LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Shareena
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2004 15:27

Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Ongelezen bericht door Shareena »

Na het vervangen van de rubbers was het probleem bij mij gewoon weg hoor! Heb een Aygo uit 2006....

[email protected]
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 jan 2010 13:13

Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Ongelezen bericht door [email protected] »

Hallo allemaal,

Het is nu 2010 en de problemen zijn er nog steeds.
Ik kwam er pas achter toen de garantie verlopen was en had nog niet eerder van deze problemen gehoord.
Lekkage op de vloer achter de bijrijder stoel.
Ze willen er wel naar kijken maar voor mijn eigen kosten en dit terwijl het een bekend defect is!!! Ik kan hoog en laag springen maar ze willen niet meewerken ook niet als ik aangeef dat dit defect voor roesten van binnenuit gaat zorgen waar wel 10 jaar garantie op zit!
Heb nu al besloten aangezien het schijnbaar toch nooit opgelost gaat worden dat ik mijn Aygo weg ga doen en een ander auto ga kopen. C1 en Peugeot schijnen dezelfde problemen te hebben dus die vallen ook af.
Is er iemand die mij nog kan overtuigen dat het wel goed gaat komen met deze problemen?

groetjes
Joyce

terrorizer33
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:29

Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Ongelezen bericht door terrorizer33 »

Heb vorige week mijn nieuwe Aygo bij de dealer in Almere opgehaald. Eerlijk gezegd niets op internet opgezocht omtrent bekende euvels voordat ik een auto ging kopen, behalve naar de prijs en hoe zuinig ze zijn enzo (km heffing, wegenbelasting, etc.). Morgen maar even kijken onder de matten. Ik ga er toch wel vanuit dat, aangezien deze problemen die al een jaar of 4 bekend zijn, inmiddels wel zijn verholpen. Als die van mij lekt gaat hij terug naar de dealer en ga ik een nieuwe of ander model eisen. Verkoop ging soepel bij Zonneveld in Almere en bedrijf zelf kwam correct over. Eerst maar es kijken of ik ook lekkage heb :)

[email protected]
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 jan 2010 13:13

Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Ongelezen bericht door [email protected] »

Misschien dat nu de tijd is voor Radar om ermee in de lucht te gaan gezien alle andere problemen met toyota de laatste tijd is dit nu wel heel actueel geworden.


groetjes
joyce

Shareena
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2004 15:27

Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Ongelezen bericht door Shareena »

Krijg nu ineens een brief dat mijn Aygo niet terug hoeft... Zijn geen problemen ivm een ander gaspedaal... :?

[email protected]
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 jan 2010 13:13

Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Ongelezen bericht door [email protected] »

Heb ik ook gehad. Nu de rest van de problemen nog. Ik rijd rond met handoeken in mijn auto. :(

Marielle1973
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 feb 2010 21:45

Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Ongelezen bericht door Marielle1973 »

Hallo, ik heb een aygo uit 2005, ook ik heb lekkageproblemen gehad, en de kofferdeksel sloot niet goed af, dit is echter netjes opgelost door de garage.
Nu heb ik echter een probleem van hele andere aard, de computer van de stuurbekrachtiging is kapot.
Het lampje brandde, naar de garage, nieuwe accu erin gezet, lampje 1 dag uit geweest, daarna brandde het weer, terug naar de garage, conclusie computer van de stuurbekrachtiging stuk kosten € 875 !! en de garantie is er af. Ik heb het nog niet laten herstellen ik vraag me af zijn er meer mensen met dit probleem??
Ik heb niet meer echt vertrouwen in mijn auto zo

[email protected]
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 jan 2010 13:13

Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Ongelezen bericht door [email protected] »

He Marielle,

Hoe hebben ze bij jou de lekkage opgelost? Bij mij lukt het nl niet echt.

Marielle1973
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 feb 2010 21:45

Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Ongelezen bericht door Marielle1973 »

Volgens mij hebben ze er nieuwe rubbers ingezet

cbralmere
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 mar 2010 19:15

Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Ongelezen bericht door cbralmere »

Ook mijn Aygo van 2006 heeft last van wateroverlast in de bagageruimte. Ik heb het nog niet geconstateerd op de bodem bij voor- en/of achterstoelen. Importeur doet alsof neus bloed terwijl ze op de hoogte zijn van dit probleem. Na de recente terugroepacties mbt problemen met gaspedaal bij diverse modellen en ABS-software van Prius zou je verwachten dat Toyota Nederland adequater gaat handelen. Dealer wil het probleem oplossen maar niet voor hun kosten. Ben van mening dat hier sprake is van een constructie- of materiaalfout. Ook al is de garantie verlopen mag je als consument ervan uitgaan dat een auto ook na jaren, en zeker bij onderhoud door de dealer, geen lekkage mag gaan vertonen. De bescherming die men als consument middels het burgelijk wetboek heeft ingeval van fouten in een product, is voor Toyota Nederland geen reden om in actie te komen (de reus tegen klein duimpje?). Toyota Nederland is zich blijkbaar niet bewust van de imagoschade die zijn oploopt en het feit dat dit bijzonder lang zal na-ijlen. Mogelijk kan TROS Radar onze problemen oppakken voor alle gedupeerden? Wie kan mij informeren hoe je dat voor elkaar krijgt?

[email protected]
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 jan 2010 13:13

Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Ongelezen bericht door [email protected] »

hoi

zelfde probleem hier! Bij mij gaan ze nu extra rubbers plaatsen bij de achterportieren. Uiteraard voor eigen rekening. Stelletje prutsers!!!
Vind het erg jammer want de aygo op zich is een prima auto alleen door deze problemen wordt de lol er wel vanaf gehaald. Volgende wordt of een 3 deurs of een suzuki alto. Geen idee hoe je toyota aan zou moeten pakken in dit geval. Misschien moet iedereen eens een boze brief schrijven? Als ze er zoveel krijgen moeten ze er wel wat mee doen lijkt me.

cbralmere
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 mar 2010 19:15

Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Ongelezen bericht door cbralmere »

Ik doe een oproep aan een ieder die geconfronteerd is of is geweest met lekkages met de Aygo en zelf, geheel of gedeeltelijk, voor de kosten is opgedraaid, via onderstaande link een geautomatiseerde e-mail te sturen naar Tros Radar (kies dan bij soort bericht voor Suggestie voor Radar-item). Op deze wijze probeer ik het recht te halen voor een grote groep gedupeerden, waar Toyota onzorgvuldig en niet netjes mee omgaat of om is gegaan.

http://www.trosradar.nl/contact/

Mijn mail is verstuurd. Nu jij nog!!

[email protected]
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 jan 2010 13:13

Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Ongelezen bericht door [email protected] »

Ik heb hem gestuurd!!!!!!
Hoop dat het gaat lukken

Madelon87
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 jul 2010 20:59

Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Ongelezen bericht door Madelon87 »

Hoi Marielle,

ik heb ook dezelfde problemen met de stuurbekrachtiging..
Eerst bleef het P/S lampje alleen bij het starten branden, en na een paar seconden of hooguit een paar minuten ging het lampje weer uit en deed mijn stuurbekrachtiging het weer... Ik heb mijn auto bij 3 garages uit laten lezen maar ze kunnen geen van allen iets vinden.. En dat terwijl hij het alleen maar slechter gaat doen!
De stuurbekrachtiging doet het nu nml helemaal NIET meer.. :roll:

Je bent dus zeker niet de enige

1953BlueEyes1953
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 aug 2010 19:02

Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Ongelezen bericht door 1953BlueEyes1953 »

Stella Annotee schreef:Helaas, heb ik ook problemen met mijn Aygo. Jaren Toyota gereden tot volle tevredenheid en in een kleine 3 jaar tijd al een kapotte waterpomp. Een rekening van 260 euro! Uiteraard net buiten de garantie. Zijn er meer mensen met klachten over de waterpomp?

ik had ook na 2 jaar en 20.000 km een kapotte waterpomp, ik zei nog tegen de dealer dat is snel, ik heb nog nooit vervangen ook niet na 120 duizend km bij andere auto's, de waterpomp werd onder garantie vervangen.
Ook is het linkerachteraam vervangen die zitten geschroefd en geplakt, het geplakte was aan een kant los en een rammel in mijn deur dit is verholpen onder garantie. kosteloos.

groeten Nans de Gier den haag, nog steeds tevreden met mun aygo inmiddels 3 jaar en 31 duizend km
gemiddeld verbruik stad buitenweg 1 op 17,5

Duck and Dive
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 aug 2010 20:40

Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Ongelezen bericht door Duck and Dive »

Zag de reacties over lekkages in Aygo,s en dacht oeps verkeerde auto gekocht!
Heb direct mijn twee maanden oude Aygo grondig gecontroleerd. In de afgelopen tijd heb ik er regelmatig mee in enorme regenbuien gereden, maar die van mij is kurkdroog. Hoop van harte dat jullie problemen worden opgelost, want vaak is een dealer een groter probleem dan de auto zelf.

kawacatoose
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 aug 2010 12:57

Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Ongelezen bericht door kawacatoose »

Ik rij sinds jan 2007 in een Aygo en heb er inmiddels 80.000km er mee gereden. Nog nooit lekkage gehad maar wel bij 70.000km de waterpomp stuk gehad, net na het verlopen van de garantie, maar werd wel kosteloos vervangen. Ik ben zeer tevreden over de Aygo en heb afgelopen vrijdag ook weer een nieuwe besteld.

Dat Toyota zo veel negatief in het nieuws heeft volgens mij meer te maken dat de Amerikaanse auto industrie, want veel negatief nieuws kwam uit de USA, Toyota zwart probeert te maken om hun eigen rommel te kunnen verkopen dan dat er echt wat totaal mis is met Toyota. Net als of andere merken nooit problemen hebben of terug roep acties, want vreemd genoeg is dat bijna nooit in het nieuws.

Sterkte aan diegenen die niet zoveel succes er mee hebben gehad. Zoals iemand hier boven al zei, het ligt vaker aan de dealer dan de auto.

Golden Punky
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 okt 2009 23:51

Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Ongelezen bericht door Golden Punky »

De lekkages bij Aygo, 107 en C1 betreft vooral versies van VOOR de facelift. Na de facelift hebben ze dit goed opgelost met betere rubbers en een soort pasta die eronder zit.

ricootje
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 aug 2010 21:56

Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Ongelezen bericht door ricootje »

ook mijn moeder heeft problemen met toyota Aygo ze heeft een plek roest boven haar voorruit de auto was nog geen jaar oud
steenslag zeggen ze bij de toyota en ze doen er niets aan GEEN SERVICE vinden wij

een
Berichten: 320
Lid geworden op: 05 aug 2006 08:16

Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Ongelezen bericht door een »

kawacatoose schreef: Dat Toyota zo veel negatief in het nieuws heeft volgens mij meer te maken dat de Amerikaanse auto industrie, want veel negatief nieuws kwam uit de USA, Toyota zwart probeert te maken om hun eigen rommel te kunnen verkopen dan dat er echt wat totaal mis is met Toyota. Net als of andere merken nooit problemen hebben of terug roep acties, want vreemd genoeg is dat bijna nooit in het nieuws.
Helemaal mee eens. Ikzelf verdenk ook de bedrijven als GM (waar het slecht mee gaat/ging) ervan de topper Toyota zwart te maken. Zo'n goed merk zou eraan onderdoor kunnen gaan...

Gesloten