Pagina 1 van 1

KPN HAALT ZOMAAR BANKREKENING LEEG!

Geplaatst: 10 mar 2007 16:13
door kpnslachtoffer
WAARSCHUWING! LET OP ALS JE KPN REKENING AUTOMATISCH LAAT INCASSEREN. MIJ HEEFT HET BIJNA 720 EURO GEKOST!

Ongelofelijk, heeft iemand dit onlangs meegemaakt?
Ik heb, net als velen hier, een klacht over KPN.

Op 28 februari jl. ontdekte ik dat KPN spontaan een bedrag van
€ 719,40 van mijn rekening heeft geschreven :!: :!: :!:

Wat hieraan vooraf is gegaan zal ik in chronologische volgorde uiteen proberen te zetten:

20 januari 2007
We melden ons aan voor KPN Internetplusbellen (IPB). Mevrouw Larisa Gubska vermeldt in een E-mail dat zij de aanmelding nog niet in behandeling kan nemen omdat “uit controle van onze gegevens is gebleken dat de bij KPN geregistreerde contractantgegevens van het opgegeven telefoonnummer niet overeenkomen met de door ons opgegeven contractantgegevens.” Ik stuur haar een mail, zodat ze onze aanvraag alsnog kan verwerken.

24 januari 2007
Omdat ik geen reactie krijg op mijn mail van 20 januari (noch per post, noch per E-mail) bel ik op 24 januari met KPN. Ik weet namelijk niet of mijn aanmelding goed is binnen gekomen en verwerkt is. Het punt is dat ik namelijk ook zakelijk erg afhankelijk ben van het internet. We willen graag vóór 1 maart aangesloten zijn. Om 9.30 uur spreek ik met mevrouw Priska Voorwinden. De order is goed ontvangen en waarschijnlijk zal er binnenkort wel een bevestigingsbrief in de bus vallen.


27 januari 2007
De bevestigingsbrief valt bij ons in de bus.


2 februari 2007
Tot mijn grote schrik hoor ik van diverse vrienden dat er veel klachten zijn over IPB van KPN. Ze waarschuwen me. Dit kan ik, als kleine zelfstandige ondernemer, niet gebruiken. Ik probeer die dag direct nog te bellen. Ik heb pech. Het is erg druk. Een stem op de band vraagt me om op een ander tijdstip te bellen. :roll:

3 februari 2007
Ik bel tientallen keren. Opzeggen kan namelijk alleen telefonisch. Niet schriftelijk. Inmiddels heb ik namelijk de brief, die ik op 27 januari binnen heb gekregen, goed doorgelezen. Daarin staat expliciet vermeld dat ik alleen telefonisch kan annuleren. :twisted: Knap lastig als je niemand te pakken kunt krijgen. Gelukkig staat er ook het volgende vermeld.

“Als u wilt afzien van uw bestelling kan dit zonder verdere verplichtingen uitsluitend telefonisch en uiterlijk tot 7 dagen na dagtekening van deze brief. Indien u na deze termijn besluit geen gebruik te maken van het aanbod, kan KPN u € 19,95 verzend- en administratiekosten in rekening brengen.” :shock:

Later in de middag, rond 16.30 uur heb ik ‘geluk’. :D
Ik krijg dhr. Jacobs te pakken.

Ik vertel hem mijn verhaal. Dat ik met mijn bedrijfje erg afhankelijk ben van het internet. Dat ik veel negatieve verhalen heb gehoord uit mijn vrienden- en kennissenkring. En dat ik het dus nog niet aandurf om een abonnement te nemen.

“Dan hebt u pech”, weet dhr. Jacobs mij te vertellen. “Want u bent te laat. U had 7 dagen de tijd om het abonnement af te zeggen, maar die tijd is nu verstreken.” :?:
Ik kijk op de brief. Deze is inderdaad gedateerd op 20 januari. Echter, zo herinner ik me later, op 24 januari had ik de brief in elk geval nog niet binnen gekregen. Op die datum heb ik namelijk nog naar KPN gebeld om te vragen of alles goed was doorgekomen. :idea:

Ik vertel dhr. Jacobs dat het erg moeilijk is om af te zeggen. Erg vaak horen wij een bandje met het verzoek op een ander tijdstip te bellen. :evil: Dhr. Jacobs houdt voet bij stuk. Ik kan niet meer opzeggen. Vervolgens vraag ik hem het volgende: “Als u mij kunt garanderen dat ik niet constant met een instabiliteit van het netwerk wordt geconfronteerd, krijgt u mij als klant. Graag zelfs.” Dhr. Jacobs vertelt mij dat hij die toezegging absoluut niet kan doen.

Ik vertel hem dat ik geen risico wil lopen. Bovendien wijs ik hem op de alinea in de brief, ondertekend door Directeur Consumentenmarkt Michiel Buitelaar. :arrow:

“Als u wilt afzien van uw bestelling kan dit zonder verdere verplichtingen uitsluitend telefonisch en uiterlijk tot 7 dagen na dagtekening van deze brief. Indien u na deze termijn besluit geen gebruik te maken van het aanbod, kan KPN u € 19,95 verzend- en administratiekosten in rekening brengen.”


28 februari 2007
Ik ontdek dat er op 27-2 een bedrag van € 719,40 van mijn rekening is geschreven. Van KPN Breedband. Een factuur heb ik nooit ontvangen. Zelfs nu (10 maart 2007) nog niet. Maar wel afgeschreven van mijn bankrekening! Uiteraard heb ik het direct laten storneren. :lol:


5 maart 2007
Mijn man wil toch graag weten waar het bedrag van € 719,40 betrekking op heeft. Hij belt met KPN. Mevrouw Kok vertelt hem dat KPN dit bedrag van onze rekening heeft geschreven omdat “er sprake is van contractbreuk”. Mijn man zegt dit bedrag niet te willen betalen. Mevrouw Kok zegt “dat zullen we dan nog wel eens zien.”

MORAAL VAN HET VERHAAL: ZEG DE AUTOMATISCHE INCASSO VAN KPN AF OF HOUD JE BANKREKENING HEEL GOED IN DE GATEN! ALS JE BINNEN 30 DAGEN DE BANK NIET BELT, WORDT HET LASTIG HET GELD TERUG TE KRIJGEN.

Heeft iemand hetzelfde meegemaakt? Graag reactie, want we vermoeden dat het eind nog niet in zicht is...

Re: KPN HAALT ZOMAAR BANKREKENING LEEG!

Geplaatst: 10 mar 2007 16:44
door Ghagens
Zeiden de mensen waar u mee hebt gesproken dit letterlijk?

"dan hebt u pech"
"dat zullen we nog wel eens zien"

Sowieso klinkt dat niet als iets wat iemand van een callcenter zou zeggen, maar als dit wel het geval is, is dat wel een vreselijke klantenservice.

over het onderwerp: er staat nog wel eens een verwijzing naar de algemene voorwaarden als het gaat om het opzeggen van een contract, waar wellicht meer staat. Dat u niet kosteloos op kan zeggen kan u niks tegenin brengen, het is tot 7 dagen na dagtekening van de brief dat u kosteloos op kan zeggen, over de bezorging wordt niks gezegd. wellicht als u het 7 dagen na de dagtekening kreeg dat er iets aan te doen was, maar in dit geval lijkt het me sterk dat u er iets aan kan doen.

als er in de algemene voorwaarden niks staat over die 700 euro, en het contract wat u hebt getekend ook niet, mag dit geld uiteraard niet zomaar van uw rekening afgehaald worden. Tenzij uiteraard dit wel in het contract stond, of de algemene voorwaarden (als daar in het contract naar is verwezen)

Re: KPN HAALT ZOMAAR BANKREKENING LEEG!

Geplaatst: 10 mar 2007 17:33
door rweelden22
die 720 door de bank laten terug hallen en door de bank er een blokade op laten zetten

Re: KPN HAALT ZOMAAR BANKREKENING LEEG!

Geplaatst: 10 mar 2007 17:50
door kpnslachtoffer
Ik heb mijn rekening inderdaad laten blokkeren en heb ook geen voorwaarden ondertekend. Het enige wat ik heb ingevuld is een webformulier via het internet....

Bovendien staat er letterlijk in de bevestigingsbrief (die rijkelijk laat binnen kwam!) dat KPN mij € 19,95 kosten in rekening KAN brengen als ik na de gestelde termijn van 7 dagen af zeg.

Ik heb dhr. Jacobs ook verteld dat hij eventueel 19,95 van mijn rekening af mocht schrijven. Ondanks het feit dat ik bijna geen kans heb gekregen om het af te zeggen. Toevallig was er een kennis op visite. Zij heeft het gesprek gevolgd.

M.b.t. het gesprek dat mijn man heeft gevoerd met mevrouw Kok van afdeling Incasso: hier was ik niet bij aanwezig, maar ik heb geen reden om hieraan te twijfelen.

Ik kan me voorstellen dat het ongelofelijk klinkt, maar het is werkelijk gebeurd!

Bedankt voor de reacties!

Re: KPN HAALT ZOMAAR BANKREKENING LEEG!

Geplaatst: 10 mar 2007 18:45
door Mini
Tja...realiseer je wel dat je na de gestelde termijn van 7 werkdagen na dagtekening van de bevestigingsbrief het contract hebt 'beëindigd', immers annuleren was niet meer mogelijk. En volgens de voorwaarden moet je dan inderdaad de resterende abonnementskosten betalen (klik HIER, en dan onderaan de optie IPB, abonnement opzeggen).
Dat er in de brief staat dat ze E19,95 kunnen berekenen, zal waarsch 'extra' zijn bovenop de abonnementskosten (denk ik, kan je de factuur inzien/opvragen?).
Let op, ik vind het niet netjes dat ze 1) de brief zo laat versturen en 2) je niet op voorhand waarschuwen dat ze dan in een keer alle kosten innen (wat tevens niet duidelijk in de brief vermeld stond). Enige coulance zou ik wel verwachten. Maar jij hebt alsnog, nadat de medewerker je daarop gewezen heeft en het zelf nagelezen hebt in de brief, na die 7 dagen het contract beëindigd.
Ik zou niet afwachten, maar zowel per e-mail als per brief de situatie uitleggen, in de hoop dat dit netjes opgelost wordt. Evt door je alsnog aan het contract te houden waarvoor jij je hebt aangemeld.

Succes, laat ons weten hoe het verloopt!

Re: KPN HAALT ZOMAAR BANKREKENING LEEG!

Geplaatst: 10 mar 2007 19:31
door kpnslachtoffer
Beste Mini,

Bedankt voor je reactie!
Ik laat het er in elk geval niet bij zitten en blijf me op de inhoud van de brief beroepen. Waar inderdaad ook niets over 700 euro vermeld staat.

Als KPN nu nog slimmer wordt, versturen ze de brief gewoon een week ná datering. Hebben ze altijd prijs!

Inmiddels heb ik naar volle tevredenheid een abonnement afgesloten bij XS4ALL. Ik heb een eigen zaak en log vanuit huis regelmatig in op de PC. Alles op de zaak loopt overigens via KPN. (Maar geen IPB!)
Ik durf het risico niet te lopen om een abonnoment op IPB te nemen, omdat ik afhankelijk ben van het internet en telefoon. Dit heb ik ook tegen dhr. Jacobs gezegd.

Ik houd jullie op de hoogte!
Laat dit in elk geval een waarschuwing zijn voor een argeloze consument!

Re: KPN HAALT ZOMAAR BANKREKENING LEEG!

Geplaatst: 11 mar 2007 13:13
door agro
Kpnslachtoffer, probeer je relaas eens naar onderstaand adres te sturen, zeer waarschijnlijk krijg je dan wel een reactie, en mogelijk nog beter wordt je probleem opgelost:
[email protected]
succes toegewenst.

Re: KPN HAALT ZOMAAR BANKREKENING LEEG!

Geplaatst: 11 mar 2007 13:23
door kpnslachtoffer
Hartelijk bedankt Agro.

Ik stuur direct een kopie van mijn verhaal naar het door jouw gegeven adres en houd je op de hoogte!