KPN HAALT ZOMAAR BANKREKENING LEEG!
Geplaatst: 10 mar 2007 16:13
WAARSCHUWING! LET OP ALS JE KPN REKENING AUTOMATISCH LAAT INCASSEREN. MIJ HEEFT HET BIJNA 720 EURO GEKOST!
Ongelofelijk, heeft iemand dit onlangs meegemaakt?
Ik heb, net als velen hier, een klacht over KPN.
Op 28 februari jl. ontdekte ik dat KPN spontaan een bedrag van
€ 719,40 van mijn rekening heeft geschreven
Wat hieraan vooraf is gegaan zal ik in chronologische volgorde uiteen proberen te zetten:
20 januari 2007
We melden ons aan voor KPN Internetplusbellen (IPB). Mevrouw Larisa Gubska vermeldt in een E-mail dat zij de aanmelding nog niet in behandeling kan nemen omdat “uit controle van onze gegevens is gebleken dat de bij KPN geregistreerde contractantgegevens van het opgegeven telefoonnummer niet overeenkomen met de door ons opgegeven contractantgegevens.” Ik stuur haar een mail, zodat ze onze aanvraag alsnog kan verwerken.
24 januari 2007
Omdat ik geen reactie krijg op mijn mail van 20 januari (noch per post, noch per E-mail) bel ik op 24 januari met KPN. Ik weet namelijk niet of mijn aanmelding goed is binnen gekomen en verwerkt is. Het punt is dat ik namelijk ook zakelijk erg afhankelijk ben van het internet. We willen graag vóór 1 maart aangesloten zijn. Om 9.30 uur spreek ik met mevrouw Priska Voorwinden. De order is goed ontvangen en waarschijnlijk zal er binnenkort wel een bevestigingsbrief in de bus vallen.
27 januari 2007
De bevestigingsbrief valt bij ons in de bus.
2 februari 2007
Tot mijn grote schrik hoor ik van diverse vrienden dat er veel klachten zijn over IPB van KPN. Ze waarschuwen me. Dit kan ik, als kleine zelfstandige ondernemer, niet gebruiken. Ik probeer die dag direct nog te bellen. Ik heb pech. Het is erg druk. Een stem op de band vraagt me om op een ander tijdstip te bellen.
3 februari 2007
Ik bel tientallen keren. Opzeggen kan namelijk alleen telefonisch. Niet schriftelijk. Inmiddels heb ik namelijk de brief, die ik op 27 januari binnen heb gekregen, goed doorgelezen. Daarin staat expliciet vermeld dat ik alleen telefonisch kan annuleren. Knap lastig als je niemand te pakken kunt krijgen. Gelukkig staat er ook het volgende vermeld.
“Als u wilt afzien van uw bestelling kan dit zonder verdere verplichtingen uitsluitend telefonisch en uiterlijk tot 7 dagen na dagtekening van deze brief. Indien u na deze termijn besluit geen gebruik te maken van het aanbod, kan KPN u € 19,95 verzend- en administratiekosten in rekening brengen.”
Later in de middag, rond 16.30 uur heb ik ‘geluk’.
Ik krijg dhr. Jacobs te pakken.
Ik vertel hem mijn verhaal. Dat ik met mijn bedrijfje erg afhankelijk ben van het internet. Dat ik veel negatieve verhalen heb gehoord uit mijn vrienden- en kennissenkring. En dat ik het dus nog niet aandurf om een abonnement te nemen.
“Dan hebt u pech”, weet dhr. Jacobs mij te vertellen. “Want u bent te laat. U had 7 dagen de tijd om het abonnement af te zeggen, maar die tijd is nu verstreken.”
Ik kijk op de brief. Deze is inderdaad gedateerd op 20 januari. Echter, zo herinner ik me later, op 24 januari had ik de brief in elk geval nog niet binnen gekregen. Op die datum heb ik namelijk nog naar KPN gebeld om te vragen of alles goed was doorgekomen.
Ik vertel dhr. Jacobs dat het erg moeilijk is om af te zeggen. Erg vaak horen wij een bandje met het verzoek op een ander tijdstip te bellen. Dhr. Jacobs houdt voet bij stuk. Ik kan niet meer opzeggen. Vervolgens vraag ik hem het volgende: “Als u mij kunt garanderen dat ik niet constant met een instabiliteit van het netwerk wordt geconfronteerd, krijgt u mij als klant. Graag zelfs.” Dhr. Jacobs vertelt mij dat hij die toezegging absoluut niet kan doen.
Ik vertel hem dat ik geen risico wil lopen. Bovendien wijs ik hem op de alinea in de brief, ondertekend door Directeur Consumentenmarkt Michiel Buitelaar.
“Als u wilt afzien van uw bestelling kan dit zonder verdere verplichtingen uitsluitend telefonisch en uiterlijk tot 7 dagen na dagtekening van deze brief. Indien u na deze termijn besluit geen gebruik te maken van het aanbod, kan KPN u € 19,95 verzend- en administratiekosten in rekening brengen.”
28 februari 2007
Ik ontdek dat er op 27-2 een bedrag van € 719,40 van mijn rekening is geschreven. Van KPN Breedband. Een factuur heb ik nooit ontvangen. Zelfs nu (10 maart 2007) nog niet. Maar wel afgeschreven van mijn bankrekening! Uiteraard heb ik het direct laten storneren.
5 maart 2007
Mijn man wil toch graag weten waar het bedrag van € 719,40 betrekking op heeft. Hij belt met KPN. Mevrouw Kok vertelt hem dat KPN dit bedrag van onze rekening heeft geschreven omdat “er sprake is van contractbreuk”. Mijn man zegt dit bedrag niet te willen betalen. Mevrouw Kok zegt “dat zullen we dan nog wel eens zien.”
MORAAL VAN HET VERHAAL: ZEG DE AUTOMATISCHE INCASSO VAN KPN AF OF HOUD JE BANKREKENING HEEL GOED IN DE GATEN! ALS JE BINNEN 30 DAGEN DE BANK NIET BELT, WORDT HET LASTIG HET GELD TERUG TE KRIJGEN.
Heeft iemand hetzelfde meegemaakt? Graag reactie, want we vermoeden dat het eind nog niet in zicht is...
Ongelofelijk, heeft iemand dit onlangs meegemaakt?
Ik heb, net als velen hier, een klacht over KPN.
Op 28 februari jl. ontdekte ik dat KPN spontaan een bedrag van
€ 719,40 van mijn rekening heeft geschreven
Wat hieraan vooraf is gegaan zal ik in chronologische volgorde uiteen proberen te zetten:
20 januari 2007
We melden ons aan voor KPN Internetplusbellen (IPB). Mevrouw Larisa Gubska vermeldt in een E-mail dat zij de aanmelding nog niet in behandeling kan nemen omdat “uit controle van onze gegevens is gebleken dat de bij KPN geregistreerde contractantgegevens van het opgegeven telefoonnummer niet overeenkomen met de door ons opgegeven contractantgegevens.” Ik stuur haar een mail, zodat ze onze aanvraag alsnog kan verwerken.
24 januari 2007
Omdat ik geen reactie krijg op mijn mail van 20 januari (noch per post, noch per E-mail) bel ik op 24 januari met KPN. Ik weet namelijk niet of mijn aanmelding goed is binnen gekomen en verwerkt is. Het punt is dat ik namelijk ook zakelijk erg afhankelijk ben van het internet. We willen graag vóór 1 maart aangesloten zijn. Om 9.30 uur spreek ik met mevrouw Priska Voorwinden. De order is goed ontvangen en waarschijnlijk zal er binnenkort wel een bevestigingsbrief in de bus vallen.
27 januari 2007
De bevestigingsbrief valt bij ons in de bus.
2 februari 2007
Tot mijn grote schrik hoor ik van diverse vrienden dat er veel klachten zijn over IPB van KPN. Ze waarschuwen me. Dit kan ik, als kleine zelfstandige ondernemer, niet gebruiken. Ik probeer die dag direct nog te bellen. Ik heb pech. Het is erg druk. Een stem op de band vraagt me om op een ander tijdstip te bellen.
3 februari 2007
Ik bel tientallen keren. Opzeggen kan namelijk alleen telefonisch. Niet schriftelijk. Inmiddels heb ik namelijk de brief, die ik op 27 januari binnen heb gekregen, goed doorgelezen. Daarin staat expliciet vermeld dat ik alleen telefonisch kan annuleren. Knap lastig als je niemand te pakken kunt krijgen. Gelukkig staat er ook het volgende vermeld.
“Als u wilt afzien van uw bestelling kan dit zonder verdere verplichtingen uitsluitend telefonisch en uiterlijk tot 7 dagen na dagtekening van deze brief. Indien u na deze termijn besluit geen gebruik te maken van het aanbod, kan KPN u € 19,95 verzend- en administratiekosten in rekening brengen.”
Later in de middag, rond 16.30 uur heb ik ‘geluk’.
Ik krijg dhr. Jacobs te pakken.
Ik vertel hem mijn verhaal. Dat ik met mijn bedrijfje erg afhankelijk ben van het internet. Dat ik veel negatieve verhalen heb gehoord uit mijn vrienden- en kennissenkring. En dat ik het dus nog niet aandurf om een abonnement te nemen.
“Dan hebt u pech”, weet dhr. Jacobs mij te vertellen. “Want u bent te laat. U had 7 dagen de tijd om het abonnement af te zeggen, maar die tijd is nu verstreken.”
Ik kijk op de brief. Deze is inderdaad gedateerd op 20 januari. Echter, zo herinner ik me later, op 24 januari had ik de brief in elk geval nog niet binnen gekregen. Op die datum heb ik namelijk nog naar KPN gebeld om te vragen of alles goed was doorgekomen.
Ik vertel dhr. Jacobs dat het erg moeilijk is om af te zeggen. Erg vaak horen wij een bandje met het verzoek op een ander tijdstip te bellen. Dhr. Jacobs houdt voet bij stuk. Ik kan niet meer opzeggen. Vervolgens vraag ik hem het volgende: “Als u mij kunt garanderen dat ik niet constant met een instabiliteit van het netwerk wordt geconfronteerd, krijgt u mij als klant. Graag zelfs.” Dhr. Jacobs vertelt mij dat hij die toezegging absoluut niet kan doen.
Ik vertel hem dat ik geen risico wil lopen. Bovendien wijs ik hem op de alinea in de brief, ondertekend door Directeur Consumentenmarkt Michiel Buitelaar.
“Als u wilt afzien van uw bestelling kan dit zonder verdere verplichtingen uitsluitend telefonisch en uiterlijk tot 7 dagen na dagtekening van deze brief. Indien u na deze termijn besluit geen gebruik te maken van het aanbod, kan KPN u € 19,95 verzend- en administratiekosten in rekening brengen.”
28 februari 2007
Ik ontdek dat er op 27-2 een bedrag van € 719,40 van mijn rekening is geschreven. Van KPN Breedband. Een factuur heb ik nooit ontvangen. Zelfs nu (10 maart 2007) nog niet. Maar wel afgeschreven van mijn bankrekening! Uiteraard heb ik het direct laten storneren.
5 maart 2007
Mijn man wil toch graag weten waar het bedrag van € 719,40 betrekking op heeft. Hij belt met KPN. Mevrouw Kok vertelt hem dat KPN dit bedrag van onze rekening heeft geschreven omdat “er sprake is van contractbreuk”. Mijn man zegt dit bedrag niet te willen betalen. Mevrouw Kok zegt “dat zullen we dan nog wel eens zien.”
MORAAL VAN HET VERHAAL: ZEG DE AUTOMATISCHE INCASSO VAN KPN AF OF HOUD JE BANKREKENING HEEL GOED IN DE GATEN! ALS JE BINNEN 30 DAGEN DE BANK NIET BELT, WORDT HET LASTIG HET GELD TERUG TE KRIJGEN.
Heeft iemand hetzelfde meegemaakt? Graag reactie, want we vermoeden dat het eind nog niet in zicht is...