Hoge rekening voor berichtjes die je niet krijgt
Geplaatst: 19 mar 2007 13:00
Beste lezer,
Zoals ik al meer heb gelezen ben ik ook de dupe,
deze brief heb ik geschreven naar de rechsbijstand in de hoop dat zij mij kunnen helpen lees en huiver.
Geachte heer/mevrouw,
Via deze brief willen wij graag de rechts bijstand inschakelen.
Wij zijn van mening dat wij te maken hebben met fraude/oplichting.
Ik zal u in het kort een verslag doen wat er gebeurt is en stukken toevoegen.
Sinds enkele maanden (start januari 2007) ontvangen wij een zeer dure telefoon rekeningen.
Omdat wij een nieuw zakelijk abonnement hebben is ons er in eerste instantie niets opgevallen.
15-03-2007 ontving ik weer een rekening van Vodafone met een bedrag van € 226,43. Onder de noemer content staan hogen bedragen deze keer € 99,12.ex BTW
In januari was het een bedrag van 112,68 ex BTW
In februari was het en bedrag van 117,14 ex BTW
Gebeld met Vodafone met de vraag waar deze kosten toch vandaan kwamen en wat content toch betekende ik dacht zelf dat het iets te maken had met de tom tom.
Dit was dus niet het geval het zijn de kosten die gemaakt worden voor het ontvangen van sms’jes en ringtone’s ed.
Nu hebben we in december wel geprobeerd een nieuwe gratis ringtone aan te vragen maar wij zijn ons niet bewust dat wij op een of andere manier ons ergens op geabonneerd hebben.
Hierna hebben wij ook geen berichten of iets dergelijks van wie dan ook ontvangen.
De volgende acties hebben wij nu ondernomen,
Gebelt met Vodafone volgens hen konden zij hier niets aan doen dit was ons probleem.
Ze konden ons wel een specificatie opsturen, kosten € 2,95 .
Naar expert ,de winkel waar we het abonnement hebben afgesloten.
Hier gaf men aan dat we waarschijnlijk de dupe zijn geworden van praktijken die net wel of net niet legaal zijn. Ook hij heeft contact gehad met Vodafone, de jufrouw aan de telefoon bevestigde ook dat we aangesloten waren bij een of andere service die ringtone’s doorgaven.
Op de vraag waarom wij dan niets toegestuurd kregen maar wel kosten berekend kregen kon zij geen antwoord opgeven.
Zij vertelde ons dat er elke dag 2 sms’jes moesten komen a € 0,92 maar dat er ook bedragen tussen zaten van bijna € 5,-
Verder wou ze nog kwijt dat een bedrijf Netsize deze bedragen inde.
Meer mocht ze niet zeggen en we moesten maar wachten op de specificatie.
Samen met de man van expert gezocht naar gegevens van dit bedrijf.
www.netsize.com
tel 0900-500540
fax 0102663350
tel 0102663300
tel 0104378788
[email protected] [email protected]
Op al deze telefoon nummers krijg je geen gehoor
Op de e-mails heb ik nog geen tegen bericht gekregen.
Vodafone heeft een service om online je factuur te kunnen bekijken met specificatie dus ik denk doen wand dan weet je eerder op welke manier je genept word.
Helaas na aanmelden kon ik nog niet bij de gegevens.
Hier moet ik dus op wachten tot dat ik ze per post toegestuurd krijg.
Verder heb ik vandaag contact gehad met de bank om de automatische incasso van Vodafone stop te zetten en te blokkeren.
Wij betalen de kosten die wij hebben gemaakt maar niet de kosten voor iets wat we niet besteld/gekocht of niet ontvangen hebben.
Om het verhaal kort samentevatten:
We betalen heel veel geld voor iets wat we niet gevraagd hebben en ook niet krijgen.
En we kunnen bij niemand terecht om verhaal te halen en dingen recht te zetten.
Wij hopen dat u ons kunt helpen met deze zaak en dat wij ons geld terug krijgen en dat we van dit gedoe afkomen.
Met vriendelijke groet,
Wie heeft deze ervaring nog meer en kan nog meer tips geven.
Zoals ik al meer heb gelezen ben ik ook de dupe,
deze brief heb ik geschreven naar de rechsbijstand in de hoop dat zij mij kunnen helpen lees en huiver.
Geachte heer/mevrouw,
Via deze brief willen wij graag de rechts bijstand inschakelen.
Wij zijn van mening dat wij te maken hebben met fraude/oplichting.
Ik zal u in het kort een verslag doen wat er gebeurt is en stukken toevoegen.
Sinds enkele maanden (start januari 2007) ontvangen wij een zeer dure telefoon rekeningen.
Omdat wij een nieuw zakelijk abonnement hebben is ons er in eerste instantie niets opgevallen.
15-03-2007 ontving ik weer een rekening van Vodafone met een bedrag van € 226,43. Onder de noemer content staan hogen bedragen deze keer € 99,12.ex BTW
In januari was het een bedrag van 112,68 ex BTW
In februari was het en bedrag van 117,14 ex BTW
Gebeld met Vodafone met de vraag waar deze kosten toch vandaan kwamen en wat content toch betekende ik dacht zelf dat het iets te maken had met de tom tom.
Dit was dus niet het geval het zijn de kosten die gemaakt worden voor het ontvangen van sms’jes en ringtone’s ed.
Nu hebben we in december wel geprobeerd een nieuwe gratis ringtone aan te vragen maar wij zijn ons niet bewust dat wij op een of andere manier ons ergens op geabonneerd hebben.
Hierna hebben wij ook geen berichten of iets dergelijks van wie dan ook ontvangen.
De volgende acties hebben wij nu ondernomen,
Gebelt met Vodafone volgens hen konden zij hier niets aan doen dit was ons probleem.
Ze konden ons wel een specificatie opsturen, kosten € 2,95 .
Naar expert ,de winkel waar we het abonnement hebben afgesloten.
Hier gaf men aan dat we waarschijnlijk de dupe zijn geworden van praktijken die net wel of net niet legaal zijn. Ook hij heeft contact gehad met Vodafone, de jufrouw aan de telefoon bevestigde ook dat we aangesloten waren bij een of andere service die ringtone’s doorgaven.
Op de vraag waarom wij dan niets toegestuurd kregen maar wel kosten berekend kregen kon zij geen antwoord opgeven.
Zij vertelde ons dat er elke dag 2 sms’jes moesten komen a € 0,92 maar dat er ook bedragen tussen zaten van bijna € 5,-
Verder wou ze nog kwijt dat een bedrijf Netsize deze bedragen inde.
Meer mocht ze niet zeggen en we moesten maar wachten op de specificatie.
Samen met de man van expert gezocht naar gegevens van dit bedrijf.
www.netsize.com
tel 0900-500540
fax 0102663350
tel 0102663300
tel 0104378788
[email protected] [email protected]
Op al deze telefoon nummers krijg je geen gehoor
Op de e-mails heb ik nog geen tegen bericht gekregen.
Vodafone heeft een service om online je factuur te kunnen bekijken met specificatie dus ik denk doen wand dan weet je eerder op welke manier je genept word.
Helaas na aanmelden kon ik nog niet bij de gegevens.
Hier moet ik dus op wachten tot dat ik ze per post toegestuurd krijg.
Verder heb ik vandaag contact gehad met de bank om de automatische incasso van Vodafone stop te zetten en te blokkeren.
Wij betalen de kosten die wij hebben gemaakt maar niet de kosten voor iets wat we niet besteld/gekocht of niet ontvangen hebben.
Om het verhaal kort samentevatten:
We betalen heel veel geld voor iets wat we niet gevraagd hebben en ook niet krijgen.
En we kunnen bij niemand terecht om verhaal te halen en dingen recht te zetten.
Wij hopen dat u ons kunt helpen met deze zaak en dat wij ons geld terug krijgen en dat we van dit gedoe afkomen.
Met vriendelijke groet,
Wie heeft deze ervaring nog meer en kan nog meer tips geven.