Reperateur Oasis Media DVR-9407
Geplaatst: 15 mar 2007 22:27
Beste allemaal,
Onderstaande heb ik ook op het forum van PC-Helper geschreven, hier is ook veel te vinden over de Oasis Media DVR-9407. Heb met de laatste upgrade (die inmiddels ook op de site van phemelrijk staat) geen fouten meer gehad. De enige vastlopers die ik voor die tijd soms had, was tijdens het afspelen van een opname (blauw scherm met een foutmelding in een routine). Dit gebeurde overigens niet vaak. De betreffende opnames die dit probleem hadden, lieten zich overigens wel kopiëren naar een DVD en kon ik vervolgens in een andere DVD-speler alsnog afkijken (niet op de DVR-9407, die liep dan ook vast ). Bij het afkijken van zo een opname, leek het wel of er een soort digitale storing in de opname zat vanaf het punt waar de DVR-9407 vast liep (rare flitsen in het beeld en zo).
Velen zullen al gemerkt hebben dat Carotai International Repair Service B.V. opgedoekt is. De telefoon werd niet meer werd opgenomen. Echter, enige tijd geleden heb ik het toch weer geprobeerd... Met succes! Ik kreeg te horen (van een dame die moeilijk te verstaan was) dat ze de Oasis Media DVR-9407 niet langer repareren en dat dit nu door een Belgisch bedrijf verzorgt wordt. Naam van de meneer die zich er mee bezig houdt, kon ik slecht verstaan, alsmede de bedrijfsnaam. Ik heb daarom geen website of correct e-mail-adres kunnen achterhalen. Ik heb wel een correct telefoonnummer
0032 34601062
Ik heb dit nummer pas een keer gebeld, maar toen waren ze gesloten (hun weekend begint al om vrijdagmiddag 15:00). Druk druk druk, hierna niet meer geprobeerd (ik heb nu geen grote problemen meer, hij doet het goed: voor opnames stel ik altijd tijden in en gebruik ik geen Show View of PDC). Helaas ben ik overdag ook niet in staat om naar België te bellen. Mocht iemand succes hebben met het bellen naar dit nummer, post dan a.u.b. de verkregen info in dit forum. O ja, de naam van de persoon die ik doorkreeg was iets van David Mons (achternaam ben ik niet zeker van, voornaam wel).
Fouten waarvan ik weet dat ze op dit moment nog steeds in de firmware zitten:
- DVD-9407 onthoud niet de mode (DVD/HDD) waar hij het laatst in gebruikt is; hij start altijd op in DVD-mode en geeft een Duitse melding als er vervolgens geen DVD in zit (keine DVD)
- Het is niet mogelijk om handmatig 4 karakters bij de zendernaam in te vullen; je komt niet verder dan 3, terwijl de DVD-9407 zelf bij het scannen van zenders wel 4 karakters invult (zowel bij Nederland 1, 2 en 3, maakt hij er 'nede' van; dit is dus niet te wijzigen in bijvoorbeeld 'ned1', dus maak ik er maar 'ne1', 'ne2' en 'ne3' van).
Heeft iemand nog aanvullingen? Dan kan dat lijstje doorgegeven worden aan dat Belgische bedrijf, kijken of zij binnenkort met een update kunnen komen (de laatste update is inmiddels ook al weer een half jaar oud of zo).
Raymond
Onderstaande heb ik ook op het forum van PC-Helper geschreven, hier is ook veel te vinden over de Oasis Media DVR-9407. Heb met de laatste upgrade (die inmiddels ook op de site van phemelrijk staat) geen fouten meer gehad. De enige vastlopers die ik voor die tijd soms had, was tijdens het afspelen van een opname (blauw scherm met een foutmelding in een routine). Dit gebeurde overigens niet vaak. De betreffende opnames die dit probleem hadden, lieten zich overigens wel kopiëren naar een DVD en kon ik vervolgens in een andere DVD-speler alsnog afkijken (niet op de DVR-9407, die liep dan ook vast ). Bij het afkijken van zo een opname, leek het wel of er een soort digitale storing in de opname zat vanaf het punt waar de DVR-9407 vast liep (rare flitsen in het beeld en zo).
Velen zullen al gemerkt hebben dat Carotai International Repair Service B.V. opgedoekt is. De telefoon werd niet meer werd opgenomen. Echter, enige tijd geleden heb ik het toch weer geprobeerd... Met succes! Ik kreeg te horen (van een dame die moeilijk te verstaan was) dat ze de Oasis Media DVR-9407 niet langer repareren en dat dit nu door een Belgisch bedrijf verzorgt wordt. Naam van de meneer die zich er mee bezig houdt, kon ik slecht verstaan, alsmede de bedrijfsnaam. Ik heb daarom geen website of correct e-mail-adres kunnen achterhalen. Ik heb wel een correct telefoonnummer
0032 34601062
Ik heb dit nummer pas een keer gebeld, maar toen waren ze gesloten (hun weekend begint al om vrijdagmiddag 15:00). Druk druk druk, hierna niet meer geprobeerd (ik heb nu geen grote problemen meer, hij doet het goed: voor opnames stel ik altijd tijden in en gebruik ik geen Show View of PDC). Helaas ben ik overdag ook niet in staat om naar België te bellen. Mocht iemand succes hebben met het bellen naar dit nummer, post dan a.u.b. de verkregen info in dit forum. O ja, de naam van de persoon die ik doorkreeg was iets van David Mons (achternaam ben ik niet zeker van, voornaam wel).
Fouten waarvan ik weet dat ze op dit moment nog steeds in de firmware zitten:
- DVD-9407 onthoud niet de mode (DVD/HDD) waar hij het laatst in gebruikt is; hij start altijd op in DVD-mode en geeft een Duitse melding als er vervolgens geen DVD in zit (keine DVD)
- Het is niet mogelijk om handmatig 4 karakters bij de zendernaam in te vullen; je komt niet verder dan 3, terwijl de DVD-9407 zelf bij het scannen van zenders wel 4 karakters invult (zowel bij Nederland 1, 2 en 3, maakt hij er 'nede' van; dit is dus niet te wijzigen in bijvoorbeeld 'ned1', dus maak ik er maar 'ne1', 'ne2' en 'ne3' van).
Heeft iemand nog aanvullingen? Dan kan dat lijstje doorgegeven worden aan dat Belgische bedrijf, kijken of zij binnenkort met een update kunnen komen (de laatste update is inmiddels ook al weer een half jaar oud of zo).
Raymond