Vereniging van gedupeerden Planet Internet?
Geplaatst: 20 mar 2007 15:20
Hoeveel klanten mag een bedrijf in dit land structureel op grote schaal dupeeren en schade berokkenen, alvorens de overheid zich met de grove en inmiddels ook in de media herhaadelijk wel gepubliceerde en bekende nalatigheid van dat bedrijf bemoeit?
Hier volgt een verslag van mijn ervaring met Planet Internet; een bedrijf dat zelfs na acht maanden niet in staat bleek een probleem op te lossen, en in plaats daarvan fouten op fouten stapelde.
De verbeurde financiele kosten voor mij zijn aanzienlijk, laat staan de tijd die ik met het schrijven van brieven (inmiddels ca. 30 pagina's) moest verspillen. Van de ermee gepaarde stress tot heden niet te spreken.
Ik besef dat het een lang verhaal is, maar zal het hier posten, hopende dat iemand met kennis op juridische vlak en/of een (consumenten)vereniging van gedupeerden advies kan geven of en welke actie tegen Planet Internet kan worden ondernomen.
Alle kopieen van mijn brieven en emails (die Planet Internet niet wil hebben ontvangen. ook al zijn er deels incident- en klachtnummers toegekend) staan uiteraard ter beschikking.
Afsluitend het advies brieven aan Planet Internet (of KPN) uitsluitend per aangetekende post te verzenden.
Samenvatting van ellende met Planet Internet vanaf 12 juli 2006 t/m 18 maart 07
Sinds 1991 ben ik klant bij KPN (telefoon), sinds 1996 met ADSL - onveranderd tot heden met 1 analoge telefoonlijn + 1 ASDL-verbinding. Van 2004 tot 3 januari 2007 was Planet Internet mijn ISP.
Op 12 juli 2006 per telefoon InternetPlusBellen - gratis bellen abo aangevraagd!
20 juli: InternetPlusBelllen contract, kenmerk **** arriveert met bijlage Verklaring / machtiging voor Planet “verandering aan mijn telefoonlijn door te mogen voeren:” Contract bevat een duurdere, juist niet gewenste abonnementsvorm (en andere foute gegevens).
Op dezelfde dag onderneem ik het volgende:
a) herhaaldelijk telefonische pogingen (tevergeefs) met verschillende Planet Internet medewerkers gedurende 1 uur om het contract te laten corrigeren of een juiste contract te ontvangen.
b) daarom verstuur ik per post een schrijven naar Planet Internet (Postbus 2529, Amersfoort) en trek de aanvraag IPB op grond van een foutieve en daarmee wettelijk ongeldige contract in; ook zeg ik mijn ADSL abonnement per november 2006 af. Verder stel ik Planet Internet in kennis dat ik geen autorisatie geef “wijzigingen aan mijn telefoonlijn door te voeren” (omzetten in digitaal) en de betreffende Verklaring niet zal ondertekenen. Ik verzoek Planet Internet om een bevestiging van de annulering aanvraag IPB, en de opzegging ADSL m.i.v. november 2006.
c) tevens stuur ik een kopie van deze opzeggingen per e-mail aan de Servicelijn van Planet Internet ([email protected]), gebruik makend van hun originele e-mail: RE ‘bevestiging bestelling ***'.
d) ter informatie gaat een kopie van de annulering IPB aan KPN Leeuwarden. Ik maak KPN erop attent dat ik de benodigde Verklaring IPB (omzetten naar digitaal) voor KPN resp. Planet niet heb ondertekend.
28 juli: naar aanleiding van mijn e-mail d.d. 20.7.06 aan Planet, ontvang ik een geautomatiseerde e-mail "dat mijn vraag is ontvangen en zo spoedig mogelijk wordt beantwoordt" - Incident nr: ***.
29 juli: opnieuw een geautomatiseerde e-mail van Planet Internet "wij hebben uw vraag naar aanleiding van uw factuur ontvangen" maar “dat op grond van de hoge toestroom van e-mails antwoord binnen 7 dagen niet mogelijk is".
30 juli:
a) ik informeer Planet per e-mail dat ik geen factuurvraag had, en stuur nogmaals de kopie van mijn brief annulering aanvraag IPB + opzegging ADSL van 20 juli mee; weer met het verzoek om bevestiging.
b) tevens stuur ik een 4- pagina fax naar het Orderdesk van Planet Internet met uitleg en verzoek om de annulering/opzegging door te (laten) voeren, en/of aan de betreffende afdeling door te geven, en sluit nogmaals de originele brief annulering/opzegging van 20 juli als bijlage bij. Weer met het verzoek om bevestiging.
24 augustus: ik ontvang een brief van Planet Internet d.d. 20 augustus (kenmerk ***) dat Planet Internet "druk bezig is mijn aansluiting voor IPB gered te maken en het installatiepakket op weg is".
25 augustus: nog voordat ik deze brief kan beantwoorden, arriveert het pakket met de Exploria box. Ik neem meteen telefonisch contact op met KPN. KPN medewerkster ziet wel een aantekening m.b.t. het probleem staan, wil de zaak naar de klachtenafdeling doorgeven, welke dan contact met mij zal opnemen, en adviseert het pakket met de Exploria box aan KPN terug te zenden. Mevrouw verzekert dat er beslist geen verandering aan mijn bestaande analoge telefoonlijn zal komen.
29 augustus:
a) ik stuur het pakket met de Exploria box terug aan KPN, samen met een samenvatting van de gebeurtenissen ter informatie.
b) verder stuur ik een schrijven per post aan de Klantenadministratie van Planet Internet met bijlagen van alle eerdere opzeggingen en verzoek Planet opnieuw om bevestiging van de annulering aanvraag IPB + opzegging ADSL Verder stel ik Planet Internet ervan op de hoogte dat het pakket met de Exploria box is geretourneerd.
12 september: Stel via Planet website vast dat IPB desondanks in mijn “pakket” is opgenomen en in de factuur wordt inbegrepen.Ik stuur een klacht per e-mail aan Planet, Afdeling Klantenreacties, en een brief met een nieuw verzoek om annulering aan de Klantenadministratie Planet, vergezeld met alle eerdere schriftelijke annuleringspogingen, klachten en een “samenvatting van gebeurtenissen”. Een kopie gaat ook aan KPN (klachtnr. ***).
ik ontvang weer een geautomatiseerde e-mail van Planet Internet (incident nr. ****) met de mededeling dat behandeling 1 maand zal duren.
28 september: mijn telefoon is buiten werking gesteld (en zal één maand buiten werking blijven). Neem met geleend mobiel toestel contact op met technische dienst KPN. Telefoon is zonder machtiging in digitaal omgezet. KPN medewerker neemt contact op met Klantenadministratie Planet; deze vertelt hem dat “Planet Internet geen brieven of e-mail’s inzake annulering IPB + opzegging ADSL ontvangen wil hebben”!
30 september: ik schrijf opnieuw een brief (nu aangetekend) aan de Klantenadministratie, en één brief aan de klachtenafdeling van Planet Internet (weer met bijlagen van reeds verzonden brieven); en stuur ook een klacht (aangetekend) aan de klachtenafdeling van KPN. In het briefhoofd maak ik naast mijn telefoonnummer het vermerk dat deze nummer dankzij Planet Internet buiten werking is.
16 oktober: ontvang een eerste reactie, brief d.d. 13.10. van Planet Internet, dhr. XXX, met verzoek om contactopname, Afd. Klantenreacties, Utrecht, (tel. 030 – 255 84 00) daar “het niet gelukt is telefonisch contact me mij op te nemen”. Op dat moment was ik reeds over twee weken zonder telefoon en inmiddels werkte ook mijn Internet verbinding niet meer.
Het behoeft geen verdere uitleg dat het verbreken van mijn telefoonlijn gedurende 1 hele maand, en ook kort daarna van mijn Internetverbinding, een ramp was. Als ‘tegemoetkoming’ voor het zo snel mogelijk weer analoog/werkend maken van mijn telefoon (deze makkeljke handeling zal 2 verdere weken in beslag nemen), kom ik met dhr. XXX overeen, dat hij mijn opzegging van het ADSL abonnement kan ignoreren maar wel de annulering IPB ook administratief in orde maakt. In de tussentijd geeft hij me een kpn-direct log-in en wachtwoord om weer toegang tot het Internet te verkrijgen.
Mijn telefoonverbinding werd na 1 maand weer hersteld en dhr. XXX laat me weten mij de verbeurde mobiele telefoonkosten gedurende de maand van afsluiting te vergoeden. Deze kosten heb ik Planet Internet tot heden niet in rekening gesteld omdat ik ervan uit ging dat het ellende met Planet Internet nu afgelopen was.
27 december: poging telefonische contactopname met deze dhr. XXX, Planet Internet.
Uit facturatie van Planet + KPN blijkt namelijk dat de administratie inzake IPB nog steeds niet is behandeld, ik dubbel wordt gefactureerd voor ADSL + IPB, tevens ook telefoonrekeningen met gesprekskosten en telefoonabonnement ontvang, (die zonder autorisatie plotseling per incasso worden afgeschreven), en ik sinds oktober 2006 blijkbaar een nieuwe / tweede klantnummer bij Planet voor IPB heb lopen. Dhr. XXX is “niet bereikbaar” maar zal straks terugbellen. Belt niet.
28 december: herhaalde poging tot contactopname met XXX falen, weer zogenoemd niet bereikbaar, zal straks terugbellen, maar belt niet.
29 december: Neem daarom telefonisch contact op met factuurafdeling KPN, mevrouw XXX. KPN klachtnr. ***. Mevrouw constateert tal van vermerken en vindt de zaak treurig, maar ziet dat facturatie van geen kant klopt. Kan alleen een nieuwe klacht aanmaken.
29 december: Ontvang schriftelijke bevestiging van KPN dat er geen verdere (telefoon)rekeningen per incasso zullen worden afgeschreven en ik voor abonnements- en gesprekskosten (zoals altijd) een nota en acceptgiro zal ontvangen.
5 januari 2007: bel technische dienst KPN. Mijn Internet verbinding werkt niet meer. Blijkt dat Planet Interenet deze op 3 januari onverwachts heeft afgesloten en ik werd naar afdeling “opzegging van Planet” doorverwezen. (Later de dag vind ik een brief van Planet op de stoop dat het abo “op mijn verzoek per direct is beëindigd”).
Pogingen om de situatie te ‘redden’ lopen op niets uit, medewerkers kunnen mijn verbinding niet herstellen en ook geen verklaring voor de tweede (IPB) account geven; herhalen steeds “wat een zootje” en klagen over slechte werkomstandigheden bij Planet Internet. Als enige oplossing om weer een Internet verbinding te krijgen, werd mij gezegd een nieuw ADSL abonnement te nemen.
Willen geen contact opnemen met de collega XXX van de Afd. Klantenreacties (klachtenafdeling) Planet Internet in Utrecht, die deze zaak in oktober in behandeling had en in orde zou maken.
Volledig overdonderd en afhankelijk van het Internet, ga ik eerst aarzelend op dat voorstel in en neem een nieuw abonnement uit. Beseffend dat dit alleen tot nieuwe problemen en verwarringen zal leiden, bel ik meteen terug en krijg een andere medewerker aan de lijn. Naar het hele verhaal opnieuw te moeten vertellen, werd het 10 minuten eerder gemaakte abo annuleert en ik krijg de toezegging dat ik nu definitief van Planet Internet af ben. Vanwege het facturatie probleem werd na 1 uur de afdelingsleider aan de lijn gehaald. Zogenoemd ingelicht door haar collega werd ik in plaats van een oplossing, laat staan excuses, door mevrouw XXX met ongelooflijke onbeschoftheid en arrogantie bejegend. Uiteindelijk geeft ook zij me de toezegging dat mijn relatie met Planet Internet nu beëindigd is. Ik neem op dezelfde dag een ADSL abonnement met een andere ISP.
Dat werd kort daarna schriftelijk door KPN bevestigd.
10 januari 2007 – ik constateer dat mijn Internet verbinding met Planet Internet toch weer is hersteld. Ik bel Planet Internet / Antwerpen en krijg weer de afdelingsleider mevrouw XXX aan de lijn. Na verdere arrogantie en onbeschoftheid werd me opnieuw verzekerd dat mijn relatie met Planet Internet definitief is beëindigd. Ik maak duidelijk dat ik de naam “Planet Internet” nu alleen nog in verbinding met een restitutie wil zien en geef te kennen dat ik het bedrijf niet langer serieus neem.
In het vervolg constateer ik dat er geen restitutie komt voor de reeds betaalde periode na afsluiting, maar zelfs na beëindiging nog steeds bedragen voor ASDL + IBP maandelijks van mijn rekening worden afgeschreven. Ik laat deze terugboeken en de bankrekening voor Planet Internet blokkeren.
12 maart 2007 – In plaats van een restitutie ontvang ik een “Herinnering” van Planet Internet voor een factuur d.d. 20 januari 2007 en werd met blokkering van mijn (op 3 januari beëindigde) account bedreigd.
Hier volgt een verslag van mijn ervaring met Planet Internet; een bedrijf dat zelfs na acht maanden niet in staat bleek een probleem op te lossen, en in plaats daarvan fouten op fouten stapelde.
De verbeurde financiele kosten voor mij zijn aanzienlijk, laat staan de tijd die ik met het schrijven van brieven (inmiddels ca. 30 pagina's) moest verspillen. Van de ermee gepaarde stress tot heden niet te spreken.
Ik besef dat het een lang verhaal is, maar zal het hier posten, hopende dat iemand met kennis op juridische vlak en/of een (consumenten)vereniging van gedupeerden advies kan geven of en welke actie tegen Planet Internet kan worden ondernomen.
Alle kopieen van mijn brieven en emails (die Planet Internet niet wil hebben ontvangen. ook al zijn er deels incident- en klachtnummers toegekend) staan uiteraard ter beschikking.
Afsluitend het advies brieven aan Planet Internet (of KPN) uitsluitend per aangetekende post te verzenden.
Samenvatting van ellende met Planet Internet vanaf 12 juli 2006 t/m 18 maart 07
Sinds 1991 ben ik klant bij KPN (telefoon), sinds 1996 met ADSL - onveranderd tot heden met 1 analoge telefoonlijn + 1 ASDL-verbinding. Van 2004 tot 3 januari 2007 was Planet Internet mijn ISP.
Op 12 juli 2006 per telefoon InternetPlusBellen - gratis bellen abo aangevraagd!
20 juli: InternetPlusBelllen contract, kenmerk **** arriveert met bijlage Verklaring / machtiging voor Planet “verandering aan mijn telefoonlijn door te mogen voeren:” Contract bevat een duurdere, juist niet gewenste abonnementsvorm (en andere foute gegevens).
Op dezelfde dag onderneem ik het volgende:
a) herhaaldelijk telefonische pogingen (tevergeefs) met verschillende Planet Internet medewerkers gedurende 1 uur om het contract te laten corrigeren of een juiste contract te ontvangen.
b) daarom verstuur ik per post een schrijven naar Planet Internet (Postbus 2529, Amersfoort) en trek de aanvraag IPB op grond van een foutieve en daarmee wettelijk ongeldige contract in; ook zeg ik mijn ADSL abonnement per november 2006 af. Verder stel ik Planet Internet in kennis dat ik geen autorisatie geef “wijzigingen aan mijn telefoonlijn door te voeren” (omzetten in digitaal) en de betreffende Verklaring niet zal ondertekenen. Ik verzoek Planet Internet om een bevestiging van de annulering aanvraag IPB, en de opzegging ADSL m.i.v. november 2006.
c) tevens stuur ik een kopie van deze opzeggingen per e-mail aan de Servicelijn van Planet Internet ([email protected]), gebruik makend van hun originele e-mail: RE ‘bevestiging bestelling ***'.
d) ter informatie gaat een kopie van de annulering IPB aan KPN Leeuwarden. Ik maak KPN erop attent dat ik de benodigde Verklaring IPB (omzetten naar digitaal) voor KPN resp. Planet niet heb ondertekend.
28 juli: naar aanleiding van mijn e-mail d.d. 20.7.06 aan Planet, ontvang ik een geautomatiseerde e-mail "dat mijn vraag is ontvangen en zo spoedig mogelijk wordt beantwoordt" - Incident nr: ***.
29 juli: opnieuw een geautomatiseerde e-mail van Planet Internet "wij hebben uw vraag naar aanleiding van uw factuur ontvangen" maar “dat op grond van de hoge toestroom van e-mails antwoord binnen 7 dagen niet mogelijk is".
30 juli:
a) ik informeer Planet per e-mail dat ik geen factuurvraag had, en stuur nogmaals de kopie van mijn brief annulering aanvraag IPB + opzegging ADSL van 20 juli mee; weer met het verzoek om bevestiging.
b) tevens stuur ik een 4- pagina fax naar het Orderdesk van Planet Internet met uitleg en verzoek om de annulering/opzegging door te (laten) voeren, en/of aan de betreffende afdeling door te geven, en sluit nogmaals de originele brief annulering/opzegging van 20 juli als bijlage bij. Weer met het verzoek om bevestiging.
24 augustus: ik ontvang een brief van Planet Internet d.d. 20 augustus (kenmerk ***) dat Planet Internet "druk bezig is mijn aansluiting voor IPB gered te maken en het installatiepakket op weg is".
25 augustus: nog voordat ik deze brief kan beantwoorden, arriveert het pakket met de Exploria box. Ik neem meteen telefonisch contact op met KPN. KPN medewerkster ziet wel een aantekening m.b.t. het probleem staan, wil de zaak naar de klachtenafdeling doorgeven, welke dan contact met mij zal opnemen, en adviseert het pakket met de Exploria box aan KPN terug te zenden. Mevrouw verzekert dat er beslist geen verandering aan mijn bestaande analoge telefoonlijn zal komen.
29 augustus:
a) ik stuur het pakket met de Exploria box terug aan KPN, samen met een samenvatting van de gebeurtenissen ter informatie.
b) verder stuur ik een schrijven per post aan de Klantenadministratie van Planet Internet met bijlagen van alle eerdere opzeggingen en verzoek Planet opnieuw om bevestiging van de annulering aanvraag IPB + opzegging ADSL Verder stel ik Planet Internet ervan op de hoogte dat het pakket met de Exploria box is geretourneerd.
12 september: Stel via Planet website vast dat IPB desondanks in mijn “pakket” is opgenomen en in de factuur wordt inbegrepen.Ik stuur een klacht per e-mail aan Planet, Afdeling Klantenreacties, en een brief met een nieuw verzoek om annulering aan de Klantenadministratie Planet, vergezeld met alle eerdere schriftelijke annuleringspogingen, klachten en een “samenvatting van gebeurtenissen”. Een kopie gaat ook aan KPN (klachtnr. ***).
ik ontvang weer een geautomatiseerde e-mail van Planet Internet (incident nr. ****) met de mededeling dat behandeling 1 maand zal duren.
28 september: mijn telefoon is buiten werking gesteld (en zal één maand buiten werking blijven). Neem met geleend mobiel toestel contact op met technische dienst KPN. Telefoon is zonder machtiging in digitaal omgezet. KPN medewerker neemt contact op met Klantenadministratie Planet; deze vertelt hem dat “Planet Internet geen brieven of e-mail’s inzake annulering IPB + opzegging ADSL ontvangen wil hebben”!
30 september: ik schrijf opnieuw een brief (nu aangetekend) aan de Klantenadministratie, en één brief aan de klachtenafdeling van Planet Internet (weer met bijlagen van reeds verzonden brieven); en stuur ook een klacht (aangetekend) aan de klachtenafdeling van KPN. In het briefhoofd maak ik naast mijn telefoonnummer het vermerk dat deze nummer dankzij Planet Internet buiten werking is.
16 oktober: ontvang een eerste reactie, brief d.d. 13.10. van Planet Internet, dhr. XXX, met verzoek om contactopname, Afd. Klantenreacties, Utrecht, (tel. 030 – 255 84 00) daar “het niet gelukt is telefonisch contact me mij op te nemen”. Op dat moment was ik reeds over twee weken zonder telefoon en inmiddels werkte ook mijn Internet verbinding niet meer.
Het behoeft geen verdere uitleg dat het verbreken van mijn telefoonlijn gedurende 1 hele maand, en ook kort daarna van mijn Internetverbinding, een ramp was. Als ‘tegemoetkoming’ voor het zo snel mogelijk weer analoog/werkend maken van mijn telefoon (deze makkeljke handeling zal 2 verdere weken in beslag nemen), kom ik met dhr. XXX overeen, dat hij mijn opzegging van het ADSL abonnement kan ignoreren maar wel de annulering IPB ook administratief in orde maakt. In de tussentijd geeft hij me een kpn-direct log-in en wachtwoord om weer toegang tot het Internet te verkrijgen.
Mijn telefoonverbinding werd na 1 maand weer hersteld en dhr. XXX laat me weten mij de verbeurde mobiele telefoonkosten gedurende de maand van afsluiting te vergoeden. Deze kosten heb ik Planet Internet tot heden niet in rekening gesteld omdat ik ervan uit ging dat het ellende met Planet Internet nu afgelopen was.
27 december: poging telefonische contactopname met deze dhr. XXX, Planet Internet.
Uit facturatie van Planet + KPN blijkt namelijk dat de administratie inzake IPB nog steeds niet is behandeld, ik dubbel wordt gefactureerd voor ADSL + IPB, tevens ook telefoonrekeningen met gesprekskosten en telefoonabonnement ontvang, (die zonder autorisatie plotseling per incasso worden afgeschreven), en ik sinds oktober 2006 blijkbaar een nieuwe / tweede klantnummer bij Planet voor IPB heb lopen. Dhr. XXX is “niet bereikbaar” maar zal straks terugbellen. Belt niet.
28 december: herhaalde poging tot contactopname met XXX falen, weer zogenoemd niet bereikbaar, zal straks terugbellen, maar belt niet.
29 december: Neem daarom telefonisch contact op met factuurafdeling KPN, mevrouw XXX. KPN klachtnr. ***. Mevrouw constateert tal van vermerken en vindt de zaak treurig, maar ziet dat facturatie van geen kant klopt. Kan alleen een nieuwe klacht aanmaken.
29 december: Ontvang schriftelijke bevestiging van KPN dat er geen verdere (telefoon)rekeningen per incasso zullen worden afgeschreven en ik voor abonnements- en gesprekskosten (zoals altijd) een nota en acceptgiro zal ontvangen.
5 januari 2007: bel technische dienst KPN. Mijn Internet verbinding werkt niet meer. Blijkt dat Planet Interenet deze op 3 januari onverwachts heeft afgesloten en ik werd naar afdeling “opzegging van Planet” doorverwezen. (Later de dag vind ik een brief van Planet op de stoop dat het abo “op mijn verzoek per direct is beëindigd”).
Pogingen om de situatie te ‘redden’ lopen op niets uit, medewerkers kunnen mijn verbinding niet herstellen en ook geen verklaring voor de tweede (IPB) account geven; herhalen steeds “wat een zootje” en klagen over slechte werkomstandigheden bij Planet Internet. Als enige oplossing om weer een Internet verbinding te krijgen, werd mij gezegd een nieuw ADSL abonnement te nemen.
Willen geen contact opnemen met de collega XXX van de Afd. Klantenreacties (klachtenafdeling) Planet Internet in Utrecht, die deze zaak in oktober in behandeling had en in orde zou maken.
Volledig overdonderd en afhankelijk van het Internet, ga ik eerst aarzelend op dat voorstel in en neem een nieuw abonnement uit. Beseffend dat dit alleen tot nieuwe problemen en verwarringen zal leiden, bel ik meteen terug en krijg een andere medewerker aan de lijn. Naar het hele verhaal opnieuw te moeten vertellen, werd het 10 minuten eerder gemaakte abo annuleert en ik krijg de toezegging dat ik nu definitief van Planet Internet af ben. Vanwege het facturatie probleem werd na 1 uur de afdelingsleider aan de lijn gehaald. Zogenoemd ingelicht door haar collega werd ik in plaats van een oplossing, laat staan excuses, door mevrouw XXX met ongelooflijke onbeschoftheid en arrogantie bejegend. Uiteindelijk geeft ook zij me de toezegging dat mijn relatie met Planet Internet nu beëindigd is. Ik neem op dezelfde dag een ADSL abonnement met een andere ISP.
Dat werd kort daarna schriftelijk door KPN bevestigd.
10 januari 2007 – ik constateer dat mijn Internet verbinding met Planet Internet toch weer is hersteld. Ik bel Planet Internet / Antwerpen en krijg weer de afdelingsleider mevrouw XXX aan de lijn. Na verdere arrogantie en onbeschoftheid werd me opnieuw verzekerd dat mijn relatie met Planet Internet definitief is beëindigd. Ik maak duidelijk dat ik de naam “Planet Internet” nu alleen nog in verbinding met een restitutie wil zien en geef te kennen dat ik het bedrijf niet langer serieus neem.
In het vervolg constateer ik dat er geen restitutie komt voor de reeds betaalde periode na afsluiting, maar zelfs na beëindiging nog steeds bedragen voor ASDL + IBP maandelijks van mijn rekening worden afgeschreven. Ik laat deze terugboeken en de bankrekening voor Planet Internet blokkeren.
12 maart 2007 – In plaats van een restitutie ontvang ik een “Herinnering” van Planet Internet voor een factuur d.d. 20 januari 2007 en werd met blokkering van mijn (op 3 januari beëindigde) account bedreigd.