LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Beste koop van dvd recorder
Beste koop van dvd recorder
aloha
Ben op zoek naar de beste dvd recorder, maar wil er eigenlijk ook weer niet te veel geld aan uitgeven om eerlijk te wezen!
Wie kan me advies geven wilde eerst om philips maar lees hier die berichten zo maar kom ook niet met JVC want die troep heb ik nu en moet ik ook nooit meer!
Greetz Mario
http://www.kluivie.nl
Ben op zoek naar de beste dvd recorder, maar wil er eigenlijk ook weer niet te veel geld aan uitgeven om eerlijk te wezen!
Wie kan me advies geven wilde eerst om philips maar lees hier die berichten zo maar kom ook niet met JVC want die troep heb ik nu en moet ik ook nooit meer!
Greetz Mario
Re: Beste koop van dvd recorder
Na veel rondvraag, gegoogle, recenties en uitleg van verkopers zou Panasonic, Sony en pioneer de beste koop zijn. Maar iedereen heeft zijn eigen merkt hier en kraakt de andere merken af. Dus er zal wel weer iemand komen die het beter weet. Maar dit is mijn conclusie. Philips en JVC staan idd onder aan het lijstje. succes ermee
Will
Will
Ja dat heb ik ook gedaan maar sommige leven om hele dagen philips af te kraken terwijl ze gewoon betere dingen maken dan sony bv, de tv's zijn stukken beter van beeldkwaliteit maar dat zullen ze nooit toegeven daarom dacht ik hier wat meer te vinden toch bedankt voor je antwoord
Een eenvoudige computer met grote harde schijf en brander en een programma en tv kaart, meer heb je niet nodig.
Het voordeel is dat zowel de brander als de harde schijf goedkoper en makelijker te vervangen zijn.
Ook het monteren van reclame, en de film weggooien is mogelijk, want deze sukkels zijn er ook......
Het energie verbruik is wel hoger, maar gezien de prijsverschillen en de meestal altijd aanstaande pc, is dit niet belangrijk....
Met een duo tuner kun je zelfs 2 tegelijk kijken en opnemen....
Naast TV zijn er ook nog sateliet tuners, dus ook voor de PC en dan heb je heel veel keuze, of ben je nu gek van de info, ook uitzendingen die je vergeten bent kun je via www.uitzendinggemist.nl bekijken. en zelfs achteraf opnemen en branden, en dat lukt met geen enkele huiskamer apparaat, tenzij het de tros is de heel veel herhaalde!
Niet boos worden, ik heb helaas gelijk!
Anastasia.
Het voordeel is dat zowel de brander als de harde schijf goedkoper en makelijker te vervangen zijn.
Ook het monteren van reclame, en de film weggooien is mogelijk, want deze sukkels zijn er ook......
Het energie verbruik is wel hoger, maar gezien de prijsverschillen en de meestal altijd aanstaande pc, is dit niet belangrijk....
Met een duo tuner kun je zelfs 2 tegelijk kijken en opnemen....
Naast TV zijn er ook nog sateliet tuners, dus ook voor de PC en dan heb je heel veel keuze, of ben je nu gek van de info, ook uitzendingen die je vergeten bent kun je via www.uitzendinggemist.nl bekijken. en zelfs achteraf opnemen en branden, en dat lukt met geen enkele huiskamer apparaat, tenzij het de tros is de heel veel herhaalde!
Niet boos worden, ik heb helaas gelijk!
Anastasia.
Kijk je toch gewoon ff op de site van de consumentenbond?
We hebben het toch ook over dvd recorders en niet over televisies he?
Ieder merk heeft zijn specialiteiten. Bij sony is dat niet de tv en bij philips wel. simpel. Maar koop je maar een Philips recorder dan ja. sterkte ermee hehe
Ieder merk heeft zijn specialiteiten. Bij sony is dat niet de tv en bij philips wel. simpel. Maar koop je maar een Philips recorder dan ja. sterkte ermee hehe
HALLO IK HEB AL WEER RUIM EEN HALF JAAR DE DVD REVCORDER VAN PIONEER EN IK MOET ZEGGEN HIJ IS GEBUIKS VRIENDELIJK EN NOG GEEN PROBLEMEN.
IK BEN ER ZEER TEVREDEN OVER.
IK BEN ER ZEER TEVREDEN OVER.
-
En je bedient hem met de caps-lock-toets?
Ik heb sinds een week een LG RH188S
Vooralsnog is het een beetje puzzelen om te kijken wat er allemaal mee mogelijk is. Maar dat blijkt heel veel te zijn.
Ik mis alleen de mogelijkheid, of ik heb het nog niet ontdekt, om rechtstreeks vanaf mijn camera op DVD op te nemen. Misschien heeft dat een reden, misschien kan het op de een of andere manier toch?
Ik heb sinds een week een LG RH188S
Vooralsnog is het een beetje puzzelen om te kijken wat er allemaal mee mogelijk is. Maar dat blijkt heel veel te zijn.
Ik mis alleen de mogelijkheid, of ik heb het nog niet ontdekt, om rechtstreeks vanaf mijn camera op DVD op te nemen. Misschien heeft dat een reden, misschien kan het op de een of andere manier toch?
Nou ben er uit hoor vanmiddag toch geen philips meer gekocht maar de sony RDR-HX 725 zit alleen even te sukkelen met het geluid naar mijn receiver, zoeken we nog op hoop ik
Heb je die keuze gemaakt na het zien van de Radar uitzending?
Verstandige keuze. Ik heb ongeveer dezelfde en alleen de bediening al is een feest tov de Philips. Vind ik tenminste. Veel plezier ermee
Will
Verstandige keuze. Ik heb ongeveer dezelfde en alleen de bediening al is een feest tov de Philips. Vind ik tenminste. Veel plezier ermee
Will
Heb nooit geweten dat er zóveel mensen problemen hadden met de pilips dvd-recorder.
Bij de help-desk hebben ze ijskoud tegen mij gezegd dat ik "te oud"was voor dit soort nieuwe technieken. En ik heb dat inderdaad even geloofd. Ik ben dan wel 63 maar niet achterlijk en ook nog niet dement, maar ze krijgen je op den duur echt wel gek.
Na 3 maanden (slechts 4/5 keer gebruikt) heb ik het apparaat bij de philips-service gebracht: je gelooft niet wat er allemaal mis mee was, o.a. een versleten loopwerk. Dat rapport heb ik hier nog liggen, je weet niet wat je leest!
Na 'n paar maanden kreeg ik een "nieuwe" maar die staat nu ergens in huis ongebruikt, want had er alleen maar ellende mee: NO SIGNAL, DISK ERROR,POSTFORMAT en nog wat van dit soort teksten. Ook aansluiten op de videorecorder lukte niet, maar dát was een fout van de video (volgens Philips).
Ik durf geen nieuwe meer te kopen, maar wat moet ik dan met alle dvd's die ik in het begin enthousiast heb aangeschaft?
Ik ben natuurlijk wel gedeeltelijk afhankelijk van de verkoper waar ik recorder wil kopen, maar waar kan ik die het beste vinden?
[/b]
Bij de help-desk hebben ze ijskoud tegen mij gezegd dat ik "te oud"was voor dit soort nieuwe technieken. En ik heb dat inderdaad even geloofd. Ik ben dan wel 63 maar niet achterlijk en ook nog niet dement, maar ze krijgen je op den duur echt wel gek.
Na 3 maanden (slechts 4/5 keer gebruikt) heb ik het apparaat bij de philips-service gebracht: je gelooft niet wat er allemaal mis mee was, o.a. een versleten loopwerk. Dat rapport heb ik hier nog liggen, je weet niet wat je leest!
Na 'n paar maanden kreeg ik een "nieuwe" maar die staat nu ergens in huis ongebruikt, want had er alleen maar ellende mee: NO SIGNAL, DISK ERROR,POSTFORMAT en nog wat van dit soort teksten. Ook aansluiten op de videorecorder lukte niet, maar dát was een fout van de video (volgens Philips).
Ik durf geen nieuwe meer te kopen, maar wat moet ik dan met alle dvd's die ik in het begin enthousiast heb aangeschaft?
Ik ben natuurlijk wel gedeeltelijk afhankelijk van de verkoper waar ik recorder wil kopen, maar waar kan ik die het beste vinden?
[/b]
-
Waar woont U? Misschien dat ik U helpen kan.
Mijn tips: Pioneer, Sony en Panasonic (momenteel geheel uitverkocht)
Pioneer heeft een afstandsbediening met weinig en supergrote toetsen wat de bediening uitzonderlijk makkelijk maakt. Dit zijn de merken die superbetrouwbaar zijn. Ik verkoop al 1 jaar geen Philips meer.
Mijn tips: Pioneer, Sony en Panasonic (momenteel geheel uitverkocht)
Pioneer heeft een afstandsbediening met weinig en supergrote toetsen wat de bediening uitzonderlijk makkelijk maakt. Dit zijn de merken die superbetrouwbaar zijn. Ik verkoop al 1 jaar geen Philips meer.
Gezien de ervaringen en de enorm aantal klachten moet je geen Philips (ookal heb ik goede ervaring met Philips) en JVC nemen.
Maar Sony, Pioneer en Panasonic komen goed uit de bus.
Maar Sony, Pioneer en Panasonic komen goed uit de bus.
Laatst gewijzigd door queenfan op 24 feb 2007 10:45, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Welnu,
Hier de ervaring van Grootvader nog een keer.
De DVD-recorders van de duurdere merken reageren vaak ook op beveiligingen(of het juist ontbreken van beveiligingen= zelfgebrande) van DVD's en spelen dan niet af.
Het is daarom dat mijn zoon regelmatig naar mij toe komt om een film op mijn DVD-recorder af te spelen en zijn film alsnog te kunnen zien.
Deze recorder kreeg ik bij een bestelling van drie pakken printerpapier gratis.
Hij slikt alles en dat lijkt de algemene ervaring te zijn.
Het zijn dus waarschijnlijk die goedkope aanbiedingen (vaak nog onder de € 50,-) die het bij niet al te intensief gebruik een voorkeur zou verdienen.
Of je zou de combinatie DVD-R/harde schijf kunnen aanschaffen.
Grootvader
Hier de ervaring van Grootvader nog een keer.
De DVD-recorders van de duurdere merken reageren vaak ook op beveiligingen(of het juist ontbreken van beveiligingen= zelfgebrande) van DVD's en spelen dan niet af.
Het is daarom dat mijn zoon regelmatig naar mij toe komt om een film op mijn DVD-recorder af te spelen en zijn film alsnog te kunnen zien.
Deze recorder kreeg ik bij een bestelling van drie pakken printerpapier gratis.
Hij slikt alles en dat lijkt de algemene ervaring te zijn.
Het zijn dus waarschijnlijk die goedkope aanbiedingen (vaak nog onder de € 50,-) die het bij niet al te intensief gebruik een voorkeur zou verdienen.
Of je zou de combinatie DVD-R/harde schijf kunnen aanschaffen.
Grootvader
-
Kijk, DAT is het betere werk.Deze recorder kreeg ik bij een bestelling van drie pakken printerpapier gratis.
Wat heb je dan voor die pakken papier betaald als ik vragen mag?