LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 36 uur vertraging TUI Arkefly

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
k.de boer
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 mei 2008 16:33

Re: 36 uur vertraging TUI Arkefly

Ongelezen bericht door k.de boer »

gefeliciteerd arkefly,jullie hebben het weer eens geflikt om een super vertraging inelkaar te knutselen.
op 12.04 jl zijn wij om 04.00 uur van huis vertrokken richting schiphol om tijdig te kunnen inchekken [rekening houdend met verkeer ,parkeren e.d]vertrek arkrfly or.329naar cancun om 11.45. aankomst cancun plaatselijke tijd 17.55 uur.blijkt er vertraging te zijn tot 14.30 uur,waarover wij niet waren ingelicht.later blijkt dat een groot gedeelte al vrijdag middag tel.waren ingelicht,wij dus niet,in het hoge noorden hebben wij geen telefoon :evil: :evil: dus maar wachten.
kregen nog wel maaltijdvouchers als ook voor consumptie,maar de vertrektijd werd steeds weer uitgesteld :twisted: toen zouden wij om 20.30 vertrekken.maar tijdens het tanken liep de kerosine uit de vleugel,brandweer erbij.lek gedicht.eindelijk konden wij instappen.
na een kwartier in het toestel te hebben doorgebracht kwam de mededeling dat wij weer moesten uitstappen, ook onze bagage werd er weer uitgehaald.
werden toen overgebracht naar een hotel.de mededeling vertrek morgen
13.04 om 11.45,dit werd later 14.30,nog later 15.30,werd uiteindelijk 16.30.hele dag geen vergoeding voor eten en drinken[zelf moeten betalen] :twisted: uiteindelijk kwamen wij in cancun.aankomsttijd hotel
ruim na middernacht op 14.04. maandag dus.waarbij ook nog vermeld moet worden dat wij met vier personen waren waarvan er een gehandicapt is.voor deze persoon was dit een ramp.
tot overmaat van ramp ook nog eens onze beide koffers totalloss,ondanks dat ze waren geseald,zowel 12.04 als 13.04 :cry:
wij hebben hier geen goed woord voor over,van de laatste 5 vluchten waren er 4 met arkrly,en alle 4 met ellende en vertraging.
wij zijn dus NIET meer aan arke toe.nooit weer dus.
je zou denken door alle ellende die zij veroorzaken moeten ze wel iets hebben geleerd,maar niet dus.het is of het steeds erger wordt.
wij hebben de verpeste 2 dagen geclaimd bij onze annleringsverz.en de
beide koffers bij de reisverz.hopende dat er nog iets van vergoeding uit komt. :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: [/b]

er waren veel personen die het hier totaal niet mee eens waren met deze gang van zaken,en ik hoop dat ook zij een reactie plaatsen,zodat er aan deze wantoestanden eens een eind komt.
ook de verzorging aan boord tijdens de terugvlucht liet veel te wesen over.
Laatst gewijzigd door k.de boer op 09 mei 2008 15:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Bas10
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mei 2008 21:38

Re: 36 uur vertraging TUI Arkefly

Ongelezen bericht door Bas10 »

Beste,

Ik ben 1 v/d 270 passagiers van de Arke Fly vlucht OR361 naar Aruba van vrijdag 11 april 08.

Deze vlucht was reeds die dag ca. 5 uur vertraagd (staking op Aruba)

Na vertrek moest er al na 1 uur vliegen een noodlanding gemaakt worden op Shannon Airport (Ierland). 1 motor viel!! uit tijdens de vlucht.
Overigens alle hulde aan de piloot, klasse!

Noodgedwongen!? hebben we aldaar overnacht en vertrokken pas zaterdag 12 april om 2 uur s'middags naar Aruba.

De informatie verstrekking en afhandeling door het boordpersoneel was magertjes en een enkele was zelfs nors c.q gestrest??


Mijn vraag is konkreet: is er al door iemand van deze vlucht een claim ingediend tegn ArkeFly

Ik ben dat zeker van plan.

Vriendelijke groeten
Roël (Bas10)

k.de boer
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 mei 2008 16:33

Re: 36 uur vertraging TUI Arkefly

Ongelezen bericht door k.de boer »

beste bas10
als je het allemaal opteld dan komen wij op een vertraging uit van 28 uur
wat je zegt over het personeel van arkrfly dan moet ik je gelijk geven
op de terug vlucht naar amsterdam werden wij behandeld alsof het een europese vlucht was,het eten was ver onder de maat en als ontbijt een klef voorverpakt broodje met een kartonnen bekertje lauwe koffie.
wij hebben onze klacht bij ons reisburo neergelegd en zij gaan er voor ons
achteraan ook richting arkefly :cry:

succes ermee

toos123
Berichten: 18
Lid geworden op: 23 jan 2006 12:50

Re: 36 uur vertraging TUI Arkefly

Ongelezen bericht door toos123 »

Waarschijnlijk komen ze met een antwoord dat je geen vergoeding krijgt omdat de vertraging is ontstaan door technische reden. Kijk even op de site van eu claim daar wordt de euroropese verordening precies uitgelegt. Als je een reisverzekering hebt bij De Europeesche, dan wordt een claim door EU Claim gedekt of geef het uit handen aan reisrecht of je rechtsbijstand verzekering. Als je het zelf gaat proberen of via het reisbureau dan wordt je met een schijntje afgescheept en je hebt recht op een vergoeding bij ernstige vertragingen

cadam
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 nov 2008 13:47

Re: 36 uur vertraging TUI Arkefly

Ongelezen bericht door cadam »

Gisteren ook 1vandaag gekeken? Het is toch te schandalig voor woorden dat Arkefly passagiers 15 uur (!) laat wachten omdat ze hun toestel ergens anders kunnen inzetten om zo meer omzet te genereren. In principe is de vlucht gewoon gecancelled, en de passagiers zijn aan hun lot over gelaten. En dan die lullige 25 euro...Je zal maar uit Limburg gekomen zijn. Vooral het zogenaamde excuus wat ze aandragen... Problemen met de toren? Hilarisch!

Ik heb nog nooit met Arkefly gevlogen en zal het ook zeker nooit doen!
Hier de uitzending van 1vandaag:

http://www.eenvandaag.nl/index.php?modu ... &sid=34168

mangogirl
Berichten: 45
Lid geworden op: 08 apr 2008 01:25

Re: 36 uur vertraging TUI Arkefly

Ongelezen bericht door mangogirl »

Het is inderdaad niet netjes wat ArkeFly hier gedaan heeft, maar bovenstaand bericht is natuurlijk wel stemmingmakerij: de vlucht is helemaal niet gecancelled, maar vertraagd uitgevoerd, en de passagiers zijn 2 dagen ervoor over die vertraging geinformeerd, dus ik denk niet dat er mensen uit Limburg 15 uur over Schiphol gezworven hebben. En er wordt niks gezegd over problemen met de toren, de dame zegt alleen dat er een andere vertrektijd aan de toren is doorgegeven.

Pcorn
Berichten: 37
Lid geworden op: 05 dec 2008 09:02

Re: 36 uur vertraging TUI Arkefly

Ongelezen bericht door Pcorn »

Ik heb ook (o.a.) een Arke vlucht geboekt en kan niet anders zeggen dat het een verschrikking was. Er werd door Arke geen enkele informatie geboden en passagiers werden aan het lijntje gehouden. Op Schiphol was niemand van Arke aanwezig om passagiers tekst en uitleg te geven.

Uiteindelijk werd er op zeer knullige wijze een NH hotel 'aangeboden', hetgeen in geen enkel opzicht voldeed aan hetgeen met Arke werd overeengekomen. Frappant detail is overigens dat Arke stellig heeft verklaard dit NH hotel NIET te hebben geregeld.

Van meerdere bronnen vernam ik inmiddels dat deze handelwijze bij Arke(Fly) eerder regel dan uitzondering is.



Na meerdere telefoongesprekken met Arke werd duidelijk dat men meent doodleuk niet aan haar verplichtingen te kunnen voldoen en het geld van reizigers in de zak kunnen steken. Zolang je maar 1 dag van je reisduur bent vervoerd, dan heeft Arke genoeg gedaan, zo luidt de stelling. Arke wil niets doen en vind alle klachten van de reizigers 'prima' (leterlijk citaat).

De door Arke verstrekte informatie is onjuist en misleidend. Zo wordt geen melding gemaakt van de aansprakelijkheid conform de EU richtlijnen. Ook de algemene voorwaarden van Arke zijn in strijd met de wet.
Laatst gewijzigd door Pcorn op 30 jun 2009 22:50, 2 keer totaal gewijzigd.

NewDutchie
Berichten: 299
Lid geworden op: 01 jun 2007 16:08

Re: 36 uur vertraging TUI Arkefly

Ongelezen bericht door NewDutchie »

http://www.avherald.com/h?article=4112c004&opt=0

Pas trouwens even Uw website aan dat U ook in consumentenrecht 'doet'.

Pcorn
Berichten: 37
Lid geworden op: 05 dec 2008 09:02

Re: 36 uur vertraging TUI Arkefly

Ongelezen bericht door Pcorn »

NewDutchie: hartelijk dank voor uw reactie! Ik ben blij dat wij niet in de Air Comet zijn gestapt.

Voor meer consumentenzaken van ons kantoor kunt u ook terecht op de site van dat andere consumentenprogramma, Kassa.

Nogmaals, dank!

otter1000
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 dec 2008 13:29

Re: 36 uur vertraging TUI Arkefly

Ongelezen bericht door otter1000 »

ik was op vac in sosua dominican republic 38 uur later thuis
maar ik wist het al dat er vertraging was12 uur er voor
om dat ik in een internet shop altijd kijkt dus een advies kijk altijd op internet

Gesloten