LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] unive daar plukt u de vruchten van,pffff de lege boom

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
blondone

unive daar plukt u de vruchten van,pffff de lege boom

Ongelezen bericht door blondone »

ik zit al 15 jaar bij unive met al mijn verzekeringen,
nooit schade of iets anders verhaald op hun,
tot 8 januari j.l
toen kreeg ik een woning brand,
nou mooi dat ze je in de kou laten staan met 4 kl kinderen
ik zou ook graag willen weten ,hoe lang een schade afwikkeling of de procedure hiervan duurt want er zijn inmiddels al bijna 3 mnd verstrekken en je hoort en ziet niemand ,inclusief de zogenaamde schade expert,
en als je dan eens belt met unive om te informeren wordt je nog bot en brutaal behandeld, echt te zot voor woorden,of ze sturen je door naar de ( achtelijke ) schade expert, :twisted: :twisted: :cry: :cry:

johojo

Re: unive daar plukt u de vruchten van,pffff de lege boom

Ongelezen bericht door johojo »

Blondone,

Wat is er precies gebeurd? (schadeoorzaak?) Hoe groot is de schade in euro's?

Normaal gesproken hoeft dit niet lang te duren. 3 maanden is erg lang, tenzij het een grote schade is.

gr. Johojo.

blondone

beste johojo,

ik heb op de bovenverdieping dus brand gehad en van de zolder is ook niks meer over,beneden dus water en roet en rook schade,
oorzaak was kortsluiting in tv ,stand bye,
de schade bedrag weten we niet ,we zitten al vanaf 26 febr te wachten op t voorstel van de schade expert, en als je die dan belt waar t blijft ,neemt a de telefoon niet op of b hij heeft t te druk,ik bel u terug wordt er dan gezegd, en als je unive hierover belt krijg je daar ook nog even een grote mond,
mvg claudia

Walter van V

Ongelezen bericht door Walter van V »

jurist op zetten... uiterste datum bepalen, en schadevergoeding gaan eisen wegens dubbele lasten bv (huur?) Wedden dat ie ineens heel hard kan lopen?

blondone

helaas walter ,
dat hebben we allemaal al gedaan ,deze persoon in kwestie heeft gewoon lak aan ons op zijn hollands gezegd,
we hebben een mail gestuurd naar t v west , advocaat ,de sp ,de bond ,
niemand krijgt een reaktie, zie ook mijn andere topics van huren,
met vriendelijke groet,
claudia

ps nu is wel mijn gezin lees 6 pers, de dupe van alles,
kijk dat je een brand meemaakt alla ,daar ben ik al overheen , maar de nasleep van zoiets ,te zot voor woorden,waar is ons recht.

roro25

Ongelezen bericht door roro25 »

volgens mij is er meer aan de hand. Zie ook topic over leiden Portaal onder topic huren.

Misschien even iets meer info zodat ik kan reageren. Normaal gesproken dient een expert binnen redelijke termijn (afhankelijk van de schade dus is het een grote brand, kleine brand of schroeischade) inof te geven over verdere afhandeling. Uiterlijke termijn is toch wel 2-3 weken.

blondone

beste roro
het was dus een grote brand want de hele bovenverd is uitgebrand,ze hebben heel mijn huis leeg geruimd en afgevoerd we hadden niks meer dan alleen de kleren die we aan hadden,ze proberen t gewoon zo te spelen dat we iedere keer een voorschot krijgen en dat ze dan niks meer hoeven uit te keren denk ik,zoals ik al zei je wordt gewoon belazzerd door unive en ook de expert,

mvg claudia

johojo

Bij een grote brand is het niet ongebruikelijk om gedurende de afwikkeling een of meerdere voorschotten te krijgen in afwachting van de definitieve afwikkeling.

Afgezien van de kennelijk onfatsoenlijke behandeling heb ik nog niet de indruk dat er iets aan de hand is. Een afwikkeling van 3 maanden lijkt me niet ongebruikelijk voor een schade van deze omvang.

Bij een omvangrijke schade heb je vaak recht op een contra expert. Deze treed met de expert van unive in overleg mbt schadevaststelling en behartigt uw belangen. De kosten van deze expert worden vaak vergoed met als maximum het bedrag wat unive voor hun eigen expert betaalt.

Volgens de polisvoorwaarden inboedel heb je in elk geval recht op een contra expert, zie: (artikel 24)

http://www.unive.nl/CMSFiles/concern/fo ... boedel.pdf

blondone

beste johojo,
dat is nu net t probleem ,deze schade expert is door unive ingehuurd,is dus niet een schade expert van hunzelf.
en toch vind ik t erg lang duren eer dat je een definitieve schade voorstel krijgt van de expert,
mvg claudia

johojo

Dat de expert niet in dienst is in unive maakt niet uit. Dat is meestal zo, ik zou alsnog een contra expert inschakelen.

Gesloten