| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] DSI, ook geen zuivere koffie
-
paul
DSI, ook geen zuivere koffie
Ik heb een door de uitspraken van de DSI zitten loeren en het valt mij op dat zij geen constitente lijn hebben. Er wordt wel eens een schade vergoeding toegewezen echter in gevallen van een precedent werking spreken ze de desbetreffende banken altijd vrij. Zo in het geval met die lease uitspraak, de directeur kwam meteen naar buiiten om te melden dat het een op zich zelf staande uitspraak is die niet voor alle lease overeenkomsten geld. Ik heb met mijn juristen opleiding ( nog niet af) EEN en ander besproken met andere aankomende advocaten alsook de docenten. Zij hebben bij meerdere zaken zeer grote vraagtekens. De DSI is voor de banken en er mag schijnbaar geen bank omvallen door een slechte uitspraak van de DSI waar de klagende vaak niet krijgt waar hij/zij recht op heeft. Wij kwamen dan ook tot de conclusie dat de DSI geen optie is om je zaak voor te leggen, mede ingegeven na een slechte uitspraak er GEEN beroeps mogelijkheden zijn zoals in de normale rechtspraak. Er ligt daar een drempel voor de hoogte van de schade vergoeding en je moet zelf ook flink in de buidel tasten voor een hoger beroep. Wat ook gelijk opviel was het feit dat de commissie vaak bestaat uit 3 personen met maar 1 jurist. De 2 andere komen vaak zelf uit het vak en hebben vaak nauwe banden met de banken waardoor je indruk krijgt dat ze niet geheel geblindoekt zijn zoals het hoort in de rechtspraak.
Paul
Paul
-
johannes
Re: DSI, ook geen zuivere koffie
Paul,
zou jij even kunnen kijken bij het forumonderwerp van mij, genaamd DSI of de rechtbank.
Als ik je verhaal goed beluister opteer jij voor de keuze procederen ipv klacht indienen bij de klachtencommissie DSI.
Indien het DSI een voor de klager onbevredigde uitspraak heeft gedaan kun je inhoudelijk namelijk niet meer naat de rechtbank.
In ieder geval bedankt voor je artikel
afz johannes
zou jij even kunnen kijken bij het forumonderwerp van mij, genaamd DSI of de rechtbank.
Als ik je verhaal goed beluister opteer jij voor de keuze procederen ipv klacht indienen bij de klachtencommissie DSI.
Indien het DSI een voor de klager onbevredigde uitspraak heeft gedaan kun je inhoudelijk namelijk niet meer naat de rechtbank.
In ieder geval bedankt voor je artikel
afz johannes
-
jan2
let op mensen:
de overheid heeft er minder moeite mee als een grote stilzwijgende massa onrecht aangedaan wordt dan dat zij een grote instelling op de vingers moeten tikken.
Wordt dan veel te veel over geschreven, schaad het aanzien van de politiek.
Dus : we blijven ons roeren, hier en overal, ze kunnen niet om ons heen,
geen Dexa, geen Dsi en geen Afm.
In vergelijk met een jaar gelden staan we er stukken beter voor,
meer bewijzen tegen Dexia en meer begrip in de media.
Dexia gaat eraan................
de overheid heeft er minder moeite mee als een grote stilzwijgende massa onrecht aangedaan wordt dan dat zij een grote instelling op de vingers moeten tikken.
Wordt dan veel te veel over geschreven, schaad het aanzien van de politiek.
Dus : we blijven ons roeren, hier en overal, ze kunnen niet om ons heen,
geen Dexa, geen Dsi en geen Afm.
In vergelijk met een jaar gelden staan we er stukken beter voor,
meer bewijzen tegen Dexia en meer begrip in de media.
Dexia gaat eraan................
IK ZEG HET AL ZO LAG DAT DSI NIET DEUGT.