LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Selektvracht

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
jora39
Berichten: 93
Lid geworden op: 31 jan 2007 21:03

Re: Selektvracht

Ongelezen bericht door jora39 »

als ik een pakje afgeef aan de buren dan doe ik altijd een briefje in de bus waar o.a opstaat : datum,afleveradres ,afzender,postcode.

tonvanheel
Berichten: 109
Lid geworden op: 19 feb 2007 21:18

Re: Selektvracht

Ongelezen bericht door tonvanheel »

@jora 39
als ik een pakje afgeef aan de buren dan doe ik altijd een briefje in de bus waar o.a opstaat : datum,afleveradres ,afzender,postcode.
Prima, je doet dat briefje bij de originele geadresseerde in de bus, geeft het pakje niet bij de buren af maar houdt het zelf ?
Gevolg: Burenruzie maar wat kan jou dat schelen, je hebt lekker een flatmonitor of iets anders waardevols.

Niet dat ik jou ook maar enigszins wil beschuldigen, maar er klopt gewoon iets niet in de beleidsvoering.
Iemand zal moeten tekenen en zich legitimeren !!!

En ja, dat kost nu eenmaal tijd
Hierdoor wordt de aflevering duurder want je kan er nu maar 10 per uur doen, het oude omatje weet ook zo snel niet haar bejaardenpas te overleggen.
Daarom alle kwaliteit naar z'n geld. Zekerheid van aflevering beperkt het aantal afleveringen per uur. Het is maar waar je voor kiest

tonvanheel
Berichten: 109
Lid geworden op: 19 feb 2007 21:18

Re: Selektvracht

Ongelezen bericht door tonvanheel »

@ grootvader
Ik heb in een verleden zelf eens geínformeerd wat Selektvracht mij kon bieden en ik had voor mijn bedrijfje toch echt een zeer gunstige prijsstelling.
Dat ik toen gewoon maar ben afgehaakt zegt meer dan de enthousiaste mededelingen van de Selektvrachtwerkers.
Groot gelijk Grootvader

Tegen dat soort cowboys kan je als bonafide ondernemer nooit op.
Hun tarieven zijn ronduit BELACHELIJK, daar is geen droog brood aan te verdienen.
Ook ik krijg regelmatig uitnodigingen om voor hen te rijden.
Voor die tarieven NOOIT EN TE NIMMER

groetjes en medeleven van een bonafide koerier

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Selektvracht

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Selektvracht (laatste reactie)

Beste collega,

De tranen springen mij in de ogen door dit diepvoelende begrip.
Het zijn inderdaad de cowboys die het vervoersbedrijf een erg slechte naam aan het bezorgen is.

Ook hier zou het zo langzamerhand duidelijk moeten worden bij verantwoordelijke politici dat aan dit soort uitbuitende wildgroei eens paal en perk wordt gesteld.

En overigens, gelooft u dat men 25 pakjes per uur in een route weg kan stouwen?

Wat mij betreft geloof ik daar niets van en is het een hele grote duim (misschien van de baas wel) waaruit dit gezogen is.

Grootvader

tonvanheel
Berichten: 109
Lid geworden op: 19 feb 2007 21:18

Re: Selektvracht

Ongelezen bericht door tonvanheel »

@grootvader
En overigens, gelooft u dat men 25 pakjes per uur in een route weg kan stouwen?

Wat mij betreft geloof ik daar niets van en is het een hele grote duim (misschien van de baas wel) waaruit dit gezogen is.
Het klink misschien gek uit mijn hoek vandaan, maar JA ik geloof het.
Met alle (zelf opgelegde) beperkingen van legitimatie e.d. lukte het ons om ca. 8 leveringen van hoogwaardige computerapparatuur per uur te doen.
Deze gasten worden zo overspoeld met werk dat ze langzamerhand een fijnmazig netwerk kunnen beheren. Het wordt zo bijna een krantenwijk.
Hoe groter het bestellen via internet wordt, hoe fijnmaziger het netwerk.

Ik blijf er echter wel bij dat hiermede ook de kwaliteit van bezorging in evenredigheid achteruit gaat.
Misschien zijn wij wel de laatste der Mohicanen die nog eer in hun werk stellen en alles volgens de regels van de (vervoers)kunst willen afwerken.

Overigens betreur ik je mededeling dat de vorige reactie je laatste was, ik meende eindelijk een rechtgeaarde vakbroeder te herkennen en zou het zeer op prijs stellen als je toch nog wat langer aan deze discussie wilt meedoen (Ook al is het alleen maar op de achtergrond om excessieve gevallen te bespreken).

Groetjes,
Een lid van een uitstervend ras - maar eens zullen bedrijven zoals de onze als een Phoenix uit de as herrijzen, want er komt echt wel weer vraag naar betrouwbaarheid. (Mark my words)

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Selektvracht

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Ik waardeer uw laatse bericht zeer maar ik meen verkeerd begrepen te zijn.
Ik wilde mij alleen niet verder in dit topic Selektvracht gaan bemoeien.

In andere zaken zult u mij ongetwijfeld regelmatig nog langs zien komen.

Maar wat betreft
Uw opvatting dat kwaliteit uiteindelijk toch blijkt te lonen deel ik van harte met u.

Echter, de chaos moet nog groter worden voordat men inziet dat het beter is om een goede prijs te betalen met de garantie dat het bestelde WEL bij de geadresseerde terecht komt.

Maar gezien mijn leeftijd reageerde ik alleen op dit topic Selektvracht omdat ik met Selektvracht in oprichting al eens een gesprek had waaruit al bleek dat die jongens het grote geld wilde verdienen en de uitvoerders de kruimels zouden krijgen!

Rij ze!

En er komt heus wel weer de tijd dat snelheids- en rijtijdoverschrijdingen
niet meer nodig zal zijn maar dan ben ik met pensioen.
Maar ik ga niet vissen!
Nee, weer aktief kajak/kanovaren opwoeste stromen tot WW4.

Grootvader

jora39
Berichten: 93
Lid geworden op: 31 jan 2007 21:03

Re: Selektvracht

Ongelezen bericht door jora39 »

:?:
Laatst gewijzigd door jora39 op 18 nov 2008 15:39, 1 keer totaal gewijzigd.

jora39
Berichten: 93
Lid geworden op: 31 jan 2007 21:03

Re: Selektvracht

Ongelezen bericht door jora39 »

:?:
Laatst gewijzigd door jora39 op 18 nov 2008 15:39, 1 keer totaal gewijzigd.

macondo
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 aug 2007 09:38

Re: Selektvracht

Ongelezen bericht door macondo »

Afgelopen week is er een in Duitsland gekochte lithografie , ter waarde van 200 euro en verpakt in een rol ,
door Selektvracht dubbelgeknakt en met veel geweld door de brievenbusopening van 3,2 cm gedrukt.
De lithografie is hierdoor vernield en heeft geen enkele waarde meer.

Na selektvracht gemaild te hebben hierover lag er de volgende dag een brutaal briefje van de bezorger in de bus waarop stond dat er niemand thuis was,de buren het pakket niet aan wilde nemen en hij daarom de rol een stuk ik de brievenbus had gedrukt en waarschijnlijk kinderen of buren de rol in zijn geheel naar binnen gedrukt hadden.
Hij zou dat nóóit doen omdat het anders klachten zou regenen !
(woon in Amsterdam aan drukke straat met stoepen waar constant mensen lopen)


Vervolgens schreef ik weer een mail terug dat het gebruikelijk is dat er een briefje in de bus gegooid wordt als er niemand thuis is met het bericht wanneer het pakket opnieuw bezorgd wordt of waar het pakket op te halen is.
Mensen kunnen wel enige tijd weg zijn.
Wat zou de bezorger doen als het pakket een grote doos zou zijn geweest : voor de voordeur op straat zetten?
Bovendien zou de besteller al de inhoud van de rol flink beschadigd hebben door het zelfs maar een stukje door de brievenbus te drukken.

Kortom het verhaal van de bezorger is niet geloofwaardig en Selektvracht voelt zich niet verantwoordelijk.
Zij hebben niet op mijn 2de mail geantwoord
Als programma's als Radar dit soort bedrijven niet flink aanpakken,komt er nooit een verantwoordelijke boven tafel.
Klanten weten niet wat de onderlinge afspraken zijn van postbedrijven,maar zijn er wel aan overgeleverd als het mis gaat.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Selektvracht

Ongelezen bericht door D1RK »

Als je ze plat kan drukken?
Ik zou zoiets steviger verzenden, onder een stapel post kan ook platgedrukt worden, en opschrift Voorzichtig, Breekbaar helpt ook vaak!

Door niet je huis adres maar werk op te geven, of je moeder 65+ en meestal thuis...

Er is bij Praxis nu ook een afhaalbalie voor pakketten, dus ophalen wanneer ik tijd heb, vergeten welke... maar dat is nog makkelijker!

Als je niet thuis bent, moet je dus gewoon een adres zoeken waar je altijd bezorgen kan!
Wat dacht je van de buurtwinkel, de groente winkel heeft ook wel eens voor vaste klanten iets aangepakt, en dus kreeg deze meer vaste klanten!

Als je iets bestel ben je zelf verantwoordelijk voor een goed berijkbaar adres!

Morenita
Berichten: 41
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:20

Re: Selektvracht

Ongelezen bericht door Morenita »

Ach selectvracht en TNT post zijn allebei slecht.
Vorig jaar werd 2 keer pakket bij mijn buren bezorgd door Selectvracht, schrijven ze de verkeerde huisnummer erop waar mijn pakket lag en het ging niet om iets dat ik heb besteld, op mijn werk word de kerstpakket namelijk bezorgd.
Bij TNT post is het nog erger, 2 keer al mijn pakketje voor mijn deur aangetroffen, kan iemand anders het zo mooi meenemen en ik blijf achter met de kosten.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Selektvracht

Ongelezen bericht door D1RK »

DHL kan via Praxis bezorgen, dus zelf daar afhalen.

Deze service is dus ook betrouwbaarder voor breekbare goederen, en word dus niet zomaar bij buren bezorgt!
Tevens kun je zelf de tijden bepalen dus niet meer hele dag thuis, zij hopen dat je bij het afhalen natuurlijk nog iets meer meeneemt, en geen bezorgkosten, want als je dat reken, is dit een leuke klanten lokker!

Zelf ga ik dus ook voortaan zo aanbieden, omdat Praxis een redelijk dekkend netwerk van winkels heeft!

COBOLD
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 aug 2007 23:06

Re: Selektvracht

Ongelezen bericht door COBOLD »

Wat een slecht bedrijf - er werden mij twee pakketten vanuit Duitsland opgestuurd. Voor het eerste pakket (waarde Euro 20)vond ik een briefje in de brievenbus, men was langs geweest en zou deze de volgende dag komen afleveren. de volgende dag, zaterdag, werd er niets afgeleverd. Bij navraag op maandag via de klantenservice (a 30 cent per minuut) bleek dat beide pakjes op het depot van Amsterdam lagen en deze nog dezelfde dag bij mij bezorgd zouden worden. Ik kreeg echter maar 1 pakje afgeleverd. De andere bleek bij navraag waarschijnlijk zoek te zijn geraakt. Eerst probeerde de telefoniste mij nog te willen overtuigen dat ik toch echt beide pakjes zou moeten hebben gehad. Toen ik mijn geduld verloor zou ze een schriftelijk bericht indienen bij het depot in Amsterdam (welke overigens nooit telefonisch te bereiken is - altijd een ingesprekstoon), deze procedure zou tussen de 6 en 10 werkdagen minimaal in beslag nemen. het verhaal blijkt simpel, men is het pakje met een waarde van Euro 250 kwijt en draait het zo dat ik nu een klacht moet indienen bij de Deutsche post, welke naar hun zeggen hun klant is. WAARDELOOS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :evil:

angie23
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 okt 2005 21:12

Re: Selektvracht

Ongelezen bericht door angie23 »

Die Deutsche post is het moederbedrijf van Selektvracht/mail...

Ik had vrijdag weer wat met die lui van selektvracht. Er moest een artikel retour naar de Wehkamp voor reperatie. Normaal zou ik dit wel via het DHL Servicepunt doen maar dit pakket was daar te groot voor. ( beschik alleen over een fiets) Tussen 12 en 18 uur zou het opgehaald worden. 11.15 uur gaat de bel... Selektvracht kwam het pakket halen. Tja, dat stond dus nog niet helemaal klaar. ( moest er nog een brief bij doen die ik net aan het typen was). Dan komen we morgen wel terug. Nee, zei ik, dan ben ik niet thuis, ik bel de Wehkamp wel om een nieuwe afspraak te maken. Dat heb ik dus gedaan en gelijk een klacht ingedient. Dinsdagavond zou het pakket opgehaald worden.... Vanmorgen 9.15 uur gaat de bel. Ik, die nog lekker lag te slapen, naar beneden... Ja hoor, Selektvracht.... Ze hadden zaterdag niet kunnen rijden en dus kwamen ze het vandaag maar ophalen. :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: Ik nog.... er is een nieuwe afspraak gemaakt voor DINSDAG AVOND.... maar toch maar meegegeven.
Weer de Wehkamp gebeld en een klacht ingedient. Ook gelijk kenbaar gemaakt dat ik geen zaken meer met ze wil doen zolang ze nog met deze amateurs blijven werken. Alle mailing stuur ik terug naar de Wehkamp met deze mededeling. Ik ben het echt zat. :twisted: :twisted:

jora39
Berichten: 93
Lid geworden op: 31 jan 2007 21:03

Re: Selektvracht

Ongelezen bericht door jora39 »

:?:
Laatst gewijzigd door jora39 op 18 nov 2008 15:40, 1 keer totaal gewijzigd.

tinne
Berichten: 650
Lid geworden op: 18 jan 2007 19:06

Re: Selektvracht

Ongelezen bericht door tinne »

[quote]Als medewerker van een transport-/koeriersbedrijf valt mij altijd op dat ik pakketjes ontvang (weinig voor mijzelf, vaak voor buren) waarvoor ik absoluut niet hoef te tekenen voor ontvangst. [/quote)

Ach, en da's toch jammer wanneer je jezelf op andere topics opwerpt als: Werkgever in de transportbranche, of, ingeschreven als werkzoekende bij een uitzendbureau en jezelf ergert omdat je je moet legitimeren.

Sollati
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 nov 2008 12:01

Re: Selektvracht

Ongelezen bericht door Sollati »

Hoi


Ik wil ook graag even mijn ergenis en frustratie spuien over dat verschrikkelijke bedrijf SELEKTVRACHT.

Het begint zo: Ik verwacht uit duitsland een belangrijk pakket. Ik vind het wel erg lang duren dus ik benader de leverancier voor het pakketnummer. Ik krijg het nummer en er wordt verteld dat Deutsche post een kontract heeft met DHL voor de verzending in Nederland. Ik bel DHL en die zeggen mijn dat zij het weer uitbesteden aan Selektvracht....Ik dacht op dat moment al: "Oh God Niet hé" en ja hoor mijn ergste nachtmerrie werd bewaarheid. Ik proberen te bellen (0900 2222120)en ja hoor Het was al 2x aangeboden op dagen dat er iemand thuis was maar, jullie kennen waarschijnlijk allemaal het verhaal wel, geen briefje achtergelaten, ik weer terug bellen ...."nou meneer het wordt vanavond aangeboden tussen 6 en 9". Ik mijn afspraken verzetten dit gez..k heeft mij drie avonden gekost een stapel klachten want elke keer belde ik 0900 2222120 op. IK had al ondertussen wel een vaste kracht die mij te woord stond dat praatte al een stuk makkelijker. de laaste avond, donderdag zou het weer angeboden worden......nee dus...ik weer bellen, de dag erop, de vaste man was er niet en ik kreeg nu een vriendelijk meisje dat mij later terugbelde met de mededeling dat het op het depot in utrecht ligt voor terugverzending terug naar Duitsland. Maar ze beaamde de ellende en de leugens van de chaufeurs want ik was en ben niet de enige die zijn ellende door de telefoon bij hen op het bordje legt maar ze kunnen er niets aan doen. Er blijkt al een depot in Amsterdam gesloten te zijn door alle ellende: Helaas niet Kombuisweg 35! dat werk nog steeds ......nou ja werken. Oké ik bellen naar Utrect voor een laatste reddings aktie maar helaas; je krjgt ze niet te pakken: 030 2804848. Vandaag maar weer het 0900 gebeld maar ik kreeg de vaste man niet meer te pakken er werd mij verteld dat hij mij niets meer te vertellen had (lekker beleefd...nee dus). En waar mijn pakje nu is ergens? in Duitsland hoop ik. En ik hoop als de leverancier het terugleverd het niet via dat schorum van Selektvracht gaat want dan zit mij weer het zelfde verhaal te wachten.

Wie kan mij vertellen, wat voor of welke instantie eens aktie gaat ondernemen tegen dit Verschrikkelijke bedrijf. Wie heeft de know how of de macht om tegen de corrupte bende die selektvrarcht heet aktie te ondernemen.

Ik hoop wat te horen

frust
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 nov 2008 15:31

Re: Selektvracht

Ongelezen bericht door frust »

Ik heb onlangs een artikel bij Wehkamp besteld. Dat zou de volgende dag afgeleverd worden. Ik ben speciaal thuisgebleven om er op te wachten, maar er kwam niemand.

Na 18:00 meteen naar Wehkamp gebeld en kreeg te horen dat het ook de volgende dag nog geleverd kan worden (op zaterdag). Wederom niets ontvangen. Vandaag (Maandag) weer gebeld naar Wehkamp en die melden dat het pakket gewoon afgeleverd moet zijn op mijn adres. Ik melde dat dit niet het geval was. Het antwoord van Wehkamp was dat ik maar 7 dagen moest wachten.

Ik vond dat niet acceptabel en heb zelf maar naar Selectvracht gebeld. Zij vertelde mij dat het pakket op de afgesproken datum op mijn adres was afgeleverd. Wederom verteld dat ik niets heb ontvangen. Er lag ook geen briefje in de bus, dat het evt bij de buren is afgeleverd.

Ze konden bij Selectvracht niet zien wie het dan in ontvangst heeft genomen. Kortom een heel gedoe.

Ik moet nu een vermissingsbrief sturen naar Wehkamp en heb nog steeds niet mijn artikel ontvangen.

Ik moet dus al die moeite doen, omdat het bezorgen van een pakketje schijnbaar te moeilijk is voor Selectvracht!
De enige reden dat ik bij Wehkamp bestelde is, omdat ze een goede aanbieding hadden en het produkt was op voorraad.

Nu heb ik niets en moet ik al die moeite doen. Ik laat voortaan die korting maar zitten en ga gewoon naar de winkel, dan weet ik tenminste zeker dat het op tijd binnenkomt (ik ben dan mijn eigen bezorgdienst :) ).

Ik begrijp niet dat ze bij Selectvracht niet kunnen zien wie het pakket in ontvangst heeft genomen. Je moet, neem ik aan, toch tekenen voor het pakket!

Ik kan hier zo slecht tegen!!!!!!!!!!!!!!

sietse12345
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 nov 2008 00:31

Re: Selektvracht

Ongelezen bericht door sietse12345 »

Hallo Iedereen,

Wat een zooitje dat Selekt Vracht, ik lees steeds meer forums over deze slechte vervoerder, ze gebruiken mensen , die mensen die met hun eigen auto met een Selekt Vracht sticker een postcode gebied moeten doen.
Ze krijgen betaald , ik geloof 1,50 euro per stop, dus zemoeten er tegenaan.
Ik heb al 25 jaar een koeriersbedrijf, maar door concurrentie ben ik met enkele collega,s begonnen met een landelijk dekkende pakketdienst.
We rijden nu voor Royal Mail uit Engeland, ik rijdt postcode 1500 - 2199 dat is Noord-Holland. Ik garandeer je 200 % bezorging, ik zit al sinds 1979 in het ransportgebeuren.
Maar wat Selekt Mail flikt, is niet te tolereren, ik moet volgende week om de tafel met Royal Mail.
Dus het kan zijn, dat U in 2009 een goede bezorger ziet, die netjes een kaartje achterlaat, U kunt dan s,avonds bellen, voor een nieuwe afspraak, bij de buren , of op Uw werk, dan moet het wel in uw eigen plaats zijn, als het in een andere provincie moet worden afgeleverd, dat gaat er nog een dag overheen.
Zoals als mensen die een pakket bestellen en worden bestolen, dit kan niet en mag nooit gebeuren, je werkt er hard voor..
U kan me emailen, mijn naam is Sietse Aardema
Email: [email protected] of via onze website : www.blueparcelexpress.com
Vriendelijke groeten,
Sietse Aardema

Hatsikidee
Berichten: 144
Lid geworden op: 27 mar 2004 23:39

Re: Selektvracht

Ongelezen bericht door Hatsikidee »

Hier nog iemand die zaterdag 29/11 voor joker op een Wehkamp bestelling via Selektvracht heeft zitten wachten.

Zondag Wehkamp gemaild en die schrijft meldt u zich nog maar eens als u het niet binnen 7 dagen heeft.. dan gaan we wel onderzoeken.

Pardon? Wehkamp is gewoon te bedonderd om Selektvracht te kontakten waar de spullen zijn, alles heeft een barcode dus moet gewoon te traceren zijn.
Dit is wel gelijk mijn laatste bestelling bij Wehkamp.

Inmiddels zie ik dat op de site van Wehkamp de artikelen per 2/12 zijn verhuisd naar het faktuurgedeelte.
En nog niets ontvangen.

Veiligheidshalve dit maar even meteen gemeld, maar ik verwacht er weinig van als ik dit allemaal zo lees :?

Gesloten