LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] aannemer gestopt ...probleem met het dakkapel

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
peter67
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 feb 2007 15:18

aannemer gestopt ...probleem met het dakkapel

Ongelezen bericht door peter67 »

Ik heb in 2001 een dakkapel laten plaatsen.Ik kom er nu pas achter dat er een hoop fout is gegaan tijdens de verbouwing.Vorige week heb ik een lekkage ontdekt en een groot gedeelte van het dak is rot.
De aannemer is wel komen kijken maar vertelde mij dat hij is gestopt met zijn bedrijf ( niet failliet ) Het contract wat ik heb getekend was heel simpel en er stond niets van een garantie ( stom , stom ,stom)

1) Het dak is afgetimmerd met OSBplaten. OSBPlaten zijn eigenlijk niet geschikt voor een dakkapel.Uderlayment zou beter zijn geweest .
2) Dakisolatie had boven op het dak gelegd moeten worden ( nu was het aan de binnenkant glaswolvezel)
3) dakbedekking had helemaal tot de nok gelegd moeten worden ( Dit is de werkelijke oorzaak van de lekkage)
4) de afwerking aan de zijkant van het dakkapel had gewoon met lood afgewerkt moeten worden. Nu loopt er aan beide kanten een ''regenstrook'' die niet is ondersteund en bij een hevige regenbui niet voldoende om het regen water weg te krijgen.

Is deze aannemer nog aansprakelijk voor deze fouten en moet hij het vervangen? Wie heeft een oplossing?

marceldeknegt
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 feb 2007 19:26

Re: aannemer gestopt ...probleem met het dakkapel

Ongelezen bericht door marceldeknegt »

Hallo,
Om per punt even te reageren.
1) OSB plaat is een goedkopere plaat dan underlayment. U heeft gelijk underlayment is beter bij toepassing als dakbescot i.v.m. de opbouw van de plaat.
2) Dakisolatie tussen de dakbalken plaatsen is geen probleem. Alleen dient men tussen de balken voldoende te ventileren door een ontluchtingspijpje in het dak opte nemen en in het midden van de balken ventilatie gaten te boren.
3) Kan ik niet beoordelen, moet ik het zien.
4) Kan ik niet beoordelen, moet ik het zien.

Een aannemer is aansprakelijk voor de duur van 10 jaar op verborgen gebreken.
Maar als de aannemer gestopt is met zijn zaak, dus is uitgeschreven bij de Kamer van Koophandel is het m.i. een probleem waar u niets aan kan doen.

peter67
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 feb 2007 15:18

Re: aannemer gestopt ...probleem met het dakkapel

Ongelezen bericht door peter67 »

Bedankt voor je reactie .De druiven zijn zuur ...

kazana
Berichten: 170
Lid geworden op: 18 nov 2005 18:59

Re: aannemer gestopt ...probleem met het dakkapel

Ongelezen bericht door kazana »

Sorry hoor maar kom je daar na 6 jaar pas achter.

peter67
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 feb 2007 15:18

Re: aannemer gestopt ...probleem met het dakkapel

Ongelezen bericht door peter67 »

Kazana : Sorry hoor maar kom je daar na 6 jaar pas achter.

Als alles is afgetimmerd en er zit isolatiematriaal achter dan kan het lastig zijn om meteen iets te ontdekken. En dat ik er nu pas achter kom is natuurlijk veel te laat. Ik wil jou wat toe wensen..maar ik wil het netjes houden

kazana
Berichten: 170
Lid geworden op: 18 nov 2005 18:59

Re: aannemer gestopt ...probleem met het dakkapel

Ongelezen bericht door kazana »

Je kan het toch gewoon netjes houden

Ik bedoel hiermee te zeggen dat mensen en niet alleen jij te goed van vertrouwen zijn.

Heb zelf gelukkig een goed linker en rechterhand maar is er iets wat ik zelf niet kan, zit ik er tot ongenoegen van sommige "aannemers" met me neus boven op, ook haal ik van te voren heel veel info.

Heb zelf een eigen bedrijfje maar klanten mogen en ik hoop eigenlijk dat ze vragen waarom doet u dit zo of zo een mens is noit te oud om te leren ook IK niet :lol:

peter67
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 feb 2007 15:18

Re: aannemer gestopt ...probleem met het dakkapel

Ongelezen bericht door peter67 »

Normaal gesproken moet je zoiets op tijd kunnen ontdekken. Het is ook bijna niet te geloven dat nu pas wordt ontdekt. Al die jaren is het voorzichtig naar binnen gedruppeld..De isolatie heeft veel opgezogen.

Ik heb er ook met mijn neus bovenop gezeten tijdens de bouw van het dakkapel. Maar goed ..het is gebeurd en ik zal er iets aan moeten doen


bedankt voor je reactie

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: aannemer gestopt ...probleem met het dakkapel

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Voor fouten in de constructie is de toenmalige aannemer aansprakelijk.
Al voert deze zelf de werkzaamheden niet uit, hij zal opdracht moeten geven om voor diens rekening tot herstel te komen.

Gesloten