Pagina 1 van 1

wedgewood servies Albert Hein, slechte kwaliteit en service

Geplaatst: 12 feb 2007 22:52
door Annemiekeva
Wij hebben bij Albert Hein een wedgewood servies gekocht en dat houdt zich niet goed. Het hoort afwasmachine bestendig te zijn, maar vertoont allemaal beschadigingen, ronde vlekken, in het glazuur. De vlekken worden groter en het servies is absoluut niet mooi meer. Vooral de borden en kommetjes zijn beschadigd. :evil:

Klantenservice bij de plaatselijke AH doet er niets mee. :evil:
Ik moet de klantenservice van AH bellen.

Aardige meneer van de klantenservice AH vertelt mij dat het probleem bekend is en dat er al veel klachten zijn gemeld. Albert Hein heeft het doorgegeven aan Wedgewood en doet zelf niets eraan. :evil:

Wedgewood zegt dat ze niets doen omdat het servies aan alle criteria voldoet. De vlekken zijn uitwendige beschadigingen, bijvoorbeeld van scherpe messen. Alsof je niet met een mes mag snijden op een bord.
Wedgewood doet er niets aan! :evil:

Intussen zitten wij met een duur servies dat onder de beschadigingen zit, die steeds meer en groter worden. :cry:

Ik vind het een zeer slechte zaak dat noch AH noch Wedgewood er iets aan doet. Je verwacht een kwaliteitsservies bij een kwaliteitswinkel te kopen en als er problemen zijn, krijg je niet eens garantie! Nee, het is je eigen schuld: je hebt al die beschadigingen zelf gemaakt! en dat allemaal zonder de borden en kommen gezien te hebben! :cry:

:?: Wie weet waar ik met deze klacht wel geholpen kan worden???
:?: Wie heeft dezelfde ervaring en is wel geholpen en hoe dan???

Re: wedgewood servies Albert Hein, slechte kwaliteit en service

Geplaatst: 06 mar 2007 20:21
door Bepje
Hallo Annemiekeva,
Het Windsor servies is gemaakt van aardewerk met een glazuurlaag. Omdat aardewerk niet zo heet gebakken wordt als porselein is het gevoeliger voor warmteverschillen. Wanneer je servies plotseling wordt blootgesteld aan hitte kan de glazuurlaag knappen en ontstaan er barstjes, waardoor de onderliggende laag niet meer beschermd is tegen zuren en voedingsmiddelen enzo. Ook door flink stoten kan het glazuur stuk gaan. Hierdoor ontstaan de alsmaar groter wordende vlekken in je serviesgoed. Ik gebruik al dertien jaar Wedgwood servies dat van hetzelfde type aardewerk gemaakt wordt (queensware) en slechts een onderdeel verkleurt na verloop van tijd en dat is de theepot; die maakt dan ook overuren. Ik koop gewoon om de zoveel jaar een nieuwe, het is immers een gebruiksvoorwerp. Als je dit probleem wilt voorkomen zul je je serviesgoed moeten beschermen tegen plotselinge temperatuurverschillen (dus voorverwarmen) en het in de vaatwasser op een niet te heet programma wassen. Wil je deze moeite niet nemen; kies dan volgende keer voor porselein als je een servies koopt, dat is sterker en beter bestand tegen hitte.

Re: wedgewood servies Albert Hein, slechte kwaliteit en service

Geplaatst: 25 mar 2007 23:47
door kanovaarder
Wedgwood servies
en weer van die Appie Hein die meer op zijn eigen kleintjes let!!

De consumentenwetgeving is nogal duidelijk in dit soort dingen!!

Het is gewoon de leverancier (= dus Albert Hein) die een product moet leveren dat waarvan verwacht mag worden dat het in het gewone gebruik ook voldoet.

Ook is er de regel dat het de leverancier is die binnen een periode van 6 maanden zal moeten bewijzen dat schade aan het product te wijten is aan verkeerd gebruik door de koper.

Ik neem aan dat bij de aankoop van dit Wedgwood er door Appie noch door Wedgwood zelf is aangegeven dat er zeer voorzichtig mee moet worden omgesprongen, dat het niet geschikt is voor de vaatwasmachine en dat metalen krassen kunnen geven op het servies.

De koper van het product heeft niets te maken met de producent van het product.
Het is aan de leverancier om de overeenkomst na te leven.
De koper van in dit geval een servies mag verwachten dat , mede door de uitstekende naam die Wedgwood toch heeft, het servies een gewoon gebruik zou moeten kunnen doorstaan.

Omdat dit dus kennelijk niet het geval is valt te zeggen dat er niet voldaan is aan datgene wat de wet hierover zegt, namelijk dat er ook een wilsovereenkomst moet zijn.

U een servies waarvan u verwachte dat het gewoon te gebruiken is zoals met andere serviezen en dat tegen de prijs die Appie aan u vroeg.
U heeft aan dat laatste voldaan maar die Appie heeft u niet geleverd wat u wilde, gewoon gebruiksservies en niet om dit in een kast neer te zetten.

U kunt dus Appie per aangetekende brief met bericht van ontvangst (hoofdkantoor en de desbetreffende winkel) melden dat het product niet voldoet van dat wat men van een dergelijk product toch zou mogen verwachten.
Dat daarom er een niet geldige overeenkomst is gesloten omdat er geen sprake is geweest van een wilsovereenkomst en u derhalve het reeds betaalde volledig teruggestort wil zien op uw rekening waarbij Albert zal moeten aangeven hoe het goed zal kunnen worden teruggeleverd.
(Zorg wel voor bewijs dat u het heeft ingeleverd!!!)

Omdat de fout in dit geval duidelijk bij Appie ligt kunt u Appie ook aanspreken op de overige kosten die u maakte en nog zal maken ook vergoed zal moeten worden.

Lang.........erg lang!

Maar ja, duidelijkheid voor alles!!

Grootvader

Re: wedgewood servies Albert Hein, slechte kwaliteit en service

Geplaatst: 15 apr 2007 12:32
door Miriam111
Ik heb het Wedgewood Windsor servies van AH ook. Ik gebruik het in de magnetron en was het op 50o in de vaatwasser. Het is nog net zo mooi als toen ik het kocht 6 maanden geleden. Ik kan mij niet anders voorstellen dan dan je het op 65o hebt gewassen of te heet op de hand.

Re: wedgewood servies Albert Hein, slechte kwaliteit en service

Geplaatst: 10 jun 2008 15:17
door adhamers
Beste Miriam,
Wel een erg late reactie op jouw bericht. Wat je beweert is wel erg naief om te denken dat het Wedgwood al bij te heet wassen op de hand beschadigd zou raken. Op het servies staat ook zeer duidelijk "dishwasher safe". Ook staat er op "microwave safe", en neem van mij aan dat het in een magnetron heel wat heter kan worden dan de -( graden die volgens jou al fataal zijn voor het AH-Wedgwood.
Aardewerk is een product dat bij een temperatuur van ca 1000 graden gebakken wordt, jij beweert dat het in de vaatwasser bij 65 graden al stuk gaat? Nonsens!! Ik ben er van overtuigd dat Wedgwood aan AH een product geleverd heeft dat minder is dan de standaard Wedgwood kwaliteit. Ik heb zelf een vrij uitgebreid servies bij AH gekocht, en de borden beginnen allemaal bruine vlekken te vertonen. "Klantenservice' van AH beweert dat dit komt door kleine beschdigingen in het glazuur waardoor water en vuil kunnen binnendringen in het aardewerk. Hier is volgens AH niets aan te doen. Na mijn reactie dat dit wel erg merkwaardig is, en dat dit bij erg goedkoop aardewerk van bijv. HEMA of Blokker na veel langer gebruik niet voorkomt kwam van AH de reactie "dat men dit binnen de organisatie nog moest bespreken"
Een klacht direct aan Wedgwood leverde als reactie op dat men dit met AH verder zou overleggen. Dit kon even duren, want de betreffende persoon ging met vacantie en zou pas in week é- terug zijn. Dit wacht ik dus maar af.
Omdat ik her en der hoor dat de betreffende klacht erg veel voorkomt, roep ik iedereen op dit te melden zodat AH gedwongen wordt om e.e.a. te regelen.
Ik ben er nog steeds van overtuigd dat het hier een kwaliteit betreft die niet de standaard hoge kwaliteit van Wedgwood is, en ik kan niet begrijpen dat Wedgwood zijn goede naam zo te grabbel heeft willen gooien. Een verklaring zou kunnen zijn dat men bezuinigd heeft op de dikte van het glazuur, wat vooral tot uitong komt op de binnenranden van de borden, waar het probleem zich steeds voordoet.

Re: wedgewood servies Albert Hein, slechte kwaliteit en service

Geplaatst: 30 nov 2008 20:33
door adhamers
Goedenavond,
Na een klacht aan Albert Heijn en aan Wedgwood Nederland heeft AH/Wedgwood mij geheel gratis een aantal grote en kleine borden ter beschikking gesteld, ter vervanging van de borden die ik enkele jaren geleden aangeschaft heb, en die de bekende bruine vlekken vertoonden.
Zij hebben daarmee toegegeven dat er toch iets mis was met de via AH verkochte "Wedgwood" borden. De nieuwe borden zijn mij geheel gratis toegestuurd, met de uitdrukkelijke vermelding dat ik de oude borden niet hoefde terug te sturen.
Dus aan alle mensen met klachten over het "Wedgwood" servies dat via Albert Heijn verkocht is: dien Uw klachten in bij AH en bij Wedgwood en U krijgt gehoor.
Overigens ben ik van mening dat RADAR hieraan aandacht dient te besteden in een van de komende tv uitzendingen!!!!

Re: wedgewood servies Albert Hein, slechte kwaliteit en service

Geplaatst: 30 nov 2008 21:58
door sjoegel
Wedgewood van de AH is minder van kwaliteit dan Wedgewood normale collectie. Wij gebruiken al jaren het echte ook in de vaatwasser en het blijft prachtig. Je moet gewoon de echte kopen.

Re: wedgewood servies Albert Hein, slechte kwaliteit en service

Geplaatst: 01 dec 2008 11:22
door adhamers
Een nonsense-reactie sjoegel (waarom gebruik je trouwens niet je echte naam???). Wanneer AH Wedgwood aanbiedt, en Wedgwood zet met grote letters en officieel de naam Wedgwood er op, moet iedereen er van uit kunnen gaan (ondanks de lagere prijs) dat dit de standaard Wedgwood kwaliteit is. Zou dit niet zo zijn, dan zou dit pure misleiding zijn. Op het servies staat bovendien dat het vaatwasbestendig is.
Het feit dat AH-Wedgwood mij nieuwe borden toestuurt is voor mij een teken dat er wel wat mis is met het AH/Wedgwood servies. Dus toch misleiding????
P.S. De merknaam is overigens Wedgwood en niet Wedgewood zoals door jou vermeld.

Re: wedgewood servies Albert Hein, slechte kwaliteit en service

Geplaatst: 11 dec 2008 10:39
door odo
Maak u geen illusies. Dit servies-product voor AH wordt waarschijnlijk op specificaties van Wegdwood gemaakt in China of Portugal. OEM fabricage heet zoiets en dat komt veel vaker voor dan u denkt.

Re: wedgewood servies Albert Hein, slechte kwaliteit en service

Geplaatst: 19 apr 2009 21:49
door Han&Hans
In januari 2008 stuurde ik een e-mail naar Albert Heijn met klachten over bruine vlekjes aan de geribbelde binnenrand van borden en gebaksbordjes. In eerste instantie werd deze klacht afgewimpeld. Daarna gaf ik aan dat deze klacht naar mijn mening ontstaan is door het srtapelen van de borden en dat je niet kon verwachten dat je die borden niet mag stapelen en dat het dus gewoon een productiefout betrof. Toen kreeg ik bericht dat ik een aankoopnota moest overleggen. Daarop heb ik geantwoord dat je dat servies alleen maar bij Albert Heijn kon kopen en dat de aanschaf over een lange periode was verdeeld. Ik heb ze een bordje opgestuurd als bewijs. Daar kreeg ik een nieuwe voor met de mededeling dat ik de overige aangetaste borden ook kon opsturen ter vervanging. In februari 2008 heb ik dat gedaan, het betrof in totaal bijna 20 borden, Zijn allemaal gratis vervangen (eenmalig uit coulance).

Re: wedgewood servies Albert Hein, slechte kwaliteit en service

Geplaatst: 29 apr 2009 21:59
door Miss M
Tja, niet iedereen kan of wil de echte Wedgwood serviezen betalen. Mijn schoonmoeder spaart het en geloof dat alleen een kop en schotel al zo'n 25 euro kosten... Het is wel goed spul, volgens mij, maar wij gebruiken al jaren een compleet servies van de Kwantum wat ongeveer net zoveel kostte...

Re: wedgewood servies Albert Hein, slechte kwaliteit en service

Geplaatst: 06 mei 2009 18:52
door joon03
Ook wij zijn in het bezit van het wedgewood servies van AH,ook bij ons is het van zeer slechte kwaliteit,oortjes breken spontaan af,vlekken enz.enz
Ook het extra bestellen van kojes of borden is niet mogelijk,na een telefoontje met wedgewood die mij toch echt vertelde dat dit servies speciaal voor AH is gemaakt kunnen ze hier dus niets aan doen.
En als je nog iets erbij wil kopen moet je dat snel doen want op=op ook AH doet er niets aan,al diverse mails gestuurd en gebeld maar geen enkele reactie terug.
Erg jammer van AH