| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] windows Vista en internetproviders
-
christine11
windows Vista en internetproviders
Hallo, ik heb een nieuwe Hp computer gekocht, daar zit dan standaard Windows Vista op.
Prachtige comp. maar verbinding met internet is onmogelijk. Mijn provider KPN zegt Vista niet te ondersteunen. Andere providers die ik heb gebeld willen er ook hun handen niet aan branden!!!
Microsoft legt het probleem bij de computerleverancier. Hp stuurt me weer naar de providers. De providers zeggen er ook niks mee te kunnen.
Een nieuw wereldwijd zo grondig gebruikt product met veel tamtam gepresenteerd en dan er niet mee op internet kunnen??? mijn mond viel open van verbazing..........Wie heeft er een tip of goeie suggestie??
Prachtige comp. maar verbinding met internet is onmogelijk. Mijn provider KPN zegt Vista niet te ondersteunen. Andere providers die ik heb gebeld willen er ook hun handen niet aan branden!!!
Microsoft legt het probleem bij de computerleverancier. Hp stuurt me weer naar de providers. De providers zeggen er ook niks mee te kunnen.
Een nieuw wereldwijd zo grondig gebruikt product met veel tamtam gepresenteerd en dan er niet mee op internet kunnen??? mijn mond viel open van verbazing..........Wie heeft er een tip of goeie suggestie??
Re: windows Vista en internetproviders
christine11
Vista functioneert bij mij uitstekend op mijn Siemens pc en met provider UPC, mijn buurman met KPN heeft er ook geen probleem mee.
Ik ga er toch vanuit dat de verkopende PC Winkel jouw probleem getest heeft voor de koop, ik zou in 1* lijn naar de winkel teruggaan.
Vista functioneert bij mij uitstekend op mijn Siemens pc en met provider UPC, mijn buurman met KPN heeft er ook geen probleem mee.
Ik ga er toch vanuit dat de verkopende PC Winkel jouw probleem getest heeft voor de koop, ik zou in 1* lijn naar de winkel teruggaan.
Er moet iets fout gaan bij jou, Hier heb ik met Windows Vista Premium geen enkel probleem en mijn vriend een straat verder met een KPN-planet internetverbinding heeft ook normaal internet met Vista.Gezien de reactie's op het vista-forum waar dit probleem onbekend is ligt het dus vrijwel zeker bij jezelf.
http://www.vistainfo.nl/
Mocht je er toch niet uitkomen kijk dan even op de bovenstaande website onder de topic Drivers.
http://www.vistainfo.nl/
Mocht je er toch niet uitkomen kijk dan even op de bovenstaande website onder de topic Drivers.
Aangezien de internetproviders windows vista nog niet ondersteunen is het verstandig nog even te wachten met vista.
In de meeste gevallen zal het ongetwijfeld werken, maar bij problemen kun je dan niet bij je internetprovider terecht, want zij kunnen een goede werking dan niet garanderen.
Dus daarom wacht ik nog even met Vista.
pvd
In de meeste gevallen zal het ongetwijfeld werken, maar bij problemen kun je dan niet bij je internetprovider terecht, want zij kunnen een goede werking dan niet garanderen.
Dus daarom wacht ik nog even met Vista.
pvd
Wat heeft een provider nu met het besturingsprogramma te maken???, de grotere providers verlenen hun diensten op een werkzaam Vista programma.
de internetprovider verleent geen ondersteuning op besturingssystemen.
Overigens geeft u niet aan om wat voor internetverbinding het gaat; mogelijk gebruikt u een ouder soort modem waarvoor geen vista ondersteuning bestaat, ook dat is op te lossen, maar dan moet u weer bij de modemfabrikant aankloppen, niet bij uw provider!
Overigens geeft u niet aan om wat voor internetverbinding het gaat; mogelijk gebruikt u een ouder soort modem waarvoor geen vista ondersteuning bestaat, ook dat is op te lossen, maar dan moet u weer bij de modemfabrikant aankloppen, niet bij uw provider!
-
christine11
heb het probleem opgelost met een wifi usb ontvanger. Deze ziet de computer wel en hiermee maak ik nu dus contact met mijn modem.
Maar blijf het stom vinden dat internetproviders geen ondersteuning willen geven aan Vista.
Heb zelf direct adsl van kpn.
Verschillende andere aanbieders gebeld, maar als je het woord Vista laat vallen dan schrikken ze en zeggen daar Geen ondersteuning aan te geven........vind dit wel iets wat ze je in de winkel zouden mogen vertellen.
oja bij KPN wordt je ook direct geweigerd bij de helpdesk als je zegt dat het om een tweede computer gaat, geven alleen ondersteuning bij een eerste computer........... nou ja, dan bel je dus gewoon terug en zegt dat het je enige (nieuwe) computer is............
Maar blijf het stom vinden dat internetproviders geen ondersteuning willen geven aan Vista.
Heb zelf direct adsl van kpn.
Verschillende andere aanbieders gebeld, maar als je het woord Vista laat vallen dan schrikken ze en zeggen daar Geen ondersteuning aan te geven........vind dit wel iets wat ze je in de winkel zouden mogen vertellen.
oja bij KPN wordt je ook direct geweigerd bij de helpdesk als je zegt dat het om een tweede computer gaat, geven alleen ondersteuning bij een eerste computer........... nou ja, dan bel je dus gewoon terug en zegt dat het je enige (nieuwe) computer is............
Dat is eenvoudig uit te leggen. Windows Vista is een nieuw product. De internetproviders zullen het in de toekomst ook echt wel gaan ondersteunen, maar ze moeten eerst alle ins en outs over Windows Vista weten en hun mensen opleiden. Daar gaat gewoon tijd in zitten.Maar blijf het stom vinden dat internetproviders geen ondersteuning willen geven aan Vista.
pvd
Beste PVD , geloof jij nu echt dat Windows hun gegevens al niet een jaarv geleden hebben doorgegeven aan de providers?, Je zet geen product in de markt zonder toepassingsmogelijkheden.
Ik heb sinds 04 -02- 2007 op vier verschillende computers Windows Vista geinstalleerd en draai het zelf dus ook. Bij niemand was het een probleem, 3 maal kabel en 2 maal ADSL van planet/XS4all/Het is wel even zoeken naar de juiste insteling maar het werkte overal normaal.
Zoals reeds eerder door mezelf geschreven:
@Henri: Microsoft heeft ongetwijfeld een goed werkend product in de markt gezet. Het product is vooraf ongetwijfeld getest, maar ik denk niet dat Microsoft de gegevens aan alle nederlandse internetproviders heeft doorgegeven. Ik denk dat Microsoft hiervoor een beperkt aantal streng geselecteerde bedrijven uitgekozen heeft. Dit omdat Bill (terecht) bang is dat het product illegaal wordt aangeboden via het internet.
Je moet product hebben om er mee om te leren gaan.
En nogmaals: In veruit de meeste gevallen is er geen probleem en werkt het allemaal zoals het hoort, maar....de werking kan niet worden gegarandeert.
pvd
Als het dan toch niet werkt, heb je een probleem.In de meeste gevallen zal het ongetwijfeld werken, maar bij problemen kun je dan niet bij je internetprovider terecht, want zij kunnen een goede werking dan niet garanderen.
@Henri: Microsoft heeft ongetwijfeld een goed werkend product in de markt gezet. Het product is vooraf ongetwijfeld getest, maar ik denk niet dat Microsoft de gegevens aan alle nederlandse internetproviders heeft doorgegeven. Ik denk dat Microsoft hiervoor een beperkt aantal streng geselecteerde bedrijven uitgekozen heeft. Dit omdat Bill (terecht) bang is dat het product illegaal wordt aangeboden via het internet.
Je moet product hebben om er mee om te leren gaan.
En nogmaals: In veruit de meeste gevallen is er geen probleem en werkt het allemaal zoals het hoort, maar....de werking kan niet worden gegarandeert.
pvd
De beta versies en release candidates waren al geruime tijd beschikbaar. En niet alleen voor een selectief clubje bedrijven.Dat is eenvoudig uit te leggen. Windows Vista is een nieuw product. De internetproviders zullen het in de toekomst ook echt wel gaan ondersteunen, maar ze moeten eerst alle ins en outs over Windows Vista weten en hun mensen opleiden. Daar gaat gewoon tijd in zitten.
In de meeste gevallen is het voor internet providers alleen nodig te weten waar ze de instellingen moeten doorvoeren. Drivers en software van netwerkkaarten worden al meegeleverd met de meeste hardware leveranciers.
Ik vraag me dan ook af waarom, nu reeds 2 maanden na de release datum van Microsoft Windows Vista, de helpdesk medewerkers van vrijwel alle internet providers nog steeds niet zijn opgeleidt voor Vista. PC leveranciers kunnen het wel, waarom niet die van Internet Providers?
Ik vind het schandalig dat klanten van internet provider het bos in worden gestuurd met de mededeling "ondersteunen we niet", "verwijder windows Vista maar en schaf Windows XP aan" of "de netwerkkaart van uw pc wordt niet ondersteund op onze router/modem"
Volgens mij maakt het echt niet uit welk bestuuringsysteem je hebt zolang de drivers voor je netwerkkaart maar goed is.
Ik lees bv ook dat Vista en @Home niet samen gaat, maar als ik zie dt het bij mijn broertje prima werkt
Ik ben ook verandert van OS maar geen problemen.
Ik lees bv ook dat Vista en @Home niet samen gaat, maar als ik zie dt het bij mijn broertje prima werkt
Ik ben ook verandert van OS maar geen problemen.
Ik heb me ook een nieuwe PC (met uiteraard Vista) en @home werkt er prima mee.
Ik schreef dat ik eigenlijk nog wel wat langer zou willen wachten, maar mijn andere PC was toch wel aan vervanging toe.......Bovendien zegt @home binnen een paar weken Vista te zullen ondersteunen.
Maar alles werkt gelukkig.
pvd
Ik schreef dat ik eigenlijk nog wel wat langer zou willen wachten, maar mijn andere PC was toch wel aan vervanging toe.......Bovendien zegt @home binnen een paar weken Vista te zullen ondersteunen.
Maar alles werkt gelukkig.
pvd
Toen ik op 1 jan 2000 geboren werd, kreeg je XP en daar waren gelijke problemen!
Nu ik 7 ben lees ik zelfs in Rusland klachten die hetzelfde zijn als hierboven, ook nieuwe printers die niet werken en oude wel????
Als je weet dat het met Win 98 en XP toen fout ging, ga je toch rustig wachten tot de problemen weg zijn, en de oude XP computers zijn juist nu in de aanbieding, en later upgraden is online gratis!
Het betreft de Beta met aangepaste einddatum dus geen einde op
31-12-2006 maar 31-12-2066!
Dus U mag deze (il) legale beta nog slechts 60 jaar gebruiken!
Nu ik 7 ben lees ik zelfs in Rusland klachten die hetzelfde zijn als hierboven, ook nieuwe printers die niet werken en oude wel????
Als je weet dat het met Win 98 en XP toen fout ging, ga je toch rustig wachten tot de problemen weg zijn, en de oude XP computers zijn juist nu in de aanbieding, en later upgraden is online gratis!
Het betreft de Beta met aangepaste einddatum dus geen einde op
31-12-2006 maar 31-12-2066!
Dus U mag deze (il) legale beta nog slechts 60 jaar gebruiken!
Heeft alleen maar met drivers te maken.
Dat providers dat niet in orde hebben is belachelijk.
Maar je kan altijd nog een Dual-Boot met XP erbij nemen.
Dat providers dat niet in orde hebben is belachelijk.
Maar je kan altijd nog een Dual-Boot met XP erbij nemen.
voor drivers voor je modem etc moet je bij de fabrikant zijn; niet je isp.
en waarom zou een verkoper van een pc met vista jou erbij moeten vertellen of een helpdesk het wel of niet ondersteund? dat kan je toch zelf makkelijk uitzoeken?
en waarom zou een verkoper van een pc met vista jou erbij moeten vertellen of een helpdesk het wel of niet ondersteund? dat kan je toch zelf makkelijk uitzoeken?
Natuurlijk weet ik dat je met RSI Vista heel makkelijk een duallboot (gelukkig wel ) kan maken maar hoe moet je die drivers downloaden als iemand dat niet heeft.
Ik had het na al een week al gezien met Vista maar dat is een ander verhaal.
Ik had het na al een week al gezien met Vista maar dat is een ander verhaal.
even andere pc gebruiken? laptopje desnoods?
-
Maaike1980
Vista wordt sinds een kleine 2 maanden al ondersteund door Planet / Hetnet
In ieder geval wel bij ADSL
In ieder geval wel bij ADSL