LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] auto, vreemd verhaal
auto, vreemd verhaal
Bij een erkend Opel dealer een Opel (sport) gekocht met 1 jaar G2 garantie.
Na 1 1/2 maand de auto terug voor een paar kleine zaken, waaronder 2 verschillende achterlicht units.
Alles netjes gerepareerd m.u.v. de achterlichteunits.
(Auto af fabriek voorzien van "smoke" achterlichten, er zat een gewoon-en een smoke achterlicht ten tijde van de klacht)
Nu zitten er 2 gewone in, bij aangeven dat dit niet acceptabel is en ik graag de orginele (af fabriek, dus smoke achterlichten) wil hebben, krijg ik het volgende verhaal:
Wij willen u tegemoet komen, 2 verschillende achtelichten is inderdaad niet netjes, u heeft nu 2 dezelfde.We lossen dit op met "gesloten knip" (ze hebben de lichten met ander auto omgeruild, deze heeft NU 2 verschillende achterlichten, ??)
Uiteindelijk kwam ik niet verder dan: als er een auto van uw type binnen komt, dan ruilen we die smoke achterlichten om met die van u, dit kan inderdaad van een paar dagen tot een paar maanden duren, maar we willen het toch oplossen.( Ze willen er alleen geen 100,- Euro aan uitgeven).
Moet ik dit nu pikken of heb ik recht op die smoke achterlichten, het lastige is dat de oplossing "begrijpelijk" is maar niet dat is waar ik vrede mee heb, het kan inderdaad nog wel ff gaan duren.
Gevoelsmatig, ik geef ze 2 maanden de kans om woord na te komen, maar dan...smoesjes als we hebben nog steeds niks binnen zullen voor nog meer uitstel kunnen gaan zorgen, misschien wel voor afstel.
Wat zijn mijn rechten en wat zijn zijn verplichtingen?
Na 1 1/2 maand de auto terug voor een paar kleine zaken, waaronder 2 verschillende achterlicht units.
Alles netjes gerepareerd m.u.v. de achterlichteunits.
(Auto af fabriek voorzien van "smoke" achterlichten, er zat een gewoon-en een smoke achterlicht ten tijde van de klacht)
Nu zitten er 2 gewone in, bij aangeven dat dit niet acceptabel is en ik graag de orginele (af fabriek, dus smoke achterlichten) wil hebben, krijg ik het volgende verhaal:
Wij willen u tegemoet komen, 2 verschillende achtelichten is inderdaad niet netjes, u heeft nu 2 dezelfde.We lossen dit op met "gesloten knip" (ze hebben de lichten met ander auto omgeruild, deze heeft NU 2 verschillende achterlichten, ??)
Uiteindelijk kwam ik niet verder dan: als er een auto van uw type binnen komt, dan ruilen we die smoke achterlichten om met die van u, dit kan inderdaad van een paar dagen tot een paar maanden duren, maar we willen het toch oplossen.( Ze willen er alleen geen 100,- Euro aan uitgeven).
Moet ik dit nu pikken of heb ik recht op die smoke achterlichten, het lastige is dat de oplossing "begrijpelijk" is maar niet dat is waar ik vrede mee heb, het kan inderdaad nog wel ff gaan duren.
Gevoelsmatig, ik geef ze 2 maanden de kans om woord na te komen, maar dan...smoesjes als we hebben nog steeds niks binnen zullen voor nog meer uitstel kunnen gaan zorgen, misschien wel voor afstel.
Wat zijn mijn rechten en wat zijn zijn verplichtingen?
Re: auto, vreemd verhaal
Tja, dat is inderdaad niet erg netjes.
Ik persoonlijk vind dat ze de smoke achterlichten er op moeten zetten en zeker als deze fabriekaf geleverd zijn. Het hoeft absoluut niet 2ehands te zijn, moet gewoon nieuw. Je garantie, dus je hebt er gewoon recht op.
Blijven klagen, mogelijk dat het opgelost wordt.
En anders een belletje/mailtje naar Opel Nederland.
Uhh..even nog een vraagje. Toevallig toch niet gekocht bij een Opeldealer in de buurt van Utrecht??
Ik persoonlijk vind dat ze de smoke achterlichten er op moeten zetten en zeker als deze fabriekaf geleverd zijn. Het hoeft absoluut niet 2ehands te zijn, moet gewoon nieuw. Je garantie, dus je hebt er gewoon recht op.
Blijven klagen, mogelijk dat het opgelost wordt.
En anders een belletje/mailtje naar Opel Nederland.
Uhh..even nog een vraagje. Toevallig toch niet gekocht bij een Opeldealer in de buurt van Utrecht??
-
- Berichten: 2888
- Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17
Re: auto, vreemd verhaal
Als u de desbetreffende auto daar nieuw heeft gekocht dan is het wel heel erg grof dat men deze heeft afgeleverd met 2 verschillende achterlichtunits.
Daarom ben ik eerder geneigd om te veronderstellen dat u die auto 2-ehands gekocht heeft.
In dat geval ben ik van mening dat deze opeldealer het nog redelijk netjes wil afhandelen want immers, ook de koper heeft een onderzoeksplicht en had het verschil in achterlichtunits ook al kunnen opmerken en daar in de verkoopovereenkomst e.e.a. in die overeenkomst kunnen opnemen.
Nu is dit achteraf.
En Opel????? Van mijn leven niet want ten tijde van de RIVA Amsterdam had deze géén hart voor mijn Opel.
[ de slagzin was toen: "De RIVA heeft hart voor uw auto" ]
Wel drukgroepen berekenen maar nooit nieuwe gemonteerd = oplichting en dat kwam hen duur te staan!!
Bovendien, als ik alles over die Opelelectronica tegenwoordig zo lees dan is Opel wel een van de laatste die ik zou kopen.
Dan liever nog die ouwe Wartburg met opel-kadetmotor!
Grootvader
Grootvader
Daarom ben ik eerder geneigd om te veronderstellen dat u die auto 2-ehands gekocht heeft.
In dat geval ben ik van mening dat deze opeldealer het nog redelijk netjes wil afhandelen want immers, ook de koper heeft een onderzoeksplicht en had het verschil in achterlichtunits ook al kunnen opmerken en daar in de verkoopovereenkomst e.e.a. in die overeenkomst kunnen opnemen.
Nu is dit achteraf.
En Opel????? Van mijn leven niet want ten tijde van de RIVA Amsterdam had deze géén hart voor mijn Opel.
[ de slagzin was toen: "De RIVA heeft hart voor uw auto" ]
Wel drukgroepen berekenen maar nooit nieuwe gemonteerd = oplichting en dat kwam hen duur te staan!!
Bovendien, als ik alles over die Opelelectronica tegenwoordig zo lees dan is Opel wel een van de laatste die ik zou kopen.
Dan liever nog die ouwe Wartburg met opel-kadetmotor!
Grootvader
Grootvader
Re: auto, vreemd verhaal
Voor de APK moeten zowel kop als achterlichten gelijk zijn, dus met mijn blauwe lampen, moet ik deze als er een kapot is weer blauw maken, of bijde vervangen!
Hetzelfde was vroeger met franse gele, die moesten links en rechts ook gelijk zijn, en in 1972 kreeg mijn buurman een boete hiervoor!
De dealer moest dus gelijke achterlichten afleveren, omdat er donker op hoorde, dus alleen als het niet meer leverbaar is, want dan is het overmacht!
Als ze bij slopers informeren, ik weet niet het bouwjaar, maar binnen 5 minuten stond dat deze geen E45,- maar E60 kosten, dus wel duurder, maar ik weet niet of U links of rechts nodig had!
Dus als ik het zo makkelijk vind, wat zijn dit voor prutsers?
Is het smoke glas of kun je ze ook met plakplastic of verf zo maken?
Zelf met bijde goede ervaringen, mits niet te dik gespoten verf kan het, en de plakfolie mag ook niet te donker zijn!
Op mijn huidige auto de lampen net zo blauw als de auto gemaakt,
staat ook leuk, en heeft niet iedereen, restje van raamband zonnestrook!
Dus niet de H1 en H7 want dan verbranden ze, maar stadslicht en zijrichting aanwijzer....
Ook de achteruitrijlamp gedaan....
Verf heeft als nadeel dat het een boete word als een agent lastig word, en de folie kun je er snel aftrekken!
Hetzelfde was vroeger met franse gele, die moesten links en rechts ook gelijk zijn, en in 1972 kreeg mijn buurman een boete hiervoor!
De dealer moest dus gelijke achterlichten afleveren, omdat er donker op hoorde, dus alleen als het niet meer leverbaar is, want dan is het overmacht!
Als ze bij slopers informeren, ik weet niet het bouwjaar, maar binnen 5 minuten stond dat deze geen E45,- maar E60 kosten, dus wel duurder, maar ik weet niet of U links of rechts nodig had!
Dus als ik het zo makkelijk vind, wat zijn dit voor prutsers?
Is het smoke glas of kun je ze ook met plakplastic of verf zo maken?
Zelf met bijde goede ervaringen, mits niet te dik gespoten verf kan het, en de plakfolie mag ook niet te donker zijn!
Op mijn huidige auto de lampen net zo blauw als de auto gemaakt,
staat ook leuk, en heeft niet iedereen, restje van raamband zonnestrook!
Dus niet de H1 en H7 want dan verbranden ze, maar stadslicht en zijrichting aanwijzer....
Ook de achteruitrijlamp gedaan....
Verf heeft als nadeel dat het een boete word als een agent lastig word, en de folie kun je er snel aftrekken!
Re: auto, vreemd verhaal
@ tcf,
Tweedehands maakt mij ook niet uit (mits in normale staat).
De andere (rechter) is ook niet nieuw.
Het is niet in de omgeving van Utrecht, waar wel is nu nog niet belangrijk. Ik wil niemand schaden, wil wel advies wat ik het beste kan doen.
@kanovaarder,
Het is een occasion van 2003, en de staat waarin gekocht etc verhaal kan ik ook nog wel iets mee.
Alleen ong 6 á 7 personen hebben het niet gezien (familie enzo) en de achtste zegt ineens Hé...
Men kijkt er dus gewoon overheen, tja.
Maar dat ze het willen oplossen klopt maar of dit redelijk is betwijfel ik, vandaar mijn vraag hier.
@ D1RK,
Ja die apk, de daeler heeft de auto zelf 2 dagen voor de oplevering goed gekeurd (met 2 verschillende achterlichten....???) Zij hebben het dus OOK niet gezien...??? En zo'n "oké quality car" is op vele punten gekeurd om die "status" te verkrijgen....???
Algemeen,
De houding van de dealer maakt het ook enigsinds lastig, bereidheid tot oplossing (met gesloten knip), alleen deze is niet bevredigend voor mij omdat het geen enkele zekerheid geeft. Uitstel afstel?
Verder legt de dealer zelf de basis voor wantrouwen, er staat nu een andere occasion met 2 verschillende achterlichten (waar ze de achterlichtunits hebben omgeruild)hoe zal dat dan weer gaan denk je en hebben ze dit al eens eerder gedaan? (bij mijn auto?)
Tja het blijft speculeren op een vierkante centimeter.
Al met al wil ik de "relatie" niet schaden, ik heb immers nog maanden "garantie" te gaan, maar als ze nu al om een achterlicht zo gaan doen, hoe moet het dan straks als ik iets serieus heb?
Graag advies, ik zal ook eens bij Opel en mijn rbv vragen, maar alle meningen zijn welkom.
Bedankt.
Tweedehands maakt mij ook niet uit (mits in normale staat).
De andere (rechter) is ook niet nieuw.
Het is niet in de omgeving van Utrecht, waar wel is nu nog niet belangrijk. Ik wil niemand schaden, wil wel advies wat ik het beste kan doen.
@kanovaarder,
Het is een occasion van 2003, en de staat waarin gekocht etc verhaal kan ik ook nog wel iets mee.
Alleen ong 6 á 7 personen hebben het niet gezien (familie enzo) en de achtste zegt ineens Hé...
Men kijkt er dus gewoon overheen, tja.
Maar dat ze het willen oplossen klopt maar of dit redelijk is betwijfel ik, vandaar mijn vraag hier.
@ D1RK,
Ja die apk, de daeler heeft de auto zelf 2 dagen voor de oplevering goed gekeurd (met 2 verschillende achterlichten....???) Zij hebben het dus OOK niet gezien...??? En zo'n "oké quality car" is op vele punten gekeurd om die "status" te verkrijgen....???
Algemeen,
De houding van de dealer maakt het ook enigsinds lastig, bereidheid tot oplossing (met gesloten knip), alleen deze is niet bevredigend voor mij omdat het geen enkele zekerheid geeft. Uitstel afstel?
Verder legt de dealer zelf de basis voor wantrouwen, er staat nu een andere occasion met 2 verschillende achterlichten (waar ze de achterlichtunits hebben omgeruild)hoe zal dat dan weer gaan denk je en hebben ze dit al eens eerder gedaan? (bij mijn auto?)
Tja het blijft speculeren op een vierkante centimeter.
Al met al wil ik de "relatie" niet schaden, ik heb immers nog maanden "garantie" te gaan, maar als ze nu al om een achterlicht zo gaan doen, hoe moet het dan straks als ik iets serieus heb?
Graag advies, ik zal ook eens bij Opel en mijn rbv vragen, maar alle meningen zijn welkom.
Bedankt.
Re: auto, vreemd verhaal
Als ze dat achterlicht verplaatsen, gaan ze opnieuw een auto goedkeuren die afgekeurd word bij steekproef!
Dit is fraude, dus mag de naam gemeld worden, het gaat dus niet om het bedrag, maar ruilen?
Als ze een nieuwe rode hadden, of een van een schade wagen....
Soms staat de auto in de hoek en is niet alles goed zichtbaar, en een proefrit is om het rijden, en je had het al gezien...
Er is dus ooit een achterlicht geleend, misschien een schade auto, en geen onderdelen in voorraad, en toen die zwarte gepakt, of er was schade bij inruil en verkeerde besteld, ze letten op model en Links of Rechts, en die kleur... ja dat kan fout gaan.
Maar gezien de manier waarop, juist namen noemen, als ze lezen of zoeken word er vaak betere service gegeven, ook iemand sturen om te kijken of er opnieuw een 2 kleurige staat zou je kunnen doen, dus een onbekende...
Dit is fraude, dus mag de naam gemeld worden, het gaat dus niet om het bedrag, maar ruilen?
Als ze een nieuwe rode hadden, of een van een schade wagen....
Soms staat de auto in de hoek en is niet alles goed zichtbaar, en een proefrit is om het rijden, en je had het al gezien...
Er is dus ooit een achterlicht geleend, misschien een schade auto, en geen onderdelen in voorraad, en toen die zwarte gepakt, of er was schade bij inruil en verkeerde besteld, ze letten op model en Links of Rechts, en die kleur... ja dat kan fout gaan.
Maar gezien de manier waarop, juist namen noemen, als ze lezen of zoeken word er vaak betere service gegeven, ook iemand sturen om te kijken of er opnieuw een 2 kleurige staat zou je kunnen doen, dus een onbekende...
-
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 23 okt 2006 18:42
Re: auto, vreemd verhaal
er is nog niks gebeurd dus van fraude kan je niet spreken
de garage wil dit oplossen dus wacht gewoon die 2 maanden af zou ik zeggen daarna kan je altijd nog stappen ondernemen
verder zou ik zeggen controleer de auto eens goed aan de kant waar die lamp zat kwa schade of er iets te vinden is
de garage wil dit oplossen dus wacht gewoon die 2 maanden af zou ik zeggen daarna kan je altijd nog stappen ondernemen
verder zou ik zeggen controleer de auto eens goed aan de kant waar die lamp zat kwa schade of er iets te vinden is
Re: auto, vreemd verhaal
Het was inderdaad wat er op dat moment voorhanden is, als er een smoke versie was geweest had die er nu ingezeten.
Is ook de opgave van reden, "2 verschillende is inderdaad niet goed/netjes, daarom nu 2 standaard.De smoke is niet voorhanden en die gaan we ook niet kopen (winst verhaal) dus nu deze oplossing".
Nogmaals, ze tonen goede bedoelingen, alleen geen zekerheid. Het kan zomaar lang gaan duren en van uitstel kan afstel komen. En dan zijn er ook nog met een mondelinge afspraak, reden tot wantrouw.
Ik ga zeker niemands naam noemen, daar is nu geen reden voor.
Gevoelsmatig/redelijkerwijs wil ik 2 á 3 maanden de kat uit de boom kijken, maar heb ik na die tijd nog wel rechten?
Moet ik nu al ergens melding maken. etc.
Is ook de opgave van reden, "2 verschillende is inderdaad niet goed/netjes, daarom nu 2 standaard.De smoke is niet voorhanden en die gaan we ook niet kopen (winst verhaal) dus nu deze oplossing".
Nogmaals, ze tonen goede bedoelingen, alleen geen zekerheid. Het kan zomaar lang gaan duren en van uitstel kan afstel komen. En dan zijn er ook nog met een mondelinge afspraak, reden tot wantrouw.
Ik ga zeker niemands naam noemen, daar is nu geen reden voor.
Gevoelsmatig/redelijkerwijs wil ik 2 á 3 maanden de kat uit de boom kijken, maar heb ik na die tijd nog wel rechten?
Moet ik nu al ergens melding maken. etc.
-
- Berichten: 246
- Lid geworden op: 13 dec 2005 22:47
Re: auto, vreemd verhaal
Dirk,
Heel even het volgende over je tips?
De tekts van de apk regelgeving is er heel duidelijk over dus???
1. De glazen van de verlichtingsarmaturen mogen niet zijn bespoten, geverfd of beplakt.
(c) RDW (opgemaakt door I. Pantic)
Alleen van fabriek af getinte achterlichten zijn toegestaan, maar let wel op of de reflector aanwezig is. anders moeten deze er worden bij geplakt.
Even een tip. is de dealer of garage lid van de Bovag? Dan gewoon deze instantie raadplegen en het is zo opgelost!!!
gr.Leo succes
Heel even het volgende over je tips?
De tekts van de apk regelgeving is er heel duidelijk over dus???
1. De glazen van de verlichtingsarmaturen mogen niet zijn bespoten, geverfd of beplakt.
(c) RDW (opgemaakt door I. Pantic)
Alleen van fabriek af getinte achterlichten zijn toegestaan, maar let wel op of de reflector aanwezig is. anders moeten deze er worden bij geplakt.
Even een tip. is de dealer of garage lid van de Bovag? Dan gewoon deze instantie raadplegen en het is zo opgelost!!!
gr.Leo succes
Re: auto, vreemd verhaal
D 1 rk bedoelde dus 2 verschillende lampen....
Dus plakken mag niet maar als het een beetje dun is en geen zwarte maar beetje grijs, dan is de kans op boete erg klein!
Een beetje kleur, maar niet te donker!
Als je sterkere lampen zou monteren mag het wel, de lichtsterkte is van belang!
Dunne folie is dus snel te verwijderen, en beter als verf....
Groetjes uit Russia.
Dus plakken mag niet maar als het een beetje dun is en geen zwarte maar beetje grijs, dan is de kans op boete erg klein!
Een beetje kleur, maar niet te donker!
Als je sterkere lampen zou monteren mag het wel, de lichtsterkte is van belang!
Dunne folie is dus snel te verwijderen, en beter als verf....
Groetjes uit Russia.
-
- Berichten: 2893
- Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
- Locatie: Almelo
Re: auto, vreemd verhaal
In Nederland mogen koplichten uitsluitend wit of geel licht voeren.
-
- Berichten: 246
- Lid geworden op: 13 dec 2005 22:47
Re: auto, vreemd verhaal
G0Z1K,
Je moet de tekst zo letterlijk nemen zoals het er staat!!
Een beetje plakken en een beetje spuiten is niet toegestaan, maar je loopt wel minder kans om aangehouden te worden.
En de lichtsterkte is niet zozeer van belang zolang deze links en rechts maar gelijk is.
@D1RK,
@Chanmaster
Wit licht is opgebouwd uit meerdere kleuren. Hierdoor kan het voorkomen dat op het koplamptestapparaat een blauwe, groene, gele, oranje of rode kleur is te zien. Deze kleur op het scherm van het koplamptestapparaat is acceptabel mits de kleur van het licht op de vloer of het wegdek wel wit is.
(c) RDW (opgemaakt door I. Pantic)
verder ga ik niet, succes allemaal met jullie ervaringen??
gr.Leo
Je moet de tekst zo letterlijk nemen zoals het er staat!!
Een beetje plakken en een beetje spuiten is niet toegestaan, maar je loopt wel minder kans om aangehouden te worden.
En de lichtsterkte is niet zozeer van belang zolang deze links en rechts maar gelijk is.
@D1RK,
@D1RK,Is het smoke glas of kun je ze ook met plakplastic of verf zo maken?
Zelf met bijde goede ervaringen, mits niet te dik gespoten verf kan het, en de plakfolie mag ook niet te donker zijn!
Het is wel even werk als je weer naar de APK moet, want niets van wat hier staat is toegestaan.Op mijn huidige auto de lampen net zo blauw als de auto gemaakt,
staat ook leuk, en heeft niet iedereen, restje van raamband zonnestrook!
Dus niet de H1 en H7 want dan verbranden ze, maar stadslicht en zijrichting aanwijzer....
Ook de achteruitrijlamp gedaan....
@Chanmaster
kijk eens hier staat waarom evt org.! blauwe lichten zijn toegestaan.In Nederland mogen koplichten uitsluitend wit of geel licht voeren.
Wit licht is opgebouwd uit meerdere kleuren. Hierdoor kan het voorkomen dat op het koplamptestapparaat een blauwe, groene, gele, oranje of rode kleur is te zien. Deze kleur op het scherm van het koplamptestapparaat is acceptabel mits de kleur van het licht op de vloer of het wegdek wel wit is.
(c) RDW (opgemaakt door I. Pantic)
verder ga ik niet, succes allemaal met jullie ervaringen??
gr.Leo
-
- Berichten: 2893
- Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
- Locatie: Almelo
Re: auto, vreemd verhaal
Sorry keurmeester, in Nederland is alleen wit of geel licht toegestaan in koplampen en absoluut geen enkele andere kleur.
-
- Berichten: 246
- Lid geworden op: 13 dec 2005 22:47
Re: auto, vreemd verhaal
Chanmaster
Geplaatst op: 21 Mrt 2007 07:10 Onderwerp:
Sorry keurmeester, in Nederland is alleen wit of geel licht toegestaan in koplampen en absoluut geen enkele andere kleur.
Heb je wel gelezen wat er staat???
Had zelf vanmorgen nog (toevallig) die lampen met zelfs vier kleuren(maak geen reclame) je ziet rood, wit, geel, en blauw maar op je scherm is het ineens wit!!
dus gewoon toegestaan.
Lees de tekst van de rdw nogmaals (uit het boek) door en keur ze dan niet zoals veel gebeurt onterecht af!!!
gr.Leo een echte
Als je de volledige tekst wilt zien ga dan naar
http://www.rdw.nl/nl/voertuigbranche/rd ... ng_apk.htm
En neem het zip bestand
Succes.
-
- Berichten: 2893
- Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
- Locatie: Almelo
Re: auto, vreemd verhaal
Maar dat staat voor wit mijn beste vriend. De xenonverlicht valt onder wit licht maar is wel omstreden.
-
- Berichten: 585
- Lid geworden op: 22 nov 2006 21:28
Re: auto, vreemd verhaal
Goed werkende en afgestelde xenon is niet omstreden.
-
- Berichten: 246
- Lid geworden op: 13 dec 2005 22:47
Re: auto, vreemd verhaal
Chanmaster,?
Lezen is echt moeilijk ?
Bel de rdw helpdesk en vraag het zelf (wel goed uitleggen natuurlijk)
Dus een lamp die blauw lijkt en zelfs rd,bl,gr,wt zolang op het scherm............wit....blablabla,,,,,
Mijn vrienden zoek ik zelf wel uit.
Leo (al sinds 1986 keurmeester) (en eigenaar van een mobiel onafhankelijk keuringstation?????)
ps. als jij het anders ziet dan helaas voor al die klanten met hun dure lampen.
Lezen is echt moeilijk ?
Bel de rdw helpdesk en vraag het zelf (wel goed uitleggen natuurlijk)
Dus een lamp die blauw lijkt en zelfs rd,bl,gr,wt zolang op het scherm............wit....blablabla,,,,,
Mijn vrienden zoek ik zelf wel uit.
Leo (al sinds 1986 keurmeester) (en eigenaar van een mobiel onafhankelijk keuringstation?????)
ps. als jij het anders ziet dan helaas voor al die klanten met hun dure lampen.
Re: auto, vreemd verhaal
Met alle respekt, gaat het hier nu om "jullie" lampen of om die van mij.
Raakt een beetje off topic zo allemaal.
Ik heb er in iedergeval helemaal niks aan. tja, toch bedankt?
Raakt een beetje off topic zo allemaal.
Ik heb er in iedergeval helemaal niks aan. tja, toch bedankt?
-
- Berichten: 2893
- Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
- Locatie: Almelo
Re: auto, vreemd verhaal
Bijdrage van en door de politie:
Regels
De regels voor het voeren van verlichting zijn simpel. In het donker (tijd tussen zonsondergang en zonsopkomst) en bij slecht zich is het verplicht met licht aan te rijden. Het voorlicht moet wit of geel zijn en het achterlicht rood. De (LED)verlichting mag niet knipperen. Fietsen moeten voorzien zijn van reflectie op de trappers, banden en aan de achterzijde. De boetes voor het niet voeren van verlichting bedragen tussen de €15,- (geen voor- of achterlicht) en 25,-. (geen voor- én achterlicht of geen reflectie).
CM
Boze ome, sorry hoor!
Ik zou als ik u was de auto laten keuren bij de ANWB of RDW en er dan een zaak van maken.
Regels
De regels voor het voeren van verlichting zijn simpel. In het donker (tijd tussen zonsondergang en zonsopkomst) en bij slecht zich is het verplicht met licht aan te rijden. Het voorlicht moet wit of geel zijn en het achterlicht rood. De (LED)verlichting mag niet knipperen. Fietsen moeten voorzien zijn van reflectie op de trappers, banden en aan de achterzijde. De boetes voor het niet voeren van verlichting bedragen tussen de €15,- (geen voor- of achterlicht) en 25,-. (geen voor- én achterlicht of geen reflectie).
CM
Boze ome, sorry hoor!
Ik zou als ik u was de auto laten keuren bij de ANWB of RDW en er dan een zaak van maken.
-
- Berichten: 246
- Lid geworden op: 13 dec 2005 22:47
Re: auto, vreemd verhaal
Boze ome,
Ik reageerde alleen op de foute informatie op dit topic, als je verder op dit soort vragen een duidelijk antwoordt verwacht, ben je helaas inderdaad op het verkeerde adres.
Er zijn hier een heleboel mensen die het goed bedoelen, maar een oplossing vind /krijg je hier niet.(mensen zijn vaak anoniem en niet te traceren?)
Ik denk wel dat ditvoor wat betreft de APK een moeilijk te verhalen geval is omdat het inderdaad al te lang loopt.
De ac punten zijn daar duidelijk in.(het zijn binnenkort te verwachten reparatie punten)
Maar toch succe ermee.
gr. Leo (en echte)
Ik reageerde alleen op de foute informatie op dit topic, als je verder op dit soort vragen een duidelijk antwoordt verwacht, ben je helaas inderdaad op het verkeerde adres.
Er zijn hier een heleboel mensen die het goed bedoelen, maar een oplossing vind /krijg je hier niet.(mensen zijn vaak anoniem en niet te traceren?)
Ik denk wel dat ditvoor wat betreft de APK een moeilijk te verhalen geval is omdat het inderdaad al te lang loopt.
De ac punten zijn daar duidelijk in.(het zijn binnenkort te verwachten reparatie punten)
Maar toch succe ermee.
gr. Leo (en echte)