garantie willen geven ligt meestal aan je houding/hoe je het gesprek start en rustig blijven. Heeft niets met leeftijd te maken denk ik zo.
Re: Apple oordopjes kapot en slechte service
Geplaatst: 10 okt 2007 12:37
door ikbenik
Kabelbreuken vallen nooit onder garantie, is ook logisch.
Kijk, ik heb zelf ook een walkman gehad en ik was altijd blij als het snoertje 1 schooljaar meeging.
Zo'n snoertje heeft heel veel te lijden, en daar is niks tegen te doen.
Re: Apple oordopjes kapot en slechte service
Geplaatst: 10 okt 2007 17:01
door ksander
Ja, dat klopt, maar als ik 40 euro voor oordopjes hebt betaald mag ik toch wel wat kwaliteit verwachten?
Re: Apple oordopjes kapot en slechte service
Geplaatst: 10 okt 2007 17:14
door ikbenik
Ja, dat klopt, maar als ik 40 euro voor oordopjes hebt betaald mag ik toch wel wat kwaliteit verwachten?
Voor dat geld mag je verwachten dat je dan betere geluidskwaliteit krijgt in vergelijking met die goedkope oordopjes.
Maar je moet niet verwachten dat je dan minder kans op kabelbreuken hebt.
Of je nu oordopjes van €5,- hebt of bijvoorbeeld van €500,-, de kans op kabelbreuken is net zo groot.
Je mag wel betere kwaliteit verwachten, maar nogmaals je moet niet verwachten dat de kans op kabelbreuken een stuk kleiner is.
Re: Apple oordopjes kapot en slechte service
Geplaatst: 10 okt 2007 18:12
door ksander
Voor 5 cent per setje oordopjes zou Apple de kwaliteit (stevigheid) van de kabeltjes al heel wat kunnen verbeteren.
Voor 40 euro verwachtte ik dat ze dat ook wel zouden doen.
Re: Apple oordopjes kapot en slechte service
Geplaatst: 10 okt 2007 18:16
door ikbenik
Dat kun je wel zeggen, maar door intensief gebruik is geen kabeltje bestand tegen kabelbreuken.
Re: Apple oordopjes kapot en slechte service
Geplaatst: 10 okt 2007 21:12
door Mr. Floppy
Inderdaad mag je voor dat geld wel wat meer verwachten.
Er zit veel verschil in de gebruikte kwaliteit kabel.
Vooral de goekopere merken gebruiken nog wel eens inferieure kwaliteit kabel, waarin fabrikagefouten zitten. Deze gaan dus veel sneller stuk als kwaliteitskabel. (gewoon spontaan zonder dat de kabel misbruikt of intensief gebruikt wordt)
Echter kan het natuurlijk altijd voorkomen dat er ook in een partij goede kabel fabrikage fouten zitten, waardoor deze vroegtijdig stuk gaat.
Verder zit er ook ook op de kabel wel degelijk garantie.