LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Minder energie verbruik,hogere rekening

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
roxy
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 okt 2005 17:25

Minder energie verbruik,hogere rekening

Ongelezen bericht door roxy »

Beste allemaal,
Laat ik beginnen met te zeggen dat minder uitstoot beter is voor het millieu,dat klopt.
Maar daar hangt een prijskaartje aan.
Al een aantal jaren loopt men te roepen dat we beter met energie om moeten gaan en terecht,maar is het al iemand opgevallen dat de rekening al enkele jaren explosiev stijgt.
Hoe komt dit ????
Daar is een simpel antwoord voor.
Wij,de gebruikers,gaan steeds minder energie verbruiken maar de energiemaatschappijen willen wel elk jaar enorme winst behalen en minder afname betekent minder inkomsten dus minder winst.
Daar zullen ze dan toch iets aan moeten doen en wordt er van alles verzonnen om die rekeningen omhoog te krijgen,de gasprijs is gestegen,de olie prijs is gestegen,distributie is duurder geworden en ga zo maar door.
Maar minder inkomsten betekent ook dat men mensen moet gaan ontslaan en deze moeten dan weer een uitkering hebben en dat wil de regering weer niet dus ook deze hebben belang bij hoge rekeningen.
Dat is ook een van de redenen waarom destijds de korting die men kon ktijgen op b.v. zonnepaneelen werd ingetrokken,want als iedereen deze panelen koopt wie heeft dan de energiemaatschappijen nog nodig.
Ik hoop dat er bij sommige mensen nu een ''lampje'' gaat branden.
Zo gaat het eigenlijk bij alles waar de regering een ''vinger in de pap'' heeft,benzine/diesel,sigaretten,alcohol en ga zo maar door.
Ze lopen te roepen dat het minder/beter moet maar weten dat dat een ''aanslag'' op de economie is.
Ik wil niemand bang maken of zo maar zo werkt het nou eenmaal.
Als laatste wens ik iedereen toch een fijn en gelukkig leven toe en vergeet niet het leven duurt maar even dus geniet er van.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Minder energie verbruik,hogere rekening

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Even resumeren....

Beste allemaal, Of ze allemaal best zijn betwijfel ik
Laat ik beginnen met te zeggen dat minder uitstoot beter is voor het millieu,dat klopt. Dan gaan we lekker op de fiets of tevoet toch?
Maar daar hangt een prijskaartje aan. Een prijskaartje meer of minder doet er niet toe!
Al een aantal jaren loopt men te roepen dat we beter met energie om moeten gaan en terecht,maar is het al iemand opgevallen dat de rekening al enkele jaren explosiev stijgt. Dat bedoel ik aldoor, wanneer je zuiniger gaat stoken gaan de prijzen omhoog omdat ze winst moeten maken!
Hoe komt dit ???? Vertel
Daar is een simpel antwoord voor. Zo simpel zal het niet zijn want ik was daar nog niet achter!
Wij,de gebruikers,gaan steeds minder energie verbruiken maar de energiemaatschappijen willen wel elk jaar enorme winst behalen en minder afname betekent minder inkomsten dus minder winst. Je leert het nog wel, goezo!
Daar zullen ze dan toch iets aan moeten doen en wordt er van alles verzonnen om die rekeningen omhoog te krijgen,de gasprijs is gestegen,de olie prijs is gestegen,distributie is duurder geworden en ga zo maar door. Hoe dan ook, we gaan gewoon door!
Maar minder inkomsten betekent ook dat men mensen moet gaan ontslaan en deze moeten dan weer een uitkering hebben en dat wil de regering weer niet dus ook deze hebben belang bij hoge rekeningen. Aha, zo zit dat dus. Heeft u wel eens van statistieken gehoord?
Dat is ook een van de redenen waarom destijds de korting die men kon ktijgen op b.v. zonnepaneelen werd ingetrokken,want als iedereen deze panelen koopt wie heeft dan de energiemaatschappijen nog nodig. Hoe komt dat?
Ik hoop dat er bij sommige mensen nu een ''lampje'' gaat branden. Ja maak het nou! Eerst wil je gaan bezuinigen en nu wil je dat er lampjes gaan branden? Je spreekt jezelf tegen!
Zo gaat het eigenlijk bij alles waar de regering een ''vinger in de pap'' heeft,benzine/diesel,sigaretten,alcohol en ga zo maar door. Bah... Eerst de vinger in de benzine en dan in de pap,ik eet vanaf heden geen pap meer!
Ze lopen te roepen dat het minder/beter moet maar weten dat dat een ''aanslag'' op de economie is. Gaat gewoon de belasting toch omhoog!
Ik wil niemand bang maken of zo maar zo werkt het nou eenmaal. Ik bang? Ik ben voor niemand bang!
Als laatste wens ik iedereen toch een fijn en gelukkig leven toe en vergeet niet het leven duurt maar even dus geniet er van. Doen we hoor, met of zonder energie!

Maar wat heb je nu geschreven wat nieuw voor ons is?

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Minder energie verbruik,hogere rekening

Ongelezen bericht door puma73 »

@chanmaster,
Maar wat heb je nu geschreven wat nieuw voor ons is?
Totaal helemaal niks, gewoon de gebruikelijke onzin, je zou naar Amerika moeten verhuizen, kun je veel geld verdienen met je complottheorie.

Gesloten