LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Philips DVD Recorders

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.

Tevreden of Ontevreden? (ouder dan 2 a 3 jaar)

Tevreden
22
39%
Ontevreden
35
61%
 
Totaal aantal stemmen: 57

South75
Berichten: 57
Lid geworden op: 14 feb 2007 01:39

Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door South75 »

Na jaren vele problemen met Philips dvd recorders gehad te hebben, en na vele berichten gelezen te hebben op verschillende forums, vraag ik me af of het niet eens tijd word om er in de media aandacht aan te besteden? Of heb ik dat gemist?

Misschien dat de hele dure recorders van Philips wel goed zijn. Maar wat ik meegemaakt hebt, en gelezen heb, kun je volgens mij beter je geld meteen de wc doorspoelen. Vandaar deze poll.

resp00112469
Berichten: 851
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Het maakt niet uit wat voor type of merk je koopt, het storings percentage is vrij groot welk apparaat je ook neemt. Deze techniek is nog vrij nieuw en nog niet voldoende doorontwikkeld.

Vr. Gr. Hans.

South75
Berichten: 57
Lid geworden op: 14 feb 2007 01:39

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door South75 »

Waarom lees je dan zelden iets over bv Jvc, Panasonic of Sony? Maar kom je wel overal problemen met philips tegen?

Ik spreek ook een beetje uit ervaring. Panasonics en jvc's in de familie.
Nooit iets mis mee. 3 Philips recorders in de familie. Allemaal gedoe ermee gehad, en nog steeds.

Er zullen zeker problemen zijn bij andere merken. Maar niet zo vaak als bij Philips volgens mij. En bij andere merken worden de problemen opgelost, Philips stuurt je het bos in of zegt koop maar een nieuwe want repareren is duurder. Terwijl het ding net een jaar oud is. Kan toch niet?

Will

audiofreak1
Berichten: 526
Lid geworden op: 30 aug 2005 21:59

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

Het 2e merk wat veel problemen heeft is JVC. De beruchte DRM10 recorders sprongen allemaal op loading en gaven na verloop van tijd groene strepen en krakend geluid. De grootste ramp waren de DRM1V machines, gecombineerde video en dvd recorder. Niets dan problemen. Met de huidige HD recorders DRM300 ook regelmatig problemen met niet kunnen finaliseren van schijfjes. Als verkooppunt hebben wij alleen nog Panasonic, Sony en Pioneer in het assortiment. En inderdaad met deze merken zelden of nooit een probleem.

philipschick
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 feb 2007 16:25

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door philipschick »

Het kan zo zijn dat er veel probelem zijn met DVD recorders..
Maar van de miljoenen die er gemaakt worden komen er misschien 1000 terug voor reparatie.
Meeste problemen zijn dan ook nog eens te verhelpen met een software update.


Philips is dan ook nog eens erg coulant, En biedt tenminste een goede service...

Wat je van de slowakijse apparaten niet kan zeggen.

haas007
Berichten: 26
Lid geworden op: 17 sep 2006 18:52

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door haas007 »

Reactie op het bericht van philipschick:

"Het kan zo zijn dat er veel probelem zijn met DVD recorders..
Maar van de miljoenen die er gemaakt worden komen er misschien 1000 terug voor reparatie."

Volgens een gerenommeerde landelijke elektroketen, die zelf ook Philips DVD-recorders verkoopt, zijn van bepaalde typen Philips DVD-recorders 9 van de 10 verkochte toestellen ter reparatie terug gekomen. Ikzelf heb een DVDR 990 gehad, gekocht voor 499 euro. Dit toestel behoort volgens de elektroketen tot de categorie "9 van de 10 kapot". Twee maanden na het einde van de garantieperiode kon het toestel zelfs geen originele DVD's meer lezen. Reparatiekosten: meer dan 200 euro, vond ik te duur, dus niet laten maken.
:cry: :cry: :cry:
Contact opgenomen met Philips Consumentenservice. Van enige coulante opstelling en service zoals jij schrijft heb ik nog niet eens het kleinste beetje kunnen merken.

Dus kan het niet met je eens zijn, en getuige de vele negatieve berichten over Philips DVD-recorders en hun slechte service, denk ik met mij vele andere gedupeerde klanten eveneens. De voormalige Philips-slogan was: Let's make it better. Nu nog daadwerkelijk doen.

audiofreak1
Berichten: 526
Lid geworden op: 30 aug 2005 21:59

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

Geplaatst op 14 Feb 2007 18:04 door philipschick


--------------------------------------------------------------------------------

Het kan zo zijn dat er veel probelem zijn met DVD recorders..
Maar van de miljoenen die er gemaakt worden komen er misschien 1000 terug voor reparatie.
Meeste problemen zijn dan ook nog eens te verhelpen met een software update.


Philips is dan ook nog eens erg coulant, En biedt tenminste een goede service...

Wat je van de slowakijse apparaten niet kan zeggen


Hebben we hier een Philips man? Even googelen vriend dan weet je wel beter. P.s. Er worden meer recorders gerepareerd dan er verkocht zijn.

DennisThePennis
Berichten: 462
Lid geworden op: 12 sep 2006 01:16

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door DennisThePennis »

Er worden meer recorders gerepareerd dan er verkocht zijn.
Huh, werkt die kloon-machine in die Heineken-commercial dan echt? :lol:

South75
Berichten: 57
Lid geworden op: 14 feb 2007 01:39

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door South75 »

Philipschick Heeft waarschijnlijk niet eens een dvd recorder maar wel stemmen omdat ze Philips freak is. Tot nu toe is dus de helft ontevreden zo een beetje (stem van een philips fan niet meegerekend)
Maar dat moeten er zeer zeker meer zijn, we wachten nog even af.

Ook mijn Philips dvd recorder was niet meer te repareren zeiden ze. Nu heb ik het geluk dat ik Extra garantie had bijgekocht omdat ik de bui al zag hangen. Ik mocht een andere komen uitzoeken gisteren. De verkoper zei zelf dat het een ramp is met Philips. Het liefst willen ze er vanaf, maar het is een grote klant dus dat gaat zomaar niet.

De verhalen wat ik overal lees komen overeen met wat de verkoper vertelde. Philips dvd recorders zijn WAARDELOOS. JVC kwam ook nog wel eens terug maar een stuk minder. Sony, Panasonic en pioneer nooit problemen mee. Ik ben voor Sony gegaan. Niks van klachten over te vinden. Overal goede recenties. En wat dat ding allemaal kan en hoe gebruiksvriendelijk! Super

Als ik dat had geweten had ik in eerste instantie al nooit een Philips gekocht. Maar dit merk komt er bij mij ook nooit meer in kan ik je vertellen. Hij is meer in reparatie geweest dan dat ik hem thuis had. Nu is het bij mij een beetje goedgemaakt door de splinternieuwe Sony naar 3 jaar. Maar voor mensen die destijds 900 euro en meer hebben betaald en hem naar 1,5 jaar kunnen weggooien heb ik medelijden. En ik ga er ook mee door om Philips in de media te krijgen. Want het is belachelijk gewoon.

Dus mensen vertel het voort en stem even als je dat nog niet gedaan hebt. Want het is gewoon een feit dat Philips dvd recorders waardeloos zijn, en Philips zelf trekt zich er niks van aan. Al 6 a 7 jaar verkopen ze gewoon rotzooi. Als het geld maar binnen is. Wat er dan gebeurd interesseert ze niet. Diep triest.

Will

ahbeng
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 feb 2007 16:36

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door ahbeng »

Ik brand veel DVD's met zelfgemaakte programma's. Deze DVD's worden door een flink aantal mensen gebruikt. Inderdaad krijg ik soms klachten dat het programma hapert. Voor ik een DVD afgeeft test ik hem op 2 verschillende Philips spelers en ook op een heel goedkope speler uit "Verwegiestan". Het gekke is dat de goegkoopste speler de minste problemen geeft. De nieuwste Philips speler hapert wel eens, de oudste (ong. 2 jaar) hapert nooit, maar de veel oudere Philips speler van een kennis hapert bijna altijd.
Nagevraagd bij echte professionals voor een oplossing, steken deze vertwijfeld hun armen omhoog. Wel blijken er minder storingen op te treden bij het gebruik van DVD-R schijfjes.
Conclusie: Alle merken spelers hebben hun eigen nukken. Geperste DVD's geven minder problemen dan gebrande. (dit komt omdat de DVD schijfjes, zowel plus als min, kleine foutjes kunnen hebben. De zgn. medische recorders scannen de DVD op fouten en vermijden de defecte stukjes te gebruiken.)

philipschick
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 feb 2007 16:25

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door philipschick »

En ja, ik weet dat er veel ter reparatie aangeboden worden.En waarneer ze niet te repareren zijn zorgt Philips voor een passende oplossing.

Maar weet ok dat mensen die ERG tevreden zijn over de Philips dvd recorders dat niet op een website plaatsen.Maar voor hun zelf houden.

En meer gerepareerd dan verkocht worden??
ONZIN!!!

philipschick
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 feb 2007 16:25

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door philipschick »

Hoor je er niks over bij Sony of JVC??

Dan hebben jullie deze website niet goed door gelopen...

En natuurlijk hoor je meer over Philips, Nederlands bedrijf, waar mensen veel vertrouwen in hebben.En waarneer hier dan iets mis gaat is het een ramp, want dat kan niet gebeuren bij zo' n bedrijf als Philips!

Om even naar Hans te luisteren:

Het maakt niet uit wat voor type of merk je koopt, het storings percentage is vrij groot welk apparaat je ook neemt. Deze techniek is nog vrij nieuw en nog niet voldoende doorontwikkeld.

Vr. Gr. Hans.

dekeijzer
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 feb 2007 18:28

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door dekeijzer »

er zijn altijd personen die negatieve berichten op het internet willen zetten.
wij hebben in onze familie 8 dvd recorders in bezit laten dat nu juist allemaal PHILIPS recorders zijn en helemaal geen klachten!!!!
de leeftijden van de recorders lopen uiteen van 1 - 6 jaar

audiofreak1
Berichten: 526
Lid geworden op: 30 aug 2005 21:59

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

Gefeliciteerd, U heeft een lotje uit de loterij. We spreken elkaar nog wel een keer! P.s. werken beide heren ook in de elektrodetailhandel? Ik wel en kan daardoor ervaren hoe de problemen liggen.
Het is jammer dat er op deze site geen foto's kunnen anders had ik even een foto laten zien van een stapel Philips recorders die bestemd waren voor de stort.

DennisThePennis
Berichten: 462
Lid geworden op: 12 sep 2006 01:16

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door DennisThePennis »

Gefeliciteerd, U heeft een lotje uit de loterij. We spreken elkaar nog wel een keer!
Gezien de huidige stand van de poll heb je meer kans op een goede Philips DVD-recorder, dan op een prijs in de staatsloterij! :lol:

mvdbosch
Berichten: 86
Lid geworden op: 30 okt 2006 20:54

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door mvdbosch »

Mensen die geen problemen met hun philips dvd recorder hebben gaan ook niet op allerlei internetsites zitten vertellen hoe goed hij wel niet is. Juist de mensen waarbij hij kapot gaat gaan zoveel mogelijk andere mensen zoeken en hun mening spuien om zo verzachting van hun leed te zoeken..... :wink:

Toolboy

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door Toolboy »

Laat duidelijk zijn dat philips de bedenker is van dit spul en dat alle andere fabrikanten na betaling de rechten en techniek hebben overgenomen.
Panasonic en een aantal andere merken hebben philips bedenksel verbeterd.
Dat is het verschil.

En wees toch maar trots op philips het blijft Nederlands en ze doen/ontwikkelen meer dan waar wij weet van hebben :wink:

mvdbosch
Berichten: 86
Lid geworden op: 30 okt 2006 20:54

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door mvdbosch »

En wees toch maar trots op philips het blijft Nederlands en ze doen/ontwikkelen meer dan waar wij weet van hebben
Van dat nederlandse is nog maar weinig over hoor, alle produktie en ook veel research is reeds vertrokken naar china. Het mag niks meer kosten tegenwoordig he.... :)

South75
Berichten: 57
Lid geworden op: 14 feb 2007 01:39

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door South75 »

Tot nu toe vind ik bijna 40% ontevreden eigenaren toch best veel. Aangezien hier een paar Philips fans liggen te stemmen die het waarschijnlijk nog met een VHS'je doen, is de poll niet echt betrouwbaar. Maar ik vind 40% veel. Bijna de helft van de eigenaren hebben problemen. En toch blijven de philips fans maar verdedigen en de gedupeerde afkraken. Waar gaat het heen.

Meneer dekeijzer wil ik later ook nog wel eens spreken. Want, of die 8 stuks worden nooit gebruikt omdat ze er niks van snappen. Of hij heeft idd niet 1 maar 8 lootjes uit de loterij. Als de verkoper van een grote electronica zaak toch zegt dat ze bijna allemaal terug komen en ze er het liefst van afwillen, en vele andere ze niet eens meer verkopen. Dan heeft meneer 8 van de 100.000 die het wel doen schijnbaar. Of het is weer eens de zoveelste Philips fanaat die niet eens weet hoe een dvd recorder uitziet.

Ook al zijn er wat tevreden stemmers.(die volgens mij niet allemaal terecht zijn) 40% ontevreden blijft veel. Maar we zijn nog niet klaar. 2 of 3 jaar geleden ging al ergens een topic met massa's gedupeerde Philips gebruikers. Waarschijnlijk willen deze mensen het drama achter zich laten, Maar hopelijk komen ze toch nog even stemmen.

Ik vind het niet kunnen om mensen naar 1,5 jaar gebruik doodleuk te zeggen koop je maar een nieuwe. Of ze het Bos insturen, of zeggen het onderdeel is niet meer verkrijgbaar. Als de buit maar binnen is moet hun motto zijn. Je word tegenwoordig overal belazerd als je niet oplet. Als niemand er iets aan doet zijn we het ook zelf schuld. Dus mensen kom op en ga niet voor tevreden stemmen omdat je een Philips man bent maar geen ervaring met dvd recorders hebt. Help de gedupeerde. Philips maakt ook goede producten. Maar we hebben het hier over dvd recorders.

Maar we zijn pas een paar dagen bezig. Het laatse woord is nog niet gesproken. En als de tevreden klanten en de Philips fans later problemen krijgen met dvd recorders, denk dan nog eens terug aan dit forum en hoe je meegeholpen hebt er niks aan te doen.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door queenfan »

ook ik heb een dvd recorder van Philips net als mijn ouders en broertje alle 3 recorder hebbengeen problemen.

Die van mij is een jaar of 4 oud, terwijl die vanmijn ouders iets van 2 jaar oud is en de andere nog geen jaar.

Wij kunnen geluk hebben, maar 3 recorders die geen problemen hebben lijkt me geen toeval.

En JVC koop ik nooit weer heb alleen aar problemen gehad met radio's, tv en ook een recorder.

Maar goed dat is weer een persoonlijke ervaring.

Gesloten