Beloofde download en uploadsnelheden door Kabelexploitanten!
Geplaatst: 26 feb 2007 13:39
Beste Internetgebruikers,
Ik weet niet hoe u erover denkt maar wie van U controleerd wel eens zijn download/uploadsnelheid van tijd tot tijd? Ik zelf doe dit vrij regelmatig, daar ik 4 jaar geleden tot de ontdekking ben gekomen dat Wanadoo mij voor het Premiumabonnement heeft laten betalen terwijl mijn download/uploadsnelheid overeenkomstig was met die van Basicsnelheid van een Basic abonnement. Hoe ik hierachter kwam was zo. Er zijn verscheidene Sites waar je deze snelheden kunt testen, waaronder Speedtest.nl, Coax.nl en Mordax.nl volgens mij de meest gebruikte zijn.
In januari 2002 heb ik bij Wanadoo het z.g.n. WanadooPremium abonnement afgesloten waarvoor bij mij thuis een modem is geplaatst.
Daar deze modem werd aangesloten op de kabel, waar ook mijn TV was aangesloten, begreep ik eruit dat Casema deze modem heeft geleverd en ik hiervan gebruik diende te maken. Na 1 jaar las ik dat Casema bezig was met verhogen van de download/uploadsnelheden en dit deed voor zijn klanten die via de kabel gebruik maakte van internet.
Toen deze verhoging werd doorgevoerd wilde ik toch eens kijken of ook mijn snelheid overeen kwam met mijn kabelverbinding! Welk programma ik ook gebruikte, ik kon niks merken van deze verhoging.
Hiervoor heb ik herhaalde malen contact opgenomen met de technische helpdesk van Casema die hier niets van begrepen hoe dit nou kon. Daar het verschil na de eerste verhoging liet ik het maar voor wat het was. Toen Casema wederom zijn snelheden ging verhogen heb ik weer met Speedtest.nl de snelheidstest gedaan. Weer merkte ik geen snelheidsverhoging door gegeven te krijgen. Ik weer gebeld met Casema. Uiteindelijk was er iemand van de technischehelpdesk die mij vertelde dat dit door mijn modem kwam. Ik had n.l. een zwarte Com21 modem en deze kon de snelheden niet aan. Tevens vertelde de heer mij dat al deze Com21 modems vervangen zouden worden daar men hier meer klachten over had gekregen. Zo gezegd zo gedaan. Mij werd in oktober 2004 een andere modem bezorgd, de EuroDocsis van Motorola. Na deze zelf te hebben geinstalleerd was mijn verbindingssnelheid, na bijna 1 jaar met Casema te hebben gebeld, precies zoals deze wezen moest en ik de download/uploadsnelheid kreeg doorgegeven voor mijn WanadooPremiumabonnement.
Tot op heden controleer ik regelmatig deze snelheden en doe dit met Speedtest.nl en coax.nl. Het komt vaak voor dat de download/uploadsnelheid soms 10 tot 20 procent lager uitvalt. Ik heb hier zo mijn bedenkingen hierover daar je voor de volle 100 procent betaald. Men kan wel zeggen dat om technische redenen dit niet altijd tot de mogelijkheden behoord, maar dan zeg ik op mijn beurt, waarom adverteren zij er dan mee. Wanneer je bij de benzinepomp 50 liter tankt dan betall je voor 50 liter. TrosRader heeft eens een test gedaan bij verschillende pomphouders en wat blijkt, dat wanneer je tankt, niet altijd de volle 100 procent krijgt. Excuses van meter stuk, uitzettingcoefficient enz. worden hier dan opgevoerd waardoor je als klant niet krijgt waar je recht op heb.
Dit geldt ook voor de beloofde snelheden waar kabelexploitanten mee adverteren.
Wat mij betreft hoop ik hiermee een discussie opgang te brengen van mensen die het zelfde is overkomen.
gr. gdev44
Ik weet niet hoe u erover denkt maar wie van U controleerd wel eens zijn download/uploadsnelheid van tijd tot tijd? Ik zelf doe dit vrij regelmatig, daar ik 4 jaar geleden tot de ontdekking ben gekomen dat Wanadoo mij voor het Premiumabonnement heeft laten betalen terwijl mijn download/uploadsnelheid overeenkomstig was met die van Basicsnelheid van een Basic abonnement. Hoe ik hierachter kwam was zo. Er zijn verscheidene Sites waar je deze snelheden kunt testen, waaronder Speedtest.nl, Coax.nl en Mordax.nl volgens mij de meest gebruikte zijn.
In januari 2002 heb ik bij Wanadoo het z.g.n. WanadooPremium abonnement afgesloten waarvoor bij mij thuis een modem is geplaatst.
Daar deze modem werd aangesloten op de kabel, waar ook mijn TV was aangesloten, begreep ik eruit dat Casema deze modem heeft geleverd en ik hiervan gebruik diende te maken. Na 1 jaar las ik dat Casema bezig was met verhogen van de download/uploadsnelheden en dit deed voor zijn klanten die via de kabel gebruik maakte van internet.
Toen deze verhoging werd doorgevoerd wilde ik toch eens kijken of ook mijn snelheid overeen kwam met mijn kabelverbinding! Welk programma ik ook gebruikte, ik kon niks merken van deze verhoging.
Hiervoor heb ik herhaalde malen contact opgenomen met de technische helpdesk van Casema die hier niets van begrepen hoe dit nou kon. Daar het verschil na de eerste verhoging liet ik het maar voor wat het was. Toen Casema wederom zijn snelheden ging verhogen heb ik weer met Speedtest.nl de snelheidstest gedaan. Weer merkte ik geen snelheidsverhoging door gegeven te krijgen. Ik weer gebeld met Casema. Uiteindelijk was er iemand van de technischehelpdesk die mij vertelde dat dit door mijn modem kwam. Ik had n.l. een zwarte Com21 modem en deze kon de snelheden niet aan. Tevens vertelde de heer mij dat al deze Com21 modems vervangen zouden worden daar men hier meer klachten over had gekregen. Zo gezegd zo gedaan. Mij werd in oktober 2004 een andere modem bezorgd, de EuroDocsis van Motorola. Na deze zelf te hebben geinstalleerd was mijn verbindingssnelheid, na bijna 1 jaar met Casema te hebben gebeld, precies zoals deze wezen moest en ik de download/uploadsnelheid kreeg doorgegeven voor mijn WanadooPremiumabonnement.
Tot op heden controleer ik regelmatig deze snelheden en doe dit met Speedtest.nl en coax.nl. Het komt vaak voor dat de download/uploadsnelheid soms 10 tot 20 procent lager uitvalt. Ik heb hier zo mijn bedenkingen hierover daar je voor de volle 100 procent betaald. Men kan wel zeggen dat om technische redenen dit niet altijd tot de mogelijkheden behoord, maar dan zeg ik op mijn beurt, waarom adverteren zij er dan mee. Wanneer je bij de benzinepomp 50 liter tankt dan betall je voor 50 liter. TrosRader heeft eens een test gedaan bij verschillende pomphouders en wat blijkt, dat wanneer je tankt, niet altijd de volle 100 procent krijgt. Excuses van meter stuk, uitzettingcoefficient enz. worden hier dan opgevoerd waardoor je als klant niet krijgt waar je recht op heb.
Dit geldt ook voor de beloofde snelheden waar kabelexploitanten mee adverteren.
Wat mij betreft hoop ik hiermee een discussie opgang te brengen van mensen die het zelfde is overkomen.
gr. gdev44