Waardeloze garage, kan ik mijn geld terugkrijgen?
Geplaatst: 18 mar 2007 15:48
Heb in december een 2e hands 5jaar oude Opel gekocht bij een officiele merkdealer met nieuwe apk en 6 mnd bovaggarantie.
Auto zag er prima uit en reed verder perfect op wat kleine puntjes na.
Dat waren o.a de remschijven, die waren gewoon op. Ook een klein probleempje met versnellingsbak, skirts lieten los en er mistte een onderdeel. Dit zou allemaal gemaakt worden, want het viel onder de bovaggarantie die ik erbij kreeg.
Al snel na de aflevering bleek dat de afgesproken onderhouds/afleverbeurt helemaal niet was uitgevoerd. Het onderhoudsboekje was niet eens afgetekend. De motor begon ook al vrij snel onregelmatig te lopen. Bleek dat de distrubutieriem op knappen stond ( had de garage toch wel moeten controleren lijkt mij. Zeker omdat ik daar naar gevraagd had voor de aflevering )
Nu 3 maanden later word ik gek van de ellende met deze auto.
Het ene na het andere probleem dient zich aan
* versnellingsbak wederom erg luidruchtig en met zwaar verzet
* gebonk en gekraak aan de achterzijde van de auto
* sideskirts los ( is al 3x voor terug geweest )
* veel gerammel in de auto vanuit deur en dashboard
* acculampje brandt regelmatig, instrumentenpaneel valt dan compleet uit.
De dealer zelf klopt ook van geen kanten. Heb de auto nu al 3x teruggebracht voor diverse reparaties maar steeds wordt het maar half of zelfs helemaal niet uitgevoerd. Ook hebben ze een rekening gestuurd voor een huurauto terwijl ik een leenauto had meegekregen nota bene voor een reparatie die zij niet op tijd af konden krijgen!! Kreeg zelfs nog een betalingsherinnering terwijl de factuur al was afgeboekt !! :s Alles loopt langs elkaar heen binnen dat bedrijf en mijn vertrouwen in dat bedrijf en de auto zijn totaal weg. Communicatie gaat zeer moeilijk en lig nu met hen in conflict. Ze hebben voorgesteld om met bijbetaling een andere auto uit te zoeken of de auto wederom te maken. Echter moet ik teveel bij betalen voor een gelijkwaardige auto. Ook heb ik gevraagd of zij dan de ANWB/Dekra keuring willen laten uitvoeren, echter ik kreeg als antwoord dat ik hen moet vertrouwen op de nog uit te voeren reparaties. Keuren is wel altijd mogelijk, maar voor mijn eigen rekening Ze kunnen toch makkelijk die keuring betalen bij wijze van goedmakertje / tegemoet komen van de klant?
Ik wil graag mijn geld terug, is dit nog mogelijk na 3 maanden? Moet er bij zeggen dat vanaf dag 1 door mij al is geklaagd zonder tussenpozen....
Bedankt
Auto zag er prima uit en reed verder perfect op wat kleine puntjes na.
Dat waren o.a de remschijven, die waren gewoon op. Ook een klein probleempje met versnellingsbak, skirts lieten los en er mistte een onderdeel. Dit zou allemaal gemaakt worden, want het viel onder de bovaggarantie die ik erbij kreeg.
Al snel na de aflevering bleek dat de afgesproken onderhouds/afleverbeurt helemaal niet was uitgevoerd. Het onderhoudsboekje was niet eens afgetekend. De motor begon ook al vrij snel onregelmatig te lopen. Bleek dat de distrubutieriem op knappen stond ( had de garage toch wel moeten controleren lijkt mij. Zeker omdat ik daar naar gevraagd had voor de aflevering )
Nu 3 maanden later word ik gek van de ellende met deze auto.
Het ene na het andere probleem dient zich aan
* versnellingsbak wederom erg luidruchtig en met zwaar verzet
* gebonk en gekraak aan de achterzijde van de auto
* sideskirts los ( is al 3x voor terug geweest )
* veel gerammel in de auto vanuit deur en dashboard
* acculampje brandt regelmatig, instrumentenpaneel valt dan compleet uit.
De dealer zelf klopt ook van geen kanten. Heb de auto nu al 3x teruggebracht voor diverse reparaties maar steeds wordt het maar half of zelfs helemaal niet uitgevoerd. Ook hebben ze een rekening gestuurd voor een huurauto terwijl ik een leenauto had meegekregen nota bene voor een reparatie die zij niet op tijd af konden krijgen!! Kreeg zelfs nog een betalingsherinnering terwijl de factuur al was afgeboekt !! :s Alles loopt langs elkaar heen binnen dat bedrijf en mijn vertrouwen in dat bedrijf en de auto zijn totaal weg. Communicatie gaat zeer moeilijk en lig nu met hen in conflict. Ze hebben voorgesteld om met bijbetaling een andere auto uit te zoeken of de auto wederom te maken. Echter moet ik teveel bij betalen voor een gelijkwaardige auto. Ook heb ik gevraagd of zij dan de ANWB/Dekra keuring willen laten uitvoeren, echter ik kreeg als antwoord dat ik hen moet vertrouwen op de nog uit te voeren reparaties. Keuren is wel altijd mogelijk, maar voor mijn eigen rekening Ze kunnen toch makkelijk die keuring betalen bij wijze van goedmakertje / tegemoet komen van de klant?
Ik wil graag mijn geld terug, is dit nog mogelijk na 3 maanden? Moet er bij zeggen dat vanaf dag 1 door mij al is geklaagd zonder tussenpozen....
Bedankt