LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Digitenne via Irdeto?

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
markblom
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 nov 2007 12:51

Re: Digitenne via Irdeto?

Ongelezen bericht door markblom »

ik heb alle zenders met de conax module maar de voetbalkanalen die ik via het kastje wel had heb ik nu via de module niet meer wie kan me helpen?

margie van haagen
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 dec 2007 15:27

Re: Digitenne via Irdeto?

Ongelezen bericht door margie van haagen »

Gekocht voor mijn oma van 98 opdat zij maar 1 afstandbediening zou hebben.
Incl starterskit kpn en digitenne, ik heb echt van alles gedaan gereset, stekker eruit,kaart is geactiveerd, betaal al vanaf 13 okt. maar ik krijg alleen ned 1,2 en 3 en tv rijnmond. Bij autom.zoeken 'zie'ik wel dat hij 44 zenders heeft opgeslagen maar rtl, sbs cnn etc blijven zwart. Ik lees wel in de balk boven wat er op dat moment zou moeten zijn. Wie helpt mij ik word van het kastje naar de muur gestuurd door zowel kpn als sony.
De tv is bijna het enige wat mijn oma heeft.
bedankt alvast

L.Mullaert
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mar 2008 11:36

Re: Digitenne via Irdeto?

Ongelezen bericht door L.Mullaert »

Heb bij Mikro elektro een Sony Bravia gekocht met de mededeling dat hier zo een kaartje in kon en kijken maar.
Toen het kaartje (uiteraard) niet paste werd ik naar KPN verwezen, die mij weer naar Mikro Elektro stuurde.deze hebben dan een Conax module voor mij besteld. Nog steeds geen beeld!Dacht dat het aan de binnenantenne lag, dus een buitenantenne gekocht.Nog steeds maar enkele kanalen.
Verder op internet gezocht en er blijkt toch een set te bestaan bij KPN,waar een Cam module, een antenne,en de ontbrekende Power inserter in zitten. Helaas heb ik al de kaarthouder en de anttenne, dus ga proberen deze los bij Primafoon te halen.Anders bij "Cardwriter" bestellen.Gebrek aan kennis bij Mikro Elektro en Primafoon hebben mij heel wat ergernis en tijd gekost!

Alexono1
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 feb 2007 19:29

Re: Digitenne via Irdeto?

Ongelezen bericht door Alexono1 »

Digitenne heeft inderdaad gewoon een Digitenne Startskit zodat je meteen alles in een doos hebt. Ben je meteen klaar!
8)

harrybigfoot
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 nov 2008 19:59

Re: Digitenne via Irdeto?

Ongelezen bericht door harrybigfoot »

Heb nu ook een CAM module gekocht bij primafoon (na een kpn drama, als hier intresse vor is hoor ik ht wel ;) ) Set aangesloten, en...
Wel fta kanalen na aansluiting van de antenne met voeding (5 volt) maar de gecodeerde kanalen blijven zwart. Smartcard meerdere keren omgekeerd voor de zekerheid maar helaas geen resultaat, iemand nog ideeën?

jelle.
Berichten: 230
Lid geworden op: 16 jul 2008 23:44

Re: Digitenne via Irdeto?

Ongelezen bericht door jelle. »

Smartcard laten activeren bij klantenservice (0900-0576)?

harrybigfoot
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 nov 2008 19:59

Re: Digitenne via Irdeto?

Ongelezen bericht door harrybigfoot »

Ja helaas, zal maandag eens bellen met sony ( tis een 26u2000) maar anders moet de CAM maar terug :( Of iemand moet nog met een briljant idee komen...

jelle.
Berichten: 230
Lid geworden op: 16 jul 2008 23:44

Re: Digitenne via Irdeto?

Ongelezen bericht door jelle. »

Check even de smartcard status en vergelijk dat met wat hier onder "Vraag en antwoord" staat: http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... es/1313312

janmoen
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 dec 2008 15:50

Re: Digitenne via Irdeto?

Ongelezen bericht door janmoen »

ik heb een paar dagen geleden de conax ci module gekocht (en de 5v voeding) voor mijn digitenne antenne. Dit alles ter vervanging van mijn reeds geactiveerde digitenne aansluiting met de "lelijke" digitenne decoder. Aansluiting van de antenne (met het voedingsapparaat) ging probleemloos. aansluiting van de ci module op mijn sony bravia leek in eerste instantie niet te werken. let er wel op dat de digitenne smartcard juist is geinstalleerd in het conax ci module.
Zorg er ook voor dat je het conax ci module (met de digitenne smartcard) ZEER goed aandrukt in de sony bravia. de laatste 5mm maken (in mijn geval) het verschil tussen wel of niet herkennen van de smartcard.
er is een 1-pagina beschrijving van digitenne op de sony bravia te vinden op de digitenne website

diamondvoodoo
Berichten: 177
Lid geworden op: 22 dec 2007 14:20

Re: Digitenne via Irdeto?

Ongelezen bericht door diamondvoodoo »

Hoi,

Sinds kort een plasma gekocht waar ook een CAM module inpast. Nu heb ik digitenne en daar ben ik qua beeld en geluid niet tevreden over. Mijn vraag is: Word het beeld merkbaar beter als het via de cam module gaat ipv de decoder?

Wat betreft de lelijke decoder en 1 ab minder maakt me niet uit. Heb overigens toch een ab van Logitech die alles vervangt. Alleen wil misschien een CAM module aanschaffen als het beeld echt beter word.

Sommige zeggen van wel, andere van niet en sommige zeggen dat het afhankelijk van de tv is.

Wie kan mij helpen?

Fred_M
Berichten: 43
Lid geworden op: 02 nov 2005 22:04

Re: Digitenne via Irdeto?

Ongelezen bericht door Fred_M »

Het antwoord is simpel...

Het maakt niets uit of je Digitenne via een cam en je TV of via een losse decoder kijkt.

Digitenne zendt simpelweg de zenders uit in een lagere kwaliteit. Wil je een zeer hoge kwaliteit dan zul je terug moeten gaan naar de kabel. Een goede kwaliteit wordt ook geboden via de satelliet (canal digitaal).

jelle.
Berichten: 230
Lid geworden op: 16 jul 2008 23:44

Re: Digitenne via Irdeto?

Ongelezen bericht door jelle. »

Het antwoord is simpel...

Het maakt niets uit of je Digitenne via een cam en je TV of via een losse decoder kijkt.
Maar dat betekent niet dat een losse decoder of een CAM module wel degelijk invloed kan hebben op de kwaliteit, en nog belangrijker: de tv. De SCART aansluiting kan bijvoorbeeld al veel uitmaken...

Misschien dat dit topic wat verder helpt, staan veel ervaringen in mbt CAM modules en de kwaliteit daarvan: http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... es/1313312

Andreenmirte
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 feb 2009 23:37

Re: Digitenne via Irdeto?

Ongelezen bericht door Andreenmirte »

ik heb een sony bravia 32w400 met smart card indeto.
Nu heb ik alles aangesloten en werkt het goed tot dat ik ga zappen.
Dat kan ik hoog uit 3 minuuten dan gaat alles op zwart op het eerste canaal na ,ik kan wel teletext en de gids raadplegen maar voorderest niks,of ik moet de card er uit en er weer in stoppen dan kan ik weer 3 minuuten zappen:( :roll:

wat kan ik hier aan doen

Andre

jdew
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 apr 2009 16:26

Re: Digitenne via Irdeto?

Ongelezen bericht door jdew »

Hallo,

Net een W5500 aangeschaft. Momenteel kijk ik nog via mijn digitenne Topfield decoder, en dacht dat ik misschien wel over kon stappen op de interne tuner van de Bravia. Nou dacht ik dat je de free-to-air kanalen sowieso moest kunnen ontvangen (dus zonder CAM). Ik heb de antenne van mijn digitenne set-top-box achterin de TV geprikt, maar hij vind helemaal geen enkele zender. Ik kan wel kiezen voor digitaal-aards en dan zenderzieken, maar hij vindt niets!

De helpdesk van zowel Sony als van Digitenne kwam ik niets verder mee. Ik moet volgens hun eerst een CAM aanschaffen met een smartcard, en als dat niet werkt kan ik weer bellen.

Is het zo dat je zonder CAM ook de FTA zenders niet kunt vinden? Is mijn DVB-T tuner DOA??? Wie weet het antwoord?

Night Watchman
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mei 2009 13:05

Re: Digitenne via Irdeto?

Ongelezen bericht door Night Watchman »

Beste jdew, om de FTA Digitenne zenders van de Publieke Omroepen te ontvangen heb je geen CAM module nodig. Het Digitene antenne dat je heb is een actieve antenne en heeft een 5v voeding nodig voor de signaal versterking. Aangesloten op een Digitenne tuner wordt deze 5v door het antenne kabel gestuurd naar de antenne vanuit een ingebouwde voeding in de tuner. Als je de losse antenne gewoon op de televisie aansluit heeft de antenne geen voeding dus je krijgt geen versterkte signaal. Er zijn losse voedingen (een z.g 'DVB-T Power Inserter') te koop bij electrozaken of op het internet - ze kosten ongeveer € 10 en worden geleverd met een 220 V AC/ 6 V DC adapter. Je plaats het Power Inserter tussen de TV en de Digitene antenne.
Afhankelijk van het signaal strerkte kan je ook een passieve uitschuifbaar telescope sprietantenne gebruiken dan heb je geen voeding nodig. :)

Gesloten