Stichting de Provisiemakelaar
Geplaatst: 03 mar 2007 15:20
Wij hebben via stichting de provisiemakelaar in december 2004 onze hypotheek over laten sluiten Bij een bank.
We kregen daarbij 2 offerte's voor een levensverzekering.
-een offerte waar we de eerste keer een bedrag van € 3000,- moesten betalen
-en een offerte waar we maandelijks (6 jaar lang) 104,07 over moesten maken aan de bank. Daarbij hadden we met de provisiemakelaar afgesproken dat we het hele bedrag van 6 jaar in een depot zouden storten van de stichting de provisiemakelaar, en daar iedere maand € 104,07 op onze rekening zouden gestort krijgen, dat dan gelijk weer automatisch van onze rekening naar de bank ging waar we de levensverzekering hadden afgesloten.
Nu is het zo dat de eerste offerte ons de eerste keer werd aangeboden.
We hadden dat ondertekend.
Maar hij belde dat hij een betere offerte had (de 2e dus) en kwam weer op bezoek.
Wij vonden dat ook wel interessant en ondertekende die toen.
We gingen er echter vanuit dat de eerste dan teniet zou worden gedaan.
Later bleek dat dat niet het geval was.
De stichting heeft dat opgelost door het zelf af te handelen.
Maar nu komt het.
Bij die 2e offerte hadden we dus afgesproken dat we een depot zouden storten (iets meer dan € 7000,-) voor 6 jaar aan de stichting de Provisiemakelaar.
We zouden daarvan iedere maand € 104,07 van terugzien op onze rekening.
Wij hebben dat bedrag toen in dat depot gestopt.
Daarvan is in 2005 een bedrag gestort op onze rekening, uit dat depot voor eenheel jaar.
Vanaf 1 maart 2006 zouden we weer uit ons depot iedere maand € 104,07 ontvangen.
Toen dat niet gebeurde hadden wij telefonisch contact opgenomen met xxx die onze adviseur was.
Hij zei: Hebben jullie dat nog niet ontvangen? Dat is een foutje van de stichting, ik zal zorgen dat het snel op jullie rekening komt.
De maand daarna stond het er nog niet bij, dus wij weer een belletje gegeven.
xxx zei dat ze onder een andere naam verder gingen dat ze allemaal nieuwe mensen op kantoor hadden en alles nu op hemzelf aankwam maar dat het geregeld zou worden.
In die tijd kregen wij problemen met die eerste offerte/polis die hij ook opgestuurd had.
Hij zei dat het hun fout was en zouden dat oplossen.
Dat hebben ze ook opgelost.
Ze hebben die € 3000,- gestort en daarna succesvol afgesloten, waar wij een bevestiging van kregen.
Inmiddels was het juni en nog steeds niets uit ons depot ontvangen.
Wij weer gebeld.
xxx zei dat ze problemen hadden met Reaal door die eerste polis, ze zaten te wachten tot ze dat bedrag teruggestort zouden krijgen.
Maar hij zou er voor zorgen dat we toch iedere maand die € 104,07 terug zouden krijgen.
Na de vakantie nog steeds niets.
In september hadden we dus weer gebeld en hij zei dat het in oktober allemaal geregeld zou zijn.
We zouden het bedrag vanaf 1 maart krijgen.
Niet dus.
Wij waren het zat, en schreven een brief.
We kregen als antwoordt dat de bank nog steeds niet meewerkte. maar dat het 1 november op onze rekening stond.
We geloofden er niet meer in en inderdaad zoals wij verwachtten gebeurde.... Niets op onze rekening.
Wij hadden echt het gevoel goed opgelicht te zijn.
Wij een brief opgesteld voor de bank hoe dat het nu zat met die eerste polis waar xxx het iedere keer over had.
En aan xxx zelf ook 1 waar we in schreven hoe we erover dachten.
We kregen toen een brief terug van xxx, dat we met hem geen datum hadden afgesproken wanneer ze het op onze rekening zouden storten en hem dus niets konden maken.
We waren erg teleurgesteld, en voelden ons echt verschrikkelijk opgelicht.
Want het gaat niet om enkele honderden euro's maar om een paar duizend.
We hadden om zijn advies gevraagt om lagere maandlasten te krijgen.
Nu betalen we wel aan de bank die € 104,07 maar uit ons eigen depot krijgen we niets.
Hij had zoveel mooie dingen beloofd via de telefoon en ook via een brief, met een datum dat het geld op onze rekning zou staan.
En in zn laatste brief doettie zn eigen woorden teniet.
Voor ons is hij dus niet meer betrouwbaar.
We hebben toen een familielid ingeschakeld die op het politieburo werkt en verstand heeft van die zaken, en heeft ons enkele tips gegeven.
We hebben de provisiemakelaar nog een laatste brief geschreven.
Daarnaast naar de onbudsman.
Maar de onbudsman kon ons niet verder helpen omdat de stichting Provisiemakelaar niet bij de onbudsman aangesloten is.
Van de bank kregen we een brief dat ze er niets aan konden doen, omdat ze niets van dat depot wisten.
Nu hebben we zoiets, we gaan een advocaat inschakelen.
Maar dat gaat ons zoveel geld kosten dat we iedere tip aangrijpen die we kunnen krijgen.
Bij deze vraag ik dus: Wie heeft er krachtige tips voor ons?
We weten het zelf niet meer.
We kregen daarbij 2 offerte's voor een levensverzekering.
-een offerte waar we de eerste keer een bedrag van € 3000,- moesten betalen
-en een offerte waar we maandelijks (6 jaar lang) 104,07 over moesten maken aan de bank. Daarbij hadden we met de provisiemakelaar afgesproken dat we het hele bedrag van 6 jaar in een depot zouden storten van de stichting de provisiemakelaar, en daar iedere maand € 104,07 op onze rekening zouden gestort krijgen, dat dan gelijk weer automatisch van onze rekening naar de bank ging waar we de levensverzekering hadden afgesloten.
Nu is het zo dat de eerste offerte ons de eerste keer werd aangeboden.
We hadden dat ondertekend.
Maar hij belde dat hij een betere offerte had (de 2e dus) en kwam weer op bezoek.
Wij vonden dat ook wel interessant en ondertekende die toen.
We gingen er echter vanuit dat de eerste dan teniet zou worden gedaan.
Later bleek dat dat niet het geval was.
De stichting heeft dat opgelost door het zelf af te handelen.
Maar nu komt het.
Bij die 2e offerte hadden we dus afgesproken dat we een depot zouden storten (iets meer dan € 7000,-) voor 6 jaar aan de stichting de Provisiemakelaar.
We zouden daarvan iedere maand € 104,07 van terugzien op onze rekening.
Wij hebben dat bedrag toen in dat depot gestopt.
Daarvan is in 2005 een bedrag gestort op onze rekening, uit dat depot voor eenheel jaar.
Vanaf 1 maart 2006 zouden we weer uit ons depot iedere maand € 104,07 ontvangen.
Toen dat niet gebeurde hadden wij telefonisch contact opgenomen met xxx die onze adviseur was.
Hij zei: Hebben jullie dat nog niet ontvangen? Dat is een foutje van de stichting, ik zal zorgen dat het snel op jullie rekening komt.
De maand daarna stond het er nog niet bij, dus wij weer een belletje gegeven.
xxx zei dat ze onder een andere naam verder gingen dat ze allemaal nieuwe mensen op kantoor hadden en alles nu op hemzelf aankwam maar dat het geregeld zou worden.
In die tijd kregen wij problemen met die eerste offerte/polis die hij ook opgestuurd had.
Hij zei dat het hun fout was en zouden dat oplossen.
Dat hebben ze ook opgelost.
Ze hebben die € 3000,- gestort en daarna succesvol afgesloten, waar wij een bevestiging van kregen.
Inmiddels was het juni en nog steeds niets uit ons depot ontvangen.
Wij weer gebeld.
xxx zei dat ze problemen hadden met Reaal door die eerste polis, ze zaten te wachten tot ze dat bedrag teruggestort zouden krijgen.
Maar hij zou er voor zorgen dat we toch iedere maand die € 104,07 terug zouden krijgen.
Na de vakantie nog steeds niets.
In september hadden we dus weer gebeld en hij zei dat het in oktober allemaal geregeld zou zijn.
We zouden het bedrag vanaf 1 maart krijgen.
Niet dus.
Wij waren het zat, en schreven een brief.
We kregen als antwoordt dat de bank nog steeds niet meewerkte. maar dat het 1 november op onze rekening stond.
We geloofden er niet meer in en inderdaad zoals wij verwachtten gebeurde.... Niets op onze rekening.
Wij hadden echt het gevoel goed opgelicht te zijn.
Wij een brief opgesteld voor de bank hoe dat het nu zat met die eerste polis waar xxx het iedere keer over had.
En aan xxx zelf ook 1 waar we in schreven hoe we erover dachten.
We kregen toen een brief terug van xxx, dat we met hem geen datum hadden afgesproken wanneer ze het op onze rekening zouden storten en hem dus niets konden maken.
We waren erg teleurgesteld, en voelden ons echt verschrikkelijk opgelicht.
Want het gaat niet om enkele honderden euro's maar om een paar duizend.
We hadden om zijn advies gevraagt om lagere maandlasten te krijgen.
Nu betalen we wel aan de bank die € 104,07 maar uit ons eigen depot krijgen we niets.
Hij had zoveel mooie dingen beloofd via de telefoon en ook via een brief, met een datum dat het geld op onze rekning zou staan.
En in zn laatste brief doettie zn eigen woorden teniet.
Voor ons is hij dus niet meer betrouwbaar.
We hebben toen een familielid ingeschakeld die op het politieburo werkt en verstand heeft van die zaken, en heeft ons enkele tips gegeven.
We hebben de provisiemakelaar nog een laatste brief geschreven.
Daarnaast naar de onbudsman.
Maar de onbudsman kon ons niet verder helpen omdat de stichting Provisiemakelaar niet bij de onbudsman aangesloten is.
Van de bank kregen we een brief dat ze er niets aan konden doen, omdat ze niets van dat depot wisten.
Nu hebben we zoiets, we gaan een advocaat inschakelen.
Maar dat gaat ons zoveel geld kosten dat we iedere tip aangrijpen die we kunnen krijgen.
Bij deze vraag ik dus: Wie heeft er krachtige tips voor ons?
We weten het zelf niet meer.