LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gratis post versturen

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Lois71
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mar 2007 13:54

Re: Gratis post versturen

Ongelezen bericht door Lois71 »

Dat is nog eens GOED nieuws :D
En een 1 April grap? Lijkt me niet.
Op de website staat het volgende:

Consumenten kunnen vanaf 23 april gratis gefrankeerde enveloppen bestellen via het concept Gratis Post. Met de enveloppen is het mogelijk om post tot 20 gram gratis te versturen.
Dit kan doordat de rugzijde van de envelop gebruikt wordt als advertentieruimte.

Bedrukt
Men kan tot 1 juni elke week een pakket van vijf gratis gefrankeerde enveloppen aanvragen via www.gratis-post.nl. Na 1 juni wordt het, als het project een succes blijkt, mogelijk om dagelijks vijf enveloppen te bestellen. De enveloppen zijn een jaar geldig en zijn bedrukt met logo's, boodschappen of beeldadvertenties van bedrijven.

Ik ben er in ieder geval blij mee en vind het prima.
Ga er zeker gebruik van maken, kan niet wachten. :lol:

Gr, L*DIS

thenou
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 mar 2007 21:10

Re: Gratis post versturen

Ongelezen bericht door thenou »

walgelijk. Je wordt al ongevraagd bedolven onder de reclamefolders etc.
Hier zitten we echt niet op te wachten. Hopelijk is er geen animo voor.

T.Knasterhuys
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 mar 2007 22:26

Re: Gratis post versturen

Ongelezen bericht door T.Knasterhuys »

Lois 71 schreef (o.a.) :
De enveloppen zijn een jaar geldig en zijn bedrukt met logo's, boodschappen of beeldadvertenties van bedrijven

- - - -
Tuurlijk.. Bij mij verlopen de postzegels altijd na 1 jaar. :roll:
Maar we zien het wel over een paar weken. Toch ? :wink:

Anastasia
Berichten: 474
Lid geworden op: 20 jan 2007 15:51

Re: Gratis post versturen

Ongelezen bericht door Anastasia »

Geen kerstzegels meer, en ook de Off Line mensen kan ik nu berichten sturen vanuit Rusland, effe printen en doorsturen!

Mijn overgrootmoeder van 87 kan dan gratis sturen naar jongeren die nog digibeet zijn!

Ja, iedereen denkt andersom, maar zij kan met navulling E5,- van blokker voordelig printen in snel in NL sturen, vanuit Russia is het duur en traag...
dus ik kan alle Off Line vriendinnen dan ook tenminste kaartjes sturen!

Er zijn ook voordelen, er komt de laatste jaren steeds minder post en meer mail, dus zo worden de Off Liners ook weer geschreven!

Het zou wel eens een groter succes kunnen worden, want iedereen is tegen reclame, maar lezen wel alles en zoeken juist koopjes!

Ik wilde ook een NEE NEE sticker, maar die was na 2 weken zelf OUD PAPIER, ik miste de leuke dingen die er tussen zaten, niet veel maar toch!

Obijn
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 jun 2005 12:31

Re: Gratis post versturen

Ongelezen bericht door Obijn »

Gratis post is mooi als je zelf de regie inhanden kan houden.
Dwz de reclame die je niet ondersteund ook niet hoeft te gebruiken.

anniesens
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 feb 2007 13:44

Re: Gratis post versturen

Ongelezen bericht door anniesens »

gratis kost geld

matarazzi
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 apr 2006 12:17

Re: Gratis post versturen

Ongelezen bericht door matarazzi »

Kijkt mij een prima idee. Kosten zijn toch al hoog genoeg. Zeker praktisch voor brieven aan instellingen, bv ziektekosten verzekeeraar. Naar familie zou ik er nog over willen nadenken.
Wat ik niet hoop is dat de verzendtijd verlengd wordt. Zie je ook vaak bij goedkope acties.

stekko
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mar 2007 20:36

Re: Gratis post versturen

Ongelezen bericht door stekko »

wat een geweldige actie. ik verstuur op jaar basis wel 100 kaarten. kost me dus 100 x 44 cent. Nu dus niks. sommige mensen snap ik niet als het gratis is is het toch een wereld idee en goed voor ons de consument.
We betalen al genoeg.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Gratis post versturen

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Ik zie het al voor me, staat er achterop je envelop een wervings-actie voor een uitvaartbedrijf:

''laat u niet kisten, alles komt in kannen en kruiken''


of een werving van de NVSH:

''Een goed lid verslapt nooit'''

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Gratis post versturen

Ongelezen bericht door Shine »

Het consumenten profiel bestaat uit:
Naam
Adres
Postcode
Plaats
Telefoonnummer
Mobiel nummer
E-mail adres
Geslacht
Geboorte datum
Om te kunnen bevestigen moet de consument de voorwaarden accepteren.

Hoe bestelt men de enveloppen?
Consumenten kunnen de enveloppen aanvragen op de website Gratis-post.nl. De consument moet zich 1x aanmelden in onze database, hierdoor accepteert men direct de voorwaarden om reclame via de post en/of internet van de deelnemende bedrijven te ontvangen. Men kan per dag één pakket van 5 gratis gefrankeerde enveloppen aanvragen. Dit pakket bestaat uit 1 omslag envelop met daar in 5 lege gefrankeerde enveloppen. De enveloppen kunnen gebruikt worden met een zelf te bepalen inhoud tot 20 gram.
En dan ga je opzoek naar die voorwaarden. Ik zie ze nergens staan! Zoals men wel verplicht is om dergelijke voorwaarden duidelijk te vermelden!
Het Opt-in systeem
is een algemeen aanvaard systeem voor het op grote schaal verzenden van (vaak periodieke) e-mail of SMS berichten. Het houdt in dat elke ontvanger vooraf toestemming moet geven voor het toezenden van de e-mail of het SMS bericht. Meestal gebeurt dat doordat iemand zijn e-mail adres of mobiel nummer intypt in een aanmeldingsformulier op een website, of doordat iemand een 'subscribe' mail stuurt naar een aanmeldadres.
Het opt-in systeem wordt gebruikt voor allerlei toepassingen, zoals besloten of openbare discussielijsten, aankondigingen, nieuwsbrieven, e-zines en marketingcommunicatie van bedrijven
Of zijn dit de algemene voorwaarden?
Mocht het al zo zijn dan vraag ik me af hoeveel Ik moet betalen voor zo'n ontvangen smsje.
Kortom, de 'voorwaarden' zijn erg incompleet en mijn inziens ook niet rechtmatig.

Het initiatief ansich is prima. De consument kan zelf kiezen. Maar WAAR ZIJN DIE VOLLEDIGE VOORWAARDEN bestemd voor de consument ?????

T.Knasterhuys
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 mar 2007 22:26

Re: Gratis post versturen

Ongelezen bericht door T.Knasterhuys »

Is het de oplettende lezers al opgevallen dat sinds mijn opmerking over het telnr dat begint met +316.... een gewoon 06 nr is met het internationale toegangsnr van Nederland, het nummer NIET meer op hun internetpagnina vermeldt staat ? Er stond zelfs totaal geen telnr meer.(niet eens een fictieve) :wink:
Een bedrijf wat als telnr een 06-nr kan ik niet serieus nemen. Laat staan wanneer er totaal geen nr vermeldt is.
(lees mijn vorige berichtjes maar eens.)

Ik vind het wel scherp opgemerkt dat je voor ontvangen sms-jes ook wel eens zou moeten betalen.

Maar goed het is nog maar een kwestie van dagen.
Laten we het nog maar bij onze eerste ingeving houden: een 1 april grap, en niet iets met oplichterij of ..... :evil:

1) het is destijds zelfs als nieuws-item bij verschillende zenders uitgezonden.
Een journalist (en helemaal meerderen) zullen dat toch horen te checken. :oops: Alleen van lokale omroepen verwacht ik dat NIET. :roll:

2) Zou RADAR zich laten misbruiken door lieden die op een verkeerde manier geld proberen te vergaren? Nee toch? Dus toch een 1 april grap...

KAN NIET ANDERS :wink:

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Gratis post versturen

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Een echte een-aprilgrap lanceert men OP 1 april, dan wel met een verwijzing naar die datum.

Anders is het geen een-aprilgrap.


Voorbeeld van een echte een-aprilgrap is dat vanaf de eerstekomende zondag de vakwerkhuizen langs de mergellandroute in Zuid-Limburg in Mondriaankleuren geschilderd gaan worden, en dat dat de start is van het omdopen van deze route in de Mondriaanroute.

Heke volksstammen zullen denken dat het serieus is, onderweg geen enkel vakwerkhuis met mondriaankleuren tegenkomen, en pas achteraf zullen ze beseffen dat ze werden beetgenomen.

stanley-schot
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 apr 2007 23:12

Re: Gratis post versturen

Ongelezen bericht door stanley-schot »

Beste forum schrijvers,
Gratis-post is een nieuw reclame medium. Dit medium brengt veel los bij de consumenten niet alleen in Nederland maar ook in het buitenland.
Wij begrijpen dat veel mensen met vragen zitten over hoe het precies gaat werken. Via dit forum willen wij het een en ander uitleggen.

1 de officiele website voor de consument gaat 23 april online.
(vanaf dit moment kunnen mensen zich registreren)
De site die u nu ziet is een adverteerders site. niet de consumenten site.

2 op deze consumenten site zal dan een duidelijke omschrijving staan van de voorwaarden.
Ook zal hier een normaal telefoonnummer en fax nummer staan. Wij zijn gestart vanaf de zolder kamer en waren nog op zoek naar geschikte kantoor ruimte. Wij hebben deze locatie gevonden in Hekelingen. Deze is op de 1e etage van een bestaand bedrijf waar wij een ruimte huren. vandaar een andere bedrijfsnaam als u op dit adres zoekt.

3 De reclame op de envelop zal geen racistische, politieke en sex getinte boodschappen bevatten.

4 Wij zullen nooit uw gegevens verkopen of verhuren aan andere bedrijven.

5 wij gebruiken uw opgegeven adres gegevens alleen voor de omslag envelop. Wij moeten natuurlijk deze bij u kunnen afleveren.

6 wij zullen u dus ook niet bestoken met geadresseerde post van adverteerders via uw brievenbus.

U krijgt wel van ons emailtjes van de deelnemende bedrijven die het mogelijk maken u gratis post te laten versturen. Dit zal in de vorm gaan van een nieuws brief.

7 Indien u na 4 weken geen enveloppen meer besteld zullen uw persoonlijke gegevens worden verwijderd.

8 U heeft een keuze een postzegel kopen en met een blanco envelop versturen of gratis versturen met reclame achter op de envelop.

9 de grootste afbeelding achter op de envelop is 13 bij 15 cm
de voorzijde blijft altijd blanco wij plaatsen hier nooit reclame op.

10 wij werken met 1 formaat envelop C5. (half a4tje)

De doelgroep die wij benaderen zijn die gene die het te duur vinden zeker met de feestdagen of de mensen die geen zin hebben om een setje van 10 postzegels te kopen.
Wij willen juist met deze actie de papieren post weer een zetje in de rug geven. Als iedereen alleen maar digitaal post gaan sturen zullen er op korte termijn heel veel banen sneuvelen.

Wij zien voor iedereen een win win win situatie. Die gene die wel een postzegel willen kopen prima aan u de keuze je kan nu zonder reclame versturen, maar respecteer de mensen die dit niet willen.

De gratis envelop die u gaat ontvangen is van een familie, vriend of kennis uit uw eigen kring. En niet via ons van een bedrijf.

Wij hopen dat een aantal vragen en twijfels hiermee zijn opgehelderd.

Vriendelijke groet,
Gratis Post
Stanley Schot
Laatst gewijzigd door stanley-schot op 07 apr 2007 18:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Obijn
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 jun 2005 12:31

Re: Gratis post versturen

Ongelezen bericht door Obijn »

Mijnheer Stanley Schot,

Het kan bijna geen toeval zijn nooit geen reclame.

See point 9 "de grootste afbeelding achter op de envelop is 13 bij 15 cm
de voorzijde blijft altijd blanco wij plaatsen hier nooit :P geen :x reclame op.


Wij hopen op een schrijffout? :oops:

stanley-schot
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 apr 2007 23:12

Re: Gratis post versturen

Ongelezen bericht door stanley-schot »

Bedankt voor de tip :oops:
Ik heb het direct aangepast.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Gratis post versturen

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Via welke post-kanalen wordt eigenlijk die post verspreid?

Er zijn in Nederland inmiddels 5 redelijk grote ''bespelers'' van de markt.

Te weten: TNT, Business-Post, Select-Mail, Sannd en Post-co.

stanley-schot
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 apr 2007 23:12

Re: Gratis post versturen

Ongelezen bericht door stanley-schot »

Wij versturen via de TNT. De consument kan dus gewoon zijn enveloppen in de bekende TNT brievenbus werpen. Of op het postkantoor afgeven natuurlijk.

Vriendelijke groet

Gratis-Post

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Gratis post versturen

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Waarom is het de TNT die hiervan profiteert?

De andere postbedrijven hanteren ook lagere tarieven. Voor de klant maakt het niet uit, maar voor jullie blijft er meer over.

stanley-schot
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 apr 2007 23:12

Re: Gratis post versturen

Ongelezen bericht door stanley-schot »

Momenteel kan je als particulier alleen post versturen onder de 20 gram via TNT. Vanaf 1-1-2008 wordt deze markt vrij gegeven aan andere verzenders. Maar dan is nog steeds de vraag of zei de service van de consument hoog kunnen houden. Want de verzendingen van de andere aanbieders kunnen niet via de normale oranje TNT brievenbus. Er zullen dan inlever punten moeten komen in winkelketens waar de consument de post dan moeten inleveren.

Maar op uw vraag terug te komen, wij zullen zeker de tarieven in de gaten houden. Het is dan ook weer een voordeel voor de adverteerder. Want die betaald tenslotte de porto.

Vriendelijke groet.
gratis-post

lamariska
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mei 2007 20:53

Re: Gratis post versturen

Ongelezen bericht door lamariska »

Is het iemand al gelukt de enveloppen te bestellen? Iedere keer als ik ze aanvraag, zijn ze 'op'...

Gesloten