Pagina 1 van 1

Hoge rekening voor berichtjes die je niet krijgt

Geplaatst: 19 mar 2007 13:00
door hoopdoetleven
Beste lezer,
Zoals ik al meer heb gelezen ben ik ook de dupe,
deze brief heb ik geschreven naar de rechsbijstand in de hoop dat zij mij kunnen helpen lees en huiver.

Geachte heer/mevrouw,

Via deze brief willen wij graag de rechts bijstand inschakelen.
Wij zijn van mening dat wij te maken hebben met fraude/oplichting.
Ik zal u in het kort een verslag doen wat er gebeurt is en stukken toevoegen.

Sinds enkele maanden (start januari 2007) ontvangen wij een zeer dure telefoon rekeningen.
Omdat wij een nieuw zakelijk abonnement hebben is ons er in eerste instantie niets opgevallen.
15-03-2007 ontving ik weer een rekening van Vodafone met een bedrag van € 226,43. Onder de noemer content staan hogen bedragen deze keer € 99,12.ex BTW
In januari was het een bedrag van 112,68 ex BTW
In februari was het en bedrag van 117,14 ex BTW

Gebeld met Vodafone met de vraag waar deze kosten toch vandaan kwamen en wat content toch betekende ik dacht zelf dat het iets te maken had met de tom tom.
Dit was dus niet het geval het zijn de kosten die gemaakt worden voor het ontvangen van sms’jes en ringtone’s ed.
Nu hebben we in december wel geprobeerd een nieuwe gratis ringtone aan te vragen maar wij zijn ons niet bewust dat wij op een of andere manier ons ergens op geabonneerd hebben.
Hierna hebben wij ook geen berichten of iets dergelijks van wie dan ook ontvangen.

De volgende acties hebben wij nu ondernomen,
Gebelt met Vodafone volgens hen konden zij hier niets aan doen dit was ons probleem.
Ze konden ons wel een specificatie opsturen, kosten € 2,95 .
Naar expert ,de winkel waar we het abonnement hebben afgesloten.
Hier gaf men aan dat we waarschijnlijk de dupe zijn geworden van praktijken die net wel of net niet legaal zijn. Ook hij heeft contact gehad met Vodafone, de jufrouw aan de telefoon bevestigde ook dat we aangesloten waren bij een of andere service die ringtone’s doorgaven.
Op de vraag waarom wij dan niets toegestuurd kregen maar wel kosten berekend kregen kon zij geen antwoord opgeven.
Zij vertelde ons dat er elke dag 2 sms’jes moesten komen a € 0,92 maar dat er ook bedragen tussen zaten van bijna € 5,-
Verder wou ze nog kwijt dat een bedrijf Netsize deze bedragen inde.
Meer mocht ze niet zeggen en we moesten maar wachten op de specificatie.
Samen met de man van expert gezocht naar gegevens van dit bedrijf.
www.netsize.com
tel 0900-500540
fax 0102663350
tel 0102663300
tel 0104378788

[email protected] [email protected]
Op al deze telefoon nummers krijg je geen gehoor
Op de e-mails heb ik nog geen tegen bericht gekregen.

Vodafone heeft een service om online je factuur te kunnen bekijken met specificatie dus ik denk doen wand dan weet je eerder op welke manier je genept word.
Helaas na aanmelden kon ik nog niet bij de gegevens.

Hier moet ik dus op wachten tot dat ik ze per post toegestuurd krijg.

Verder heb ik vandaag contact gehad met de bank om de automatische incasso van Vodafone stop te zetten en te blokkeren.
Wij betalen de kosten die wij hebben gemaakt maar niet de kosten voor iets wat we niet besteld/gekocht of niet ontvangen hebben.

Om het verhaal kort samentevatten:
We betalen heel veel geld voor iets wat we niet gevraagd hebben en ook niet krijgen.
En we kunnen bij niemand terecht om verhaal te halen en dingen recht te zetten.


Wij hopen dat u ons kunt helpen met deze zaak en dat wij ons geld terug krijgen en dat we van dit gedoe afkomen.
Met vriendelijke groet,

Wie heeft deze ervaring nog meer en kan nog meer tips geven.

Re: Hoge rekening voor berichtjes die je niet krijgt

Geplaatst: 19 mar 2007 13:15
door puma73
Kijk eens op de volgende link, daar wordt je een hele hoop wijzer over hoe ongewenste smsjes op te zeggen.

http://www.allesoversms.nl/smsafzeggen/

Re: Hoge rekening voor berichtjes die je niet krijgt

Geplaatst: 19 mar 2007 15:39
door Mini
Nu hebben we in december wel geprobeerd een nieuwe gratis ringtone aan te vragen maar wij zijn ons niet bewust dat wij op een of andere manier ons ergens op geabonneerd hebben.
Je hebt dus zelf een ringtone aangevraagd, maar niet (goed) op de voorwaarden gelet. Hierdoor zal de rechtsbijstand verzekering je waarschijnlijk ook niet kunnen helpen; het niet lezen van de voorwaarden wordt volgens mij niet door hun vergoed namelijk...

Bij alle reclames, zowel online als via tv-reclames, staat (toegegeven, in klein lettertjes) aangegeven dat je hiermee een abonnement afsluit. Dit zal je nu ook terug kunnen vinden op de site van het desbetreffende bedrijf.

Hoe ben je aan de informatie gekomen om de ringtone te downloaden? TV-reclame, internetsite? Daar kan je namelijk ook de afmeldinformatie vinden. en wie heeft de telefoon in gebruik?
Hoe sneller je je afmeld, hoe eerder ze stoppen met het versturen van de sms'jes en de kosten dus niet meer oplopen.

De machtiging van de incasso tbv Vodafone blokkeren is een domme zet. Vodafone heeft hier namelijk niets mee te maken, dit betreft een 'probleem' tussen jou en de sms-aanbieder. Je loopt nu het risico om geblokkeerd te worden voor het niet tijdig betalen van je rekening (waar je deblokkeringskosten voor berekend kan krijgen), je kan aangemeld worden bij Preventel voor het niet voldoen van de rekening (dit houdt in dat je momenteel geen nieuwe mobiele aansluiting kan aanvragen zolang de factuur niet betaald wordt) en wanneer je volhoud in het niet voldoen van de rekening(en) kan je afgesloten worden, waarbij je in 1 keer de resterende abonnementskosten moet voldoen voor het gehele contract + registratie bij Experian, en dan kan je de komende 8 jaar geen abonnementen afsluiten.
Het aanvragen van een online factuur + specificatie gaat pas de eerstvolgende maand in, vandaar dat je nu ook niet je gegevens kan inzien.

Een verklaring waarom je de ringtones dan niet ontvangt? Lastig om op afstand te bepalen. Kreeg je die eerste 'gratis' ringtone wel? Ik vermoed namelijk dat 1) de berichten wel aankomen, maar weggedrukt worden door degene die het toestel in gebruik heeft of 2) er een type ringtone is aangevraagd waar het toestel niet geschikt voor is. Het toestel kan hem dus niet binnenhalen, maar het wordt wel verzonden. Dit 'verzenden' wordt door Netsize al berekend aan Vodafone, die niets anders kunnen doen dan de kosten aan jou door te berekenen. Is betalen voor iets wat je niet ontvangt juist? Tuurlijk niet. Maar waarsch zal 1) Netsize niet weten dat het niet aankomt, dat zullen ze denk ik niet zien in hun systemen; 2) het is opnieuw jouw verantwoordelijkheid om iets aan te vragen wat het toestel wel aankan.

Re: Hoge rekening voor berichtjes die je niet krijgt

Geplaatst: 19 mar 2007 16:08
door hoopdoetleven
nee hoor het is niet gelukt en ook geen algemene voorwaarden gekregen.
de rekening van vodafone word betaalt dat wil zeggen de gewone kosten en de belkosten de rest niet.
Het probleem is omdat je niets krijgt toegezonden is het ook niet mogelijk om je af te melden omdat je geen code hebt.Daarbij als je zoals wij het eerst met de desbetrefende firma wil oplossen zijn ze niet te berijken.Hoe noemt men dat zo mooi misleiding.Naar mijn weten is dit niet toe gestaan.Het is de tel van de baas zelf.
Op dit moment zijn we aan het wachten op de specificatie van de rekening om te kunnen achterhalen wie hier achter zit.
Ik hou jullie op de hoogte

Re: Hoge rekening voor berichtjes die je niet krijgt

Geplaatst: 19 mar 2007 16:24
door Kika29
Niet slim om de betaalde smsdiensten in te houden op je rekening. Vodafone heeft hier niks mee te maken. Het is te wijten aan de smsdiensten niet aan vodafone.Als je dit op laat lopen dreigt afsluiting,registratie extra incassokosten etcetera. Daarbij komt ook nog dat je een negatieve registratie achter je naam krijgt waardoor je de aankomende jaren bij geen enkele provider nog een abo af kan sluiten......By the way staat er op dit forum ergens een algemeen nummer om vervelende smsdiensten telefonisch bij af te melden. Als het goed is is het doorgeven van je telefoonnummer al voldoende.

Re: Hoge rekening voor berichtjes die je niet krijgt

Geplaatst: 19 mar 2007 16:31
door Mini
Waarom de specificatie afwachten? Daar zal ook geen afmeldcode bijstaan. Alleen datum/tijdstip waarop het werd toegezonden.
Je hebt toch zelf een ringtone aangevraagd? Hoe ben je aan de aanmeldinformatie gekomen? Als je dat hier vemeld kan je hulp krijgen om de afmeldinformatie te achterhalen. Of gebruik dat nummer van Kika29.
En zoals ik al eerder heb gezegd, en Kika29 nu ook bevestigd, de kosten zal je helaas gewoon moeten voldoen, ALLE kosten.

Re: Hoge rekening voor berichtjes die je niet krijgt

Geplaatst: 19 mar 2007 17:03
door hoopdoetleven
Zoals als ik al geschreven heb,Krijgen wij geen berichten door.
Dus weten we ook niet waar deze vanaf komen wij hopen door middel van de specificatie erachter te komen wie dat deze stuurt.Dit is bij ons niet bekent.Daarom kunnen wij ook niets opzeggen want je weet niet waar.Mini wat bedoel jij met aanmeldings informatie?

Re: Hoge rekening voor berichtjes die je niet krijgt

Geplaatst: 19 mar 2007 18:38
door Mini
Je gaf in je eerste post aan dat je in december een ringtone hebt aangevraagd. Hoe kwam je op dat idee? Waar zag je de informatie betreffende deze ringtone, waar zag je welk 'code' je naar welk nummer moest sturen?

Re: Hoge rekening voor berichtjes die je niet krijgt

Geplaatst: 19 mar 2007 19:08
door tinne
In dit geval heeft iemand zelf de ringtone aangevraagd, ergens in december. Het kan nog erger. Iemand meldt jouw mobiele nummer, op één of andere site aan via een computer. Dan kan het dus gebeuren dat je een rekening van 2.223 euro krijgt op DAT nummer. Om te proberen te bewijzen dat je niets daarmee van doen hebt: Afmelden/afzeggen SMS uitgeprobeerd. Je krijgt SMS jes terug als : je bent niet aangemeld voor deze dienst. Gesprekken (persoonlijk) met de provider, die gaat proberen iets te doen, maar die doet niets, ook niet uit coulance. Om een lang verhaal kort te maken, wij hebben voor 1 van onze werknemers dus 2.223 euro betaald. Het nummer wel meteen laten blokkeren trouwens.

Dit kan je dus echt handenvol met geld kosten en je hebt geen 'poot'om op te staan, en DAT is het meest vervelende.

mvrgr. Tinne

Re: Hoge rekening voor berichtjes die je niet krijgt

Geplaatst: 19 mar 2007 19:23
door pvd
Ik zie het somber voor je in, Hoopdoetleven!

Je zult zowiezo alle kosten aan vodafone moeten betalen, helaas. Voor het terugvragen van de kosten moet u bij de SMS-boer zijn.
Samen met de man van expert gezocht naar gegevens van dit bedrijf.
www.netsize.com
tel 0900-500540
fax 0102663350
tel 0102663300
tel 0104378788
Waarschijnlijk dus 1 van deze nummers.

Helaas is het heel moeilijk om van dit soort bedrijven geld terug te krijgen.... Het is volgens mijn mening gelegaliseerde diefstal, oftewel gelegaliseerde oplichting. Volgens de wet mag dit volgens mij allemaal.
nee hoor het is niet gelukt en ook geen algemene voorwaarden gekregen.
Deze moet u ook zelf opzoeken en wel VOORDAT u de ringtoon (al dan niet gratis) besteld....Deze algemene voorwaarden krijgt u vrijwel nooit automatisch bij dit soort bedrijven.

Dit vond ik nog op hun website...Probeer het e-mailadres nog eens.


"deze gegevens had je al, sorry"

Succes!

pvd

Re: Hoge rekening voor berichtjes die je niet krijgt

Geplaatst: 30 mar 2007 15:01
door moess
hey ik heb nu een rekenig van 2400 euro bij de telfort, blijkt dat mijn nummer was aangemeld bij 6010 een of andere sms dienst die dik kosten op mijn nummer heeft gemaakt. Terwijl ik nooit heb aangemeld hiervoor, en telfort doet ook niet iets om mij hierbij te helpen.

ik heb ook nooit iets ontvangen, maar volgens telfort heb ik het wel ontvangen.

ik weet niet wat ik hiermee aanmoet kan iemand mij helpen want ik vind dat zulke sms diensten verboden moeten worden als ze ongevraagd zulke hoge kosten maken op je nummer

Re: Hoge rekening voor berichtjes die je niet krijgt

Geplaatst: 30 mar 2007 16:54
door ikbenik
Gebelt met Vodafone volgens hen konden zij hier niets aan doen dit was ons probleem.
Ze konden ons wel een specificatie opsturen, kosten € 2,95 .
Naar expert ,de winkel waar we het abonnement hebben afgesloten.
Hier gaf men aan dat we waarschijnlijk de dupe zijn geworden van praktijken die net wel of net niet legaal zijn. Ook hij heeft contact gehad met Vodafone, de jufrouw aan de telefoon bevestigde ook dat we aangesloten waren bij een of andere service die ringtone’s doorgaven.
Op de vraag waarom wij dan niets toegestuurd kregen maar wel kosten berekend kregen kon zij geen antwoord opgeven.
Vodafone is niet verantwoordelijk en aansprakelijk voor jouw gedrag.
Dus dat zij er niets aan kunnen doen is normaal en inderdaad jouw probleem.
Verder heb ik vandaag contact gehad met de bank om de automatische incasso van Vodafone stop te zetten en te blokkeren.
Wij betalen de kosten die wij hebben gemaakt maar niet de kosten voor iets wat we niet besteld/gekocht of niet ontvangen hebben.
Niet slim. Je moet niet bij vodafone wezen!

We betalen heel veel geld voor iets wat we niet gevraagd hebben en ook niet krijgen.
Dat heb je wel, nl. het aanvragen van een ringtone.

Als je nog kunt achterhalen waar je en bij wie je die ringtone hebt aangevraagt, dan kun je proberen die dienst te stoppen en als dat niet lukt, kijken wie er achter dat nummer zit en die aanklagen.

Nogmaals bij Vodafone moet je niet wezen. Zij zijn alleen maar de bezorgers.

Re: Hoge rekening voor berichtjes die je niet krijgt

Geplaatst: 23 apr 2007 08:03
door hoopdoetleven
Hallo allemaal,

Na een paar tips en nog meer email ben ik op dit moment zo ver dat de helft van de aan bieders achterhaald is en ik als het goed is € 11,- terug krijg.Een positief kontakt gehad met vodafoon.Zij geven aan dat ze afspraken hebben gemaakt met netsize en dat problemen binnen 2 weken dien te zijn op gelost.Deze weken zijn om nu komt vodafoon in aktie moest alles opsturen wat ik heb ontvangen aan email.Ben heel benieuwt wat hier nog van komen gaat.