Pagina 1 van 1

Ik begrijp niet dat ze dit mogen doen!

Geplaatst: 07 mar 2007 17:07
door Muse
Na maanden te moeten wachten op mijn huurtoeslag wegens verhuizing blijkt het volgens hun zeggen op een verkeerde rekening te zijn gestort door de belastingdienst. Ze beloofden het recht te zetten bij de eerstvolgende uitbetaling. Niet dus. Toen ik daarover belde kreeg ik te horen dat ze eerst het geld moeten terugvorderen voordat dit weer kan worden rechtgetrokken. En ze hadden geen enkel idee wanneer!

Zal ik ook eens mijn te betalen belasting naar een andere rekening overmaken en de belastingdienst dan mededelen dat ze maar voor onbepaalde tijd moeten wachten tot ik het weer terugkrijg?

Re: Ik begrijp niet dat ze dit mogen doen!

Geplaatst: 07 mar 2007 19:41
door Frankkk
Je kunt je ook afvragen of het wel waar is dat het voor jou bedoelde geld op een andere rekening is gestort. Je hebt hier immers geen enkel bewijs voor gezien.

Als het al waar is, dan mag jij natuurlijk niet de dupe te worden hiervan.

Stuur een bezwaarschrift, aangetekend met handtekening retour. Verwacht geen antwoord op bezwaar, maar mogelijk komen dan wel de stortingen...

Re: Ik begrijp niet dat ze dit mogen doen!

Geplaatst: 07 mar 2007 20:25
door particulier
Muse, eerlijkheidshalve gebied mij te zeggen dat je nog blij mag zijn dat de Belastingdienst uberhaupt terugvordert. Wat nog wel eens voorkomt dat een belastingadviseur een verkeerde of iets afwijkend rekeningnummer heeft opgegeven waardoor de teruggaaf op een verkeerd rekeningnummer wordt gestort. Deze moet je dan gewoon zelf terugvorderen.

Re: Ik begrijp niet dat ze dit mogen doen!

Geplaatst: 07 mar 2007 20:32
door Frankkk
Als het de schuld is van een belastingadviseur, dan kun je deze toch aansprakelijk stellen?

Re: Ik begrijp niet dat ze dit mogen doen!

Geplaatst: 08 mar 2007 09:20
door Walter van V
als de belastingdienst naar een verkeerde rekening heeft overgemaakt is het hun probleem. Klachten over late terugbetaling bij de ombudsman, dat wil wel helpen. (ermee dreigen ook al overigens..). Hun fou t, hun probleem, net als wanneer het aan uw kant fout gegaan zou zijn, dan is het uw probleem.

Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker :wink:

Re: Ik begrijp niet dat ze dit mogen doen!

Geplaatst: 08 mar 2007 21:45
door Frankkk
www.ombudsman.nl :

Kan ik direct met mijn klacht bij de Nationale ombudsman terecht?
U moet uw klacht eerst bij de betreffende overheidsinstantie indienen. Zij moet namelijk als eerste uw klacht behandelen. Als dat niets oplevert, bijvoorbeeld omdat de overheidsinstantie niet reageert op uw klacht, de klacht afwijst of geen beslissing neemt, kunt u de Nationale ombudsman inschakelen.

Aan welke voorwaarden moet mijn klacht voldoen?
De Nationale ombudsman kan uw klacht alleen in behandeling nemen als die aan een aantal voorwaarden voldoet. Als u twijfelt of u bij de Nationale ombudsman terecht kunt of de voorwaarden niet helemaal begrijpt, bel dan gerust het gratis telefoonnummer 0800 - 33 55555 (bereikbaar tijdens kantooruren).