| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hoge aan- en (lage)verkoopkoersen? Ja, natuurlijk!!
-
H. Meijer
Hoge aan- en (lage)verkoopkoersen? Ja, natuurlijk!!
------ LEGIO-nieuws (februari 1998) -----
Checklist aftrekbare kosten voor leasebelegger!
Als hoofdredacteur van FiscAlert magazine stel ik jaarlijks een checklist samen voor de kosten met betrekking tot effecten die fiscaal aftrekbaar zijn. Dat is handig als u uw aangifte inkomstenbelasting gaat doen. Ook dit jaar zal ik me daar niet aan kunnen onttrekken. Bij het beleggen in aandelen is het grootste deel van de kosten echter niet fiscaal aftrekbaar.
Denk hierbij aan aan- en verkoopkosten en de kosten van beleggingsadvies. Voor sommige grote beleggers loopt het in de tienduizenden guldens. Kosten die wel voor aftrek in aanmerking komen zijn:
- dividendprovisie:
- bewaarloon;
- mutatieprovisie;
- beheer- en administratiekosten.
Voor de belegger die uitsluitend via Legio-Lease belegt, kan de checklist beperkt blijven tot één post: de leaserente. Dat is makkelijk. Belangrijker is dat Legio- Lease ervoor zorgt dat alle kosten met betrekking tot de effecten begrepen zijn in de leaserente. U betaalt dus geen hoge aan- en verkoopkosten en u betaalt niets voor het beleggingsadvies. Ook de kosten van het fiscale advies, want zo mag u debeleggingsvoorstellen die LegioLease u doet gerust noemen- zitten in de rente verwerkt.
En u weet dat de kosten van fiscaal advies voor de particulier normaliter niet aftrekbaar zijn.
Dit alles verklaart ook de hoogte van de leaserente die u betaalt voor een complete dienstverlening.
"En de belastingdienst, vindt die dat allemaal goed?", zult u zich afvragen. Het ministerie van Financiën heeft zich in 1994 over deze vraag gebogen en als officieel standpunt naar buiten gebracht dat de leaserente volledig voor aftrek in aanmerking komt. U hoeft zich over de aftrekpost dus geen zorgen te maken.
Een slim bedachte constructie, maar natuurlijk nog slimmer dat u er gebruik van heeft gemaakt.
drs. H.J. Meijer
directeur FiscAlert Magazine
Checklist aftrekbare kosten voor leasebelegger!
Als hoofdredacteur van FiscAlert magazine stel ik jaarlijks een checklist samen voor de kosten met betrekking tot effecten die fiscaal aftrekbaar zijn. Dat is handig als u uw aangifte inkomstenbelasting gaat doen. Ook dit jaar zal ik me daar niet aan kunnen onttrekken. Bij het beleggen in aandelen is het grootste deel van de kosten echter niet fiscaal aftrekbaar.
Denk hierbij aan aan- en verkoopkosten en de kosten van beleggingsadvies. Voor sommige grote beleggers loopt het in de tienduizenden guldens. Kosten die wel voor aftrek in aanmerking komen zijn:
- dividendprovisie:
- bewaarloon;
- mutatieprovisie;
- beheer- en administratiekosten.
Voor de belegger die uitsluitend via Legio-Lease belegt, kan de checklist beperkt blijven tot één post: de leaserente. Dat is makkelijk. Belangrijker is dat Legio- Lease ervoor zorgt dat alle kosten met betrekking tot de effecten begrepen zijn in de leaserente. U betaalt dus geen hoge aan- en verkoopkosten en u betaalt niets voor het beleggingsadvies. Ook de kosten van het fiscale advies, want zo mag u debeleggingsvoorstellen die LegioLease u doet gerust noemen- zitten in de rente verwerkt.
En u weet dat de kosten van fiscaal advies voor de particulier normaliter niet aftrekbaar zijn.
Dit alles verklaart ook de hoogte van de leaserente die u betaalt voor een complete dienstverlening.
"En de belastingdienst, vindt die dat allemaal goed?", zult u zich afvragen. Het ministerie van Financiën heeft zich in 1994 over deze vraag gebogen en als officieel standpunt naar buiten gebracht dat de leaserente volledig voor aftrek in aanmerking komt. U hoeft zich over de aftrekpost dus geen zorgen te maken.
Een slim bedachte constructie, maar natuurlijk nog slimmer dat u er gebruik van heeft gemaakt.
drs. H.J. Meijer
directeur FiscAlert Magazine
-
jack
Re: Hoge aan- en (lage)verkoopkoersen? Ja, natuurlijk!!
Ha, Ha , da's lachen, de hoofdredacteur van Fiscalert meldt zich op het forum en breekt een lans voor Legio. Goed om te weten dat Fiscalert het blaadje van bank Labouchere zelf is dat met een oplage van 200.000 reclame maakt voor de beleggingsproducten van de bank. Voor wie meer wil weten:
http://www.labouchere.nl/products.htm
http://www.labouchere.nl/products.htm
-
angela
En er valt nog meer te lachen. Niet voor niets zet meneer Meijer een bericht uit februari '98 op het forum. Want inmiddels is de rente van aandelenleaseprodukten, door het ingaan van de nieuwe belastingregelgeving, NIET MEER AFTREKBAAR. Dit betekent dus dat we gewoon zelf opdraaien voor de rente en alle kosten, bedankt meneer Meijer. Overigens schandalig dat LegioLease dit in 1998 nog in haar eigen blaadje heeft verkondigd, want alle deskundigen wisten in die tijd allang dat de regels zouden gaan veranderen.
angela
angela
-
Rick
Zo dat is inderdaad lachen, je hebt geen hoogleraren van de EUR nodig om aan te tonen dat er gesjoemeld wordt bij Legio, dat tonen ze gewoon zelf wel aan. Maar ik krijg de indruk dat het Ministerie van Financien een goede vriend is van Legio. En dit dus allemaal over de rug van de koper van dat schitterende aandelenleaseproduct. Ik ga er nu echter wel van uit dat het ministerie van Justitie onpartijdig kan blijven!
Groeten, Rick.
Groeten, Rick.
-
J. Kiewiet
Een heel interessant bericht van meneer Meijer en ik moet nog zien of Legio er wel zo blij mee is. FiscAlert is een bedenksel van Legio en Legio zegt hier dus dat de hoge lease-rente gerechtvaardigd is vanwege het feit dat hierin het beleggingsadvies en het fiscaleadvies zitten verwerkt, hetgeen betekend dat Legio een veel groter verantwoordelijkheid heeft jegens haar kontraktanten dan ze wil toegeven.
-
K. Nierop
Beste Legio,
Als ik meneer Meijer goed begrijp, dan zitten in de leaserente nogal wat additionele kosten verwerkt. Wordt het niet eens tijd dat de rente dan wordt aangepast zodat we als Legio-klant weer dezelfde netto rente betalen als ten tijde van het oude belastingstelsel. Als Legio nog enigzins aan klantenbinding wil doen zou ik dit advies maar opvolgen. Of moeten we weer afgaan op het beleggings- en fiscale advies van Legio?
Met Vriendelijke Groet, K.Nierop.
Als ik meneer Meijer goed begrijp, dan zitten in de leaserente nogal wat additionele kosten verwerkt. Wordt het niet eens tijd dat de rente dan wordt aangepast zodat we als Legio-klant weer dezelfde netto rente betalen als ten tijde van het oude belastingstelsel. Als Legio nog enigzins aan klantenbinding wil doen zou ik dit advies maar opvolgen. Of moeten we weer afgaan op het beleggings- en fiscale advies van Legio?
Met Vriendelijke Groet, K.Nierop.
Toevallig was ik onlangs wat aan het snuffelen op het forum.
Ik kwam toen dit bericht tegen.
Wat hebben we toch geluk gehad,he!? Een wat hogere rente, maar gratis adviezen!
In 2002 durfde men nog op het forum te verschijnen, nu is het stil geworden...
Mieke
Ik kwam toen dit bericht tegen.
Wat hebben we toch geluk gehad,he!? Een wat hogere rente, maar gratis adviezen!
In 2002 durfde men nog op het forum te verschijnen, nu is het stil geworden...
Mieke
De website van Labouchere (zie Jack) leidt nu naar de Dexiabank en wat denk je? Ze hebben een nieuwe servicesite voor houders van leaseproducten (per 2 januari).
Missschien staan er wel net zulke mooie adviezen op als die van de heer Meijer!
Mieke
Missschien staan er wel net zulke mooie adviezen op als die van de heer Meijer!
Mieke
Sorry mensen, maar geloven jullie nu echt dat de hoofdredacteur van Fiscalert dat bericht heeft geplaatst? Uit de reactie lijkt net alsof jullie dat echt geloven, maar het slaat natuurlijk nergens op.
Aan Hollander.
Misschien niet, maar het blijft een opmerkelijk stukje, waarin duidelijk naar voren komt, dat de rente hoger is dan normaal,vanwege de extra dienstverlening.
Mieke
Misschien niet, maar het blijft een opmerkelijk stukje, waarin duidelijk naar voren komt, dat de rente hoger is dan normaal,vanwege de extra dienstverlening.
Mieke