Pagina 1 van 1

slechte informatie bij vertraging NS

Geplaatst: 19 mar 2007 11:42
door guusencarola
Bij uitval van treinen of bij versperringen wordt vaak gebrekkige informatie aan de reiziger verstrekt. In omroepberichten wordt bijvoorbeeld wel de versperring vermeldt, maar vaak wordt er geen reisadvies gegeven. Rijden er misschien bussen? De reiziger moet het maar raden. Toevallig werken ook alle informatieborden niet en reageert de NS-website niet, die toch doorgaans niet echt actuele informatie geeft. Na een uur wordt er helemaal niets meer omgeroepen!

Ook als treinen uitvallen wordt dit te laat omgeroepen, zodat men alternatieve treinen mist.

Vindt u dit ook?

Re: slechte informatie bij vertraging NS

Geplaatst: 23 mar 2007 12:49
door Bailey
Ik denk dat dat algemeen wel bekend is. Bij de NS is het heel erg, bij Arriva nog erger. Daar wordt vaak helemaal niks omgeroepen.
Ik heb ooit bij het loket in Dordrecht gevraagd of een bepaalde trein zou rijden. De man keek om, keek weer naar mij en zei 'er staat niks op Teletekst, dus hij zal wel rijden'. M.a.w. ze houden zich aan de informatie die op Teletekst staat. Beetje vreemd!

Ik heb ook wel eens gehad dat ik op een trein stond te wachten en uiteindelijk aan een machinist die op hetzelfde perron stond gevraagd of hij wist waar de trein bleef. Hij wist het niet, hij stond er ook op te wachten. Ik heb toen gevraagd of hij kon informeren waar de trein bleef en met heel veel pijn en moeite ging hij bellen. Als antwoord kreeg ik: 'de trein is kwijt'. Ja hoor!!!!!!!!!

Maar ja....de informatie komt van Pro Rail niet van NS Reizigers, dus het is niet de schuld van de NS, zeggen ze. Lekker makkelijk he....zo'n afschuifsysteem!