Pagina 1 van 5

36 uur vertraging TUI Arkefly

Geplaatst: 01 mar 2007 11:18
door petra s
We zijn gisteren 28-2 terug gekomen uit Jamaica.Dit land is een aanrader. Het is werkelijk een fantastisch land. Tui Arkefly heeft de vluchten uitgevoerd. De heenreis hadden we 2 uur vertraging en dat is wel te overzien want we hebben wel eens 5 uur vertraging met deze maatschappij meegemaakt, dus dit was een meevaller.

De terugreis verliep wat moeizamer. We hebben 36 uur vertraging gehad want ons vliegtuig was gecanceld vanwege operationele omstandigheden.
De hostess loog volgens bijna alle gestrandde passagiers de hele boel bij elkaar en toen mijn man een kritische vraag aan haar stelde liep ze boos weg.Dit vonden we werkelijk te gek voor woorden.
Eenmaal in Nederland aangekomen (Vlucht uitgevoerd door Tui UK) stond er personeel van Tui Arkefly ons op te wachten met bossen bloemen en een brief. Wij vonden die bloemen wel op z'n plaats maar na eenmaal die brief gelezen te hebben, hadden wij het gevoel door Tui Arkefly belazerd te worden. 'Waarom', omdat er eigenlijk in die brief stond dat we geen recht hadden op wat voor schadevergoeding dan ook. Wij vliegen geen Tui Arkefly meer want tja, wij hebben het wel gehad.

Re: 36 uur vertraging TUI Arkefly

Geplaatst: 02 mar 2007 15:11
door Globetrotter
Ik kan me je reactie heel goed voorstellen. Wat een vertraging! En echt onvoorstelbaar dat ze zich al meteen indekken bij de uitgang.
Ik neem aan dat je wel gaat claimen?
Suc6 ermee.

Re: 36 uur vertraging TUI Arkefly

Geplaatst: 05 mar 2007 10:12
door petra s
Ja wij gaan zeker claimen. Ik houdt jullie dan ook op de hoogte hoe alles gaat verlopen.

Groetjes

Re: 36 uur vertraging TUI Arkefly

Geplaatst: 05 mar 2007 12:06
door Henri42
welke reden stond er in de brief??, Indien er een bemanningslid ziek was ,heeft Arke gelijk/ Succes met de zaak .!!!!

Re: 36 uur vertraging TUI Arkefly

Geplaatst: 05 mar 2007 15:43
door petra s
Er stond in de brief 'vertraging wegens operationele redenen'.Ook stond erin dat we door de hostess op de hoogte waren gebracht over het zgn 'denied boarding compensation'.Dit komt erop neer dat bij vertraging of annulering van een vlucht,de passagier het recht om ter plekke op de luchthaven het geld voor de betreffende vlucht van de luchtvaartmaatschappij terug te vragen en zelf een vervangende vlucht te boeken.Als een passagier echter besluit om toch van de vertraagde vlucht gebruik te maken, kan deze niet na afloop een financiele vergoeding vragen. Van deze regeling wisten wij werkelijk niets. De hostess heeft ons hier ook niets van verteld.
Als wij dit hadden geweten dan hadden wij zeker voor een alternatief gekozen.Als er problemen zijn bij een maatschappij dan krijg je als passagier zo weinig informatie en dat is erg jammer.

Re: 36 uur vertraging TUI Arkefly

Geplaatst: 05 mar 2007 16:40
door Henri42
petra s

Stonden jullie op het vliegveld of hebben jullie 36 uur langer en gratis in het hotel doorgebracht?

De door jouw omschreven regeling kende ik niet , ik hen wel eens 16 uur vertraging op Schiphol met de heenreis gehad, toen heb ik via de annuleringsverzekering een dag terug betaald gekregen, ook toen was er een hostess die ons de zaak uitlegde .

Re: 36 uur vertraging TUI Arkefly

Geplaatst: 06 mar 2007 15:37
door petra s
Wij hebben 5 uur op het vliegveld gewacht op bericht. Toen heeft de hostess ons meegenomen naar de bali van Arke Fly en zij vertelde ons dat onze vlucht gecanceld was. Ook vertelde ze ons dat we naar een hotel gebracht zouden worden om daar te overnachten. Dit hotel zou aan de standaard voldoen van het hotel waar we vandaan kwamen. Nou het was een vreselijk oud hotel en we kregen een kamertje in het renovatiegedeelte van het hotel. We moesten met 4 personen 2 een-persoonsbedden delen.We wisten niet wat we mee maakten.
Dit kan dus in onze ogen niet.

Re: 36 uur vertraging TUI Arkefly

Geplaatst: 08 mar 2007 10:27
door mcmodd
Volgende keer: lopen? Vraag Arke Fly of er een schoenzoolcompensatie is. Dus: nooit meer met Arke Fly mensen. Wachten doe je bij de bus als je naar de binnenstad wil, niet (en zeker niet zo lang) op een vliegveld waar je vaak toch al zo vroeg moet zijn).

Re: 36 uur vertraging TUI Arkefly

Geplaatst: 08 mar 2007 12:21
door Henri42
Petra, dat hotel hebben jullie geaccepteerd en erin geslapen ?,

De hostess heeft jullie erin geluisd, Jammer maar dat is de reiswereld nu eenmaal, geen uitgezonderd.

Re: 36 uur vertraging TUI Arkefly

Geplaatst: 08 mar 2007 21:53
door yannickez
claimen heeft echt geen nut.. .. maar wens je toch suc6..

operationele problemen dat zijn problemen waar de luchtvaartmaatschappij niks aan kan doen..zoiezo is dat met charters altijd .. bij bijv.. een klm zou je wel iets te regelen zijn

Re: 36 uur vertraging TUI Arkefly

Geplaatst: 09 mar 2007 08:16
door petra s
Wij hadden twee kids bij ons dus ja we hebben het hotel geaccepteerd.
Wij gingen we ook vanuit dat het hotel wel in orde zou zijn.

Wat betreft de redenen van vertraging is het zo dat als je als maatschappij niet de tools hebt om b.v. een ander toestel in te kunnen zetten of een andere (betrouwbare) airline in kan huren dan moet je geen maatschappij voeren.Ik weet niet of jullie al verder hebben gezocht op internet, maar er staat een hoop over Arke Fly en hun vertragingen beschreven. De vertragingen zijn eerder regelmaat dan uitzondering, zeker op de verre bestemmingen.
Wij vliegen nu voor de tweede keer met Arke Fly (voorheen met andere maatschappijen) en de beide keren was er iets.
Dat mag toch niet mogen lijkt mij.

Re: 36 uur vertraging TUI Arkefly

Geplaatst: 09 mar 2007 12:07
door Henri42
petra, jij heb meer slechte ervaring met die club gehad??, sorry maar waarom boek je dan daarbij ?.

Re: 36 uur vertraging TUI Arkefly

Geplaatst: 10 mar 2007 12:02
door petra s
Henry,

zou jij na 1 keer een vertraging van 5 uur al afhaken bij een airline, of zou jij net als wij ook zeggen 'Vertraging,kan gebeuren'.
Wij hebben deze airline alle credits gegeven maar je kunt je toch wel voorstellen dat ze dit nu niet meer krijgen.

Re: 36 uur vertraging TUI Arkefly

Geplaatst: 18 mar 2007 16:42
door cattystyle
Wat "grappig" om dit te lezen!

Wij zouden 12 maart om 21.20 uur vertrekken vanaf Curaçao naar Schiphol.

We hebben 21 uur vertraging gehad. Dit was bijzonder vervelend. Het heeft ons een hoop telefoontjes en SMSjes gekost om te regelen dat de honden en katten werden opgevangen. Daarnaast is het simpelweg onprettig en liep onze planning een beetje in de soep, maar geen ernstige dingen.

De oorzaak zou zijn dat er toiletten stuk waren, en daarom zou het vliegtuig nog niet eens vertrokken zijn vanaf Schiphol. De mensen die er nog zijn kunnen ook nog wel de hele week rekenen op een vertraagde vlucht.

Dit schijnt bij Arkefly, en met name op vluchten van en naar Curaçao, schering en inslag te zijn. Martinair en KLM vliegen ook op Curaçao, dus voor ons ook zeker geen Arkefly meer!

We proberen de telefoonkosten te verhalen op Arkefly. We kregen behalve een minimaal stukje uitleg van de piloot (en we geloven er gewoon niks van) niets, alleen een formulier met een verklaring dat er 21 uur vertraging was en dat we ons in Nederland desgewenst kunnen wenden tot:

TUI Airlines Nederland Cliëntenservice

Re: 36 uur vertraging TUI Arkefly

Geplaatst: 18 mar 2007 21:36
door diepezucht
Misschien een stomme vraag, maar waarom geloof je de uitleg van de piloot niet? Wat voor redenenen zou hij kunnen hebben om je wat voor te liegen?


By the way, de ArkeFly vlucht die morgen langs Curaçao en Aruba komt, wordt uitgevoerd door aartsvijand Martinair. Regulier onderhoud aan de 767's of technische problemen?

Re: 36 uur vertraging TUI Arkefly

Geplaatst: 18 mar 2007 22:44
door cattystyle
Een terrorismedreiging op Schiphol, geen paniek willen veroorzaken op de terugvlucht bijvoorbeeld. Of omdat er roddels gingen dat er personeelsgebrek was door een slechte planning. Dat werd door de hostess natuurlijk meteen heftig ontkend, zo'n blunder geven ze niet toe. En zo kan ik nog wel meer dingen bedenken waarom ze er niet eerlijk over zouden kunnen zijn... :wink:

Re: 36 uur vertraging TUI Arkefly

Geplaatst: 18 mar 2007 22:50
door cattystyle
Oh, ja, en die bedacht ik me net: de piloot had tegen mijn ouders gezegd, die een dag later aan kwamen vliegen, dat er een slang in het vrachtruim zat. Door het zoeken en vangen van die slang hadden ze uren vertraging. Een paar dagen later stond breed uitgemeten in een Curaçaose krant dat dit een broodje aap verhaal was. Dit was niet Arke Fly, maar zegt mij wel genoeg. Waarom zou je een piloot WEL geloven? Het is allemaal commercie en marketing. Blunders, daar wordt vakkundig over gezwegen.

Re: 36 uur vertraging TUI Arkefly

Geplaatst: 19 mar 2007 09:29
door petra s
Hoi Cattystyle,

Vervelend voor je dat je dit hebt meegemaakt. Ik zelf zou geen genoegen nemen met alleen de telefoonkosten. Arke Fly weet dat als je langer dan 8 uur vertraging hebt je daarvoor recht hebt op vergoeding.Ik zou het dus altijd aangeven.

Succes.....

Wat betreft een antwoord op 'diepezucht', ja ze lopen bij Arke Fly de boel enorm te belazeren. Ik weet helaas ook van insiders dat het personeel zich ook aan een bepaald verhaal moet houden wat van hun leidinggevende komt.Daar kan het cabinepersoneel ook niets aan doen. Het resulteert er echter wel in dat zij elke keer de klappen moeten opvangen en dat is niet eerlijk.Deplanning is de schuldige in dit verhaal maar ja die zie je als passagier niet he.....

Re: 36 uur vertraging TUI Arkefly

Geplaatst: 19 mar 2007 09:48
door Henri42
Het personeel van een bedrijf is verantwoordelijk , of je nu in het vliegtuig zit of op kantoor, klappen opvangen ???? zal mij een worst zijn wie de klappen opvangt als ik ergens zit te wachten, het heel bedrijf moet goed werken en functioneren, de fustratie bij reizigers is juist dat de crew onvolledige en leugenachtige informaties verstrekken.

Re: 36 uur vertraging TUI Arkefly

Geplaatst: 19 mar 2007 10:12
door mohawk
Hallo,

Ik was ook een passagier van deze Arke vlucht.Het verblijf in het hotel was niet om naar huis te schrijven tijdens de vertraging.Wij hebben via ons reisburo echt een megaclaim ingediend, dit omdat wij met 4 werkende volwassen waren en 3 schoolgaande kids.Naast de claim ook een zware klacht.Het zal wel even duren voordat we reactie op dit alles hebben,maar net als petra s zei; dat ontvangst met tulpen en een brief om hun snor te drukken daar is Arke fly niet klaar mee.EN denk ook niet dat wij de enige zijn.
Nu is het afwachten. Wij kwamen niet uit Jamaica, maar zaten op de Dominicaanse Republiek waar alle passagiers dus gestrand zijn.