LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Antwoord brief aansprakelijkheidstelling. 0 reaktie woekerp.

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
sjapo

Antwoord brief aansprakelijkheidstelling. 0 reaktie woekerp.

Ongelezen bericht door sjapo »

Ik heb een reactie van mijn beleggingsverzekeraar gekregen op de modelbrief die te downloaden is via de site van http://www.woekerpolisclaim.nl/

Hierover heb ik gemaild met hun. Ik krijg hier totaal 0,0 geen reactie van hun.

Is er iemand van die belangenorganisatie die informeert?

Wat kunnen we verwachten van hun :?

peewee

Re: Antwoord brief aansprakelijkheidstelling. 0 reaktie woekerp.

Ongelezen bericht door peewee »

Sjapo,

Met alle respect, maar ik denk niet dat je kunt verwachten van de Stichting Woekerpolisclaim dat ze iedere aangemelde beleggingspolisgedupeerde INDIVIDUEEL aan het handje gaan nemen. Dat wil zeggen mensen individueel gaan helpen en begeleiden om hun probleem op te lossen. Dat kun je, denk ik niet van een organisatie verwachten die, ik meen, 29,50 rekent voor een eenmalige donatie.
De gebruikelijke manuur kosten van een organisatie (inclusief overheadkosten) liggen al snel op 100,- euro per uur. Vandaar.

Collectieve rechtszaken voeren is, denk ik, wat deze stichting gaat doen, om op die manier rechterlijke vonnisen te verkrijgen die verzekeraars dwingen om hun klanten schadeloos te stellen.

sjapo

hoe willen ze dan hun verhaal onderbouwen. ze hebben toch een aantal zaken met de benodigde informatie nodig?

peewee

Ongelezen bericht door peewee »

Sjapo,

Van de duizenden aanmelders zullen ze inmiddsels vast wel van tientallen gedupeerden polisvoorwaarden, brochures e.d. hebben toegezonden gekregen. De polisvoorwaarden (niet de kosten !) en de gebruiktre reclame-breochures zullen in grote lijnen hetzelfde zijn voor alle polishouders van een bepaalde beleggingsverzekering. Ook een beleggingspolis is min of meer een STANDAARDproduct. De hoogte van sommige van de ingehouden kosten door de verzekeraar zullen per verzekerde verschillen, met name de premie overlijdensrisico. Maar zoals ik elders aangaf op dit forumdeel, de strijd gaat niet zozeer over de hoogte van de ingehouden kosten, maar over het feit dat verzekeringsnemers niet of niet volledig geinformeerd werden over het feit dat er kosten werden cq worden ingehouden en welke dan wel precies.

sjapo

ok dat is een aanname geen constatering.

Jou beredenering daar kan ik mij enigszins in vinden. Toch blijf het gefilosofeer over wat ze zouden moeten gaan doen.

Ben benieuwd of wij een tipje van de sluier te horen krijgen?

sjapo

nog steeds niks hierover gehoord of gezien op de betreffende sites?

:?:

Gesloten