Zoals u wellicht weet heeft NBG Finance het Keurmerk Financiële Dienstverlening.
Onlangs heeft de jaarlijkse herbeoordeling plaatsgevonden. Wij kunnen u meedelen dat NBG Finance vrijwel de maximale score heeft gerealiseerd.
Met verbazing heeft NBG Finance dan ook kennis genomen van de artikelen over NBG Finance in het Eindhovens Dagblad van afgelopen zaterdag en Brabants Dagblad van afgelopen maandag.
De berichtgeving door het Eindhovens- en Brabants Dagblad is feitelijk onjuist.
De artikelen lijken vooral gebaseerd op uitlatingen van een advocaat welke procedeert namens een van zijn cliënten tegen NBG Finance en is derhalve niet objectief. De journalist leek bevooroordeeld te zijn door uitingen van een aantal deelnemers aan dit forum. Ook deze uitingen achten wij niet alleen maar objectief.
Bovendien is het onderwerp ‘effectenlease’ inmiddels meer dan 6 jaar oud. Het beperkte aantal (14!) probleemgevallen is vrijwel geheel afgewikkeld. Als intermediair zijn we daarbij mede afhankelijk van de aanbieders.
Talloze (bijna 30.000!) klanten zijn tevreden over de dienstverlening door NBG Finance.
Het is niet waar dat de Autoriteit Financiële Markten ("AFM") klanten van NBG Finance heeft opgeroepen een klacht tegen NBG Finance in te dienen.
NBG Finance beschikt vanzelfsprekend over alle benodigde vergunningen hetgeen de krant ook eenvoudig had kunnen verifiëren op de internetsite van de Autoriteit Financiële Markten.
Middels dit bericht nodigen wij de deelnemers op dit forum uit hun klacht aan ons kenbaar te maken middels het volgende e-mail adres
[email protected]
NBG Finance is aangesloten bij het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening
www.kifid.nl
Het al dan niet verbindend verklaren van de uitspraak van het KIFID heeft in de praktijk geen negatief effect voor de klagende klant.
Met een uitspraak van het KIFID sta je als klager erg sterk in een procedure mocht het intermediair zich niet conformeren.
Bijna alle intermediair bedrijven hebben overigens gekozen voor de optie ‘niet verbindend verklaren’.
Reden daarvan is de maximale schadevergoeding die het KIFID kan toekennen aan de klant, t.w. EUR 150.000,-. Hiermee zou het financiële risico voor het intermediair gelijk (en dus onacceptabel hoog) liggen met dat van Banken en Verzekeraars inzake klachtbehandeling door het KIFID.
Bijgaand treft u de rectificatie van het Brabants dagblad aan: http://www.nbgfinance.com/Rectificatie.pdf