LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] afrekening/nieuw voorschot

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
tvanbeers

afrekening/nieuw voorschot

Ongelezen bericht door tvanbeers »

klant van Essent. maandelijks voorschot in 2006: 224 euro. Eindafrekening 2006: een tegoed van 534,= euro. Dus werkelijk verbruik per maand 180,= euro. Wat dacht U van een nieuw voorschot van 260,= euro!!!!!!!!!!. En zo bij duizenden klanten.
En daar is nagenoeg niets aan te doen. Alleen na lang aandringen wordt er 10% van het voorschot afgedaan.
Ik vind dit oplichterij. Het is mijn geld en zij bepalen wat ermee gebeurt.
Ben ik juist geinformeerd dat de bestuursvoorzitter een bonus heeft gekregen van 12 miljoen euro of probeert iemand mij over de **** te trekken.
Groeten,
Tiny van Beers

Chanmaster

Re: afrekening/nieuw voorschot

Ongelezen bericht door Chanmaster »

U kunt bezwaar aantekenen bij Essent tegen het nieuwe voorschot.
Doet u dat per aangetekende brief met handtekening retour.
Indien Essent uw bezwaar niet naar behoren afwerkt en uw voorschot aanpast kunt u bij de geschillencomissie SGC in beroep gaan.

Succes en laat ons weten hoe het verdere verloop gaat.

CM

Bozeklant

Ongelezen bericht door Bozeklant »

Dit hebben ze 2 jaar geleden bij mij ook geprobeerd en ik heb gewoon betaald wat ik redelijk vond en niets meer of minder.
Want uiteindelijk als ik zorg mijn eindafrekening betaald word is er geen vuiltje aan de lucht.
Moest ook per maand iets van 150 euro betalen maar vond het naar mijn inzien veel te hoog en kon ook niet naar beneden gebracht worden.
Ik heb gewoon maandelijks toen 70 euro betaald en kreeg op het laatst ook nog geld terug.

Maar ze denken maar dat het normaal is en ze willen doen met jou geld wat hun willen maar zo werkt het dus niet.

Ron58

Ongelezen bericht door Ron58 »

Zou het kunnen zijn dat ze op deze manier hun financiële plaatje (meer geld in kas) wat opkrikken om bij de eventuele fusie sterker te staan?
Als ze al die te veel betaalde voorschotten terug moeten betalen is de fusie al een feit.

Chanmaster

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Een fusie? Ik denk dat dat officieel niet mag Ron. Ze zijn maar pas uit elkaar gerukt! Zo zie je maar weer.

puma73

Ongelezen bericht door puma73 »

Ik denk dat Ron doelt op de mogelijke fusie tussen Essent en Nuon.

Ron58

Ongelezen bericht door Ron58 »

Ik denk dat Ron doelt op de mogelijke fusie tussen Essent en Nuon.
Precies, Essent ligt natuurlijk beter in de markt met wat meer geld op de bank (of minder schuld). Of dit nu Nuon wordt of een andere partij.
Op deze manier haal je heel wat extra binnen (in ieder geval een jaar tot de volgende afrekening)

Zoals gewoonlijk schiet CM de plank weer mis.

Gesloten