ik ben buiten mijn schuld om in de WAO gekomen.
Nu is het volgende het geval. Ik moet mijn huur per 1e van de maand betalen. Echter door de WAO is het financieel allemaal een stuk krapper.
Mijn wao uitkering word per 23e betaald.
Per 23e word dus ook altijd de huur betaald waar deze eigenlijk de 1e betaald hoort te zijn. Nu kreeg ik onverwachts een rekening van gemeentebelastingen en daardoor kon ik niet de huur betalen over maand februari. 10 maart kreeg ik een herinnering dat ik 2 maanden achterstand had. Op dat moment kon ik gelukkig in ieder geval de maand februari betalen en heb deze dus ook per direct overgemaakt.
Vandaag krijg ik een brief van het incassobureau gedateerd op 16 maart en ik moet reageren voor 19 maart. Helaas krijg ik deze brief binnen op 20 maart.
Hierin word het volgende gesteld:
2 maanden huur met incasso kosten van februari en maart.
Hoofdsom: 1288,62
Rente: 18,51
incasso kosten 357,-- +
-------------------------------
Totaal 1664,13
Volgens mij kan dit niet, daarbij betaal ik al minimaal 2 jaar de huur op de 23e en dit is nooit een probleem geweest.
Ik heb gebeld met het incasso bedrijf, deze zijn echter niet voor reden vatbaar.
Nou lijkt het mij zo dat ik de rente moet betalen van februari, maar die kosten zijn m.i. buiten proporties. Te meer aangezien tijdens het schrijven van de brief de achterstand van februari reeds betaald was en ik de maand maart gewoon weer per 23e betaal en dan feitelijk geen achterstand meer heb.
En per 23 april word ook weer gewoon de huur betaald voor de maand April enz.
Wie heeft raad hoe te handelen want als ik die 357,-- moet gaan betalen omdat ik 1 keer royaal te laat ben (40 dagen na 1e vervaldatum) met betalen.
Als ik deze kosten moet betalen namelijk kom ik in een viscieuze spiraal waar het lastig word om dat financieel op te vangen
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Ik wil het incasso bureau als alternatief de rente betalen en 15% incasso kosten van 1 maand wat neerkomt op 120,-- en die gespreid betalen over 2 maanden. Alleen ben ik bang dat dit niet geaccepteerd word.
Ben heel benieuwd of dit dus allemaal rechtsgeldig is en hoe ik dit het beste kan oplossen.
De maand maart maak ik overigens gewoon over naar mijn verhuurder ipv het incasso bureau