LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] opzegging abonnement planet internet

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
RHees
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 feb 2007 17:17

Re: opzegging abonnement planet internet

Ongelezen bericht door RHees »

Geplaatst op: 16 Apr 2007 09:22 Onderwerp:

Laatste nieuws:
Toevallig is nét vanochtend, 16 april om 8.00 uur, mijn contract volledig afgesloten... Binnen 7 dagen zal ik hiervan een bevestiging krijgen. En dan zal ik ook met terugwerkende kracht mijn geld terugkrijgen van KPN.
Oh ja, goed nieuws voor iedereen: Planet deelde me mee dat álle lopende zaken nu zijn/worden afgerond!

Ik ben benieuwd.
2 MEI
Zeg maar niets meer...
Planet/KPN heeft het nog steeds niet stopgezet.

DAGB
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 mei 2007 22:04

Re: opzegging abonnement planet internet

Ongelezen bericht door DAGB »

December 2006 ben ik zakelijk overgestapt naar Internet+Bellen van planet. Omdat bleek dat dit met ISDN problemen opleverde stelde KPN voor deze dan maar te annuleren. Gevolg is dat mijn hele account na 8 jaar is opgeheven en ik al mijn emailadressen voorgoed kwijt ben. Nieuw briefpapier, visitekaartjes en onbereikbaar voor het netwerk dat ik in de afgelopen jaren zorgvuldig heb opgebouwd. Van mij zijn ze echter niet af! Ik ga al mijn energie en tijd steken in het maatschappelijke probleem KPN. Mail al je klachten en frustraties naar [email protected] en ik beloof je om namens gedupeerde consumenten en MKB-ondernemers duidelijk te maken aan politiek en maatschappij dat dit niet zo langer kan. Van één van de medewerksters van Planet vernam ik dat ze dagelijks mensen huilend van frustratie aan de telefoon heeft terwijl Scheepbouwer dikke vette bonussen opstrijkt. Niet dus!!!!

hans69
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 apr 2007 14:53

Re: opzegging abonnement planet internet

Ongelezen bericht door hans69 »

ik durf het haast niet te vragen,na al die sores gelezen te hebben.
maar ik wil OOK opzeggen.
ADSL-Comfort betalen aan planet € 24,95 kpn € 23,49.
totale geprekskosten telefoon € 7,81.Ik aarzel tussen tele2
en upc. Kan iemand mij uitleggen wat ik het beste kan doen.
telefoon + internet van tele2 (ook kpn?) of upc.
graag een goed advies.
hartelijk dank
hans69

Nikkinikki
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mei 2007 23:15

Re: opzegging abonnement planet internet

Ongelezen bericht door Nikkinikki »

Ik ben ruim een half jaar bezig met het opzeggen van mijn ADSL aansluiting bij PLANET maar bellen en mailen mag helaas niet helpen. Je wordt gewoon schandalig geholpen, doorverbonden of de haak wordt er op gegooid. De einddatum van mijn contract is inmiddels verlopen en ze hebben gewoon een jaar verlenging erbij opgeteld! Daarnaast de prijs fors verhoogd. Het is werkelijk waar niet te geloven. Het automatisch afgeschreven bedrag laat ik door de bank terugboeken. Ze krijgen echt geen cent meer van mij, ik laat het desnoods voor de rechter komen. Beste RADAR, hoe kan dit opgelost worden? We staan gewoon machteloos tegen deze manier van werken.

d3R
Berichten: 106
Lid geworden op: 06 mei 2007 18:57

Re: opzegging abonnement planet internet

Ongelezen bericht door d3R »

@DAGB: laat je pakket reanimeren naar een email-only pakket, wel op hetzelfde klantnr. PI bevriesd je mailadressen 3 maanden dus deze kunnen ze her-activeren dan

paula26
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 mei 2007 10:17

Re: opzegging abonnement planet internet

Ongelezen bericht door paula26 »

hallo,

Voor het eerst op een forum dus weet nog niet goed hoe het werkt. Een vraag: ik heb ook internet en bellen van kpnplanet gehad. Heb het na veel frustratie opgezegd. Telefonisch op 30 jan 2007. Toen kon medewerkster van KPN niet in haar eigen comp. Ik heb gevraagd om bericht te sturen wanneer mijn abb. ten einde liep. Op 2 febr. 2007 hebben ze mijn tel. afgesloten, nooit iets van gehoord. Omdat ik niet meer kon bellen naar tech dienst gebeld, die zijn erachter gekomen. Mijn internet is 13 maart afgesloten. hier wel brief over gekregen. Jullie raden het al.... Ik moet wel jaarcontract dat blijkbaar tot en met mei loopt volle pond ong. 42 euro p.maand betalen. Kan ik hier iets mee? Ik heb al verschillende keren gebeld maar zelfde reacties, eruit gegooid, beloftes enz.
groeten Paula. :twisted:

Marry71
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 mei 2007 12:01

Re: opzegging abonnement planet internet

Ongelezen bericht door Marry71 »

Eigenlijk kon ik het weten, ik ben niet de enige met problemen.
Al ruim een jaar ben ik bezig het teveel betaalde abonnementsgeld
ad. € 112,89 terug te ontvangen.
Het steeds weer een ander nummer moeten bellen, constant te worden
doorverbonden of inderdaad gewoon het verbreken van de verbinding
is gewoon te gek voor woorden.
Op brieven wordt al helemaal niet gereageerd !!
Als je al eens iemand hebt die wel iets wil doen krijg je steeds het zelfde
verhaal, ik maak een formulier aan en binnen 3 weken heeft u u geld
terug.

Dit loopt al vanaf maart 2006 en nog steeds niets terug ontvangen!!

Vandaag weer 20 min aan de telefoon gehangen, moest natuurlijk weer een ander nummer bellen, werd natuurlijk weer 6 keer doorverbonden en 2 maal werd gewoon de verbinding verbroken.
Uiteindelijk werd mij verteld dat er een computerstoring is, belt u straks
nog even terug ????? :evil: :evil: :evil:

Marianne

Ronald2511
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mei 2007 12:38

Re: opzegging abonnement planet internet

Ongelezen bericht door Ronald2511 »

Hallo,

ik ben in februari verhuist, en heb een internetplusbellen en mine tv van planet internet ik ben nu al vanaf 1 febr.( verhuizing aan gevraagd op 20 dec.'06) bezig mijn aansluiting te verhuizen er zijn inmiddels 10 verhuizingen ingevoerd en er is niemand die hier iets van afweet! iedere keer wordt er weer wat beloofd maar wordt nooit iets na gekomen, na het lezen van een aantal berichten over planet internet ben ik blij ( nou ja...) dat ik neit de einige ben die problemen heeft met dit bedrijf grrrrr. Heb geprobeerd om mijn aansluiting te beeindigen maar dit kan niet omdat het nog het contract datum nog niet is verstreken, wel betalen maar geen diensten afnemen schijnt voor planet geen probleem te zijn............

d3R
Berichten: 106
Lid geworden op: 06 mei 2007 18:57

Re: opzegging abonnement planet internet

Ongelezen bericht door d3R »

als er nog geen signaal op je nieuwe adres zit: nieuwe aanvraag op nieuw klantnummer doen, zodra dit werkt oude pakket per direct laten beëindigen en kosten terugvorderen ;)

heuvel4
Berichten: 76
Lid geworden op: 22 aug 2006 16:46

Re: opzegging abonnement planet internet

Ongelezen bericht door heuvel4 »

Ook ik heb al lange tijd problemen met het opzeggen/beeindigen van het adsl-abonnement bij Planet.
Zie ook de "trieste"verhalen van velen hierover op de forum site
(van Tros Radar) INTERNET.

heuvel4
Berichten: 76
Lid geworden op: 22 aug 2006 16:46

Re: opzegging abonnement planet internet

Ongelezen bericht door heuvel4 »

Lees vandaag (17 mei 2007) in de bijlage van De Volkskrant (Volkskrant Magazine) de gruwelijke en slechte ervaringen over KPN, telefoon- en internetaanlsuiting. Een reportage van Peter Middendorp.

haverkoop
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 nov 2005 00:29

Re: opzegging abonnement planet internet

Ongelezen bericht door haverkoop »

Welk jaarcontract?

Mijn contract (Actie Q4, ADSL Economy) loopt af per 6-10-2007 Dus met inachtneming van de opzegtermijn, volgens mij gewoon een maand kan ik opzeggen :?:

MaffeDarkie
Berichten: 142
Lid geworden op: 06 mei 2007 04:02

Re: opzegging abonnement planet internet

Ongelezen bericht door MaffeDarkie »

Ik zou maar beginnen met 3 maanden van te voren een opzegbrief te sturen en dit eventueel 1 maand voor beëindiging contract een bevestiging sturen.

Vergeet niet om de 1e brief (3 maanden van te voren) aangetekend te versturen en bij de 2e brief een kopie van je verzendbevestiging te sturen. Ongeacht of je 1e brief wel/niet beantwoord is met een bevestiging van beëindiging contract/abonnement.

Bij de 1e brief heb je al het bewijs dat je binnen een redelijke termijn opgezegd hebt, en bij de 2e brief laat je merken dat je tevens de automatische incasso (als je dit hebt) stopzet om meer ellende te voorkomen. Zet de automatische incasso daarom dan ook stop met de ingangsdatum die in de bevestigingsbrief van Planet is vermeld.

Hiermee voorkom je meer ellende dan je lief is.

haverkoop
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 nov 2005 00:29

Re: opzegging abonnement planet internet

Ongelezen bericht door haverkoop »

Hoe ik eea ga versturen weet ik wel, uiteraard aangetekend. Ik ga echter geen twee brieven sturen. Een is voldoende.
Dat kaartje voor de aut. incasso gaat mee met die eerste opzegbrief.

Ik stap ook heel snel naar een advocaat toe. En helaas lees ik dat hier te weinig.Men klooit zelf maar wat aan zonder rechtsbijstand.

d3R
Berichten: 106
Lid geworden op: 06 mei 2007 18:57

Re: opzegging abonnement planet internet

Ongelezen bericht door d3R »

1 telefoontje zou zelfs genoeg moeten zijn haverkoop,
maar ik denk dat ik MaffeDarkie gelijk moet geven;
met zijn beschreven werkwijze voorkom je waarschijnlijk een hoop problemen.

Ik wou dat ik dat gedaan had voor mn Orange Internet+bellen...

haverkoop
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 nov 2005 00:29

Re: opzegging abonnement planet internet

Ongelezen bericht door haverkoop »

Ik ga beslist geen onnodige toeren uithalen. Zolang ik me houd aan de opzegtermijn en aangetekend opzeg kan dat nooit een probleem zijn. Wettelijk kan men mij niets maken. Geeft het toch problemen dan doet m'n advocaat de rest wel.


"ADSL-abonnementen (breedband)

Let op!
Een opzegging van uw Planet Internet ADSL-abonnement betekent dat de overeenkomst met zowel Planet Internet als met KPN wordt beëindigd.

U kunt uw ADSL-abonnement telefonisch opzeggen met inachtneming van een opzegtermijn van één maand voor afloop van de lopende contractsperiode."

Duidelijk lijkt mij.

"Een voorbeeld:

* Uw abonnementsperiode loopt van 1 februari tot 1 februari. U zegt op in september. Uw abonnement wordt per 1 februari beëindigd
* Uw abonnementsperiode loopt van 1 februari tot 1 februari. U zegt op in januari. Krachtens onze Algemene Voorwaarden moet u minimaal een maand voor het eind van de lopende abonnementsperiode hebben opgezegd. In dit geval wordt dus het abonnement beëindigd op 1 februari van het volgende jaar`

Voorwaarden±

`De Overeenkomst wordt aangegaan voor de periode die behoort bij de gekozen abonnementsvorm bij de Aanmelding. Iedere gekozen abonnementsvorm wordt, tot wederopzegging of wijziging, telkens automatisch verlengd met een zelfde periode.

# De Overeenkomst kan uitsluitend schriftelijk worden opgezegd met inachtneming van een opzegtermijn van minimaal een kalendermaand voor het verstrijken van de in lid 1 genoemde termijn.

`

Er klopt wel iets niet omdat men eerst schrijft telefonische op te moeten zeggen en net hierboven schriftelijk. Zoiets doe je natuurlijk altijd schriftelijk en aangetekend.

Ik heb het idee dat jullie teveel zelf de advocaat uithangen en dat werkt niet.

d3R
Berichten: 106
Lid geworden op: 06 mei 2007 18:57

Re: opzegging abonnement planet internet

Ongelezen bericht door d3R »

dan moet je wel het goede deel kopieren en plakken,
voor zover ik het weet gaat dat schriftelijk opzeggen namelijk niet over adsl abonnementen.....

MaffeDarkie
Berichten: 142
Lid geworden op: 06 mei 2007 04:02

Re: opzegging abonnement planet internet

Ongelezen bericht door MaffeDarkie »

@haverkoop - er is een verschil tussen het feit dat je wettelijk correct gehandeld hebt en een verschil tussen wettelijk correct handelen met de gedachte 'beter voorkomen dan genezen'.

Veel mensen hebben namelijk helemaal geen zin om advocaten ergens op af te sturen en willen gewoon weg bij de oude provider. Deze kunnen dan beter een 2e brief sturen dan dat ze voor tientallen of zelfs honderden euro's moeten gaan bellen, vrij moeten nemen van hun werk om naar een advocaat te gaan etc. etc.
------
@d3R - 1 telefoontje zou inderdaad genoeg moeten zijn, echter heb je dan geen bewijs waarin staat dat je opgezegd hebt, tenzij planet inderdaad de opzegging in behandeling heeft en je schriftelijk een bevestiging stuurt.

Je kunt het gesprek opnemen, maar in dit geval zul je toestemming moeten vragen aan de geen met wie je belt (van planet). Geen toestemming houdt tijdens een rechtzaak in 'geen bewijs dus niet rechtsgeldig'.
------
Ik heb het idee dat jullie teveel zelf de advocaat uithangen en dat werkt niet.
Gelukkig heb ik tot op heden nog geen gezeik en ellende gehad, misschien omdat de werkwijze zoals ik omschreef voor mij altijd goed gewerkt heeft.

Van een telefoon-aanbieder kreeg ik in het verleden een telefoontje toen de 2e brief bij hen, op de mat viel met hierbij de complimenten dat ik ze even wist te herinneren aan mijn opzegging. Probleem was n.l. dat e.e.a. niet geheel juist was doorgevoerd - anders had ik gewoonweg nog één (1) jaar langer aan mijn contract vastgezeten of inderdaad bij een advocaat gezeten.

nanker
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 mar 2007 10:33

Re: opzegging abonnement planet internet

Ongelezen bericht door nanker »

Pffffff.......wanneer houdt het op?
Vandaag weer kontakt gehad met de helpdesk (die nix weten en nix zeggen).
Van de eerdere toezegging dat mijn teveel betaalde abonnementsgelden zouden worden geretourneerd (dat heet dan "een ticket aangemaakt"), is helemaal niets terecht gekomen.
Sterker nog, de medewerker vertelde dat de "ticket was afgewezen".
Vraag je, waarom? Weet ik niet, kan ik niet nazien.
Voel me zo boos, machteloos, geirriteerd. Zonde van de mooie dag. Het advies van de helpdeskmeneer: schrijf een aangetekende brief naar afd. Klantencontact in Amersfoort. Of die dan misschien niet telefonisch te bereiken zijn? Nee, daar is de helpdesk voor. Maar die weet nix.....zucht.....
Ik heb begrepen dat aangetekende brieven niet worden beantwoord.

Ik ga maar eens googelen op "hoe maak ik zelf een hele nare bom".

BLW
Berichten: 68
Lid geworden op: 18 apr 2006 19:57

Re: opzegging abonnement planet internet

Ongelezen bericht door BLW »

Het nummer van de klachtenafdeling in Amersfoort is 030-2558400. In mijn geval had ik er echter nog minder dan niks aan en inmiddels heb ik dan ook al de zaak uit handen gegeven.

Gesloten