| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] SPRINTPLAN VAN AEGON ??
-
EVA
SPRINTPLAN VAN AEGON ??
Kan iemand mij vertellen hoe het zit met Aegon sprintplan ? Ik ben een beetje bang geworden door alle verhalen over Legio en ben benieuwd of dit ook voor het sprintplan van Aegon geld. Ik ben ook benieuwd wat dan het verschil is tussen het product van Aegon en Legio. Mij is beloofd dat als over 5 jaar het voorgeschoten (beleggingsbedrag) minder waard is geworden het garantieplan in werking treed wat betekend dat ik geen geld hoef te betalen. Maar wel m´n inleg van 100,- GLD per maand kwijt ben (rente) Wie weet of dit klopt ?
-
ida
Re: SPRINTPLAN VAN AEGON ??
ook ik heb een sprintplan bij de eagon, wel is het zo dat je daar nooit verlies kan lijden , tenminste dat heb ik me laten vertellen .
-
EVA
Wat mij is verteld is het volgende:
Ik geef hun 5 jaar lan elke maand 100 GLD. Dat is dus over 5 jaar 6000 GLD (dat zou de rente voor moeten stellen). Ik heb een garantiewaarde van 15000 GLD. Als over 5 jaar m´n 15000 GLD minder waard zou zijn dan treed het garantiefonds in werking wat betekend dat ik geen geld hoef te betalen, MAAR wel m´n 6000 GLD kwijt ben (Ik zal dit moeten zien als beleggingsrisico??) dit is me alleen nooit duidelijk verteld. Ik als 22 (naïef)jarig meisje dacht dat ik gegarandeerd 15000 GLD had !!
Ik geef hun 5 jaar lan elke maand 100 GLD. Dat is dus over 5 jaar 6000 GLD (dat zou de rente voor moeten stellen). Ik heb een garantiewaarde van 15000 GLD. Als over 5 jaar m´n 15000 GLD minder waard zou zijn dan treed het garantiefonds in werking wat betekend dat ik geen geld hoef te betalen, MAAR wel m´n 6000 GLD kwijt ben (Ik zal dit moeten zien als beleggingsrisico??) dit is me alleen nooit duidelijk verteld. Ik als 22 (naïef)jarig meisje dacht dat ik gegarandeerd 15000 GLD had !!
-
Marco
Ik heb ook een Sprintplan afgesloten. Mij is ook gouden bergen belooft en oo voorgerekend. Op mijn vraag wat er gebeurt als de beurs zakt kreeg ik het antwoord dat ik dan nog steeds een beter rendement zou behalen als bij een spaarrekening. Schommelingen in de winst zouden wel mogelijk zijn, maar verlies was absoluut uitgesloten. Op basis van het advies van een onafhankelijk financieel adviseur heb ik het contract afgesloten in 1999 en ik betaal maandelijks 300 gulden, in totaal dus 18.000 gulden. Om een rendement te behalen die gelijk is aan een gewone spaarrekening moet je dus in feite een rendement behalen van 12%, iets wat je toe ook niet verteld werd. In de folders destijds werd met geen woord gerept over de mogelijkheid om te verliezen. Zelf de standaard zin: 'de waarde van uw beleggingen....'en 'In het verleden behaalde resultaten...' kwamen niet in de advertentie voor. Sterker nog; met die waarden werd juist gerekend! Nu zit ik op de helft van de termijn en moet ik nog 30 maanden lang 300 gulden per maand storten. Het verlagen van dit bedrag heeft ook allerlei nadelige kosten en de garantie vervalt. Ook iets wat niet vermeld werd. Afkopen van het contract kost ook 6.000 gulden. Achteraf zeer stom natuurlijk, maar van een onafhankelijk adviseur en een gerenommeerd bedrijf als Aegon mag je verwachten dat ze je als beginner goed en volledig voorlichten en alleen maar positief rekenen en de mogelijkheid om te verliezen als 'onmogelijk' te bestempelen is misleiding. Veel mensen die voor het eerst hebben belegd hebben nu enorme schulden.
-
EVA
Tja, ik ben m´n inleg van 100 GLD (totaal 6000,) dan misschien in 2005 kwijt (tot dan loopt m´n contract) (als m´n aandelen minder waard zijn geworden) ik hoef als het goed is niets bij te betalen omdat het garantiefonds in werking zal treden.
-
Marco
Hoi Ida,
Ik heb ook een spaarplan afgesloten en het is inderdaad waar dat je geen verlies kunt lijden....op het geleende bedrag!!!!!! Je maandelijkse bijdrage is alleen maar de rente van dit geleende bedrag en dat ben je dus wel kwijt. Wil je dit terugverdienen, dan moeten je aandelen 40% zijn gestegen t.o.v. de beginwaarde.
Voorbeeld:
Ik leg iedere maand 300 gulden in. In 5 jaar tijd is dat 18.000 gulden. Voor dat geld wordt 45.000 gulden geleend en in aandelen gestopt. Deze aandelen moeten dus 45.000+18.000=63.000 gulden waard worden om quitte te spelen!! Mijn 18.000 gulden inleggeld ben ik dus kwijt.
Succes met jouw situatie.
Ik heb ook een spaarplan afgesloten en het is inderdaad waar dat je geen verlies kunt lijden....op het geleende bedrag!!!!!! Je maandelijkse bijdrage is alleen maar de rente van dit geleende bedrag en dat ben je dus wel kwijt. Wil je dit terugverdienen, dan moeten je aandelen 40% zijn gestegen t.o.v. de beginwaarde.
Voorbeeld:
Ik leg iedere maand 300 gulden in. In 5 jaar tijd is dat 18.000 gulden. Voor dat geld wordt 45.000 gulden geleend en in aandelen gestopt. Deze aandelen moeten dus 45.000+18.000=63.000 gulden waard worden om quitte te spelen!! Mijn 18.000 gulden inleggeld ben ik dus kwijt.
Succes met jouw situatie.
-
ida
hoi marco, ondertussen heb ik jou al een mail gestuurd met een artikel van panorama van 2 weken geleden en daarin stond dus dat het niet zo is dat je de inleg gegarandeert terug krijgt .
de adviseurs hebben de kluit belazerd bewust of onbewust.
de adviseurs hebben de kluit belazerd bewust of onbewust.
-
Eva
Beste Ida,
Kun je mij dat artikel ook toe sturen ??
Alvast bedankt,
Evelien Driessen
Kun je mij dat artikel ook toe sturen ??
Alvast bedankt,
Evelien Driessen
-
rebin
Ik heb ook een contract van sprintplan van 5 jaar. kan iemand mij vertellen of het verstandig is om voortijdig te beeindigen. Mijn contract loopt af op augustus 2004. Kan iemand mij vertellen of hij/zij een brief heeft gestuurd naar spaarbelg?
Graag reactie
alvast bedankt
Rebin
Graag reactie
alvast bedankt
Rebin
-
ida
je kunt bij sprintplan eenmalig je maandelijks bedrag wijzigen, ik doe dat nu ook inplaats van 136 euro ga ik naar 46 euro per maand, heb eagon gevraagd war hiervan de konsequentie is, wil natuurlijk wel de garantie houden dat ik niet met een restschuld blijf zitten aan het einde van de looptijd.
-
yvonne
Hoi Ida.
Realiseer je wel dat ze dan een gedeelte van je aandelen gaan verkopen (tegen de huidige koersen) en dat je dan met een schuld blijft zitten. Mag ik je wel adviseren om eerst maar eens goed na te rekenen wat je dat gaat kosten?
Realiseer je wel dat ze dan een gedeelte van je aandelen gaan verkopen (tegen de huidige koersen) en dat je dan met een schuld blijft zitten. Mag ik je wel adviseren om eerst maar eens goed na te rekenen wat je dat gaat kosten?
-
ida
bedankt voor de tip yvonne dat wist ik dus niet, ik had hun wel een mailtje estuurd dat ik mijn maandbdreag wou veranderen maar dat het zo ging daar had ik dus geen idee van , bedankt
-
peter
De berichten m.b.t. de garantiewaarde zijn mij ook meegedeeld. Wel is bij mij standaard, en ik neem aan ook bij de anderen, de garantiewaarde verhoogd. In mijn geval was het bij een inleg van fl.200.-- per maand verhoogd van fl. 27.000. naar fl. 30.000.--. Was dus eerst nog het eerste bedrag nodig om iets terug te krijgen is nu toch al 3000 gulden meer benodigd. Als ik inspraak had gehad om het eerste bedrag te laten staan had ik dat gedaan. Onbekendheid en een beetje dom, helaas. Nu moet ik nog ruim anderhalf jaar doorbetalen en krijg dan nog niets. Een zeer onprettige bijkomstigheid is dat ik het vorige jaar nog flink terug kreeg van de belastingen maar nu met de luchtbeleggingen nauwelijks nog iets krijg. Over stelen gesproken.
-
betreft Sprintplan.
Twee jaar geleden sloten ook wij een sprintplan af.De adviseur vertelde ons dat wij absoluut GEEN risico zouden lopen. Hij zei dat we gewoon het beste het maximum bedrag moesten inzetten om de SPAREN. Ik zei dat we dat maar een jaar vol konden houden en hij zei; Nou dan verlaag je dat toch gewoon na een jaar. ECHTER, dat bleek helemaal niet mogelijk te zijn omdat de koers toen onder het aankoop bedrag van 10 gulden lag ! Wat een schoft. Ik moet nu extra werken om iedere maand die 600 gulden op te hoesten en over 3 jaar zien we ws. niets terug van dit geld. Ook dit heeft hij ons nooit gemeld , het zou absoluut risico vrij zijn !
Ik begrijp niet dat je zomaar al je geld kunt kwijtraken en dat dit niet strafbaar is !
Marianne.
Ik begrijp niet dat je zomaar al je geld kunt kwijtraken en dat dit niet strafbaar is !
Marianne.
-
Roland Roeleveld
PAS OP OPLICHTING !!!!!!!!!!!!!!
Betreft Sprintplan Spaarbeleg.
Geachte heer de Munnik,
Met verbazing heb ik uw brief d.d. 16 augustus j.l. gelezen. Voor mij is het zout in de wonden strooien.
Belastingvoordeel van 29% rendement van …. (wat nooit gehaald kan worden).
Ik ben geen type die met aandelen in de weer gaat. Maar mijn gedachte was dat het slechtste wat mij kon overkomen het feit was dat ik de GARANTIEWAARDE zou krijgen.
Nog erger werd het toen iemand van Spaarbeleg mij telefonisch benaderde.
Ik gaf aan dat is nergens interesse in had, gezien mijn probleem met het sprintplan.
Toch dacht zij dat het goed was om iemand langs te sturen zodat er misschien nog iets aan dit probleem kon worden gedaan. Het bleek echter dat ze het over het afsluiten van een extra pensioen voorziening bij Spaarbeleg wilde hebben, sorry toen sloegen bij mij de stoppen door.
Deze manier van zaken doen wijs ik tenzeerste af en schroom niet dit te gebruiken in mijn betoog naar de verschillende instanties.
Ik heb twee rekeningen lopen. Per augustus 2002 heb ik in totaal 10.600 overgemaakt.
De rest, 10.400 mag ik nog gaan betalen.
Ik had de hoop (zie brochure) dat ik in 2005 21.000= zou krijgen in het slechtste geval.
Zij maakten mij en de rest lekker met een bedrag van 34.770=, dit nog buiten het inmiddels vervallen belastingvoordeel. Het gaat om nr. 072.37.54.837 en 020.87.66.219.
Uw brief komt over alsof het allemaal nog goed gaat komen.
Ik denk van niet. 350 gulden per maand is voor mijn gezin een aanslag.
Dat ik nog 10.400 moet gaan betalen en weet dat er niet van terug komt is een nog grotere aanslag gezien de huidige economie.
Ik heb dan ook niet stilgezeten en ben op zoek gegaan naar instanties om hulp in deze situatie te krijgen. En dat gaat lukken.
Ik kan u mededelen dat ik ervoor zal vechten en blijven vechten om mijn eigen geld terug te krijgen. Diverse consumenten programma’s (tv en radio) smullen momenteel van klachten over spaarbeleg. Ook mijn rechtsbijstand verzekering, consumentenbond en meerdere juridische instanties heb ik inmiddels aan deze puzzel gezet. De consumentenbond heeft het momenteel al tamelijk druk met de firma LEGIO beleg. Een soort gelijk product als dat van u alleen zonder garantiewaarde. Spaarbeleg zal spoedig volgen.
Er zal veel publicatie komen omtrent uw sprintplan. Zeker niet in positieve zin. Dat biedt dus geen prettige GARANTIE voor de toekomst van dit product.
Tot op heden heb ik de instanties laten weten dat ik momenteel genoegen zou nemen met de terugbetaling (zonder boete) van het tot nu toe overgemaakte bedrag en directie spotzetting van verdere betalingen. Bij één der juridische instanties werd er zelfs gesproken over de geestelijke schade welke ik tot nu toe heb geleden. Ach, waarom ook niet. Ik blijf vijf jaar lang geconfronteerd met afschrijvingen van de overeenkomsten. Neemt u van mij aan, voor een modaal gezin met kinderen werkt dat geestelijk door. Ook de inhoud van uw brief heeft een aardige inpact.
De toekomst zal het uitwijzen.
Nogmaals, ik ben niet van plan om het erbij te laten zitten, mits wij tot een schikking komen.
Ik verwacht van u een serieus antwoord en voorstel. Dit kan, nee zal zeker, gevolgen hebben voor mijn verdere acties.
Mijn wens is dat deze zaak voor mij zo snel mogelijk een positieve afloop heeft. Mocht dit niet het geval zijn dan ben ik ervan overtuigd dat u nog van mij en mijn hulpinstanties zult horen.
Een kopie van dit schrijven alsmede een kopie van uw brief zal ik de betreffende instanties toesturen.
Hoogachtend,
C.T. Roelevink
Krophollerkade 47
2552 ZS Den Haag
Betreft Sprintplan Spaarbeleg.
Geachte heer de Munnik,
Met verbazing heb ik uw brief d.d. 16 augustus j.l. gelezen. Voor mij is het zout in de wonden strooien.
Belastingvoordeel van 29% rendement van …. (wat nooit gehaald kan worden).
Ik ben geen type die met aandelen in de weer gaat. Maar mijn gedachte was dat het slechtste wat mij kon overkomen het feit was dat ik de GARANTIEWAARDE zou krijgen.
Nog erger werd het toen iemand van Spaarbeleg mij telefonisch benaderde.
Ik gaf aan dat is nergens interesse in had, gezien mijn probleem met het sprintplan.
Toch dacht zij dat het goed was om iemand langs te sturen zodat er misschien nog iets aan dit probleem kon worden gedaan. Het bleek echter dat ze het over het afsluiten van een extra pensioen voorziening bij Spaarbeleg wilde hebben, sorry toen sloegen bij mij de stoppen door.
Deze manier van zaken doen wijs ik tenzeerste af en schroom niet dit te gebruiken in mijn betoog naar de verschillende instanties.
Ik heb twee rekeningen lopen. Per augustus 2002 heb ik in totaal 10.600 overgemaakt.
De rest, 10.400 mag ik nog gaan betalen.
Ik had de hoop (zie brochure) dat ik in 2005 21.000= zou krijgen in het slechtste geval.
Zij maakten mij en de rest lekker met een bedrag van 34.770=, dit nog buiten het inmiddels vervallen belastingvoordeel. Het gaat om nr. 072.37.54.837 en 020.87.66.219.
Uw brief komt over alsof het allemaal nog goed gaat komen.
Ik denk van niet. 350 gulden per maand is voor mijn gezin een aanslag.
Dat ik nog 10.400 moet gaan betalen en weet dat er niet van terug komt is een nog grotere aanslag gezien de huidige economie.
Ik heb dan ook niet stilgezeten en ben op zoek gegaan naar instanties om hulp in deze situatie te krijgen. En dat gaat lukken.
Ik kan u mededelen dat ik ervoor zal vechten en blijven vechten om mijn eigen geld terug te krijgen. Diverse consumenten programma’s (tv en radio) smullen momenteel van klachten over spaarbeleg. Ook mijn rechtsbijstand verzekering, consumentenbond en meerdere juridische instanties heb ik inmiddels aan deze puzzel gezet. De consumentenbond heeft het momenteel al tamelijk druk met de firma LEGIO beleg. Een soort gelijk product als dat van u alleen zonder garantiewaarde. Spaarbeleg zal spoedig volgen.
Er zal veel publicatie komen omtrent uw sprintplan. Zeker niet in positieve zin. Dat biedt dus geen prettige GARANTIE voor de toekomst van dit product.
Tot op heden heb ik de instanties laten weten dat ik momenteel genoegen zou nemen met de terugbetaling (zonder boete) van het tot nu toe overgemaakte bedrag en directie spotzetting van verdere betalingen. Bij één der juridische instanties werd er zelfs gesproken over de geestelijke schade welke ik tot nu toe heb geleden. Ach, waarom ook niet. Ik blijf vijf jaar lang geconfronteerd met afschrijvingen van de overeenkomsten. Neemt u van mij aan, voor een modaal gezin met kinderen werkt dat geestelijk door. Ook de inhoud van uw brief heeft een aardige inpact.
De toekomst zal het uitwijzen.
Nogmaals, ik ben niet van plan om het erbij te laten zitten, mits wij tot een schikking komen.
Ik verwacht van u een serieus antwoord en voorstel. Dit kan, nee zal zeker, gevolgen hebben voor mijn verdere acties.
Mijn wens is dat deze zaak voor mij zo snel mogelijk een positieve afloop heeft. Mocht dit niet het geval zijn dan ben ik ervan overtuigd dat u nog van mij en mijn hulpinstanties zult horen.
Een kopie van dit schrijven alsmede een kopie van uw brief zal ik de betreffende instanties toesturen.
Hoogachtend,
C.T. Roelevink
Krophollerkade 47
2552 ZS Den Haag
-
Rebecca
Wie kan adviseren over de mogelijkheid om SPRINTPLAN te verlengen. Ik heb een brief ontvangen van AEGON SPRINTPLAN waarin mij verteld word dat ik de beleggingsperiode met 4 jaar kan verlengen (wegens slechte economische omstandigheden), waarvan zij (AEGON) voor het laatste jaar de rente betalen. Mijn Sprintplan loopt half 2003 af...moet ik akkoord gaan met het verlies of verlengen? Wie heeft nog meer dit aanbod van AEGON gekregen (en een keuze gemaakt)?
-
Jaap
Ik weet niet of juristen deze pagina lezen, maar zou iemand mij kunnen vertellen of er een wettelijke mogelijkheid is om het ingelegde bedrag terug te vorderen na afloop van het contract.
En of je het contract kan stopzetten zonder de daaraan verbonden kosten. Het mag toch niet mogelijk zijn dat mensen onder het mom van een contract geld moeten blijven pompen in een bodemloze put.
Er is mij nooit verteld dat ik het geld kwijt kon raken. Het Saarbeleg werd voorgesiegeld als een gouden berg. De adviseurs van Spaarbeleg hebben de donkere kanten Srintplan verborgen gehouden. Oplichters!!
En of je het contract kan stopzetten zonder de daaraan verbonden kosten. Het mag toch niet mogelijk zijn dat mensen onder het mom van een contract geld moeten blijven pompen in een bodemloze put.
Er is mij nooit verteld dat ik het geld kwijt kon raken. Het Saarbeleg werd voorgesiegeld als een gouden berg. De adviseurs van Spaarbeleg hebben de donkere kanten Srintplan verborgen gehouden. Oplichters!!
-
Samantha
Hoi Rebecca,
Wij hebben ook zo’n brief gekregen van spaarbeleg om onze printplan te verlengen.
Laat je niet verwaren met het wordt verlengen want dat is dus onzin.
Wat zijn namelijk doen, is aan het eind van de periode van je huidige sprintplan wordt er afgerekend.
En dan wordt er weer een nieuwe sprintplan van 4 jaar afgesloten waar je 3 jaar voor betaald.
Wij hebben ook zo’n brief gekregen en wij hebben besloten om niet verder te gaan.
De reden hiervoor is dat wij onze verlies van de afgelopen 5 jaar maar moeten nemen.
En dus niet weer 3 jaar lang € 90,76 per maand te betalen en dan maar weer hopen dat het nu wel goed gaat.
Wij nemen onze verlies volgend jaar en gaan dit bedrag voortaan sparen, dan heb je wel minder rendement maar je tenminste je eigen geld nog.
Wij hebben ook zo’n brief gekregen van spaarbeleg om onze printplan te verlengen.
Laat je niet verwaren met het wordt verlengen want dat is dus onzin.
Wat zijn namelijk doen, is aan het eind van de periode van je huidige sprintplan wordt er afgerekend.
En dan wordt er weer een nieuwe sprintplan van 4 jaar afgesloten waar je 3 jaar voor betaald.
Wij hebben ook zo’n brief gekregen en wij hebben besloten om niet verder te gaan.
De reden hiervoor is dat wij onze verlies van de afgelopen 5 jaar maar moeten nemen.
En dus niet weer 3 jaar lang € 90,76 per maand te betalen en dan maar weer hopen dat het nu wel goed gaat.
Wij nemen onze verlies volgend jaar en gaan dit bedrag voortaan sparen, dan heb je wel minder rendement maar je tenminste je eigen geld nog.
-
B.Kuiper
Ook ik ben ingestonken in een allesbelovende actie van Sprintplan. Ik raad het NIEMAND aan! Ze beloven gouden bergen maar ondertussen....Die folders zijn misleidend!!!!!
-
ida
jij had het over een panorama blad en daarin zou staan dat je je inleg van sprintplan alteid terug zou krijgen.
zou je mij hier over een copy willen toe sturen.
Groetjes bijvoorbaad dank.
p van iersel
zou je mij hier over een copy willen toe sturen.
Groetjes bijvoorbaad dank.
p van iersel