Pagina 1 van 1
Tele 2 Klachten, Klachten over Tele2 ,Tele2 liegT !!!!!!
Geplaatst: 17 feb 2007 14:49
door johan555
Tele 2 ,klachten over Tele2
Ik had al zonnet en daarna werd het versatel en nu dan sinds een tijdje tele 2
Ik heb een telefoon en internet aansluiting aangevraagd wat per 14/2 is ingegaan
Je lijn word dan alvast overgezet naar een internet en telefoon signaal
en je oude modum werkt dan niet meer
Dus Geen internet meer dit zonder enige email of mededeling
maar er is dus geen modum geleverd .
Tel 2 gebeld
die vertelden me afgelopen week dat ik het uitelijk afgelopen vrijdag zou hebben
Ook vroeg ik wie het modum zou komen brengen > de pakket dienst van Select Vracht, die dus gebeld en er lag dus geen pakketje voor me klaar
Die lieden van Tele 2 LIEGEN dus behoorlijk ,later kreeg ik zelfs te horen dat ze niet mogen zeggen wie het komt brengen ( Select Vracht dus )
ook het oude signaal kunnen ze niet even snel terug zetten
duurt 2 weken krijg je dan te horen Haha gaat lekker daar
ook kreeg ik te horen dat ze geen melding geven waneer het signaal word overgezet ,want ze zijn prijsvechters en dat kost geld en energie
ik ben fotograaf van beroep en kan dus al een week geen foto's meer versturen of communiceren met m'n klanten.
Een schade vergoeding wegens gederfde inkomsten zit er niet in omdat Tele2 alleen schadevergoedingen betaald en in behandeling neemt als je een zakerlijk abonnement hebt .
ze hebben blijkbaar wel geld om mensen voor hun abonenmenten te lokken via Tv reclames
de klantendienst van Tele2 staat je erg gebrekkig te woord en sommige medewerkers willen zelfs hun naam niet eens zeggen .
als je naar de CHEF vraagt zeggen ze dat die niemand te woord wil staan
Tele2 is dus een Bedrijf wat ik niemand aan zal raden ,want er is totaal niet mee te communiceren .Graag zou ik vernemen of meerdere mensen klachten hebben over Tele 2
wat mij betreft mogen ze een hele koude douche krijgen
met ijsklontjes of zoiets
de schandalige praktijken ,leugens van de klantenservice en eigenlijk dus oplichters praktijken van Tele2 moeten maar eens ophouden vind ik maar Wie O wie kan dat stoppen ?
ik denk alls je ze uitnodigd in het programma, dan komt er weer zo'n gladde media getrainde zwamneus vertellen dat het allemaal zo erg niet is en dat het helemaal goedkomt
Re: Tele 2 Klachten, Klachten over Tele2 ,Tele2 liegT !!!!!!
Geplaatst: 19 feb 2007 03:31
door cossie300
Beste Johan555,
Er zijn hier al meerdere topics over deze questie. Allemaal met zowat hetzelfde verhaal. Dit is ook mijn verhaal.
Ik belde al enige jaren via Tele2 en dat beviel me goed. Toen men vorig jaar kwam met die aanbieding van Tele2-compleet, leek me dat wel iets. Ik kreeg de beschikking over wat meer vrije tijd dus zo'n adslaansluiting leek me wel wat.
Voor 15 dec aangevraagd; voor 3 januari geleverd. Niet.
De omschakeling zou tien minuten kosten, dwz tien minuten geen telefoon. Tussen de feestdagen geen kiestoon meer gehad.
Inmiddels mijn modem binnen en uiteindelijk werkt het naar voldoening.
Als electronicamonteur was het hardwarematig aansluiten van het spul een eitje, totdat ik mijn tot de softwarematige installatie begaf.
De bijgeleverde cdrom liep na twee installatievoortgangen al vast, en bleef dit doen. Na een uur of wat was mijn bloeddruk gestegen tot ongekende hoogte. Op zaterdagavond de helpdesk gebeld en ik kreeg een echt mens aan de lijn. Deze vriendelijke jongeman wist mij mede te delen die cdrom weg te gooien. Na twee minuten had hij de verbinding gecontroleerd en kon ik zo het internet op. Tot op heden werkt het feilloos.
Niet alles gaat even makkelijk. Soms komt het toch nog goed.
Kostte wel veel sjacherijn!
Re: Tele 2 Klachten, Klachten over Tele2 ,Tele2 liegT !!!!!!
Geplaatst: 19 feb 2007 19:00
door karinodl
Dan heb ik er ook nog een voor jullie.
We hebben al een jaar tele2 compleet bestaande uit voetbal live- gratis telefonie en 20mb internet. Alles ging goed. In december kregen we van de kabelmaatschappij een brief dat nickelodeon van het pakket ging verdwijnen. Dit vonden we sneu voor de kids dus besloten we om tele2 te bellen met de vraag wat het zou kosten om televisie erbij te nemen. Zij vertelden me dat dit niks extras kosste maar dat wel mijn abbonement opnieuw begon voor de tijd van 2 jaar. Ik vroeg daarop duidelijk of de rest van het abbonement dan hetzelfde zou blijven en de tele2 klantenservice vertelde me dat alles hetzelfde bleef.
Binnen 2 dagen hadden we tv van tele2. Alles ging goed totdat we onze factuur kregen, in ene bleek dat ze telefonie omgezet hadden van gratis naar betalen voor overdag en savonds en weekend gratis (dus niet want je betaald wel een starttarief van 4 cent). Dit was niet de afspraak dus ik heb gemaild dat we gratis telefonie hadden zowel overdag en weekend en savonds en dat de klantenservice duidelijk had verteld dat dit niet zou veranderen. En dat ik dus niet wil dus als dit bleef dat ik dan gewoon mijn oude abbonement terug wilde. Als antwoord kreeg ik na vele mailtjes dat het pech voor ons was ze konden ons niet terug zetten naar ons oude abbonement en telefonie moest ik nu gewoon betalen. Hierop hebben ik gebeld met de klantenservice van tele2. Zij vertelde me op een onvriendelijke manier dat ik gewoon pech heb en het verder maar moet uitzoeken. Nadat ik zei zoek het even terug op de band (aangezien ze gesprekken opnemen en ik duidelijk gevraagd heb toen of de rest van het abbo hetzelfde zou blijven) daarop antwoordde ze we nemen niet elke letter op. daarna vertelde ze me dat ik mijn abbo kon downgraden kosten 99 euro of op kon zeggen kosten 22 maanden x 54.95.
Toen ik meldde dat ik het er echt niet mee eens was zei ze ja jammer dan. voor mij verdiend tele2 dus ook een zeer koude douche, en mijn advies is als je tevreden bent met je abbo verander het dan nooit want voor je het weet betaal je 80 euro p/m wat voorheen 54,95 was.
Re: Tele 2 Klachten, Klachten over Tele2 ,Tele2 liegT !!!!!!
Geplaatst: 20 feb 2007 22:54
door johan555
Nog steeds geen modum binnen
hoe lang gaat dit duren Tele 2 ?
de zin klacht of klachten over Tele2 staat inmiddels boven aan bij google die verwijst naar dit forum
hier een belgische krant over Tele2 in belgie
------
De klachten over Tele2 nemen slag om slinger toe
,,Alleen de dienst facturen werkt''
De ombudsdienst voor telefonie wordt overstelpt met klachten over telefoonmaatschappij Tele2. Telefoneren met Tele2 is wel goedkoop, maar lukt vaak niet.
Voor 30,90 euro per maand kan u al surfen en onbeperkt telefoneren bij Tele2, zonder daar nog een Belgacomabonnement bovenop te betalen; voor 40,90 euro hebt u al ADSL. Het is echt een succesformule, maar blijkbaar slaagt de telefoonmaatschappij er niet helemaal in om haar beloftes waar te maken.
Begin februari lag het telefoonverkeer bijna een hele dag lam. Maar dit probleem blijkt niet uitzonderlijk. ,,We kunnen wel gebeld worden, maar kunnen zelf niet bellen'', signaleert een lezer uit Baal. ,,Al verschillende keren heb ik de klantendienst gebeld, ik krijg dan een vriendelijk antwoord dat ze het probleem binnen de week gaan verhelpen, maar dat gebeurt niet.'' Andere lezers melden gelijkaardige storingen die maar blijven opduiken.
Volgens Marc Van der Cammen van het Onderzoeks- en Informatiecentrum van de Verbruikersorganisaties (OIVO) is Tele2 te snel gegroeid om het allemaal aan te kunnen. Een eerste groot probleem is de agressieve verkoopstechniek. ,,Men belt u vanuit een callcenter en vraagt of u geïnteresseerd bent in de maatschappij. Als u bevestigt, noteren ze u onmiddellijk al als een nieuwe abonnee. Pas acht of tien dagen later krijgt u een brief waarmee u dat kan weigeren. Maar tegen dan vraagt u zich af of dit nog te stoppen is.''
Volgens Van der Cammen neemt de maatschappij ondertussen het verkoopsgesprek op, zonder dat de consument dat weet. ,,Die monitoring is wettelijk toegestaan. Vanaf het moment dat de klant toezegt, beschouwen ze dat als een bewijs.''
De bevoegde administratie krijgt alvast pakken klachten binnen over deze verkoopstechniek. ,,We gaan Tele2 op het matje roepen, want zo kan het niet blijven duren'', zegt directeur-generaal Marc Van Hende van wat vroeger de economische inspectie heette, en nu de administratie Controle en Bemiddeling van de Federale Overheidsdienst Economie. Volgens Van Hende heeft de overheid het moeilijk om op te treden tegen het bedrijf: ,,Telkens als wij met een concreet dossier afkomen, regelen zij dat zoals gewenst. Maar onmiddellijk erna komen er weer andere klachten.''
Volgens Marc Van der Cammen is de structuur de oorzaak van het probleem: ,,Die televerkopers worden betaald op basis van het aantal contracten dat ze kunnen afsluiten.''
Geen enkele reactie
De jongste weken ziet hij een nieuw soort problemen opduiken, van technische aard: ofwel blijkt de internetverbinding veel te traag, ofwel valt de telefoon almaar uit. Bij de ombudsdienst voor de telefonie nemen de klachten daarover slag om slinger toe. Toppunt was wel het probleem van 6 februari, toen een groot deel van de Vlaamse klanten van Tele2 urenlang niet kon bellen of internetten. Sindsdien blijft het klachten regenen.
,,Wij krijgen zo verschillende klachten per dag. De jongste weken zitten die echt in een stroomversnelling. Het is echt niet in verhouding met de grootte van de maatschappij'', zegt Luc Tuerlinckx, de ombudsman voor de telefonie. ,,Het begint er zelfs op te lijken dat ze niet eens meer de moeite doen om op die klachten te reageren, en de ombudsdienst als hun klantendienst beginnen te gebruiken.''
,,Het probleem is dat Tele2 als enige maatschappij nergens in haar verkoopsvoorwaarden een schadevergoeding voorziet voor het niet functioneren van haar diensten'', zegt ombudsman Luc Tuerlinckx. ,,Ze ondervinden daar dus geen enkel financieel nadeel van. Integendeel, want hun facturatiedienst is heel vaak de enige die goed werkt. Mensen betalen soms wekenlang voor een telefoonverbinding die niet functioneert.''
Re: Tele 2 Klachten, Klachten over Tele2 ,Tele2 liegT !!!!!!
Geplaatst: 22 feb 2007 18:10
door FriWo
Dat het met Tele2 niet altijd goed gaat is waar! Kun je mij een provider noemen waar het tegenwoordig wel goed gaat? Heb een goed contact met Tele2. Zijn altijd correct en geven goede informatie. Als je eens problemen hebt zijn ze altijd correct in hun pogingen om deze snel te verhelpn. Misschien moet u eens via helpdesk van tele2 de problemen voor leggen dan zult u merken dat zij met goede oplossingen komen. Mij bevalt het prima en er is overal wel wat!
Re: Tele 2 Klachten, Klachten over Tele2 ,Tele2 liegT !!!!!!
Geplaatst: 23 feb 2007 08:58
door Rinie van Gorsel
Toen ik het bericht van Johan (de fotograaf) las dacht ik dat ik al een bericht geplaatst had. In mijn geval is het precies gelijk. Ik heb 11 dec 2006 mijn bevestiging gekregen dat de omzetting in werking gezet zou worden. Het ADSL pakket zou 4 weken later thuis bezorgd worden. Er is niets geleverd. Toen ik hierover belde bleek dat er iets mis was gegeaan en mijn omzetting moest weer opnieuw geactiveerd worden.
Tot op heden heb ik nog geen installatie pakket gekregen (23-02-07).
Meerder malen met de klanten service gebeld, maar dezelfde verhalen over wanneer het pakket verstuurd is. Ik heb nu inmiddels al 1 week geen internet meer, en ben dus ook van de digitale snelweg afgesloten.
Ook het voorstel om zelf de modem op te komen halen was uit den boze en zou niet goed gekeurd worden. Ik kon wel een maand gratis internet krijgen, maar Tele 2 begrijp schijnbaar niet dat hiermee het probleem niet opgelost is, dus daar zit ik niet op te wachten, IK WIL MIJN MODEM (die ik 15-01-07 had moeten hebben) en niets anders.
Je kunt goed merken dat de klanten service geen enkele invloed heeft op de gang van zaken. Hun mogelijk heden zijn beperkt tot het tewoord staan van de klant en deze gelijk geven. Actie nemen is er niet bij. Het is ook onmogelijk om namen, telefoonummers of e-mail adressen te krijgen van verantwoordelijke personen binnen de organisatie.
Dus zijn wij gedeputeerde genoodzaakt om dit via de media uit te vechten. Ik weet van de klantenservice dat er zeer veel klachten zijn, dus Radar ik zou het zeer op prijs stellen dat u tele 2 weer eens aan de tand wilt voelen. Afspraken die tele 2 zwart op wit zet komen ze niet na. Er is geen enkele service naar gedupeerde klanten, laat staan dat ze deze klanten met spoed behandelen.
Ik hoop dat hier iets mee gedaan wordt zodat er minder mensen aanmelden of dat Tele 2 de problemen eens een keer serieus nemen.
Groeten Rinie
Re: Tele 2 Klachten, Klachten over Tele2 ,Tele2 liegT !!!!!!
Geplaatst: 23 feb 2007 14:03
door Consumentt
Never ending story die Tele2 bagger.
Een heel jaar geleden zat ik mij ook te verbijten over de slechte kwaliteit en service. Ben blij dat ik er weg ben.
Triest dat ze het nog steeds niet kunnen (of willen): de klant leveren wat ie verwacht en waar ie voor betaald.
En marketing vij Tele2 krijgt nog steeds teveel geld. Nu hebben ze weer een nieuwe huisstijl. Het geld dat daarmee verloren gaat (geel is net zo schreewend lelijk als dat rood wat ze hadden) hadden ze in hun techniek en dienstverlening moeten steken.
Re: Tele 2 Klachten, Klachten over Tele2 ,Tele2 liegT !!!!!!
Geplaatst: 28 feb 2007 01:13
door dutchessy
Het mag erg raar klinken,maar het kan ook goed gaan.
Ook ik heb de wisselingen mee gemaakt van zonnet naar veratel naar tele 2.
In december besloot ik ook 20mb en telefoon te nemen,iets waar ik eigenlijk al lang op zat te wachten,want ik wilde tv er niet bij,en zonder tv hadden ze eerst niet.
Het oversluiten is heel goed verlopen, en loopt nog steeds heel erg goed.
Ik mag dus van geluk spreken dat er voor mij nog een modempje over was, en klap dan ook echt in mijn handen.
Wel hoop ik voor de mensen die niet zo veel geluk hebben als ik, dat het snel voor ze veranderd!!!
EEN GELUKSVOGEL.
Re: Tele 2 Klachten, Klachten over Tele2 ,Tele2 liegT !!!!!!
Geplaatst: 03 mar 2007 22:14
door lawaaij
Ik heb sinds vorig jaar zomer tele2 compleet. Gelukkig heb ik de normale kabel TV er nog naast, anders had ik nooit TV kunnen kijken.
OVer het internet heb ik geen klachten; dat werkt wel.
Hetgeen waar het mij om gaat is het voetbal; dat is de reden waarom ik Tele2 heb genomen. Ivm de thuissituatie is het voor mij niet mogelijk om naar het voetbal te gaan, dus dacht ik: laat ik voetbal van Tele2 nemen, dan kan ik de wedstrijd toch nog zien.
Nou, de eerste paar maanden ging het goed. Elke keer als ik voetbal wil kijken heb ik blokkerig en haperig beeld.
In december kreeg ik een brief van Tele2, dat het voetbal vanaf 1 januari niet meer bij mijn dienst hoort, omdat ik dit blijkbaar 6 maanden gratis had. Als ik toch voetbal wilde blijven kijken voor 10 euro extra moest ik het aangehechte kaartje terugsturen voor 1 januari; uiteraard heb ik dit dezelfde dag nog gedaan. Wil geen dag voetbal missen.
Nou, jammer hoor, begin februari was het voetbal weg. Heb 50 minuten in de wacht gestaan bij de klantenservice. Ze wisten niks van het kaartje af bij Tele2. Jahoor tuurlijk: een kaartje in een envelop van Tele2, met het klantnummer van Tele2, met het antwoordnummer van Tele2 en ze weten intern bij Tele2 niet wie het verstuurd heeft.
Ik heb intussen al zeker 10 keer aan de lijn gehangen met Tele2 omdat ik geen (of blokkerig,haperig) beeld heb.
Dit is een vorm van wanprestatie. Ze zullen hier zeker meer van horen en als het zo doorgaat, kom ik onder het contract uit: WANPRESTATIE!!! Tele2, het zou handig zijn als jullie de Wet zouden kennen. Dan weet je dat je de overeenkomst moet nakomen. Dat geldt ook hiervoor!!