LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Corendon Reizen
Corendon Reizen
Wie heeft er ervaring met Corendon Reizen?
Volgens mij staan ze best wel slecht ter boek.
Wij hebben namelijk een vakantie naar Turkije geboekt.
Oorspronkelijk via Corendon Reizen met als vliegmaatschappij Onur Air.
Nu hebben we toch maar gekozen voor Sun Web reizen en vliegen nu met Transavia. Een verstandige keuze of heeft het niks uitgemaakt??? We betalen nu ietsjes meer (zo'n paar tientjes).
Volgens mij staan ze best wel slecht ter boek.
Wij hebben namelijk een vakantie naar Turkije geboekt.
Oorspronkelijk via Corendon Reizen met als vliegmaatschappij Onur Air.
Nu hebben we toch maar gekozen voor Sun Web reizen en vliegen nu met Transavia. Een verstandige keuze of heeft het niks uitgemaakt??? We betalen nu ietsjes meer (zo'n paar tientjes).
Re: Corendon Reizen
Je had al geboekt bij Corendon en heb het weer afgezegd om bij Sunweb te boeken? Kan dat zomaar dan? Zijn toch kosten aan verbonden?
Wij zijn een maal met Corendon geweest en die reis ( Turkije met Transavia) was ons toen heel goed bevallen en super voordelig. Sunweb ook meerdere keren mee geweest. Ook goed!
Maar ben momenteel fan van OAD.
Wij zijn een maal met Corendon geweest en die reis ( Turkije met Transavia) was ons toen heel goed bevallen en super voordelig. Sunweb ook meerdere keren mee geweest. Ook goed!
Maar ben momenteel fan van OAD.
Over Corendon zijn al genoeg topics denk ik.
Gebruik de zoekfunctie van het forum is.
Gebruik de zoekfunctie van het forum is.
Corendon heeft een slechte naam, is ook niet zo gek want de eerste jaren hebben ze er ook een zooitje van gemaakt. Hun 4 en 5 sterren accommodaties zijn altijd prima in orde...daaronder is bagger.
Vliegtijden zijn altijd zo onvoordelig als het maar zijn kan; S'avonds aankomen en s'nachts terug...maar ja het koste weinig he...
Vliegtijden zijn altijd zo onvoordelig als het maar zijn kan; S'avonds aankomen en s'nachts terug...maar ja het koste weinig he...
Niet altijd MR 1. Wij gingen s, morgens heel vroeg weg en s,avonds laat terug met Transavia. Naar Antalya.Vliegtijden zijn altijd zo onvoordelig als het maar zijn kan; S'avonds aankomen en s'nachts terug...
Ja dat wel, maar dat vonden we niet erg!maar ja het koste weinig he...
In april hebben wij een reisje naar turkije gemaakt. Via gomundo hebben we de reis geboekt en vlogen met corendon. Totaal geen klachten! Ok, krappe wat betreft beenruimte, maarja je reist veel goedkoper.
de tijden die hier gezegt worden is ook niet waar over corendon zo
ga ik met corendon op 31 mei om 07:00 uur naar antalya en op 07-06 terug om 23:00 uur dus ik denk dat ik wel mazzel heb en als je been ruimte wilt hebben zorg je gewoon dat je vroeg op schiphol bent
heb er tot nu nog nooit problen mee ge had met corendon
ga ik met corendon op 31 mei om 07:00 uur naar antalya en op 07-06 terug om 23:00 uur dus ik denk dat ik wel mazzel heb en als je been ruimte wilt hebben zorg je gewoon dat je vroeg op schiphol bent
heb er tot nu nog nooit problen mee ge had met corendon
Hou je nooit vast aan de tijden die je op je tickets heb staan, vooral bij Turkije aanbieders kan dat per dag veranderen.
We zouden naar AMD vliegen.Het werd Brussel.
Een dag eerder ntb en vandaar moesten we met de bus. .Via papiertje te gehore gekomen.hele gezelschap kwam in opstand.De reisleider liet zich niet meer zien en horen .Van de 8 dagen bleven er 5 over.De heenreis was namelijk 2 minuten voor Twaalf nacht vertreken.
Compensatie 5% op volgende reis bij Corendon.Maar ja dat wil je nooit weer.
Een dag eerder ntb en vandaar moesten we met de bus. .Via papiertje te gehore gekomen.hele gezelschap kwam in opstand.De reisleider liet zich niet meer zien en horen .Van de 8 dagen bleven er 5 over.De heenreis was namelijk 2 minuten voor Twaalf nacht vertreken.
Compensatie 5% op volgende reis bij Corendon.Maar ja dat wil je nooit weer.
van corendon weet ik niet veel, maar wel, dat ze vliegen met onur air; hier heb ik verscheidene keren mee gevlogen tot volle tevredenheid; ik heb ook gevlogen met transavia en dit vond ik stukken minder gezellig en vriendelijk.
------
van corendon weet ik niet veel, maar wel, dat ze vliegen met onur air
------------------------------------------------------------------------------
Tegenwoordig toch niet meer.
Ze hebben een eigen vliegmaatschappij Corendon airlines.
Als ze niet iedereen kwijt kunnen droppen ze je bij Transavia.
------
van corendon weet ik niet veel, maar wel, dat ze vliegen met onur air
------------------------------------------------------------------------------
Tegenwoordig toch niet meer.
Ze hebben een eigen vliegmaatschappij Corendon airlines.
Als ze niet iedereen kwijt kunnen droppen ze je bij Transavia.
Corendon heeft volgens mij maar 2 vliegtuigen in de lucht (Rest is van World Focus Airlines ) <- Spreek uit ervaring
As of March 2007 the Corendon Airlines fleet includes [1] :
2 Boeing 737-400
2 Boeing 737-300
Bron
http://en.wikipedia.org/wiki/Corendon_Airlines#Fleet
2 Boeing 737-400
2 Boeing 737-300
Bron
http://en.wikipedia.org/wiki/Corendon_Airlines#Fleet
ja en in de zomer maanden heeft men er nog een bij
maar zo als ik zeg ik ga morgen om 07.00 uur de lucht in aleen
men vond het weer eens een leuk idee om de trerug vlucht er uit te gooien dus het is nu daar maar weer af wachten hoe laat we op 07-07-07 terug gaan
maar zo als ik zeg ik ga morgen om 07.00 uur de lucht in aleen
men vond het weer eens een leuk idee om de trerug vlucht er uit te gooien dus het is nu daar maar weer af wachten hoe laat we op 07-07-07 terug gaan
oh oh ik ben er weer wat een drama zeg heen een piloot die leek wel dronken
en terug was het weer een een bende daar bij corendon
vliegtuig kwam uit istanbul en hat een stel dozen ze wat haden die een muil net off ze ruzzie thuis hadden gehad en op schiphol een steen harde landing nou voor miijn eens maar nooit meer met corendon airline
en terug was het weer een een bende daar bij corendon
vliegtuig kwam uit istanbul en hat een stel dozen ze wat haden die een muil net off ze ruzzie thuis hadden gehad en op schiphol een steen harde landing nou voor miijn eens maar nooit meer met corendon airline
ik kan uw zeggen dat ik vrijdag ben terug gekomen met corendon
wat een drama is dit zeg toestel kwam uit istanbul naar antalya
toen wij instapten begon het al de elende zeer ombeschoft personeel aan boord
toen we eenmaal in de lucht zaten zag ik tot mijn stome verbazing dat het personeel aan het roken was achter het gordeintje en dat er iedere keer naar een rook beurd zelfs door de piloot
wat gepoten met wc spul om dat ik voor in het toestel zat tegen het schot kon je het goed ruiken mensen mochten niet naar de wc als zij daar waren
nou ga me maar geloven er gaat een dikke klacht naar corendon
maar deze zullen wel zeggen dat ik gek ben
en tot slot landen weten ze ook niet hoe het moet het was een zeer hardelanding op schiphol op de polderbaan nou weet ik dat dit een van de lanste bannen is die er op schiphol zijn
nee voor mijn is de vakantie zeer goed ge gaan aleen het vliegen met dit bedrijf is een zeer groot drama meer kan ik er niet van zeggen dus mensen al uw boekt bij corendon
vraag de speciaal om een vlucht met een ander luchtvaart bedrijf maar geen corendon want dat word een drama
wat een drama is dit zeg toestel kwam uit istanbul naar antalya
toen wij instapten begon het al de elende zeer ombeschoft personeel aan boord
toen we eenmaal in de lucht zaten zag ik tot mijn stome verbazing dat het personeel aan het roken was achter het gordeintje en dat er iedere keer naar een rook beurd zelfs door de piloot
wat gepoten met wc spul om dat ik voor in het toestel zat tegen het schot kon je het goed ruiken mensen mochten niet naar de wc als zij daar waren
nou ga me maar geloven er gaat een dikke klacht naar corendon
maar deze zullen wel zeggen dat ik gek ben
en tot slot landen weten ze ook niet hoe het moet het was een zeer hardelanding op schiphol op de polderbaan nou weet ik dat dit een van de lanste bannen is die er op schiphol zijn
nee voor mijn is de vakantie zeer goed ge gaan aleen het vliegen met dit bedrijf is een zeer groot drama meer kan ik er niet van zeggen dus mensen al uw boekt bij corendon
vraag de speciaal om een vlucht met een ander luchtvaart bedrijf maar geen corendon want dat word een drama
Toch ook een paar keer met Corendon airlines gevlogen en kan de ervaringen van Renee niet bevestigen.
Ze hebben wel de slechtst uitziende vliegtuigen van de Turkse maatschappijen met de minste beenruimte.
Ik vergelijk ze een beetje met Anatolya airlines van een paar jaar terug.
Maar ja dat vliegtuig maakt maar 6 a 7 uur deel uit van mijn vakantie.
De vliegtuigen van Pegasus en Onur zien er een stuk beter uit.
Corendon leest hier mee is me opgevallen en onderneemt vaak actie naar aanleiding van de topics hier, en de reacties op vakantie reiswijzer.
Zo was ik vorig jaar in Finike en op reiswijzer verscheen een reactie over het zwembad wat er groen uitzag in december.
2 dagen later was er een ploeg mensen het zwembad aan het schoonmaken.
Aanmerkingen op het personeel in een beoordeling wat dan gewoon ontslagen werd in Turkije.
Dus let een beetje op wat je zegt.
Het is mij ook gebeurd dat ik een aanmerking over het eten maakte en dat de kok ontslagen werd.
Ik houdt dat soort dingen tegenwoordig maar voor mezelf of uit mijn negatieve ervaringen niet meer op de man.
Ik wil dat niet op mijn geweten hebben.
Just my 2 cents
Ze hebben wel de slechtst uitziende vliegtuigen van de Turkse maatschappijen met de minste beenruimte.
Ik vergelijk ze een beetje met Anatolya airlines van een paar jaar terug.
De vliegtuigen van Pegasus en Onur zien er een stuk beter uit.
Corendon leest hier mee is me opgevallen en onderneemt vaak actie naar aanleiding van de topics hier, en de reacties op vakantie reiswijzer.
Zo was ik vorig jaar in Finike en op reiswijzer verscheen een reactie over het zwembad wat er groen uitzag in december.
2 dagen later was er een ploeg mensen het zwembad aan het schoonmaken.
Aanmerkingen op het personeel in een beoordeling wat dan gewoon ontslagen werd in Turkije.
Dus let een beetje op wat je zegt.
Het is mij ook gebeurd dat ik een aanmerking over het eten maakte en dat de kok ontslagen werd.
Ik houdt dat soort dingen tegenwoordig maar voor mezelf of uit mijn negatieve ervaringen niet meer op de man.
Ik wil dat niet op mijn geweten hebben.
Just my 2 cents
Het is inderdaad zo dat er meegelezen word door veel mensen uit de reiswereld. Zelfs de hotels zijn op de hoogte van de site's die er in diverse landen bestaan. Vorig jaar waren wij in een nieuw geopend hotel in Turgutreis Turkije. De gastrelations manager was op de hoogte van b.v vakantiereiswijzer, zoover en diverse andere sites.
Wij zijn daar achter gekomen omdat zij ons vroeg om ingezonden stukjes te vertalen naar het Engels. Ze hielt ook nouwlettend in de gaten wat de beoordeling, cijvers waren bij de diverse sites.
Aan de ene kant wel goed zo kunnen ze zelf in de gaten houden wat er verbeterd zou kunnen worden. Maar het neemt niet weg dat je ook in de gaten moet houden, dat je zeker geen namen noemt van personeel die wel eens dingen doen die niet door de beugel kunnen volgens Turkse begrippen. Je kan daarmee echt hun baan op het spel zetten.
Wij zijn daar achter gekomen omdat zij ons vroeg om ingezonden stukjes te vertalen naar het Engels. Ze hielt ook nouwlettend in de gaten wat de beoordeling, cijvers waren bij de diverse sites.
Aan de ene kant wel goed zo kunnen ze zelf in de gaten houden wat er verbeterd zou kunnen worden. Maar het neemt niet weg dat je ook in de gaten moet houden, dat je zeker geen namen noemt van personeel die wel eens dingen doen die niet door de beugel kunnen volgens Turkse begrippen. Je kan daarmee echt hun baan op het spel zetten.
Maar dat zijn wel de belangrijkste uren. Ik kan nog zo'n goed 5 * hotel hebben, als ik er niet kom, heeft dat ook geen waarde.Ik vergelijk ze een beetje met Anatolya airlines van een paar jaar terug.
Maar wat mij toch wel opvalt bij veel Turkijgangers is, dat al is het nog zo slecht, praten ze het toch nog goed. Ze hebben medelijden met die obers en werksters, die zolang voor zo weinig geld moeten werken. Ja hallo, dat is hun werk hoor! Wat niet wil zeggen, dat wij als gast dat best mogen waarderen in de vorm van een extraatje zo af en toe.
Ik ga zelf graag naar Turkije, zo ook binnenkort, maar let toch echt wel goed op, of ik waar voor mijn geld krijg. Zo niet, zeg ik er wel wat van.
quote G7
----------
Ze hebben medelijden met die obers en werksters, die zolang voor zo weinig geld moeten werken.
-----------------------------------------------------------------------------
Wij denken dat het weinig is, maar het zijn echt de beter betaalde baantjes in Turkije.
De mensen uit de binnenlanden hebben het veel slechter en werken voor een paar euro per dag.
Die komen dan ook massaal naar de vakantieoorden om wat te verdienen.
----------
Ze hebben medelijden met die obers en werksters, die zolang voor zo weinig geld moeten werken.
-----------------------------------------------------------------------------
Wij denken dat het weinig is, maar het zijn echt de beter betaalde baantjes in Turkije.
De mensen uit de binnenlanden hebben het veel slechter en werken voor een paar euro per dag.
Die komen dan ook massaal naar de vakantieoorden om wat te verdienen.