Quote:
Zolang die groep consumenten zich als hersenloze zombies gedragen, blijf ik er negatief over schrijven.
Net zo lang totdat ze zich normaal gaan gedragen!
Nou ikbenik volgens mij ben jij de man die
zich als een hersenloze zombie gedraagd.
Gezien al die negatieve reacties van je.
Vind je het gek?
Kijk, iemand die zo vaak gewaarschuwd is dat hij bij een winkel bedonderd wordt en die persoon blijft maar naar die winkel gaan en die persoon blijft maar klagen dat hij bedonderd wordt, daar kan ik toch niets positiefs over schrijven!
Die persoon moet niet meer naar die winkel gaan, dan wordt hij daar ook niet bedonderd!
Zelf ben ik ook consument en als ik bij een winkel bedonderd ben, zien ze me daar nooit meer terug!
Maar die hersenloze zombies blijven naar die winkel teruggaan, hebben steeds problemen, blijven steeds bedonderd worden:
Dan vraag je er toch om!
Als ik overal hoor over de klachten van bepaalde merken, begrijp ik niet dat men toch dat merk blijft kopen, ondanks de waarschuwingen.
Kijk:
Als consument zijnde heb je de macht om slechte winkels en merken te laten verdwijnen.
Maar de realiteit is als volgt:
Hoe slechter de winkelier, hoe slechter het merk, des te meer stuiven de consumenten er naar toe!
Het is de omgekeerde wereld.
En dat begrijp ik dus niet. Want het is verre van logisch!
Voorbeeld:
In de supermarkt heb een bepaalde merk cola die wat goedkoper is, maar totaal niet te zuipen.
En die cola is niet aan te slepen, zoveel wordt het verkocht!
Als ik als consument zijnde die cola niet te zuipen vind, koop ik het niet.
Als een computermerk hele slechte producten maakt en dito service heeft, dan koop je dat merk toch niet!
Als een winkel slechte producten verkoopt en slechte service heeft en de klanten bedonderd, dan koop je daar toch niet!
Maar wat is de realiteit?
Hoe slechtere service, hoe slechtere producten, hoe meer dat de winkelier je bedonderd, des te drukker heeft die winkelier het. Omdat de consumenten daar massaal naar toe gaan en de eerlijke betrouwbare winkels links laten liggen.
Dat is bezopen en totaal niet te begrijpen!
Gelukkig zijn er ook nog goede consumenten die dus inderdaad die slechte merken nooit meer kopen en ook als ze 1 keer bedonderd zijn door een winkel, dat ze daar ook nooit meer iets gaan kopen.
EN ZO HOORT HET OOK!
Voor deze consumenten een echte pluim!
Een goede consument gaat niet blind af op de gladde verkooppraatjes, laat zich niet bedonderen, en als er iets mis gaat met een product dat ze netjes en rustig blijven en gewoon het probleem uitleggen.
Voor deze consumenten doe ik graag iets extra's!
Ze zijn er gelukkig nog wel.