Pagina 1 van 1
Dienstverlening van Younique van Robeco
Geplaatst: 15 feb 2007 23:38
door joyron
Wie o wie ervaren dezelfde problemen met de hypotheekafdeling van Younique van Robeco.
Deze afdeling van dit bedrijf is volgens mij het prototype van organisaties die alles doen om klanten te werven maar niets doen om hun bestaande klanten te houden. Sinds een aangekondigde rentemelding op 16 november 2006 van deze afdeling probeer ik o.a. mijn huidige variabele hypotheek rente voor 5 jaar vast te zetten. Tot op heden is het deze afdeling nog niet gelukt om deze ogenschijnlijke en routinematige klus te klaren. Inmiddels heb ik vandaag voor de 33e afzonderlijke keer een telefoongesprek gehad met danwel de klantenservice, de klachtenservice, afdeling -hypotheek- en/of -uitvoering. Zijn er 7 terugbelafspraken beloofd waarvan maar daadwerkelijk 3 maal is teruggebeld, sturen ze nu voor de 3e keer een offerte en noem maar op. Tot op heden heeft Robeco niet eerder op eigen initiatief mij als klant op de hoogte gesteld van de voortgang, niet per telefoon, niet per brief. Vandaag belde ik weer en werd me verteld dat ze voor de 3e keer een nieuwe offerte sturen omdat in de 2e toch ergens iets niet klopte. Na het 5e gesprek houd ik inmiddels een van een kastje naar de muur logboek bij. Al op 27 november stuurde ik onderstaande mail via de website naar de klachtenservice met tot op heden nog steeds geen resultaat:
Van: JOYRON [mailto:
[email protected]]
Verzonden: maandag 27 november 2006 23:30
Aan: 'Robeco Direct'
Onderwerp: RE: Rentemelder Roparco Hypotheek
Mevrouw, Mijnheer,
Ik ben ten einde raad; De dienstverlening van Roparco hypotheek afdeling schiet tegenwoordig volslagen te kort. Sorry voor deze zware woorden maar het is helaas niet anders. Ik probeer al 2 weken in een normaal telefonisch contact te komen met deze afdeling om mijn variabele rente a xxx.xxx,xx Euro vast te zetten van rek.nr. xx.xx.xx.xxx.
Maar op de 1 of andere manier blijkt dat telefonisch contact niet of nauwelijks meer mogelijk met deze afdeling; Gezien mijn goede ervaringen met Robeco moet er meer aan de hand zijn met deze afdeling dan alleen een tijdelijk vermindert servicelevel.
Overweegt u de rente (gedeeltelijk) vast te zetten? Neemt u dan voor maandag 20 november 14.00 uur contact op met een van onze adviseurs, bereikbaar via het gratis telefoonnummer 0800 - 8010.
N.B. U kunt per e-mail geen opdracht tot vastzetten geven.
Zo simpel als gesteld in bijgaand mailing van Robeco is het niet meer. Er is me herhaaldelijk toegezegd dat de contracten worden toegestuurd en dat de aanpassing wel in het elektronische dossier is verwerkt maar de contracten heb ik nog niet mogen ontvangen en ik heb derhalve dus nog geen steekhoudend bewijs van het vastzetten van de rente behalve meerdere mondelinge toezeggingen. Gaarne enige actie,
Met vriendelijke groeten,
Dhr. JOYRON
Re: Dienstverlening van Younique van Robeco
Geplaatst: 24 feb 2007 11:45
door ERAT
Ik heb vrijwel identieke ervaringen. Zowel telefonisch wordt er niet of laat gereageerd, e-mails en brieven blijven simpelweg onbeantwoord.
Veelvuldige fouten bij aflossing en renteberekening.
Ik was bijna 25 jaar tevreden klant, maar mijn geduld is helaas wat sneller uitgeput.
Ik heb daarom gisteren afscheid genomen van deze warboel door het oversluiten van mijn hypotheek. Slechter kan het niet!!
Re: Dienstverlening van Younique van Robeco
Geplaatst: 27 feb 2007 19:56
door Willem12
Ik heb al jaren tot volle tevredenheid een Roparco-hypotheek. Midden in de zomervakantie is Robeco begonnen met het zogenaamd verbouwen van de hypotheek. Hierbij zijn de afspraken gemaakt bij het aangaan van de hypotheek eenzijdig veranderd. Ook zijn de hypotheekvoorwaarde waarin in de hypotheekakte naar wordt verwezen eenzijdig aangepast. Het eenzijdig veranderen van de afspraken vindt ik ronduit onfatsoenlijk. Het eenzijdig aanpassen van de hypotheekvoorwaarde is zelfs juridisch onmogelijk. Toch meent Robeco zich dergelijke zaken te kunnen veroorloven.
Ik heb ook doorgeven dat ik de hypotheekrente voor enkele jaren wil vastzetten. Daar heb ik verschillende telefoontjes aan moeten wagen en nog is het niet geregeld. De rente zou van maandelijks van mijn bankrekening afgeschreven worden. In december wordt een gedeelte van mijn bankrekening afgeschreven en een gedeelte bij mijn hypotheekschuld geteld. In januari wordt de rente geheel bij mijn hypotheekschuld geteld. Half februari wordt er een bedrag van enkele honderden euro’s op mij hypotheekrekening geboekt en bij mij hypotheekschuld geteld. Een paar gebeld voor opheldering maar er gebeurd niets. Ik heb nu een zeer boze brief gestuurd en ben benieuwd naar de reactie. Het is dat ik bij het afsluiten van een nieuwe hypotheek kosten zoals provisie, notaris, taxaties, etc moet gaan betalen maar anders had ik Robeco niet meer nodig. Misschien is het mogelijk om toch een nieuwe hypotheek te nemen en Robeco de kosten te laten betalen wegens wanprestatie?
Re: Dienstverlening van Younique van Robeco
Geplaatst: 17 aug 2007 14:04
door vincent1971
Ben nu 1 maand bezig om mijn online beleggingsrekening bij Robeco op te heffen.
Dit naar aanleiding val talloze klachten
( stukken die wel via internet gekocht kunnen worden maar alleen via telefonisch contact verkocht kunnen worden, provisie moet er dus over betaald worden, zeer hoge debetrente, website die er geregeld uit ligt, zeer slechte telefonische service om maar iets te noemen ).
Zowel telefonisch, schriftelijk alsmede email wil dit niet lukken. Ben bijna te einde raad. Denk dat ik maar eens dat ik mijn rechtsbijstandsverzekering inschakel. Het probleem is op de rekening staan stukken die niet via internet verkocht kunnen worden.
Robeco zeer slechte dienstverlener geworden. Zat er 10 jaar bij. NOOIT meer robeco. Geef mij maar Binck en snsfundcoach. Wat een verademing.
Re: Dienstverlening van Younique van Robeco
Geplaatst: 17 aug 2007 14:29
door MAXIEM
Dag vincent1971,
Kom je er met Robeco niet uit, dreig dan met het indienen van een klacht bij het KIFID.
Adres Kifid:
Klachten Instituut Financiële Dienstverlening
http://www.kifid.nl/consumenten/
Voordat er een klacht bij het Kifid kan worden ingediend, moet men eerst een officiële klacht neerleggen bij de desbetreffende bedrijf. Als die klacht niet naar behoren wordt afgehandeld of helemaal niet wordt behandeld binnen een redelijke termijn van bijvoorbeeld 30 kalenderdagen, dan kun je een klacht indienen bij het Kifid.
Kifid
Postbus 93257
2509 AG DEN HAAG
Telefoon 0900-fklacht ofwel 0900-3552248
Sukses, Maxiem.
Re: Dienstverlening van Younique van Robeco
Geplaatst: 17 aug 2007 16:16
door Noble
Ja, Robeco sucks.... en dat is al de laatste jaren.
Wat de aandelenhandel betreft, idemdito, en ik zit nu (paar jaar) bij BinckBank... wát een verademing....
Míjn ervaren met Robeco-Unique "service" ???
BEROERD!!! vele malen werd er beloofd dat ze terug zouden bellen.... en/of iets uit zouden zoeken..... niet dus... ik werd er gék van...
(bijna) alles nu weg bij ze....
tja de service is ........ UNIQUE
Re: Dienstverlening van Younique van Robeco
Geplaatst: 17 aug 2007 16:34
door D1RK
Ik ben het niet eens met bovenstaande personen.
Tot nu toe vrijwel altijd berijkbaar, alles foutloos uitgevoerd, en werd na vragen keurig terug gebeld.
Wel ontdekte ik dat je met Linux of Internet Explorer 7 van Microsoft wel problemen hebt, dus gebruik ik de Enigma browser.
IE7 heeft gewoon teveel beveiligingen, IE6 werkte wel beter, maar was helaas niet terug te zetten, dus niet robeco maar mijn eigen PC was de oorzaak van problemen!
Ook bij andere zoals Binck heb ik wel eens problemen, dus die zijn ook niet 100%, maar zolang je van grote firma's met veel klanten meer klachten vind dan een kleine firma, en via Google vergeten ze het aantal klanten dat zelf ook vaak fouten maakte.
Ik weet dat Robeco ook regelmatig fouten maakt, maar via E mail of Telefoon tot nu toe binnen 24 uur opgelost, uitgezonderd weekends.
Een wel tevreden klant.
Re: Dienstverlening van Younique van Robeco
Geplaatst: 18 aug 2007 10:50
door seagoing racer2
Beste,
Hier ook slechte ervaring met de investment engineers
heb inmiddels afscheid genomen van die bende
Re: Dienstverlening van Younique van Robeco
Geplaatst: 22 aug 2007 14:30
door kirpan
Wat in februari al gemeld werd is standaard.
Robeco schreef zijn hypotheek klanten dat de hypotheek 'verbouwd'zou worden. Dat moet men in de ongunstige zin van 'verbouwen'opvatten.
Veel van het werk is uitbesteed. Men zal dus tegenwoordig in eerste instantie iemand van een call centre aan de lijn krijgen. Die mensen weten niet veel en ze hebben maar beperkte toegang tot uw gegevens (wat op zich wel goed is).
Bij de overgang van de vroegere Robeco hypotheek naar Younique zijn legio fouten gemaakt. Gestorte bedragen zijn zoek. Opgenomen bedragen zijn zoek. De ( dag) afschriften van Robeco sluiten niet aan bij die van Younique. Nu heten het trouwens 'overzichten'.
De verminderde dienstverlening houdt in dat slechts eenmaal per maand - meestal te laat - een overzicht gestuurd wordt.
Dit overzicht wordt door de meeste klanten niet begrepen. Door de medewerkers trouwens ook niet.
Bij veel klanten zullen de overzichten fouten bevatten, tenzij het om de allersimpelste hypotheek gaat.
Het is vrij irritant nu maandelijks een overzicht te ontvangen. Het zal nog een procedure zijn die meer kost ook.
Vroeger kreeg men na iedere mutatie (opname/storting) een afschrift. Dat is dus nu voorbij.
Fouten kunnen niet goed opgelost worden omdat het personeel er ook niet uitkomt. Zo kan een fout, in december gemaakt, nu in augustus nog niet opgelost zijn.
Voor een goed deel zijn de fouten ontstaan door slechte aansluiting van het oude op het nieuwe systeem.
Enkele malen werden er door Youniqye al brieven gestuurd dat er iets verkeerd gegaan was.
Kent u het rentepercentage dat toegepast wordt?
Dat werd bij de overgang naar Younique gemakshalve weggelaten.
Men moet zich voorstellen met een geheel nieuwe organisatie te maken te hebben dan kan men nog het beste begrijpen wat er aan de hand is.
Het heeft nog vrij lang geduurd voor de klanten zijn gaan reageren. De situatie is echter nog erger dan men zich maar kan voorstellen.
Er zal meer dan een jaar overheen gaan voordat alle fouten in december/januari gemaakt, hersteld zijn. Tenminste dat mag u hopen.
Computers voeren nu het meeste werk uit maar het wordt niet meer gecontroleerd.
Had u misschien ook het idee dat ijverige medewerkers in India met de verwerking bezig zijn? Dat zou best kunnen.
Klagen heeft niet zoveel zin omdat de medewerkers er ook niet uitkomen en het contact met de nieuwe technici te moeizaam verloopt.
Natuurlijk lijdt Robeco nu grote schade en de enige angst is dus dat nog meer klanten hun hypotheek oversluiten.
Re: Dienstverlening van Younique van Robeco
Geplaatst: 22 aug 2007 14:47
door jeroenEUR
Ik heb afgelopen maand een rekening voor het beleggen in de Robeco fondsen bij Younique geopend en heb hier wisselende ervaringen mee. Het openen van de rekening zelf was echt een hell of a job: het ene moment was het aanmeldingsformulier bij de interne post van Robeco kwijt geraakt en moest ik het opnieuw opsturen, het andere moment duurde het een week voordat een poststuk bij mij aankwam.
Ik irriteer mij ook gruwelijk aan die snolletjes die de telefoon aannemen; twee keer is mij nu al overkomen dat ik verbinding kreeg met een medewerker terwijl deze nog over het weekend aan het praten was met een collega. Ja, ik weet dat het leven spannend is als je 25 bent maar het is gewoon niet professioneel.
Ik heb ook de webchat op
www.youniquevanrobeco.nl uitgeprobeerd, maar dat gesprek werd halverwege ineens door de betreffende medewerkster afgebroken. Ze zei: "die informatie kan ik u niet geven" en beëindigde daarna direct het gesprek.
De site zelf ziet er niet uit, is zeer gebruiksonvriendelijk en als je een aankooporder hebt geplaatst voor een Robeco fonds kun je pas na 2 dagen ook daadwerkelijk zien dat het fonds is aangekocht; nergens kan de status van de aankooporder worden geraadpleegd.
Maar toen ik hierover telefonisch mijn beklag deed, bood men mij wel direct excuses aan en werd ik ineens doorverbonden met een zeer deskundig adviseur waarmee ik een half uur heb gebabbeld over mijn beleggingsdoelstellingen en plan van aanpak. Dat gesprek heeft mij geen cent gekost (0800-nummer) en toch doen besluiten om het nog even aan te zien.
Re: Dienstverlening van Younique van Robeco
Geplaatst: 22 aug 2007 15:30
door vincent1971
{vervolg}
Kreeg vandaag een telefoontje. De stukken kunnen nu eind deze maand verkocht worden. Na dreigen met Klachten Instituut Financiële Dienstverlening kon het ineens eerder. 1 stuk kan niet verkocht worden helaas. Dus met dat stuk moet ik tot 2009 wachten eer ik de online rekening kan opheffen. Moet nog wel een brief sturen om de machtiging op te zeggen. EINDELIJK verlost van ROBECODIRECT. JUMMIE.