LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] telefonie van @home

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
a bruns
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 feb 2007 14:31

telefonie van @home

Ongelezen bericht door a bruns »

prachtige aanbieding van @home telefonie, door specialist de modum laten aansluiten; werkt niet, half uur gebeld met @home, probleem niet opgelost, via mail contact gehad met @home, advies contact opnemen met helpdesk. Met andere woorden het probleem wordt bij de klant gelegd en @ home geeft veel geld uit aan reclame, maar niets aan service. Op vraag om modum terug te sturen wordt niet geantwoord; moet ik juridische stappen ondernemen om van mijn aansluiting af te komen?
bloemenveld

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: telefonie van @home

Ongelezen bericht door Quark »

Na van twinner te zijn overgestapt op intrnet bellen van @home, na veel bellen en veel niet ervaren klantenservice medewerkers aan de telefoon te hebben gehad kwam er eindelijk iemand op het idee om mijn MAC code te vergelijken met hun gegevens en wat bleek bij hun stond een letter verkeerd.
Had ik mijn aanbieding door wachten en bellen met de klantenservice al weer aan de riante bonus van de direkteur besteed.

Maar goed hierna ging het wonder boven wonder een paar maand goed.

Tot 14 dagen geleden mijn nummerweergave er mee stopte.

Weer veel gebeld (geinvesteerd in de DIR zijn Bonus) en wat let vandaag weer een slimme dame die zag dat mijn nummer weergave uitstond.

Hij doet het weer.

Stuur je een mail krijg je voorgedrukte antwoorden die totaal niet slaan op de vragen die je stelt of wat je verteld en natuurlijk de doorverwijzing naar de telefonische klantenservice.

Maar ja een mail brengt geen bonus geld op want je hangt niet 20 min tot een uur aan de telefoon.

@ Home uw klantenservice is bagger.

Veel geiriteerde medewerkers (logisch als je de hele dag **** over je heen krijgt)

Medewerkers die volgens mij na een spoed cursus hoe zoek ik het op in de vraagbaak mensen te woord moeten staan.

Mijn advies besteed die vele tonnen bonus voor mensen die het niet verdienen in training en opleiding van uw medewerkers.

SoundBoard
Berichten: 139
Lid geworden op: 08 feb 2007 13:33

Re: telefonie van @home

Ongelezen bericht door SoundBoard »

Och er is eigenlijk in de loop der jaren (!!) maar heel weinig veranderd. Destijds hadden we Wanadoo, een club die ik eindelijk vaarwel heb kunnen zeggen, nog nooit zo iets verschrikkelijks meegemaakt.

Onlangs geabonneerd op SLIMbellen inclusiefinternet: internet nog geen problemen mee, maar bellen heeft me al EUR 20,= gekost aan 'wachtgeld'. Een helpdesk waar de medewerkers op vragen antwoorden alsof ze zo van de basisschool komen, te onbenullig voor woorden. Ze snappen de vraag niet eens, geven er geen antwoord op en als ze al een antwoord geven is het onbruikbaar. Knoeiwerk dus van de hoogste orde.

Henri_Hoogeveen
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 mar 2006 20:48

Re: telefonie van @home

Ongelezen bericht door Henri_Hoogeveen »

ik ben dus zo dom geweest om over te stappen naar telefonie van @home..
internet doet het hier altijd prima..Ik heb collega's die ook overgestapt zijn naar telefonie en hadden geen problemen...

ik kreeg supersnel de nieuwe modem thuis gestuurt en heb deze dezelfde dag nog aangesloten.

Het bleek dat hij het netwerk van @home maar niet op komt ( vage brief zit erbij hoor.. in de brief staat dat dit tot 3 uur kan duren en in de handleidingen staat tot 2 uur)

Na 3 uur nog steeds geen internet te hebben ben ik maar een gaan bellen.. er werd me verteld dat dit soms tot 4 uur kon duren dus met een uur maar terug bellen..(wachtijd voor ik iemand aan de telefoon kreeg plus minus 20 minuten, dus het keuze menu niet mee geteld)
zo gezegd zo gedaan...(wachttijd voor iemand aan de telefoon te krijgen 16 minuten)
het blijkt dat er een monteur moet komen om de boel na te meten.. en deze komt dan op donderdag 1 maart tussen 8.00uur en 12.00 uur( gesprek was dinsdag avond tussen 21.00 en 22.00 uur)

Ik donderdag dus donderdag vanaf half 8 thuis zittende wachtende op de monteur..
het werd 12.00 uur en had nog geen monteur gezien dus ik belde tussen 12.15 en 12.30 maar even weer de klantenservice..(wachttijd 7 minuten)

Er werd me verteld dat door een storing de monteurs vertraging hadden opgelopen en dat er voor 15.00uur iemand langs zou komen ( er was in mijn postcode gebied idd een storing geweest zei het antwoordapparaat na mijn postcode te hebben ingegeven )

Ik maar wachten en wachten.. ik belde rond 15.08 maar want had nog niemand aan de deur gehad.. misschien kinderachtig om direct na 15.00uur te bellen, maar ik ben iemand van de tijd en voor 15.00u is voor 15.00u bij mij..en dan nog een compliment..wachttijd 0 minuten en 0 seconden..ik kreeg direct iemand aan de lijn

Men kon me geen reden noemen waarom er niemand is geweest en werd door verbonden met de technische afdeling..niet gemeten hoelang dit duurde

Ook deze kon mij niet verder helpen dan alleen een spoedmailtje te sturen met daarin de vraag waarom er niemand geweest is..

er werd me beloofd dat deze terug zullen bellen.. het was niet zeker of dit vandaag nog zou lukken...

maar ik ben een persoon die overdag werkt en hierbij geen telefoon mee kan hebben dus mijn huistelefoon doorschakelen naar mijn mobiel is geen optie..gelukkig heb ik nummermelder en voicemail dus die moeten ze wel even inspreken lijkt mij.. en kan dus zien of iemand gebeld heeft..

Dit is ook niet de enige fout die @home gemaakt heeft..
ik bel nu via kpn en heb daar een geheim nummer die ook niet op te vragen is..
@home heeft mij telefonisch benaderd of ik wilde over stappen en vroeg of ik gidsvermelding wilde hebben..heb toen verteld dat ik een geheim nummer heb en dit wil behouden...

nu blijkt bij navraag in het telefoon gesprek van dinsdag dat ik wel op te vragen ben.. lijkt me niet de bedoeling..dit kun je omzetten via je gebruikersgevens via de site, maar dit kost 10 euro..ben ik dus niet van plan te betalen.. die dame die me te woord stond gaf uit haar zelf al aan dat dit ook niet de bedoeling is en gaf mij een mailadres waar ik dit even na toe moet mailen zodra mijn internet het weer doet...

wordt vervolgd>>>

Henri_Hoogeveen
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 mar 2006 20:48

Re: telefonie van @home

Ongelezen bericht door Henri_Hoogeveen »

ik heb dus afgelopen vrijdag maar weer met de klantenservice van @home gebeld, want 's middags om 16.30 had ik nog steeds niks gehoord van @home voor een nieuwe afspraak.

Ik heb aangeboden ( geeist) dat er maandag 05-03 een monteur moest komen.
Dit kon volgens de beste man aan de telefoon niet en hij kon alleen en notitie maken zodat ik binnen 3 dagen terug gebeld zou worden.
uiteraard ga ik hier niet mee akkoord omdat ik dan vrij/za/zo/ma nog zonder internet zou komen te zitten want op zijn vroegste zou ik maandag terug gebeld worden. plus het feit dat de monteur niet is komen opdagen en vrijdag ook niet terug gebeld ben. Uit kassa herinnerde ik mij ook een vrouw die maar niet terug gebeld werd..dus amehoela..
Tevens ga ik vandaag (maandag 05-03-07) de nachtdienst en en was dus overdag thuis..en hun zijn degene die donderdag niet op zijn komen dagen!!

Ik heb zaterdag dus meteen de modem maar retour gedaan want ik kon afzien van de proefperiode. Dit is mij meerdere malen door verschillende personen bevestigd.
nu maar hopen dat ze niet beweren de modem niet te hebben ontvangen.
volgens postkantoor hoeft dit niet aangetekend verstuurd te worden gezien het feit dat ze met een traceer systeem werken. ik kan dus zelf zien dat hij wel aan is gekomen.. maar bewijzen kan ik het dus helaas niet. want er wordt niet voor ontvangst getekend

ik hoop dat dit niet ook nog eens gaat gebeuren want dan zijn ze nog niet klaar met me!

SoundBoard
Berichten: 139
Lid geworden op: 08 feb 2007 13:33

Re: telefonie van @home

Ongelezen bericht door SoundBoard »

Ik zou het ondanks een ander advies van TPG tòch aangetekend verstuurd hebben. Heb je in ieder geval een bewijs dat je het verstuurd hebt!

Maar goed, kan nu niet meer worden teruggedraaid. Hoop er maar het beste van.

nel de wit
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 mar 2007 13:36

Re: telefonie van @home

Ongelezen bericht door nel de wit »

ja @home bakt er wat van
netjes je rekening automatich eraf laten halen
en nog geblokkeert van af 1 maart
is nog niet zo lang maar je mist het wel
de mobiel bel je niet graag mee alleen voor nood
heb ook al 2x gebeld bijna 1 uur en kan zo als ze zeggen het geld daar voor retour krijgen maar alleen wat je na @home beld en
of ze dat doen is afwachten
heb de telefoon bijna 1 jaar via @home dit is de 1 ste keer dat het mis gaat dus wacht even af wat het word en hoelang :!:

Henri_Hoogeveen
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 mar 2006 20:48

Re: telefonie van @home

Ongelezen bericht door Henri_Hoogeveen »

tuurlijk zal het bij velen ook goed gaan...daarom wilde ik ook overstappen.. naast alle negatieve geluiden hoorde ik van collega's erg positieve ervaringen en die collega's wonen enkele straten verderop en dacht "het zal wel goed zitten"

Ik hoop voor je dat je het geld retour krijgt, maar ik zou in zulke gevallen als extra erbij zien
en 1 dag niet berijkbaar is al teveel dus laat staan vanaf 1 maart tot nu

bv 1 maand niet kunnen internetten of bellen = 2 maand gratis bellen en of internetten
<muv de gesprekskosten uiteraard>

Met internet heb ik ook nooit bijna problemen hier..dit is ook een reden voor mijn overstap..maar als het goed is ben ik nu terug bij kpn..mijn proefperiode is nog niet eens in gegaan..

wel ontving ik gisteren een herinneringskaart dat ik de nieuwe modem nog moet aansluiten terwijl ik zaterdag al een reactie had op het niet aangaan van de proefperiode. Laat ik er maar vanuit gaan dat dit langs elkaar heen is gelopen.

Wat bij @home een heel groot probleem is, is dat wanneer je problemen hebt deze niet altijd eenvoudig op te lossen zijn voor de medewerkers en dat @home dan vaak ook niet thuis geeft.

volgens mij werken er ook veel ingehuurde mensen via een callcenter.
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik wel vriendelijk te woord gestaan ben.. ben van @home ook wel eens anders gewend dat ik zo goed als uitgescholden ben door een van de medewerkers.

terwijl ik altijd keurig en beleefd ben want bel altijd met de gedachte..de persoon aan de andere kant van de lijn kan ook niks aan mijn probleem doen en hoort me te helpen

nel de wit
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 mar 2007 13:36

Re: telefonie van @home

Ongelezen bericht door nel de wit »

ja maar het gekke is dat ik wel kan internetten daar is niks mis mee
in het begin wel maar dat was redelijk vlug verholpen toen
en nu maar wachten wanneer ik kan bellen
in ieder geval bedankt voor je reactie
ik zit er nu wel aan vast want heb al v/a julie telefoon van hen dus zij hebben nog een kans om het goed te doen zoniet zoek ik iets anders
ps heb na de online rekening gekeken en het abbonnement was van €5.95 na €9.95 gegaan dus mijn volgende foon gaat weer over geld ieder € is er een
groetjes en bedankt :oops:

Gerard Bekke
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 mar 2007 14:21

Re: telefonie van @home

Ongelezen bericht door Gerard Bekke »

Ik heb 2 jaar telefonie van @home en had nooit problemen. Tot afgelopen woensdagavond de lijn plotseling haperde en de woorden niet of half binnenkwamen. Degene met wie je belt, heeft geen hapering. Met de slechte lijn heb ik de helpdesk gebeld en ik kon mijn verhaal goed kwijt alleen begreep ik zijn antwoorden maar half (letterlijk en figuurlijk) maar ik had geen zin om mobiel te bellen.
De helpdeskmedewerker was geduldig en uiteindelijk begreep ik dat er binnen 2 werkdagen een monteur langs zou komen.
De volgende morgen stond de monteur voor de deur en toen hij binnen geen probleem ontdekte ging hij in de straat het centrale kastje controleren. Hij kwam even later terug met de mededeling dat het signaal te laag was en was bijgesteld. Vanaf dat moment geen klachten meer. Ik ben nog steeds razend enthousiast over @home. Internet, bellen en Televisie. :P

Henri_Hoogeveen
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 mar 2006 20:48

Re: telefonie van @home

Ongelezen bericht door Henri_Hoogeveen »

graag gedaan..

volgens mij kan je er wel vanaf, ik meen dat ze in kassa zoiets beloofd hebben..dan kon je terug naar kpn (kosteloos)

zou je ff op uitzending gemist.nl moeten kijken voor de beloften die ze toe in de studio gemaakt hebben

Henri_Hoogeveen
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 mar 2006 20:48

Re: telefonie van @home

Ongelezen bericht door Henri_Hoogeveen »

even later terug met de mededeling dat het signaal te laag was en was bijgesteld. Vanaf dat moment geen klachten meer
ook een veel voorkomend probleem, zelf ook ondervonden in mijn vorige woning.
Hierdoor hadden we een slecht beeld op de tv en viel internet regelmatig weg.

gelukkig ook eenvoudig op te lossen. En nu heb jij het geluk dat die montuer wel kwam opdagen.
En tuurlijk komen de klachten hier op het forum.
ook leuk om te lezen dat het dus wel goed kan zijn bij @home

nel de wit
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 mar 2007 13:36

Re: telefonie van @home

Ongelezen bericht door nel de wit »

we wachten maar af dit is de eerste klacht
heb nog wel even geduld
zal geen jaren duren :?:

Gerard Bekke
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 mar 2007 14:21

Re: telefonie van @home

Ongelezen bericht door Gerard Bekke »

geachte Nel de Wit,
Het abonnementgeld blijft gelijk want je krijgt een combikorting op bellen en telefonie van € 4,- . Doordat ik internet intensief heb krijg ik €9.- korting i.p.v. 5,95. Dus uiteindelijk blijft het bedrag gelijk onder op de factuur.
Hieronder staat de tekst van de mail (factuuraankondiging)
Abonnementstarief gewijzigd
Het Abonnementstarief Telefonie is gewijzigd van euro 5,95 naar euro 9,95. U blijft gewoon hetzelfde betalen doordat u een combinatiekorting Internet en Telefonie van euro 4,00 ontvangt. Deze korting ziet u direct terug op uw factuur, onder de rubriek kortingen

Indien u Internet Intensief afneemt, is het abonnement gratis. U ontvangt dan een korting van euro 9,95

nel de wit
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 mar 2007 13:36

Re: telefonie van @home

Ongelezen bericht door nel de wit »

zal het is even goed gaan bekijken bedankt

pvd
Berichten: 394
Lid geworden op: 18 mar 2006 18:35

Re: telefonie van @home

Ongelezen bericht door pvd »

Wat is eigenlijk de redenen om een administratieve tariefsverhoging door te voeren?

In de praktijk krijgt iedereen sinds deze maand minstens € 4,- combikorting. Dus de feitelijke tarieven blijven gelijk, aangezien je internet bij @home moet hebben wil je via @home ook kunnen bellen.



En dan krijg je dus een combikorting van €4,-. Ze denken vast dat hun product dan beter verkoopt met het woordje "korting".

pvd

Spemmur
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 mar 2007 01:32

Re: telefonie van @home

Ongelezen bericht door Spemmur »

Wat mij opvalt bij het lezen van de reacties is dat mensen blijkbaar niet weten wat ze aangeschaft hebben.

Ten eerste stapt iedereen over naar een andere aanbieder voor internet/telefoon, een verandering van aansluiting geeft altijd het risico dat er iets mis gaat! Blijven waar je zit (wanneer dat goed werkt) geeft daarop veel minder kans. Mensen nemen dat risico op een foutje om een paar euro per jaar goedkoper uit te zijn, is het dat wel waard?

Ten tweede stappen veel mensen over van een "onverwoestbare" analoge lijn naar digitaal bellen (VoIP) wat een technologie is die nog in de kinderschoenen staat. Weer een risico dat genomen wordt om een paar eurootjes goedkoper uit te zijn. Hoe ingewikkelder de technologie, hoe groter de kans op kleine en grotere storingen.

Wat opvalt is dat veel mensen met grote dollartekens in hun ogen niet kunnen wachten om over te stappen, maar wel heel erg hard zeuren als ze daarvan de consequenties ondervinden. Overstappen (van wie naar wie maakt niet uit) is een risico dat men zelf neemt!

Gerard Bekke
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 mar 2007 14:21

Re: telefonie van @home

Ongelezen bericht door Gerard Bekke »

Natuurlijk zijn er enkele kleine risico's aan het overstappen. Maar tot op heden heb ik daar geen enkel probleem van ondervonden.
En als je praat over enkele euro's dan sla je de plank wel goed mis. Ik betaal nu gemiddeld zo'n 8 á 9 euro per maand aan telefonie (all-in -gesprekken en abonnement ). Voorheen betaalde ik per maand alleen aan de KPN voor het vastrecht (incl. nummermelder) bijna 20 euro. Daar kwamen dan de gesprekskosten van circa € 15 van Tele2 bij. Ik bespaar alleen al op telefonie zo'n 250 tot 300 per jaar. Dus ik heb het risico genomen en heb nog geen seconde spijt gehad.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: telefonie van @home

Ongelezen bericht door queenfan »

Zolang er nog steeds mensen zijn die denken dat VoIP dezelfde kwaliteit heeft als een vaste aansluiting (analoog of ISDN) dan krijg je van dit soort klachten.

Hoevaak vallen er bitjes weg tijdens het internetten????? duizenden keren alleen je merkt het vaak niet.

Maar goed heb dit al eerder gezegd bij andere onderwerpen over internetbellen, ik wacht er wel mee.

pvd
Berichten: 394
Lid geworden op: 18 mar 2006 18:35

Re: telefonie van @home

Ongelezen bericht door pvd »

Zolang er nog steeds mensen zijn die denken dat VoIP dezelfde kwaliteit heeft als een vaste aansluiting (analoog of ISDN) dan krijg je van dit soort klachten.
Waarom denk je, Queenfan, dat er mensen zijn die denken dat VOIP dezelfde kwaliteit heeft? Ik zal je ook het antwoord maar geven.....

De aanbieders van VOIP beweren dat. Het staat op hun websites, in hun folders etc. etc. Logisch dus dat mensen denken dat VOIP dezelfde kwaliteit levert als analoog.

Elders op dit forum ben ik in een discussie verwikkeld met ikbenik, die van mening is dat de consumentenorganisaties de klant hierover maar beter moet voorlichten.

Ik ben echter van mening dat deze taak bij de providers ligt. Belofte maakt schuld zeg maar.

Tot slot wil ik nog wel even kwijt dat ik tot dusver wel vergelijkbare kwaliteit ervaar. Ik heb nog nooit meegemaakt dat ik echo heb, dat de verbinding spontaan verbroken werd, dat ik ruis heb etc etc. Ik heb wel af en toe, als de telefoon gaat, dat hij als ik op de opneemtoets druk, dat hij blijft overgaan (m.a.w. dat ik het telefoontje niet kan beantwoorden). Maar dit probleem kan natuurlijk ook aan mijn telefoon liggen.

pvd

Gesloten