LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bedrag Incassokosten

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Zarine
Berichten: 247
Lid geworden op: 11 apr 2006 00:21

Bedrag Incassokosten

Ongelezen bericht door Zarine »

Ik hoop hier advies te vinden inzake het volgende:

Mijn vriend heeft in de afgelopen 3 jaar nogal wat persoonlijke schulden gemaakt. Sinds december 06 ben ik samen met hem bezig de schulden op te lossen om zo met een schone lei te kunnen beginnen.

Alle zaken zijn redelijk onder controle, behalve de achterstand in betaling van zijn zorgverzekering. Graydon heeft op deze zaak gezeten, maar heeft inmiddels het dossier gesloten en teruggeven aan de zorgverzekeraar. Ik heb deze week een specificatie van de schuld ontvangen van de zorgverzekeraar, met de volgende inhoud:

April 2006 resterende premie 2e kwartaal € 102,60
Juli 2006 premie 3e kwartaal € 248,85
Oktober 2006 premie 4e kwartaal € 248,85
Januari 2007 premie 1e kwartaal € 283,50
Rente incassobureau € 17,38
Kosten incassobureau € 238,00

Totaal € 1.139,18

Verder geven zij aan de incassoactiviteiten op te schorten zodra de premie vanaf nu betaald wordt, en een betalingsregeling wordt opgesteld voor de schuld.

Ik schrok nogal van het bedrag bij de noemer: kosten incassobureau, zeker aangezien ik elders op dit forum heb gelezen dat 'normaliter' het bedrag aan buitengerechtelijke incassokosten maximaal 15% van de hoofdsom is. Kan verder iemand mij uitleggen wat de noemer 'Rente incassobureau' inhoudt?

Helaas heb ik het afgelopen jaar bijna tot geen post van mijn vriend onder ogen gehad, dus ik kan niet goed inschatten wat de incasso inspanningen van Graydon dan wel niet geweest zijn.

Kan iemand mij vertellen of ik een redelijke kans heb de doorberekende incassokosten te laten verlagen? Wij zijn natuurlijk wel voornemens e.e.a. zo spoedig mogelijk af te lossen.

Alvast bedankt

maartenw
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 sep 2006 18:57

Re: Bedrag Incassokosten

Ongelezen bericht door maartenw »

je moet de algemene voorwaarden van de zorgverzekeraar even doorlezen. De kosten lijken me hier niet buitensporig hoog.

Beste oplossing is waarschijnlijk een betalingsregeling af te spreken, want Graydon staat hier naar mijn mening in zijn recht.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Bedrag Incassokosten

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Voor schulden verwijs ik u in uw eigen belang naar

www.volkskrediet.nl

Niet zelf knoeien of regelen.

Zarine
Berichten: 247
Lid geworden op: 11 apr 2006 00:21

Re: Bedrag Incassokosten

Ongelezen bericht door Zarine »

Graydon is 'weg', de zorgverzekeraar heeft alles weer teruggenomen.

Ik heb de hulp van www.volkskrediet.nl niet nodig, ik regel dit zelf. Maar toch bedankt voor het advies.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Bedrag Incassokosten

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Graag gedaan!

Gesloten