LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] opzegging abonnement planet internet

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
luukvandergoes
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 feb 2008 19:04

Re: opzegging abonnement planet internet

Ongelezen bericht door luukvandergoes »

Gewaarschuwd door alle 'horror'verhalen, onder andere op dit forum, heb ik besloten een weblog (http://luuk-van-der-goes.blogspot.com/) bij te houden tijdens het opzeggen van mijn planet ADSL verbinding. De eerste stappen zal iedereen hier heel bekend voorkomen: geen reacties :cry:
Wordt vast vervolgd want morgen gaat mijn aangetekende brief met ontvangst bevestiging er uit....Gelukkig heb ik nog een maand tot aan de uiterste opzegtermijn... :D

jackermans
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 feb 2008 08:52

Re: opzegging abonnement planet internet

Ongelezen bericht door jackermans »

Help, ik word gek. Planet heeft in september 2007 zelf mijn klantnummer gesloten, zonder dat ik zelf heb opgezegd. Je zou denken dat het dan heel simpel is om bij een andere provider klant te worden, maar nee zo werkt het nu eenmaal niet bij Planet en KPN.
Om bij het begin te beginnen: in de zomer van 2007 heb ik bij Plant een ADSL abonnement aangevraagd. Op het moment dat ze de gegevens en modem etc. hiervoor naar mij hadden verzonden, hebben ze mijn klantnummer gesloten. Toen ik mijn ADSL abonnement in sept. 2007 wilde activeren, lukte dat niet en bleek (na heel lang bellen met de klantenservice) dat Planet mijn klantnummer had gesloten. Foutje, zeiden ze en zouden mijn klantnummer en ADSL abonnement heractiveren. Nou vergeet het maar. Dat is 3x geprobeerd en telkens ontving ik een brief met de tekst 'uw aanvraag kan niet worden uitgevoerd, omdat u al ADSL heeft bij Planet'. Ondertussen wordt het abonnementsgeld door KPN wel bij mij afgeschreven (gecombineerde rekening met de telefoon, dus storneren is geen optie). Na veel gebel met zowel Planet als KPN ben ik nog geen stap verder gekomen en heb nog steeds geen internet. Planet doet niets omdat ik geen klant meer ben. KPN kan niets voor mij doen, omdat Planet het ADSL signaal intact laat en ik volgens de KPN dus gewoon een abonnement heb en daarvoor moet betalen. Ander probleem door het intact laten van het ADSL signaal is, dat ik geen klant kan worden bij een andere provider.
Twee weken terug weer gebeld met Planet en KPN en toen bleek dat pas die dag KPN een klachtenformulier naar Planet had verzonden om het probleem op te lossen. Binnen 5 werkdagen zou alles opgelost zijn: het ADSL signaal zou verwijderd worden en ik zou het abonnementsgeld van 5 maanden terug ontvangen. U raadt het al: tot op heden niets gehoord. Gisteren weer eens gebeld en ik moet geduld hebben, werd mij gezegd. Nou, ik heb genoeg geduld gehad en ik wil van Planet af en mijn geld terug!! Hoe verder?

jrepko
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 feb 2008 12:02

Re: opzegging abonnement planet internet

Ongelezen bericht door jrepko »

Ook ik heb helaas een lang verhaal m.b.t. de opzeg perikelen tussen mij en Planet Internet.

Ik heb in Maart 2006 aangegeven dat ik mijn abo opzeg i.v.m. de verhuizing naar het buitenland. Alles moet op 3 juli 2007 gedaan worden. In april 2007 krijg ik een bevestiging van Planat Internet via de mail dat mijn abo pas op 6 September 2007 wordt beeïndigd. Ik heb gelijk met Planet Internet (PI) gebeld, en daar zou het allemaal in orde komen. Hierna nog meerdere keren naar PI gebeld maar steeds beloftes maar geen daden, en dat terwijl ze toch erg dicht bij Feyenoord zitten, daar in Capelle op de service desk.

Op 12 Juni een eerste mail verstuurt:
Op de factuur van juni ’07 staat een foutief termijn, namelijk:
Voor de periode 05.06.07 t/m 04.07.07. Ik heb mijn abonnement
schriftelijk opgezegd, dit is gebeurt op 23 maart 2007. Ik heb een
opzegging gedaan op 03.07.07. Graag zie ik dit gecorrigeerd
worden. Met dit schrijven geef ik u opnieuw aan dat de verstrekte
automatische incasso aan Planet Internet is komen te vervallen.

Natuurlijk geen mail/reactie terug ontvangen. Door de verhuizing naar het buitenland en de bouwperikelen van mij heb ik het even laten rusten. In December 2007 ben ik er weer ingedoken. Ik heb op 6 December 2007 de volgende mail verstuurt: (copy is in de diverse nummers e.d. aangepast ivm privicy)

In maart 2007 heb ik aangegeven dat ik per 2 juli 2007 verhuis naar
het buitenland. Ik heb in mijn schrijven aangegeven dat ik tot en
met 2 juli 2007 telefoon/internet adsl wens te hebben. Ik heb ook
aangegeven dat de automatische incasso is opgeheven. U blijft tot
en met heden nog steeds facturen automatisch incasseren. Dit mag
niet, dit is zelf strafbaar, daar de mogenlijkheid tot automatische
incasso is ingetrokken met mijn schrijven van maart 2007. Ik heb
zelf meerdere malen per telefoon gesproken met de
klantenservice. Dit heeft alles niet geholpen. Sinds dat ik in
Duitsland woon, 16 Juni 2007, heb ik ook geen telefonisch kontakt
kunnen maken vanuit duitsland, daar uw 0900-nummer niet
bereikbaar is vanuit Duitsland.

Ik geef u vanaf heden 10 dagen de tijd om alle automatisch
geincasseerde bedragen vanaf april 2007 terug te storten op mijn
rekeningnummer x5.2x.x9.xxx tnv. J.P.A. Rxxkx. U heeft daarna
de tijd om alle foute facturen te crediteren, en nieuwe juiste
facturen te maken en aan mij te sturen, waarop ik het juiste
bedrag zal overmaken op uw rekening nummer. Precies zoals dit
hoort indien 2 partijen op juiste wijze afscheid nemen, na
meerdere jaren van zaken doen. Het nog te betalen bedrag zal
ongeveer € 58,80 bedragen. Dit zal ik dan overmaken aan Planet.

Het gaat om klantnummer 3xx1xx8. Ik heb geen boodschap aan
‘dat kan niet’ of u heeft een opzeg termijn etc. Door mijn
schrijven van maart 2007 heb ik alle mogenlijke termijnen in acht
genomen. Ik heb ook tot en met 2 juli 2007 een isdn-2 aansluiting
gehad van KPN, dus een dubbel abbonnement voor adsl is niet aan
de orde. Een planet aansluiting in Duitsland is ook niet aan de
orde, daar uw onderneming geen adsl-kabel heeft uitgerold over
de grens. Ook de datum van 6 september 2007 wordt niet
geaccepteerd, daar u een foute datum hanteerd m.b.t. tot de
opzegging. Daarnaast is er geen enkele aansluiting in Nederland
opmijn naam waar u iets heeft kunnen leveren aan adsl aan mij.
Dus kunt u daar ook niet voor in rekening brengen.

Mocht u voornemens hebben om niet op dit schrijven te reageren
dan zal ik dit op 17 december 2007 doorsturen aan mijn
rechtsbijstand. Een reactie dat ik terug moet bellen wordt ook niet
geaccepteerd, alleen nog schriftelijk kunt u reageren.

Ik heb nu lang genoeg gewacht op mijn geld. Ik zal uw handelen
ook doorgeven aan de overkoepelende organisatie van banken
m.b.t. de verwerking van automatische incasso’s.

Meldpunt voor problemen met automatische incasso
Na de actie hebben de banken het toezicht op automatische
incasso verbeterd. Ze hebben bij wijze van proef een onderling
centraal meldpunt ingesteld voor klachten over bedrijven en
instellingen die slordig omgaan met automatische incasso, of er
regelrecht misbruik van maken. Rekeninghouders die met hun
klachten€onvoldoende gehoor krijgen bij de afschrijvende
onderneming of instelling, kunnen hun klacht vervolgens
doorgeven aan hun bank. Die kan ze dan doorgeven aan het nieuwe
meldpunt, zodat slordige en kwaadwillenden leveranciers eerder
worden ontdekt en kunnen worden aangepakt. Ook hebben de
banken een brochure (pdf, 308kB) samengesteld met informatie
over automatische incasso.

Hieronder een opsomming van alle te crediteren facturen:

203xxxxx18 €34,90 geen aansluiting geen incasso machtiging meer aanwezig wel geincasseerd
203xxxxx69 €34,90 geen aansluiting geen incasso machtiging meer aanwezig wel geincasseerd
20xxxxx435 €34,90 geen aansluiting geen incasso machtiging meer aanwezig wel geincasseerd
202xxxxx86 €34,90 geen aansluiting geen incasso machtiging meer aanwezig wel geincasseerd
20xxxxx518 €34,90 geen aansluiting geen incasso machtiging meer aanwezig wel geincasseerd
2025xxxxx7 €55,75 foute/dubbele berekeningen geen incasso
machtiging meer aanwezig wel geincasseerd
2024xxxxx4 €14,95 teveel inrekening, 2 dagen geen incasso
machtiging meer aanwezig wel geincasseerd
202xxxxx59 €14,95 geen incasso machtiging meer aanwezig wel geincasseerd
202xxxxx85 €14,95 geen incasso machtiging meer aanwezig wel geincasseerd
201xxxxx95 €14,95 laatste juiste rekening wel incasso
machtiging aanwezig wel geincasseerd

Ik heb dus er veel aan gedaan, maar PI hult zich in zwijgen. Ik heb bewust de afgeboekte bedragen niet laten storneren, zodat PI meer fouten heeft gemaakt dan dat ik heb gemaakt, indien PI dit zou gaan beweren. Het geld is namelijk van mij, dus PI beschikt over geld dat zij onwettig in genomen hebben, en dus hebben zij meer problemen in een eventuele rechtszaak. Ik ga dit namelijk door vechten tot aan de rechter.

Ik heb vandaag opnieuw een e-mail aan PI gestuurt, zodat ik bij het terug vorderen van mijn geld de juiste weg bewandel. Je moet namelijk 3 maal als eiser de tegenpartij manen tot terug betaling, en daarbij een redelijk termijn aan verbinden. Tussen Juni 2007, December 2007 en februari 2008 zit genoeg termijn.

Nog even extra informatie voor andere personen die graag direct zonder lange wachttijden iemand aan de lijn willen hebben kunnen het volgende nummer bellen:

Ik kan vanuit het buitenland niet het 0900 nummer bellen, dus heb ik KPN in Denhaag gebeld, de dames aan de receptie hebben mij direct doorverbonden met iemand van de helpdesk in Cappelle a/d ijsel. Het PI kantoor in AMersfoort is er niet meer, dus ook de 033- nummer niet meer. De postbus is er nog wel, maar die zal wel weer naar een ander adres worden doorgestuurt.

Vragen m.b.t. facturen moet je in België zijn, ja zeker, je krijgt iemand van Scarlet België aan de lijn. Houdt wel je adsl-telefoonnummer bij de hand, dit hoeft dus niet altijd je eerste telefoonnummer te zijn bij ISDN. Ze kunnen niet zo veel mogenlijkheden bij het zoeken naar je aansluiting. Deze afdeling heet Retentie Antwerpen en is te bereiken onder nummer 0032 (0)2 275 4959, kies wel direct optie 1 voor NL

urmpie
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 feb 2008 14:59

Re: opzegging abonnement planet internet

Ongelezen bericht door urmpie »

Nou, nou, ik heb het bijna voor mekaar.

Mijn abonnement is vorige week stopgezet. Dus dat deel is gelukt. Nu kreeg ik alleen vandaag een brief dat ik al twee maanden niet betaald had (klopt, ik heb het laten terugstorten) en dat mijn internet geblokkeerd is en of ik dat nu nog wel ff wil gaan betalen. Duh!!!!!!!!!! Ik heb dus net maar weer eens gebeld: hoe zit dat?. Nou, na een half uur aan de lijn te hebben gehangen en diverse malen het verhaal uit leggen weet ik nog niets. Ze gaan het voor mij uitzoeken en bellen mij volgende week terug. Ik ben benieuwd, maar hoe dan ook ze krijgen geen cent meer van mij.

yazii2000
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 feb 2008 18:13

Re: opzegging abonnement planet internet

Ongelezen bericht door yazii2000 »

hier nog mee van deze ellende van planet.na opzeggen per 1 oktober en bevestiging hiervan werd er toch geld van onze rekening afgeschreven dit vervolgens terug gestort..brieven van planet dat we moesten betalen..terwijl we geen abonnement meer hadden. Bellen en inderdaad je wordt gewoon uitgescholden aan de telefoon of ze hangen e gewoon op.. wat een service..vervolgens bleken we ineens pas per 1 dec opgezegd te hebben volgens planet want ze hadden onze mailboxen tot die tijd als service voro ons opengehouden..heb ik niet om gevraagd en heb niet eens in die mail gekeken. en van de week lag er een brief van een incassobureau op de mat of we planet wel willen betalen..tja wat moet je dan.. procederen om via de rechter ons gelijk te halen.. en dat na jarenlang bij planet te hebben gezeten zonder problemen maar van ze af komen nee dat lukt je niet.. een verschrikking daar en de manier waarop ze met hun ex clienten omgaan ook hier nooit meer planet....

Gesloten