(OPGELOST) Zeer slechte garantieregeling HTC!
Geplaatst: 14 feb 2007 02:57
Ik koop ook eens wat vorig jaar juli van hard gespaarde centen. Telefoon/pda van 850 euro. Een telefoon van de firma HTC. Dit bedrijf levert ook vrijwel alle smartphones voor T-mobile en Orange.
- Mijn telefoon/PDA vertoont kuren en upgraden van telefoon met de officiele ROM van de firma HTC mislukt, telefoon valt binnen de garantie.
- HTC en smartmobility support reageren niet op e-mails.
- Na telefonisch contact met HTC support, geven zij aan dat de telefoon ingestuurd dient te worden naar Eurotwice.be.
- Op Eurotwice.be maak ik een reparatiebon aan die ik volgens hen bij het pakket moet voegen.
- Eurotwice.be geeft aan dat de transport via Kiala verloopt. Kiala is een pakketservice met een aantal "Kialapunten" bij winkels.
- Eurotwice verstrekt mij nog een brief met een Kiala Personal Code om uit te printen en mee te nemen naar het dichtsbijzijnde Kialapunt. Er wordt geen instuuradres verstrekt.
- Aangekomen bij het Kialapunt vraagt de mevrouw naar de Kiala Personal Code. Dit moet voldoende zijn om de telefoon kosteloos in te sturen.
- Op de brief met de Kiala Personal Code ziet ze tevens staan: "Eurotwice". Ik geef aan dat de telefoon daar naartoe moet.
- De mevrouw kijkt in het systeem van Kiala en geeft aan dat Kiala niet bekend is met Eurotwice. Ze belt met het hoofdkantoor van Kiala. Het hoofdkantoor zou haar terugbellen. Ze zei dat de medewerker bij het Kiala hoofdkantoor sprak over: "N-Care". Ik geef aan dat de telefoon niet naar N-Care moet, N-Care is namelijk van Nokia, het toestel moet naar Eurotwice. Ze verstrekt mij een Kiala code waarmee ik online het pakket kan volgen, en ze garandeerd mij dat het goed komt.
- De volgende dag was ik in de buurt van het Kialapunt en ging ik even informeren of het gelukt was. Ze gaf aan dat het pakket ingestuurd is en dat N-Care hetzelfde is als Eurotwice.
- Online controleer ik de status van mijn pakket. Er staat aangegeven dat het pakket is afgeleverd en dat ik voor verdere vragen contact op kan nemen met N-Care van Nokia!?
- Ik neem contact op met het €0,45 nummer van Kiala. Dit blijkt alleen een computer te zijn voor leveringstatus via de telefoon. Op de website van Kiala is geen andere support telefoonr. bekend.
- Per email krijg ik geen reactie terug van Kiala.
- Ik mail Eurotwice. Ze blijken niet bereikbaar op het telefoonnummer in België. Ik krijg één mail terug met de mededeling dat mijn telefoon niet in hun bezit is en dat ze niet bekend zijn met N-Care. Ze verwijzen mij door naar Kiala, omdat zij het pakket verkeerd hebben bezorgd.
- Via google kom ik uiteindelijk terecht bij de contactgegevens van Kiala Nederland in Nieuwegein. Een 030 nummer. Volgens de medewerker die ik aan de lijn krijg is N-Care wél hetzelfde als Eurotwice. Zij gaf aan dat ik waarschijnlijk een nieuweling bij Eurotwice per e-mail trof. Ze zou mij terugbellen hoewel ik eigenlijk volgens haar niet op dat nummer dien te bellen.
- Kiala belt niet terug. 3 Dagen later neem ik contact op met Kiala. Een andere medewerker geeft aan dat ze er achteraan zal gaan en in de loop van de week contact met mij op zal nemen. Ze geeft ook aan contact op te nemen met N-Care. De medewerker is duidelijk geirriteerd wanneer ik vraag naar de procedures. Ze kan mij niet meer vertellen geeft ze aan.
- Ik neem zelf ook even contact op met Nokia N-Care. (Het 0900 telefoonnummer van N-Care dat werd aangegeven toen ik bij Kiala online het pakketnummer ingevoerd had. ) Zij geven aan dat ze niet bekend zijn met Eurotwice. Dit moet dus een ander bedrijf zijn. Ook belt de medewerker van N-Care mij later terug met de mededeling dat zover hij weet, mijn telefoon niet in hun bezit is.
- Ik neem wederom contact op met Kiala en krijg dezelfde mevrouw aan de lijn. Zij geeft aan dat ze een onderzoek instellen, en nu per e-mail bij N-Care informeren of de telefoon bij hen is. Ik geef aan dat ik reeds telefonisch contact heb gehad met N-Care, en de telefoon niet bij hen in bezit is. Ze zou mij terugbellen, ze moest wachten op een e-mail terug van N-Care.
- Volgende dag weer contact gehad met Kiala op telefoonnummer 0306014024. Een andere mevrouw, Karin Versteeg geeft aan dat haar baas ook met de zaak bezig is aangezien het pakket bij N-Care zou moeten zijn en N-Care aangeeft het pakket niet te hebben. Ook geeft ze wederom aan dat N-Care hetzelfde is als Eurotwice. Ik kan met mevrouw geen termijn afspreken waarbinnen ik mijn telefoon of vervanging krijg. Wanneer ik vraag of ze mij wilt voorzien van algemene voorwaarden, kan dit niet. Ook zegt ze dat ze "maar" een helpdeskmedewerker is en niet zoveel kan doen voor mij. Tevens moet ik volgens haar bij Eurotwice zijn. Echter, Eurotwice geeft aan dat ik bij Kiala moet zijn. Mevrouw Karin Versteeg kan mij uiteraard niet doorverbinden met haar leidinggevende.
- Later in de middag wederom telefonisch contact opgenomen met HTC hoofdkantoor. Verhaal opnieuw uitgelegd. De betreffende dame had één keer eerder gehoord van Kiala zei ze, toen een andere klant een advocaat moest inschakelen omdat zijn toestel naar Nokia (N-Care) was gestuurd in plaats van Eurotwice en zijn toestel tengevolge daarvan zoek was. Ik vertel haar dat Kiala aangeeft dat N-Care hetzelfde is als Eurotwice. De dame van HTC geeft aan het niet zeker te weten. Blijkbaar zijn ze niet op de hoogte van hun support/reparatie procedures. Ze verbindt mij door met een collega die ik eerder heb gesproken. Deze meneer geeft aan dat ik bij Eurotwice in België moet zijn. Daar besteden zij de reparatie aan uit. Ze zijn zelf niet verantwoordelijk volgens hem. Hij vergelijkt het met wanneer je een BMW koopt, dat de dealer aansprakelijk is, en niet BMW Nederland als er iets mis gaat met garantie. Ik vertel hem dat Eurotwice aangeeft niets te kunnen doen. De meneer van HTC geeft aan dat ik dan maar naar de ombudsman moet stappen.
Ik ben voornamelijk verbaasd over de mentaliteit van mensen. Niemand voelt zich verantwoordelijk of representatief namens een bedrijf. Ongelofelijk.
Ik heb dit verhaal ook gepost op het forum van smartmobility.nl. Dé hoofdimporteur van HTC Nederland. De moderator heeft mijn bericht nog niet weggehaald. De eerste reactie van een persoon is dat hij precies hetzelfde meemaakte met HTC.
Kortom, HTC pda kopen? Als het werkt, leuk. Maar mijn advies: NIET DOEN!!
- Mijn telefoon/PDA vertoont kuren en upgraden van telefoon met de officiele ROM van de firma HTC mislukt, telefoon valt binnen de garantie.
- HTC en smartmobility support reageren niet op e-mails.
- Na telefonisch contact met HTC support, geven zij aan dat de telefoon ingestuurd dient te worden naar Eurotwice.be.
- Op Eurotwice.be maak ik een reparatiebon aan die ik volgens hen bij het pakket moet voegen.
- Eurotwice.be geeft aan dat de transport via Kiala verloopt. Kiala is een pakketservice met een aantal "Kialapunten" bij winkels.
- Eurotwice verstrekt mij nog een brief met een Kiala Personal Code om uit te printen en mee te nemen naar het dichtsbijzijnde Kialapunt. Er wordt geen instuuradres verstrekt.
- Aangekomen bij het Kialapunt vraagt de mevrouw naar de Kiala Personal Code. Dit moet voldoende zijn om de telefoon kosteloos in te sturen.
- Op de brief met de Kiala Personal Code ziet ze tevens staan: "Eurotwice". Ik geef aan dat de telefoon daar naartoe moet.
- De mevrouw kijkt in het systeem van Kiala en geeft aan dat Kiala niet bekend is met Eurotwice. Ze belt met het hoofdkantoor van Kiala. Het hoofdkantoor zou haar terugbellen. Ze zei dat de medewerker bij het Kiala hoofdkantoor sprak over: "N-Care". Ik geef aan dat de telefoon niet naar N-Care moet, N-Care is namelijk van Nokia, het toestel moet naar Eurotwice. Ze verstrekt mij een Kiala code waarmee ik online het pakket kan volgen, en ze garandeerd mij dat het goed komt.
- De volgende dag was ik in de buurt van het Kialapunt en ging ik even informeren of het gelukt was. Ze gaf aan dat het pakket ingestuurd is en dat N-Care hetzelfde is als Eurotwice.
- Online controleer ik de status van mijn pakket. Er staat aangegeven dat het pakket is afgeleverd en dat ik voor verdere vragen contact op kan nemen met N-Care van Nokia!?
- Ik neem contact op met het €0,45 nummer van Kiala. Dit blijkt alleen een computer te zijn voor leveringstatus via de telefoon. Op de website van Kiala is geen andere support telefoonr. bekend.
- Per email krijg ik geen reactie terug van Kiala.
- Ik mail Eurotwice. Ze blijken niet bereikbaar op het telefoonnummer in België. Ik krijg één mail terug met de mededeling dat mijn telefoon niet in hun bezit is en dat ze niet bekend zijn met N-Care. Ze verwijzen mij door naar Kiala, omdat zij het pakket verkeerd hebben bezorgd.
- Via google kom ik uiteindelijk terecht bij de contactgegevens van Kiala Nederland in Nieuwegein. Een 030 nummer. Volgens de medewerker die ik aan de lijn krijg is N-Care wél hetzelfde als Eurotwice. Zij gaf aan dat ik waarschijnlijk een nieuweling bij Eurotwice per e-mail trof. Ze zou mij terugbellen hoewel ik eigenlijk volgens haar niet op dat nummer dien te bellen.
- Kiala belt niet terug. 3 Dagen later neem ik contact op met Kiala. Een andere medewerker geeft aan dat ze er achteraan zal gaan en in de loop van de week contact met mij op zal nemen. Ze geeft ook aan contact op te nemen met N-Care. De medewerker is duidelijk geirriteerd wanneer ik vraag naar de procedures. Ze kan mij niet meer vertellen geeft ze aan.
- Ik neem zelf ook even contact op met Nokia N-Care. (Het 0900 telefoonnummer van N-Care dat werd aangegeven toen ik bij Kiala online het pakketnummer ingevoerd had. ) Zij geven aan dat ze niet bekend zijn met Eurotwice. Dit moet dus een ander bedrijf zijn. Ook belt de medewerker van N-Care mij later terug met de mededeling dat zover hij weet, mijn telefoon niet in hun bezit is.
- Ik neem wederom contact op met Kiala en krijg dezelfde mevrouw aan de lijn. Zij geeft aan dat ze een onderzoek instellen, en nu per e-mail bij N-Care informeren of de telefoon bij hen is. Ik geef aan dat ik reeds telefonisch contact heb gehad met N-Care, en de telefoon niet bij hen in bezit is. Ze zou mij terugbellen, ze moest wachten op een e-mail terug van N-Care.
- Volgende dag weer contact gehad met Kiala op telefoonnummer 0306014024. Een andere mevrouw, Karin Versteeg geeft aan dat haar baas ook met de zaak bezig is aangezien het pakket bij N-Care zou moeten zijn en N-Care aangeeft het pakket niet te hebben. Ook geeft ze wederom aan dat N-Care hetzelfde is als Eurotwice. Ik kan met mevrouw geen termijn afspreken waarbinnen ik mijn telefoon of vervanging krijg. Wanneer ik vraag of ze mij wilt voorzien van algemene voorwaarden, kan dit niet. Ook zegt ze dat ze "maar" een helpdeskmedewerker is en niet zoveel kan doen voor mij. Tevens moet ik volgens haar bij Eurotwice zijn. Echter, Eurotwice geeft aan dat ik bij Kiala moet zijn. Mevrouw Karin Versteeg kan mij uiteraard niet doorverbinden met haar leidinggevende.
- Later in de middag wederom telefonisch contact opgenomen met HTC hoofdkantoor. Verhaal opnieuw uitgelegd. De betreffende dame had één keer eerder gehoord van Kiala zei ze, toen een andere klant een advocaat moest inschakelen omdat zijn toestel naar Nokia (N-Care) was gestuurd in plaats van Eurotwice en zijn toestel tengevolge daarvan zoek was. Ik vertel haar dat Kiala aangeeft dat N-Care hetzelfde is als Eurotwice. De dame van HTC geeft aan het niet zeker te weten. Blijkbaar zijn ze niet op de hoogte van hun support/reparatie procedures. Ze verbindt mij door met een collega die ik eerder heb gesproken. Deze meneer geeft aan dat ik bij Eurotwice in België moet zijn. Daar besteden zij de reparatie aan uit. Ze zijn zelf niet verantwoordelijk volgens hem. Hij vergelijkt het met wanneer je een BMW koopt, dat de dealer aansprakelijk is, en niet BMW Nederland als er iets mis gaat met garantie. Ik vertel hem dat Eurotwice aangeeft niets te kunnen doen. De meneer van HTC geeft aan dat ik dan maar naar de ombudsman moet stappen.
Ik ben voornamelijk verbaasd over de mentaliteit van mensen. Niemand voelt zich verantwoordelijk of representatief namens een bedrijf. Ongelofelijk.
Ik heb dit verhaal ook gepost op het forum van smartmobility.nl. Dé hoofdimporteur van HTC Nederland. De moderator heeft mijn bericht nog niet weggehaald. De eerste reactie van een persoon is dat hij precies hetzelfde meemaakte met HTC.
Kortom, HTC pda kopen? Als het werkt, leuk. Maar mijn advies: NIET DOEN!!