LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wat doet bureau jeugdzorg allemaal goed.

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
klokluider
Berichten: 17
Lid geworden op: 19 mar 2007 21:04

Re: wat doet bureau jeugdzorg allemaal goed.

Ongelezen bericht door klokluider »

Astrid66,

je hebt zelf een OTS aangevraagd omdat het kind zonder een OTS niet gesloten geplaatst kon worden?

Kun je dan ook aangeven waar dat staat. Ik ga er vanuit dat de casemanager dit heeft aangeraden.

Je gaat elke week een uurtje op bezoek, heb je belcontact (is dat begeleid), kun je brieven of een kaartje sturen of krijg je die ook retour afzender omdat dat via de voogd moet. Heb je alle hulpverleningsplannen, ben je bij alle besprekingen etc.

Als jou zoon happy is met deze oplossing prima, ik begrijp ook dat het gezin happy is met deze oplossing dan zou je zeggen een win-win maar om daar de conclusie aan te verbinden dat jeugdzorg het goed doet valt m.i. nog te bezien.

Kun je bovenstaande vragen beantwoorden?

Met groet Klokluider

astrid66
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 mar 2007 18:08

Re: wat doet bureau jeugdzorg allemaal goed.

Ongelezen bericht door astrid66 »

Hallo klokluider,
Ik heb zelf om een gesloten plaatsing gevraagd en ja toen heb ik met de casemanager gesproken en die vertelde mij dat dat alleen kon via een ots.

Ja wij hebben bel contact 2 keer per week en nee dat is niet begeleid .
als wij post willen sturen naar onze zoon dan kan dat ook.
Het contact met de voogd is zeer goed en onze voogd is het helemaal met ons eens over wat wij willen voor onze zoon dus daar werkt hij graag aan mee.
Er is niets wat ik zelf niet thuis heb aan verslagen e.d. er gaat niets langs ons heen.
Onze zoon was of is natuurlijk niet echt happy met het feit dat hij gesloten zit maar begint nu wel in te zien dat dit wel het beste is.

Ik heb ook niet beweerd dat de hele jeugdzorg het goed doet maar toevallig de mensen van jeugdzorg waar ik mee te maken heb wel

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: wat doet bureau jeugdzorg allemaal goed.

Ongelezen bericht door Chanmaster »

@klokluider.

Als de regering een wet in werking stelt dan heeft dat financiële gevolgen. Als daaraan geen of onvoldoende compensatie plaats vindt kan met een wet niet uitvoeren. Ik meen dat u allen de uitzending heeft gezien. Daarin werd tevens genoemd dat de gezinsvoogd vele kinderen vertegenwoordigd waardoor er van daadwerkelijke belangenbehartiging niets terecht komt. De zorg is aan de pleegouders.
Wij hebben zelf pleegkinderen en twee crisis plaatsen. Wij weten als geen ander waar de schoen wringt. Veel contact met jeugdzorg, pleegzorg, kinderbescherming etc. En dan VOTS,OTS en zelfs kinderen waarvan de ouders nog leven maar de ouders het kind gewoon niet meer willen zien! Verschrikkelijke taferelen maken wij hier soms mee.
We moeten de crisisplaatsingen, welke uit verschillende hoofde kunnen ontstaan, gewoon naar hun eigen school in hun eigen woonplaats brengen. Daar staat wel een kostencompensantie tegenover maar het is ons nooit teveel en we hebben altijd tijd dat betaald niemand.
Er zijn gewoon te weinig pleeg gezinnen, dat is onmacht en daar zit alles op vast. Typisch voorbeeld: Internaat Widonk. Overvol, lange wachtrijen. Er werd in de uitzending gezegd door de kinderrechter dat een kind niet moet wachten. Nee, klopt maar als er eenvoudig geen plek is? We moeten soms langer dan een half jaar wachten voor dat er uitzicht op een plaatsing is. De jeugdigen die wachten zijn de dupe en jeugdzorg wordt verwijten gemaakt terwijl de regering meer geld beschikbaar moet stellen om dit soort schrijnende problemen aan te pakken.

CM

klokluider
Berichten: 17
Lid geworden op: 19 mar 2007 21:04

Re: wat doet bureau jeugdzorg allemaal goed.

Ongelezen bericht door klokluider »

@CM

Ik begrijp jou standpunt, echter deze is gezien vanuit een ander standpunt. Jij richt je nu meer op de jeugdhulpverlening danwel een VVP die gevoed worden door jeugdzorg.

De gevallen die je beschrijft die geloof ik, het geld wat je niet krijgt is misschien niet eerlijk en fair voor hetgeen wat je er voor doet. Maar alles is relatief, het is een keuze geweest die je natuurlijk te allen tijde ongedaan kunt maken. Maar nu op jouw andere argument: Hoe lang moet jeugdzorg naar jouw mening dan blijven schooien om meer geld. Zoals ik al schreef, zijn ze ook vorig jaar en het jaar ervoor in het nieuws geweest met pleeggezinnentekorten en opvangplekkentekorten waarvoor er meer geld is gekomen om dat op te lossen. En dit zullen vast niet de enige jaren zijn geweest.

Het argument dat er nu meer kinderen uithuis geplaatst worden vanwege de veranderende maatschappij gaat niet op nu het jeugdzorg zelf is die de kinderen uithuis wil plaatsen. Zogezegd lijkt het op doel redenatie. Veel kinderen uithuis willen plaatsen terwijl er gen plek is en dan om meer geld vragen. Een terugkerende cyclus zo kon je opmaken uit de opmerking van de CDA er Coruz.

Maar wist je dat er sinds Savannah 30% van de kinderen sneller uithuis geplaatst wordt omdat de voogden bang zijn voor. Dit gaat verergeren nu de voogd vervolgd mag worden. Maar wat daarbij zo storend is, is dat de openheid en eerlijkheid naar zowel ouders als kinderen volledig ontbreekt, terwijl de grondslag hiervoor berust in de wet.

Als je nu stelt dat een voogd geen belangenbehartiging kan doen vanwege de vele kinderen die hij moet begeleiden zeg ik dat dat aan het systeem ligt. Dit is een intern probleem en dan moet je niet gaan zeuren om geld. Vergelijk het met de politie er is minder blauw op straat omdat er van alles moet gebeuren waardoor het eigenlijke werk blijft liggen. Het werk zelf wordt ontransparant. Vervolgens wordt er vanuit een inzichzelf gekeerde omgeving gewerkt naar buiten. Hierdoor krijg je kritiek en met deze kritiek gaat men slecht om. Ik zie dan dat men over de ruggen van de kinderen de ouders probeert in het gareel te krijgen. Een typisch kenmerk voor een inzichzelf gekeerde organisatie die direct contact heeft met clienten.

Er is dus geen sprake van onmacht aar een verkeerde prioriteitsstelling van de uitvoerders binnen jeugdzorg, en dat al meerdere jaren achtereen. Met dank aan het kabinet en de vertegenwoordigers hiervan in de provinciale staten die dit hadden moeten regelen. Ook zo'n voorbeeld van een niet herkenbare groep.

groet Klokluider

karinknol
Berichten: 115
Lid geworden op: 26 apr 2005 01:41

Re: wat doet bureau jeugdzorg allemaal goed.

Ongelezen bericht door karinknol »

Wat ik me nou afvraag,is een duur papiertje een garantie dat ze met onze kids kunnen omgaan? Mijn zoon van veertien, is nu twee jaar uit huis, hij heeft ADHD,ODD maar sterker neigend naar CD, een hechtingsstoornis en uitgestelde diagnose PDD- NOS, bijna een alfabet vol. Tot op heden, geen behandeling.
Ik had hem nog altijd in de hand, hij werd hier wel steeds agressiever, was niet meer te doen, de laatste jaren, op die groep? Hij heeft geblowd, hij heeft gedeald, hij zuipt, ik ben inmiddels oma, hij heeft taakstraf gehad voor het mishandelen voor een meisje en voor het stelen van een scooter.

Ik ben trots op BJZ!

Zet op die plekken mensen neer, die weten waar ze over praten, dus ervaringsdeskundige en geen geleerde idioten, die van niets weten, een papiertje zegt helemaal niets.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: wat doet bureau jeugdzorg allemaal goed.

Ongelezen bericht door Chanmaster »

@Klokkenluider
Het argument dat er nu meer kinderen uithuis geplaatst worden vanwege de veranderende maatschappij gaat niet op nu het jeugdzorg zelf is die de kinderen uithuis wil plaatsen.
Dat heb ik niet beweerd maar het is wel een feit Klokkenluider. De maatschappij, en daarmee doel ik op de menheid en metname de ouders, kunnen de steeds groter wordende druk van het leven veelal niet meer aan, raken in het slob, worden nalatig en kunnen dan rare dingen gaan doen waarover we metname de laatste jaren meer en meer horen.
De jeugd wordt steeds meer veeleisend en voor ouders is aan al die wensen niet of nauwelijks tegemoet te komen. Dit blijkt ondermeer wanneer wij een nieuwe plaatsing hebben en de jeugdige vertellen hoeveel zakgeld het krijgt. Vaak antwoord het met: "Is dat alles? " omdat onbewust door hun eigen ouders over het paard getild zijn.
Bedragen in zakheld van 50 euro per maand komt niet zelden voor.
Wij moeten ons aan de richtlijnen van het Nibud houden, www.nibud.nl
Ze krijgen bij 15 jaar 5 euro zakgeld per week. Maar wie er op let ziet de jeugd met de meest moderne mobieltjes rondhuppelen, merkkleding en ze willen vooral tot vier uur snachts uit als jet weekend is. Kinderen welke jonger zijn dan 16 jaren mogen niet uit omdat deze statistisch gezien geen geld hebben maar ook onder onze verantwoordelijkheid vallen. Dat uitgaan kost de ouders vaak eveneens handen vol geld. Dit zijn slechts enkele voorbeelden over oorzaken van de maatschappelijke ontwrichtingen waardoor de jeugd mede tussen wal en het schip terecht komt. De reden van toename van uit huis plaatsing is ondermeer te wijten aan de critiek welke de instellingen in toenemende mate krijgen als gevolg van de toenemende gruweldaden van ouders jegens jeugdigen en uiteindelijk zichzelf maar ook van de jeugdigen onderling.

@KarinKnol

Ook wij ontvangen het door u omschreven soort kinderen en kunnen daarmee prima omgaan. Mijn vrouw heeft zelf een zoon, die inmiddels zelfstandig woont, met vele vormen van afwijkingen moeten groot brengen en weet daarin juist te handelen. Men plaatst dit soort kinderen niet zomaar bij willekeurige pleegouders. Dat is niet goed voor het kind en de pleegouders kunnen zoiets niet aan.

Nu ga ik de kids wekken.

Tot later

CM

klokluider
Berichten: 17
Lid geworden op: 19 mar 2007 21:04

Re: wat doet bureau jeugdzorg allemaal goed.

Ongelezen bericht door klokluider »

Karin,

heb je dan geen PGB aangevraagd en daarop zelf behandeling ingekocht?

Klokluider

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: wat doet bureau jeugdzorg allemaal goed.

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Dus ik denk dat Jeugdzorg niet liever zou doen dan goed en zo snel mogelijk maar geen mogelijkheden heeft wanneer de vervolgtrajecten stagneren. Natuurlijk moet Jeugdzorg in bepaalde gevallen bij melding sneller ingrijpen alleen staat de wetgeving dat niet toe omdat het veelal ontbreekt aan indicatie en het personeel wat tot maatregelen moet besluiten onvoldoende geschoold is om zo'n besluit acuut tot daadwereklijke maatregelen te doenkomen. Dit kan worden bereikt door bijscholing en dan wel specifiek op de noodzakelijke punten alsmede het in de wetgeving opnemen dat deze instelling i.s.m. de raad voor de kinderbescherming de bevoegdheid bezitten om terstond maatregelen te nemen. Dan voorkom je niet alles want wat er achter gesloten deuren plaats vindt weet niemand maar waarvan meldingen voorhanden zijn kunnen kwalijke zaken worden voorkomen.

DianaH
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 jan 2006 23:39

Re: wat doet bureau jeugdzorg allemaal goed.

Ongelezen bericht door DianaH »

Klokluider schrijft:
"Ik zie dan dat men over de ruggen van de kinderen de ouders probeert in het gareel te krijgen. Een typisch kenmerk voor een inzichzelf gekeerde organisatie die direct contact heeft met clienten."

Klopt helemaal.

Ik heb hier vele rapporten dat het mijn kinderen niet goed gaat, de beschrijvingen van het Fora de RVK en zellfs jeugdzorg (ots) liegen er niet om.

Maar wat doet jeugdzorg?
Verplichte medition voor de ouders om de strijd tussen beide ouders te laten staken, wat compleet faalde. (vader nam de gesprekken van de meditior over)
Intensieve gezinsbegeleiding om vader met de kinderen om te laten gaan.
Een gezinsvoogd die al 3 maanden zich niet heeft laten zien of van zich heeft laten horen.
Extern onderzoek naar de geschiktheid van de ouders, en men wil onderzocht hebben hoe de ouders zullen reageren, wanneer de kinderen uit huis zal worden geplaatst.

Waar ik als moeder sta in dit verhaal?
Nergens,... Jeugdzorg heeft mij vele male te kennen gegeven dat mijn gezinssituatie er niets mee te maken heeft, dat alleen de gezinssituatie bij vader belangrijk is.

Wanneer gaat die Jeugdzorg nu eens helder nadenken?
Mijn kinderen gaan naar de :roll:
Jeugdzorg wil gewoon geen adviezen geven aan de kinderrechter, terwijl de feiten er niet om liegen.
Ze laten kinderen maar aanmodderen, met alle gevolgen van dien

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: wat doet bureau jeugdzorg allemaal goed.

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Ik kan mij vinden in uw weergave maar moet daarbij één belangrijke kanttekening plaatsen.
Jeugdzorg is er voor de kinderen en niet voor de ouders of familie.
Daar hebben we maatschappelijk werk voor.
Er is wel enig samenspel maar lang niet voldoende.
Er moet meer gezinsondersteuning komen.

DianaH
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 jan 2006 23:39

Re: wat doet bureau jeugdzorg allemaal goed.

Ongelezen bericht door DianaH »

Chanmaster schrijft:

"Jeugdzorg is er voor de kinderen en niet voor de ouders of familie."

Daar zijn we het over eens, maar nu nog Jeugdzorg duidelijk maken, dat zij er voor de kinderen zijn.

Dat is héél moeilijk voor ze, ik roep het al een jaar tegen hen, maar neehoor.

Mijn kinderen zeggen niet voor niets, "ach we hebben toch niets aan Jeugdzorg, ze luisteren toch niet naar ons" En dat zijn kinderen in de leeftijden 10, 13 en 16 jaar

DianaH
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 jan 2006 23:39

Re: wat doet bureau jeugdzorg allemaal goed.

Ongelezen bericht door DianaH »

Dit artikel stond in een regiokrant:

actueel > persberichten
--------------------------------------------------------------------------------
Regionaal meldpunt gezinshulp
Nauwere samenwerking gemeenten en instellingen in jeugdzorg

Vijftien gemeenten, tien jeugd- en zorginstellingen in Zuid-Holland Noord komen nog dit jaar met een regionaal meldpunt voor gezinnen met meervoudige problemen. Door de problemen van ouders en kinderen tijdig en centraal te registreren, én een betere onderlinge samenwerking van de overheden en instanties, verwachten de initiatiefnemers slagvaardiger hulp te kunnen bieden.

Naast het centraal meldpunt komen er in deze regio ook proefprojecten met zogeheten Centra voor Jeugd en Gezin, waar voor elk kind en de ouders passende hulp wordt aangeboden. De locaties van die centra of hun aantal is nog niet bekend. Voor 1 mei presenteren de initiatiefnemers een plan van aanpak. Daarin zal de opzet van het meldpunt, nader zijn uitgewerkt.

De gemeenten, instellingen en de provincie Zuid-Holland gaan verder nauw met elkaar samenwerken om te voorkomen dat kinderen die hulp nodig hebben, het slachtoffer worden van langs elkaar heen werkende partijen die problemen bij kinderen en in gezinnen signaleren. Veel instellingen en overheden hebben op dit moment onvoldoende overzicht welke instanties met het gezin bezig zijn.

De deelnemende gemeenten zijn: Alphen aan den Rijn, Alkemade, Hillegom, Jacobswoude, Katwijk, Leiden, Leiderdorp, Lisse, Nieuwkoop, Noordwijk, Noordwijkerhout, Oegstgeest, Rijnwoude, Teylingen en Voorschoten.

De vijftien gemeenten hebben verder besloten om het geld dat zij nu aan het jeugdbeleid besteden, gezamenlijk te gaan inzetten. De provincie Zuid-Holland ondersteunt dit initiatief met 500.000 euro. De deelnemende gemeenten en instanties voor jeugdzorg, jeugdgezondheidszorg en de GGZ hebben voor het nieuwe samenwerkingsverband vrijdag 16 maart een convenant getekend op het gemeentehuis in Oegstgeest met de provincie Zuid-Holland.

Gedeputeerde Lennie Huizer van de provincie Zuid-Holland: "Het is van groot belang in de hulpverlening aan kinderen en jongeren dat er adequate informatievoorziening is. Zodat niet ieder apart met de problemen aan de slag gaat, maar dat de verschillende organisaties op basis van meerdere signalen samenwerken."

Wethouder Klaas Tigelaar van Alphen aan den Rijn: "Ik ben blij met deze ontwikkeling. We laten zien dat we gezamenlijk een antwoord hebben op de discussie over hoe het verder moet met de jeugdzorg. Geen stelselwijziging, maar een goede sturing. Die basis leggen wij vast door ondertekening van het convenant. Hier kunnen we mee aan de slag."

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: wat doet bureau jeugdzorg allemaal goed.

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Wethouder Klaas Tigelaar van Alphen aan den Rijn: "Ik ben blij met deze ontwikkeling. We laten zien dat we gezamenlijk een antwoord hebben op de discussie over hoe het verder moet met de jeugdzorg. Geen stelselwijziging, maar een goede sturing. Die basis leggen wij vast door ondertekening van het convenant. Hier kunnen we mee aan de slag."
Wel een beetje te hard van stapel gelopen of gedacht: "Och dat is een eitje!"
Eerst zien, dan pas geloven!



CM

klokluider
Berichten: 17
Lid geworden op: 19 mar 2007 21:04

Re: wat doet bureau jeugdzorg allemaal goed.

Ongelezen bericht door klokluider »

CM De reden van toename van uit huis plaatsing is ondermeer te wijten aan de critiek welke de instellingen in toenemende mate krijgen als gevolg van de toenemende gruweldaden van ouders jegens jeugdigen en uiteindelijk zichzelf maar ook van de jeugdigen onderling.
Deze mening kan ik niet echt delen. Je herhaald het normbeeld wat de regering ons aan het opleggen is. Dit beeld wordt benadrukt in spotjes, krantenartikelen terwijl het maar een doel dient. Instandhouding.
Natuurlijk moet Jeugdzorg in bepaalde gevallen bij melding sneller ingrijpen alleen staat de wetgeving dat niet toe omdat het veelal ontbreekt aan indicatie
Sorry chanmaster, hier sla je de plank volledig mis. De wet staat sneller ingrijpen wel toe. In vele gevallen worden kinderen echter uithuis geplaatst zodat er onderzoek gedaan kan worden naar het kind, of zodat er inzicht komt in de opvoedingssituatie. Dat is de indicatie, dus die is er wel maar eentje die de kinderechters nu eens moeten afstraffen, want je plaatst een kind pas uithuis op het moment dat je weet wat er aan de hand is.
het personeel wat tot maatregelen moet besluiten onvoldoende geschoold is om zo'n besluit acuut tot daadwereklijke maatregelen te doenkomen. Dit kan worden bereikt door bijscholing en dan wel specifiek op de noodzakelijke punten alsmede het in de wetgeving opnemen dat deze instelling i.s.m. de raad voor de kinderbescherming de bevoegdheid bezitten om terstond maatregelen te nemen.
Ook hier heb je m.i. een verkeerde voorstelling van zaken. Bijscholing heeft niets te maken met de uitvoer van maatregelen. De bevoegdheden zijn al in de wet geregeld. Echter het toezicht op de instanties ontbreekt volledig doordat de trias politica in deze categorie samenleving overboord is gegooid. Ook spelen zich belachelijke taferelen af achter de gesloten deuren van de familiekamers.
Jeugdzorg is er voor de kinderen en niet voor de ouders of familie.
Als je dit een belangrijke kanttekening begrijp je de strekking van jeugdzorg niet. Jeugdzorg is er altijd voor het kind in samenhang tot de family ties, zoals blijkt uit de jurisprudentie van het EHRM. Alle factoren worden daar in meegenomen. Trouwens dit is ook verwoord in de oude AWBZ.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: wat doet bureau jeugdzorg allemaal goed.

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Erg spijtig klokkenluider maar ik reageer hier niet op!
De beste stuurlui ..........

Rob_O
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mar 2007 22:22

Re: wat doet bureau jeugdzorg allemaal goed.

Ongelezen bericht door Rob_O »

Hallo allemaal

Heb een relatie gehad van 5 jaar met me ex ben nu inmiddels gelukkig getrouwd en heb buiten me dochter van 12 die uit huis geplaatst is nog 2 kinderen van anderhalf en 5 .

Mijn oudste dochter is uithuis geplaatst bij haar moeder vandaan dat is vorig jaar juli geweest.
Ik kreeg een brief op maandag of ik contact met hun wou opnemen,wat doe ik ik bel gelijk de dinsdag en krijg te horen dat er niemand is of ik het later nog een keer wil proberen en anders neemt ze wel contact op met mij.

Woensdag hoor niets denk mss morgen belt ze me wel niet dus.

Donderdag gewone normale dag dacht ik !!
om 9 uur savonds spreekt me ex me aan op msn en vertelt me dat mijn oudste dochter uit huis is geplaatst smiddags om 1 uur
Wat doe je als vader zijnde het huilen stond me nader dan het lachen en werd ook best wel kwaad gelijk instanties gebeld nog om te vragen waar me dochter is maar overal te horen krijgen mogen we niet zeggen.
De dag erna wordt ik gebeld door de gezinsvoogd met de mededeling dat het goed is met me dochter en dat we maandag te horen krijgen wat het telefoonnummer is.

Is inmiddels maandag gezinsvoogd niet te bereiken uitendelijk woensdag gehoord wat het telefoonnummer is
Met een beetje speurwerk daarna op internet wisten we dus dat ze in rijs zat

Heb daarna meerder malen gevraagd aan de gezinsvoogd of ik mocht bellen of ff mocht langsgaan maar kreeg elke keer te horen nee dat is niet goed voor je dochter.

Inmiddels 3 weken verder nog steeds geen contact gehad met me kind is er een rechtzaak en spreek daar de gezinsvoogd en krijg te horen dat haar moeder de volgende dag op bezoek mag bij haar kind !!!!

Heb 3 weken lopen zeuren en doen en kreeg niets voor elkaar niets ten nadele van me ex maar daar zijn ze tenslotte uit huis gehaald niet bij mij.
Uiteindelijk zijn we daarna weer 3 weken verder en mag ik eindelijk op bezoek heel emotioneel bezoek maar wel gezegd tegen me kind dat ik haar met alles zou steunen en dat ik volkomen achter haar sta,vindt het best wel belangrijk dat me kind dat weet.

Nu 8 maanden verder zit ze nog steeds in die crisis opvang en gaat daar een behandeling krijgen van anderhalf jaar !!!

Probeer er alles aan te doen om haar bij me te krijgen maar krijg niets voor elkaar en alles wat er daar geregeld wordt gebeurt zonder mijn medeweten.

Kreeg vandaag een brief binnen dat ik 18 april weer naar de rechter moet voor de UHP en de OTS
Was die brief aan het lezen en tot mijn grote woede wordt ik zwart afgeschilderd ..........
Er is ook nog steeds geen duidelijkheid over wat de bedoeling is als die anderhalf jaar voorbij zijn.gaat ze terug naar haar moeder of bij mij of andere opties.
Wordt er stapelgek van als vader heb je helemaal niets te vertellen en je wordt ook nog eens in de hoek gezet,ik vindt het te gek voor woorden.

Wordt aan het lijntje gehouden !! nu krijg ik te horen dat ik eerst de rechtzaak maar moet afwachten voor er meer bekent wordt over de toekomst van me kind.
Iemand tips of andere suggesties ?? dit is niet leuk meer wil je als vader zijnde alles voor je kind doen en dan kan het niet,is dat niet een beetje te gek voor woorden ??

Een trieste en vooral boze vader die niet weet wat ie met die gasten aanmoet

karinknol
Berichten: 115
Lid geworden op: 26 apr 2005 01:41

Re: wat doet bureau jeugdzorg allemaal goed.

Ongelezen bericht door karinknol »

CM,

toch altijd weer knap, hoe jij dingen in kan schatten en kan beoordelen, echt petje af! Wil jij voor mij de kenmerken van ODD/CD hier even beschrijven? Weten we hier allemaal alles van deze stoornissen.

Jij bent een leukerd joh, van alles weetje eigenlijk niets van af, maar je bemoeid je echt overal mee.

Hou verdomme eens je kop dicht en bemoei je niet overal mee! Volgens jou is het overal popie jopie, vertel mij maar eens jouw ervaringen met jouw kind, sorry dat ik het zeg, maar volgens mij heb je niet eens een vrouw, betweter!

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: wat doet bureau jeugdzorg allemaal goed.

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Beste KarinKnol

Ik had je juist een goed advies willen geven maar laat het vanwege uw wijze van uitlaten toch maar zijn. Niet relefant.

Shuttle
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 mar 2007 22:13

Re: wat doet bureau jeugdzorg allemaal goed.

Ongelezen bericht door Shuttle »

Ben je op een instelling werkzaam Chanmaster? of ging je je eigen kids wekken.

Vind je reaktie erg cru Karin, ben het ook niet met alles eens maar goed, ieder zijn mening

klokluider
Berichten: 17
Lid geworden op: 19 mar 2007 21:04

Re: wat doet bureau jeugdzorg allemaal goed.

Ongelezen bericht door klokluider »

Beste Chanmaster,

mijn reactie wordt volgens mij erg persoonlijk opgevat terwijl deze zou moeten leiden tot een discussie nu wij een verschillende mening hebben. Zo ook bij de reactie die je bij karin geeft lijkt het haast dat zodra het tegenwicht groter wordt je afhaakt.

Dit uit zich in de cliche reacties de beste stuurlui.... alsmede het geen advies willen geven omdat de ander iets zou moeten laten.

Hieraan ga ik niets veranderen, dat is jou zaak. Ik vind het alleen een beetje jammer omdt deze wijze van reageren nu xact overeenkomt met de wijze waarop de instanties ook reageren. Is hier sprake van goed voorbeeld doet volgen?

Klokluider

Gesloten