Argenta - Foute uitvoeringsdatum.
Geplaatst: 19 feb 2007 18:47
Mijn ervaring met Argenta:
Op 21/12 heb ik een overboeking ingevoerd met uitvoeringsdatum
23/12. Die 23/12 was de zaterdag voor kerst. Bij het invoeren van een
overboekingsopdracht staat zeer opvallend in beeld dat overboekingen
die voor een weekend- of feestdag wordt ingevoerd pas de 1e werkdag
daarna zal worden uitgevoerd:
>> Let op! Indien de uitvoeringsdatum in het weekeinde of op een feestdag
>> valt,
>> wordt uw opdracht op de volgende werkdag uitgevoerd
Ik ben ervanuit gegaan dat ze zich aan hun eigen regels houden, bij Argenta.
Niets is minder waar, want het bedrag is gewoon op 23/12 afgeboekt en
niet op 27/12 (de 1e werkdag na het weekend en kerst). De bedoeling was
dus 27/12 waardoor ik 4 dagen rente ben misgelopen. Het ging om een
aardig bedrag waardoor mijn renteverlies zo'n 25 euro is.
Uiteraard heb ik hier over geklaagd. De reactie van Argenta:
> Een overboeking ingegeven met verwerkingsdatum 23/12, wordt in de nacht
> van vrijdag op zaterdag (= 23/12) uitgevoerd.
> Een overboeking ingegeven met als datum 23/12 wordt dus nog verwerkt,
> aangezien deze overboekingen tussen 2u en 3u aan Interpay worden
> doorgegeven. Op dat moment is het al 23/12 en daarom is het geld die
> dag dus nog van de rekening geboekt.
> De overboekingen worden doorgegeven in de nacht na de bankwerkdag, dus
> 23/12 is nog na de werkdag van vrijdag en worden ze nog verwerkt.
Een merkwaardige redenering natuurlijk. Ik snap best dat
een opdracht voor een dinsdag in de nacht van maandag op
dinsdag wordt uitgevoerd. Maar een opdracht voor een zaterdag
uitvoeren in de nacht van vrijdag op zaterdag is in strijd met
de waarschuwing op het overboekingsscherm. Overboekingsjobs
zouden alleen in de nacht voor een werkdag moeten plaats vinden,
niet in de nacht voor een weekend- of feestdag.
Men is echter niet bereid mijn renteverlies te vergoeden.
Het is een gratis bank, dat zal het wel verklaren. Ik ben er
maar weg gegaan. Elders is het echt gratis en krijg je ook nog
meer rente.
R.
Op 21/12 heb ik een overboeking ingevoerd met uitvoeringsdatum
23/12. Die 23/12 was de zaterdag voor kerst. Bij het invoeren van een
overboekingsopdracht staat zeer opvallend in beeld dat overboekingen
die voor een weekend- of feestdag wordt ingevoerd pas de 1e werkdag
daarna zal worden uitgevoerd:
>> Let op! Indien de uitvoeringsdatum in het weekeinde of op een feestdag
>> valt,
>> wordt uw opdracht op de volgende werkdag uitgevoerd
Ik ben ervanuit gegaan dat ze zich aan hun eigen regels houden, bij Argenta.
Niets is minder waar, want het bedrag is gewoon op 23/12 afgeboekt en
niet op 27/12 (de 1e werkdag na het weekend en kerst). De bedoeling was
dus 27/12 waardoor ik 4 dagen rente ben misgelopen. Het ging om een
aardig bedrag waardoor mijn renteverlies zo'n 25 euro is.
Uiteraard heb ik hier over geklaagd. De reactie van Argenta:
> Een overboeking ingegeven met verwerkingsdatum 23/12, wordt in de nacht
> van vrijdag op zaterdag (= 23/12) uitgevoerd.
> Een overboeking ingegeven met als datum 23/12 wordt dus nog verwerkt,
> aangezien deze overboekingen tussen 2u en 3u aan Interpay worden
> doorgegeven. Op dat moment is het al 23/12 en daarom is het geld die
> dag dus nog van de rekening geboekt.
> De overboekingen worden doorgegeven in de nacht na de bankwerkdag, dus
> 23/12 is nog na de werkdag van vrijdag en worden ze nog verwerkt.
Een merkwaardige redenering natuurlijk. Ik snap best dat
een opdracht voor een dinsdag in de nacht van maandag op
dinsdag wordt uitgevoerd. Maar een opdracht voor een zaterdag
uitvoeren in de nacht van vrijdag op zaterdag is in strijd met
de waarschuwing op het overboekingsscherm. Overboekingsjobs
zouden alleen in de nacht voor een werkdag moeten plaats vinden,
niet in de nacht voor een weekend- of feestdag.
Men is echter niet bereid mijn renteverlies te vergoeden.
Het is een gratis bank, dat zal het wel verklaren. Ik ben er
maar weg gegaan. Elders is het echt gratis en krijg je ook nog
meer rente.
R.