LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lidl en Aldi leveren de beste notebook-service

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
ikbenik

Re: Lidl en Aldi leveren de beste notebook-service

Ongelezen bericht door ikbenik »

Quote:
Ik mag niet tegen de consument zeggen:
Daar doe ik niks aan, ga maar naar de fabrikant toe.
Dat mag ik als winkelier niet.


Jij assembleert die systemen zelf, dus je bent behalve winkelier ook de fabrikant.


Klopt, ik doe hetzelfde als Medion, HP, Acer, Dell, enz.

Het voordeel is dat ik de computers nooit hoef op te sturen.

MaffeDarkie
Berichten: 142
Lid geworden op: 06 mei 2007 04:02

Re: Lidl en Aldi leveren de beste notebook-service

Ongelezen bericht door MaffeDarkie »

ikbenik vind ik echt koppige ventje(of is het vrouwtje?)
Ik denk meer een zeer zwaar gefrustreerde winkelier die stik jaloers is dat z'n eigen omzetten dalen omdat de notebooks en desktop PC's van de Aldi, Lidl etc. etc. veel harder over de toonbank gaan.
Maar dan moeten ze wel stoppen met mijn prijzen aanvallen.
Ho! Ik heb vrijwel alle discussies gevolgt met de geen die hier continue aanvalt en (in veel situaties) klanten (= de consument) voor dom, achterlijk etc. etc. bestempeld ben jij! Veelal zeg of doe je dit niet direct maar als je eens goed tussen je eigen regels doorleest komt het hier veelal wel op neer. Want om jou mening even meteen goed te verwoorden:

Je bent gek als je een PC of notebook bij een Aldi of Lidl koopt, koop gewoon in een echte computerwinkel want die kwaliteit is altijd beter

"Ik eis de dezelfde prijzen als bij de Aldi!"
Dat zeggen de klanten misschien in de winkel bij jou, maar hier op het forum heb ik het ze nauwelijks zien zeggen. Jij vraagt regelmatig om de reden waarom mensen niet bij jou kopen maar wel bij een Aldi of Lidl en veel mensen geven daar antwoord op 'een Aldi of Lidl PC is goedkoper en jij bent duurder'.
Als jij bij de Aldi een tv koopt, weet je dat je er niks van kunt verwachten.
Niet?! Doe je ogen eens open en denk eens even na. Het tijdperk goedkoop is duurkoop is al jaren lang achter de rug. De pindakaas van de Aldi kan net zo lekker zijn voor de ene persoon, als de Calvé die de AH aan jou verkoopt. Die notebook die jij verkoopt kan voor klant A qua prijs, service en prestaties juist zo k*t zijn in tegenstelling tot de prijs, service en prestaties die klant A bij de Aldi krijgt.

Op sommige producten geldt inderdaad, dat indien iets goedkoop zal moeten worden aangeschaft de service wat minder is... neemt niet weg dat er geen service is want die is er gewoon ongeacht welke partij.
De Aldi moet stoppen met de klanten gelijk doorverwijzen naar HP en Medion!!!!!
Als er problemen met de computer zijn, dan dient de Aldi dat eerst zelf op te lossen!

De regels die voor mij gelden, gelden ook voor de Aldi.
En die regels overtreden ze VET!!!
Wat let je om eens een zaak te starten wegens dergelijke praktijken?! Blijkbaar ben je erg gefrustreerd over de gang van zaken en irriteer je je er mateloos aan. Dus wat let je?! Je kan wel blijven zeuren op het feit dat Aldi en de Lidl zich niet aan de regels houden maar weet je dat ontzettend veel mensen je inmiddels al duidelijk geprobeerd hebben te maken dat ze schijtziek van dergelijke commentaren worden. Nog niet gesproken over het feit dat het meer en meer op Smaad & Laster begint te lijken.

Heb je zelf wel eens teruggelezen hoeveel topics je al vervuild hebt met deze onzin? Dat is niet voor niets de reden waarom tegenwoordig alleen dezelfde mensen zich nog in die topics bevinden.
Als de Aldi onder garantie iets kosteloos oplos, dan zegt men in koor:
Hulde, uitstekend, een pluim!
Ja, en weet je hoe dat komt?! Omdat mensen als jij continue hun oordeel vellen over een Aldi en Lidl terwijl deze bedrijven weldegelijk het tegendeel van wat jij beweert waarmaken namelijk.... repareren wanneer dat nodig wordt geacht. Dus verdienen ze uiteindelijk een pluim, jou maar ook berichten van anderen, werken dus averechts en dat zou je nu inmiddels al wel geweten kunnen hebben als je niet eens alleen de dingen leest die je wilt lezen.


Ogen openen, en jezelf eens plaatsen in andere mensen doet wel eens wonderen. Niet continue blijven hameren (= opdringen) op het geen wat jij zo perfect vind. Ieder heeft een mening en leer deze eens te respecteren.

Flipipo
Berichten: 145
Lid geworden op: 13 dec 2005 19:57

Re: Lidl en Aldi leveren de beste notebook-service

Ongelezen bericht door Flipipo »

Klasse die Maffedarkie!

Enikbenik, als je een bedrijf bent, maak ej naam maar bekend hier(niet dat het een reclame is, maar eerder, niemand zal meer kopen bij je omdat je anderen zoals Aldi en Lidl oplaag haalt.. tja)

Maar goed ik vind gewoon zo dat als je wat koopt en wat je mag verwachten ook niet te veel moet verwachten, alhoewel ik Medion(Aldi) en Targa(Lidl) geen slechte merken vind, integendeel zelfds!!! Ken horde mensen die dat hebben en zeer tevreden zijn.. logsich dat speciaal zaken minder goed doen, prijzen naar beneden gooien helpt.. je verdient zelf meer voor terug geloofik(omzetbonus!! of heb jij dat niet, ikbenik??)

ikbenik

Re: Lidl en Aldi leveren de beste notebook-service

Ongelezen bericht door ikbenik »

prijzen naar beneden gooien helpt..
Zal lastig gaan, ik zit al op 15% winstmarge.
omdat je anderen zoals Aldi en Lidl oplaag haalt.. tja)
Ik mag mijn klanten niet gelijk doorverwijzen naar de fabrikant.

Volgens de consumentenrecht is dat verboden.

En waarom mag de Aldi en de Lidle dat dan wel?

Zij moeten dan ook aan de regels houden, net als ik.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Lidl en Aldi leveren de beste notebook-service

Ongelezen bericht door D1RK »

@ IK BEN IK,

Waarom noem je het grootste nadeel niet?
Ze hadden vandaag allleen autoradio's, geen enkel pc produkt op de DVD's na!

Dus als ik nu iets moet, koop ik dus...

Verder nog;
Mijn online winkel heeft dus geen duur pand, verlichting, gas en alleen maar een beetje stroom voor de server nodig!
Ook geen voorraad, direct van importeur, dus soms een dag later...
Zo verdien ik meer als jou, en als de Aldi goedkoper is?
Ik kan zo hetzelfde vaak ook leveren, maar dan niet alleen woensdag ochtend en OP=OP maar meerdere weken...
Als de aanbieding op is ga ik op wat anders over, dus alleen de laatste word als het niet vlot meer leverbaar is geannuleerd.

Mijn grootste probleem is dat ik tekort eigen betrouwbare bezorgers heb voor LCD of PLASMA schermen, tevens de notebooks, want elke kapotte is mijn risico, en de verzekering is duur...
Daarom is het noodzakelijk afhaalpunten in geheel Nederland te hebben voor deze kwetsbare produkten!


Dus ook mijn online winkeltje moet vaker dit soort handelaren als jou inschakelen, maar blijkbaar wil je geen klanten die voordelig kopen afhandelen ter bescherming van jou eigen prijzen!

Je bent natuurlijk volkomen vrij, maar zolang de Nederlander bekend staat als gierig, speel ik daar graag op in!

De winkel met volgens IKBENIK slechte service!

ikbenik

Re: Lidl en Aldi leveren de beste notebook-service

Ongelezen bericht door ikbenik »

Dus ook mijn online winkeltje moet vaker dit soort handelaren als jou inschakelen, maar blijkbaar wil je geen klanten die voordelig kopen afhandelen ter bescherming van jou eigen prijzen!


Ik ga echt geen producten verkopen voor met 5% winstmarge of minder.

Als ik een offerte maak voor een notebook met een prijs van €600,-, dan ga ik die echt niet voor €400,- a €500,- de deur uit doen.

Er zijn winkeliers die computer tegen vet verlies verkopen, die zijn dan echt gek.
maar blijkbaar wil je geen klanten die voordelig kopen afhandelen ter bescherming van jou eigen prijzen
Tuurlijk zijn er mensen die voordelig willen kopen, maar op een gegeven moment moet je troep gaan verkopen om steeds lager met de prijzen te gaan zitten.

Ik bouw zelf de computers, dat is bekent.
Maar ik ga niet met de kwaliteit liggen te sjoemelen om maar goedkoper te kunnen zijn.

Dus ik ga geen hardware van Sweex, Trust e.d. in mijn systemen zetten.
Moederborden van PC-Chips is al helemaal uit den boze!

En Medion is gelijk aan Trust, Qua kwaliteit dan.

Medion en Packard-Bell zitten in de laagste budget klasse.
Ze willen steeds maar de goedkoopste zijn.
Je bent natuurlijk volkomen vrij, maar zolang de Nederlander bekend staat als gierig, speel ik daar graag op in!
Dus dan moet ik maar illegale software meeleveren?
Illegale windows en illegale office? Want dat drukt de prijs.
Dacht het niet.

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Lidl en Aldi leveren de beste notebook-service

Ongelezen bericht door Moppentappers »

Het leveren van illigale software (in elk geval software die niet te updaten is) vind ik als security uit den boze!
bedrijven die dit doen dragen bij aan het hoge spam presentage, het botnet verkeer en nog veel meer van deze zaken.
eigenlijk vind ik ook het niet mee leveren van beveiliging uit den boze
en het mee leveren van norton of MCafee keur ik ook niet echt goed
(better use eset or kaspersky)
ik vind het eigenlijk ook een aak van de fabrikant om de gebruiker goed beveiligd de deur uit te sturen
fabrikanten kunnen hier ook gewoon eisen aan stellen, dat wanneer de computer niet voldoende beveiligd was dit onder eigen risico viel
wel goed controleren uiteraard, anders komt medion packard bell ect. bij elk probleem hiermee aanzetten

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Lidl en Aldi leveren de beste notebook-service

Ongelezen bericht door D1RK »

Illegaal? Nee, maar ik begrijp jou wel, maar Trust kan ook jarenlang goed werken maar welk Trust produkt?

Als je het zelf samenstel heb je recht op winst, maar ik wilde alleen maar dat online bestellingen afgeleverd worden!
Dus je word net als een postkantoor, en in de mail die ik stuurde staat dat je alleen voor garantie bij sommige afleverpunten terecht kunt, maar dat deze firma niets met het produkt te maken heeft!

Vaak verkopen ze niet eens dit merk, en soms niet eens een gelijkwaardig produkt!

Als je alleen maar Pinnen en wegwezen hebt, alleen bij contant geld loop je risico op vals geld!
Zelfs een kapperszaak doet mee, en omdat er veel geleverd word, is zelf garantie claims daar brengen geen punt, alleen jou opslagruimte word gebruikt, en bij langer dan een week krijg je ook daar vergoeding voor!

Afhankelijk van jou woonplaats weet ik niet of er daar ruimte is, want dat is onbekend, maar ook ik ben voorzichtig en neem niet zomaar iedereen!

Dus die pinnen en wegwezen klanten leveren dan per uur gerekend meer op dan jou uitgebreide adviezen die nee zeggen en naar de Aldi gaan!
Je weet dat deze klanten alleen pinnen en wegwezen, of soms nog diverse dingen extra kopen als je iets leuks hebt staan!
Hoeveel produkten gaan bij jou gegarandeerd binnen een week weg zonder gezeur?
Zo komen ze ook bij jou voor eventuele andere, want klanten die anders nooit komen zouden wel eens later voor bepaalde dingen direkt bij jou kunnen komen....
Het is maar hoe je het bekijkt, maar ik verplicht niemand iets!
Ook jou zaak is jou bedrijf en jij bepaal wat wel en niet gebeurd!

Dus niet boos worden als de kapsalon tijdens jou knippen tussendoor een wasmachine afleverde!

alfatrion
Berichten: 21924
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Lidl en Aldi leveren de beste notebook-service

Ongelezen bericht door alfatrion »

Als ik als computerwinkel de dezelfde manier van werken toepas als de Aldi, dan staan gelijk de juristen van de consumentenbond en van de geschillencommissie voor mijn deur!
Dit zuig je uit je duim. Als de winkelier niet is aangesloten bij de geschillencommissie doen zij helemaal. En de consumentenbond heeft geen juristen die bij jouw op bezoek komen.
Ik ben als verkoper zijnde verantwoordelijk voor de reparaties in de garantieperiode.
Ik mag niet tegen de consument zeggen:
Daar doe ik niks aan, ga maar naar de fabrikant toe.

Dat mag ik als winkelier niet.

En de Aldi doet dat wel!
Niemand heeft beweerd dat deze winkels zich niet aan de consumentenrecht hoeft te houden. Volgens mij is het echt een persoonlijke vendetta. Je lijkt wel verblind voor wat ze allemaal wel goed doen.

Je hebt dit punt al een aantal keer gemaakt en vervalt in herhaling. En ik vind eerlijk gezecht dat je zo bezig met met mijn draad te vervuilen. Dit is een succes verhaal. Ik daag je uit om drie punten te noemen die deze winkels goed doen.

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Lidl en Aldi leveren de beste notebook-service

Ongelezen bericht door Moppentappers »

een beginnentje maken,
ze zijn heel goed in het oplichten van consumentjes
dat doen ze inderdaad heel goed ja
als andere mensen doof zijn voor wat ikbenik zegt dan moet hij inderdaad in herhaling treden
Het is inderdaad niet normaal dat aldi zaken wel mag omdat ze groot zijn en de kleine computer zaak niet

ikbenik

Re: Lidl en Aldi leveren de beste notebook-service

Ongelezen bericht door ikbenik »

Volgens mij is het echt een persoonlijke vendetta. Je lijkt wel verblind voor wat ze allemaal wel goed doen.
Tuurlijk!

Want wat is nu het verschil:

Ik mag als winkelier zijnde de klanten niet doorverwijzen naar de fabrikanten, want dan zeggen de consumenten dat zij niks met de fabrikant te maken hebben en dat ik mijn verantwoordelijkheid niet op de fabrikant moet afschuiven.

De Aldi verwijst de consumenten gelijk door naar de fabrikanten, en iedereen vindt dat normaal.


Als ik iets onder garantie repareer en de consumenten hebben daar geen kosten aan, dan vindt iedereen dat normaal dat je gratis service krijgt.

Als de fabrikanten van de producten van de Aldi in de garantieperiode iets kosteloos repareren of vervangen, dan hoor je die consumenten zeggen:
Hulde!, Een pluim, uitstekende service!

EN DAAR MOET IK ECHT VAN KOTSEN!!!! :evil:

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: Lidl en Aldi leveren de beste notebook-service

Ongelezen bericht door magel725 »

Lidl en Aldi leveren de beste notebook-service
Om maar weer on-topic te gaan: bovenstaande quote is binnen 1 minuut TOTAAL te ontkrachten. Hier de redenen:

1) Service? Mensen doorverwijzen naar een ander is service? Lidl en Aldi leveren zelf GEEN service, omdat dit uitbesteed is. En zelfs daar heb je enkel GARANTIE en geen service. Haal dat niet door elkaar.. Wanneer een andere zaak je doorverwijst is dat asociaal en belachelijk, maar wanneer Aldi en Lidl dat doen dan kan het niet beter. Per definitie hebben Aldi en Lidl hierdoor dus juist de slechtste service omdat ze geen service hebben.

2) Service? Uitkiezen uit een assortiment van 1 model is service?

3) Service? B-merken van dubieuze kwaliteit leveren is service?

4) Service? 1 kaal produkt leveren is service?

5) Service? Geen verstand van je produkt hebben is service?

6) Service? Geen nazorg leveren is service?


Dat je Lidl en Aldi pc een lagere prijs heeft en zoveel mogelijk opties erop wil niet zeggen dat de produkten zelf goed zijn en of de service dat ook is. Lidl en Aldi pc's zijn kwalitatief gewoon slecht en service heb je niet. Je hebt enkel garantie. Dat je er een leuke prijs voor betaalt en dat het allemaal "uit duitsland komt dus wel goed spul is zoals VW, AUDI en BMW", valt allemaal onder dezelfde noemer: "recht praten dat je troep koopt". Ben je er gelukkig mee en wil je niet meer, prima, maar het is een belediging voor iedereen die wél weet hoe het moet om te stellen dat al die zaken, waaronder de kleine pc zaak die het stapje extra maakt, slechter zijn dan de Aldi en de Lidl. Belachelijk.

alfatrion
Berichten: 21924
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Lidl en Aldi leveren de beste notebook-service

Ongelezen bericht door alfatrion »

1) Service? Mensen doorverwijzen naar een ander is service? Lidl en Aldi leveren zelf GEEN service, omdat dit uitbesteed is. En zelfs daar heb je enkel GARANTIE en geen service. Haal dat niet door elkaar.. Wanneer een andere zaak je doorverwijst is dat asociaal en belachelijk, maar wanneer Aldi en Lidl dat doen dan kan het niet beter. Per definitie hebben Aldi en Lidl hierdoor dus juist de slechtste service omdat ze geen service hebben.
Hier heb je absoluut een punt. Als consument hoor je ook bij supermarkten je product in te kunnen leveren. Maar zij mogen wel net als ieder ander reparatie / herstel uitbesteden.
Dat je Lidl en Aldi pc een lagere prijs heeft en zoveel mogelijk opties erop wil niet zeggen dat de produkten zelf goed zijn en of de service dat ook is. Lidl en Aldi pc's zijn kwalitatief gewoon slecht en service heb je niet.
1. Dat jij aanneemd en beweerd dat de kwaliteit van hun PC's slecht zijn maakt dat nog niet zo.
2. Dat niet alles gaat zo als het hoort betekend niet dat je helemaal geen service hebt als je bij hen een PC koopt.

2) Service? Uitkiezen uit een assortiment van 1 model is service?
3) Service? B-merken van dubieuze kwaliteit leveren is service?
4) Service? 1 kaal produkt leveren is service?
5) Service? Geen verstand van je produkt hebben is service?
6) Service? Geen nazorg leveren is service?
2) Waarom zou dat geen service zijn?
3) Waar blijkt uit dat het gaat om B-merken?
4) Waarom zou het leveren van een kaal procut geen service zijn?
5) Waarom zou inzien dat je er geen verstand van hebt en dit uitbesteden aan een goede partij geen service zijn?
6) Dit is sterk overdreven. Er is wel nazorg ingekocht.

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: Lidl en Aldi leveren de beste notebook-service

Ongelezen bericht door magel725 »

1. Dat jij aanneemd en beweerd dat de kwaliteit van hun PC's slecht zijn maakt dat nog niet zo.
2. Dat niet alles gaat zo als het hoort betekend niet dat je helemaal geen service hebt als je bij hen een PC koopt.
1. Ik doe niet aan aannames omdat daar de meeste fouten mee gemaakt worden. Medion is zonder enige twijfel niet het merk met de minste uitval. Dat is Asus. Medion heeft meer uitval dan gemiddeld (ook al is het nog steeds niet hoog), maar de kwaliteit van de gebruikte onderdelen is erg bedroevend. Geheugen met de laagste timings zodat de pc niet optimaal draait, moederborden die 0,0 ondersteunen en waar 0,0 in is te veranderen. Dit zijn géén pc's van hoge kwaliteit, ondanks dat de prijs-kwaliteit verhouding wel in orde is meestal.

2. Welke service krijg je er dan? Je mag hem daar kopen en je mag daar om een telefoonnummer van de fabrikant vragen? Meer service kan ik er niet vinden..
Quote:
2) Service? Uitkiezen uit een assortiment van 1 model is service?
3) Service? B-merken van dubieuze kwaliteit leveren is service?
4) Service? 1 kaal produkt leveren is service?
5) Service? Geen verstand van je produkt hebben is service?
6) Service? Geen nazorg leveren is service?


2) Waarom zou dat geen service zijn?
3) Waar blijkt uit dat het gaat om B-merken?
4) Waarom zou het leveren van een kaal procut geen service zijn?
5) Waarom zou inzien dat je er geen verstand van hebt en dit uitbesteden aan een goede partij geen service zijn?
6) Dit is sterk overdreven. Er is wel nazorg ingekocht.
2) Kan best service zijn, maar in dit geval mag het logisch zijn dat dat het niet is. Beperking is in dit geval geen service.
3) Aldi en Lidl handelen enkel in B merken. Daar zit het "voordeel" nu juist.
4) Waarom is dat het wel?
5) Uitbesteden is geen service, maar het laten verlenen van service. En behalve garantie is die er niet in dit geval.
6) Ok, dus als je een DVD gaat branden en het lukt niet, dan mag je met de Aldi of Lidl bellen om ondersteuning te krijgen? Laat me niet lachen...

Flipipo
Berichten: 145
Lid geworden op: 13 dec 2005 19:57

Re: Lidl en Aldi leveren de beste notebook-service

Ongelezen bericht door Flipipo »

Hier ben ik ook weer, op de gemaakte PC van Lidl... garantie was nog niet verlopen en ze hebben alls in orde gemaakt wat mijn geen 1 cent kostte, dus wel Hulde en Klasse.... dat is mijn keuze en die hoor jij(ikbenik) te respecteren dat ik Hulde geef aan Lidl(nou ja de uitbestede bedijf dan, schept ook weer extra werkgelegenheid, weer een Hulde!)

Alles is ok, windows niet meer langzaam en PC herkent weer alle apparatuur. Tja mijn keuze om maar blijven kopen bij lidl of aldi... ik denk dat ik zelfs niet duurder uit ben dan bij topmerken te kopen, misschien wel net zo duur, maar dan heb ik wel sneller steeds nieuwste PC met weer groter harde schijf.... in prive zal ik altijd van lidl/aldi kopen, maar voor mijn zaak niet, want dan moet service zo goed zijn dat het ok in 1 dag klaar is, want tid i geld he... kun jij(ikbenik) dat oko leveren???? Dan kom ik misschien bij je :)

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Lidl en Aldi leveren de beste notebook-service

Ongelezen bericht door D1RK »

Door dit ene model alleen nu leverbaar en op=op kunnen ze zo goedkoop, en de apparaten zijn wel redelijk!

De folders beschrijven vaak duidelijker dan vele winkels, en je weet dat je voor service verder weg moet, dus in ruil voor scherpe prijzen moet je dit accepteren!

Je weet dat je het hier koopt, en dat jij vermoedelijk meer weet dan de cassierre!
Vele tevreden gebruikers, en slechte onderdelen als tekort geheugen komt vaker voor, en is redelijk te vervangen!

Door de lage prijzen zijn diverse winkeliers die het hier zwart probleren te maken, maar ik accepteerde deze concurent wel!
Dat ik online meer keuze bied, maar ook opstuur service of regionale service via reparatie firma, je krijgt bij ons direct een service center in de buurt van bezorg adres, vaak tevens ophaal adres ter besparing transportkosten, en minder risico tijdens versturen!

Zo kan het dus ook!

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: Lidl en Aldi leveren de beste notebook-service

Ongelezen bericht door magel725 »

De prijs-kwaliteit verhouding is best wel in orde, daar hoor je me ook niet over. En dat je een muis van Trust koopt voor een tientje, daar hoor je me ook niet over. Wat ik wel vreemd vind is dat mensen voor honderden euro's een B merk pc kopen terwijl ze voor hetzelfde geld iets veel beters kunnen kopen dat ook nog eens sneller is. Wil je dan gewoon geen kwaliteit?

Hier ben ik ook weer, op de gemaakte PC van Lidl... garantie was nog niet verlopen en ze hebben alls in orde gemaakt wat mijn geen 1 cent kostte, dus wel Hulde en Klasse....
Wat is er er dan zo bijzonder aan dat je pc binnen de garantie door hun gerepareerd wordt? Als het goed is doet elk merk dit, alleen hoef je er bij de niet-supermarkten niet zelf achteraan en had het A merk waarschijnlijk niet eens stuk gegaan binnen de eerste paar jaren. Hulde en klasse voor reparatie binnen de garantie is gewoon fanboy gedrag.

alfatrion
Berichten: 21924
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Lidl en Aldi leveren de beste notebook-service

Ongelezen bericht door alfatrion »

2) Kan best service zijn, maar in dit geval mag het logisch zijn dat dat het niet is. Beperking is in dit geval geen service.
4) Waarom is dat het wel?
Beetje flauw antwoord. Als je niet aan aannames doet moet je met een beter antwoord moeten kunnen komen. Dit is niet meer dan "het is gewoon geen service".
3) Aldi en Lidl handelen enkel in B merken. Daar zit het "voordeel" nu juist.
Dat is geen antwoord op mijn vraag. Ik kan me nog wel een ander groot voordeel bedenken en heb jij die al genoemd in antwoord 2.
5) Uitbesteden is geen service, maar het laten verlenen van service. En behalve garantie is die er niet in dit geval.
De partij uitzoeken die het meest klantvriendelijk is, snelle oplossing voor je klanten verzorgt of uitstekende fabrieksgarantie leverd, maw een goede deal uit onderhandeld is iets wat de winkel voor haar klanten doet. Dat zie ik toch als service.
6) Ok, dus als je een DVD gaat branden en het lukt niet, dan mag je met de Aldi of Lidl bellen om ondersteuning te krijgen? Laat me niet lachen...
Is dat dan iets wat je standaard in iedere andere winkel krijgt?

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: Lidl en Aldi leveren de beste notebook-service

Ongelezen bericht door magel725 »

Beetje flauw antwoord. Als je niet aan aannames doet moet je met een beter antwoord moeten kunnen komen. Dit is niet meer dan "het is gewoon geen service".
Ik zie niet in wat het met aannames te doen heeft. Als je een pc koopt bij hun en je wilt er een monitor bij... dat gaat niet. Of liefst een draadloze muis van Logitech... dat gaat niet. Of inkt voor je printer... dat gaat niet. Een setje speakers voor erbij... dat gaat niet. Bij mij gaat het er niet in dat dat service is.
De partij uitzoeken die het meest klantvriendelijk is, snelle oplossing voor je klanten verzorgt of uitstekende fabrieksgarantie leverd, maw een goede deal uit onderhandeld is iets wat de winkel voor haar klanten doet. Dat zie ik toch als service.
Dat zie jij helemaal niet als service. Normaal ben je één van de eerste die vertelt dat klanten naar de winkelier moeten omdat die aansprakelijk is en dat je niet mag worden doorverwezen naar een fabrikant. Maar hier is het ineens helemaal anders? Kom nou! Het gaat gewoon om het verschil dat het als logisch gezien wordt dat een winkelier die spullen verkoopt waar hij/zij geen verstand van heeft, dat deze je dan ineens door mag verwijzen naar een ander en dat is de beste service die je kunt krijgen. Zo zou het ook geaccepteerd worden wanneer een garage een tv verkoopt en bij garantie doorverwijst naar de leverancier. Allemaal leuk en aardig, maar dat maakt het nog geen service en normaal hoor ik je daar toch ook genoeg over.
Is dat dan iets wat je standaard in iedere andere winkel krijgt?
Nee, er zijn namelijk meerdere zaken die geen service bieden. Of zijn we nu beland bij "Aldi heeft geen service, dan hebben andere dat ook niet, lekker puh"?

alfatrion
Berichten: 21924
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Lidl en Aldi leveren de beste notebook-service

Ongelezen bericht door alfatrion »

Beetje flauw antwoord. Als je niet aan aannames doet moet je met een beter antwoord moeten kunnen komen. Dit is niet meer dan "het is gewoon geen service".

Ik zie niet in wat het met aannames te doen heeft. Als je een pc koopt bij hun en je wilt er een monitor bij... dat gaat niet. Of liefst een draadloze muis van Logitech... dat gaat niet. Of inkt voor je printer... dat gaat niet. Een setje speakers voor erbij... dat gaat niet. Bij mij gaat het er niet in dat dat service is.
Ieder voordeel heeft zijn nadeel. Je lijkt het nadeel wel te zien, maar het voordeel niet. Door dat ze maar een type PC verkopen per half jaar, nemen ze er een boel af van de fabrikant. Dat is iets wat ze kunnen gebruiken in de onderhandelingen om ze goedkoper te krijgen en met meer garantie. Er zijn ook website / winkels die op dit princiepe werken. Waarom zou dat nu geen service zijn?

Dat je bij de Aldi alleen een PC zonder monitor kan kopen lijkt mij eerlijk gezecht onzin.
De partij uitzoeken die het meest klantvriendelijk is, snelle oplossing voor je klanten verzorgt of uitstekende fabrieksgarantie leverd, maw een goede deal uit onderhandeld is iets wat de winkel voor haar klanten doet. Dat zie ik toch als service.
Dat zie jij helemaal niet als service. Normaal ben je één van de eerste die vertelt dat klanten naar de winkelier moeten omdat die aansprakelijk is en dat je niet mag worden doorverwezen naar een fabrikant. Maar hier is het ineens helemaal anders?


Nee zeker niet. Ik vind ook hier dat je met je defecte PC naar de aldi en lidl moet kunnen. Ik had ook al gezecht dat je daar een punt had. Wat ik aangeef is dat er meer is dan of een winkel je door verwijst.

Wie leverd meer service? Een winkel die je door verwijst naar een partij die gebreken snel hersteld en niet aakomt zetten smoesje van eigen schuld. (waterschade) Of een winkel je je niet door verwijst, maar waarbij het wel een eeuwigheid duur of met een smoesje als waterschade aankomt zetten?

Ik zou zeggen dat de eerste meer service bied. En als jij dat ook vind dan is het niet zo dat die eerste helemaal geen service bied.
> Is dat dan iets wat je standaard in iedere andere winkel krijgt?

Nee, er zijn namelijk meerdere zaken die geen service bieden. Of zijn we nu beland bij "Aldi heeft geen service, dan hebben andere dat ook niet, lekker puh"?
Ik heb het gevoel dat je de Aldi aan een hogere standaard houd. Ik heb nog nooit in een computer winkel gevraagd hoe je het product moest gebruiken. Dat je met deze vragen niet naar de Aldi kan gaan is iets wat iedere weldenkde persoon kan bedenken. Service vat ik daarom anders op, nl. sneller reparaties, geen smoesjes.

Gesloten