LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen met meetic/lexa

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Regggy
Berichten: 228
Lid geworden op: 04 mei 2010 20:12

Re: Problemen met meetic/lexa

Ongelezen bericht door Regggy »

Guardian72 schreef:
Stef Dyken schreef: Ik ben direct naar de bank gegaan en heb meetic laten blokkeren. Natuurlijk kan ik de eerdere zes afschrijvingen niet terughalen. Nu dus een mail gestuurd naar bovenstaande email adressen.

Lexa/ meetic wat een cowboys, wat een dieven. To be continued..
Wacht even - als jij GEEN machtiging hebt afgegeven (wat ik uit je verhaal opmaak) kan je wel degelijk alle afschrijvingen tot 13 maanden laten terughalen.
Hiervoor kan je het beste persoonlijk bij je bank langsgaan - en dit aankaarten.
Gewoon melden dat jij geen machtiging hebt afgegeven - en verzoek ze om het terug te halen.
(Dit duurt doorgaans wel iets langer dan 'gewoon' storneren).
Hoe komt lexa anders aan het rekeningnummer?

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Problemen met meetic/lexa

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Regggy schreef: Hoe komt lexa anders aan het rekeningnummer?
Zelf verzonnen?
Grap van iemand anders?

Niet altijd is een rekeninghouder de oorzaak van onterechte incasso`s.. (zie diverse topics bij "incasso")

vanalten
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jul 2013 16:29

Re: Problemen met meetic/lexa

Ongelezen bericht door vanalten »

Hoi ik heb me een paar maanden geleden bij Lexa.nl ingeschreven, en er werd gelijk ondanks ik een Ideal betaling had gedaan nog eens door lexa. 89,euro geïncasseerd ik heb hier via de help knop een klacht ingediend daar werd niet op gereageerd toen heb ik naar het faxnummer gezocht van lexa.nl en heb daar een fax naar toe gestuurd en ik kreeg reactie geld zou terug gestort worden maar zal zeker 4 tot 6 weken duren dus willen ze er nog even de rente ervan goed benutten?? daarnaast is het zo als je bij lexa inschrijft word je automatisch lid van lexamore ?? en als je via die site contacten wil leggen moet je nog maar eens in de buidel tasten. En als clienten van lexamore je een foto willen sturen word er censure op gepleegd want je zal en moet daarvoor betalen.en lid worden dus nou nee als een lid zelf haar foto naar mij wil sturen is het haar vrije wil om deze te willen tonen maar ik mag pas kijken als ik een lidmaatschap op lexamore ben aangegaan ad € 89 euro en bedankt. ik vind dat lexa.nl en lexamore onjuiste praktijken uitoefend ja ze praten er over dat het 2 apparte datingwebsites zijn waarom weten ze dan bij lexamore mij precies te vertellen wanneer mijn lidmaatschap op lexa.nl afloopt en als je hierover dus een klacht gedeponeerd bij ze zeggen ze rustig dat je eerst lid moet worden van die site en beweerd men dat lexa er alleen is voor gezellige talk met andere en geen serieuze relatie binding op mogelijk is dan wordt je doorverwezen naar lexamore nou in de media roepen ze dus duidelijk wat anders. ik weet het niet meer ik vind dat Trosradar hier maar eens wat dieper in moet duiken om deze onzin op te lossen O ja bijna vergeten op de website zit een vakje standaard aangevinkt dat zij automatisch mogen incasseren bijna onvindbaar knopje dit kom je ook tegen op andere datingsites zoals Badoo. Men houd ervan om je geld van je bankrekening af te halen zonder dat je hier echt toestemming voor hebt gegeven men zou duidelijk zicht baar moeten hebben ik geef lexa of welke site dan ook toestemming om automatisch geld van je rekening af te mogen schrijven wanneer je lidmaatschap ten einde loopt Heren en dames van Tros radar help hierin want de kleine lettertjes worden voor je zo verborgen gehouden b.v.d.

JurjenB
Berichten: 27
Lid geworden op: 10 mei 2010 19:05

Re: Problemen met meetic/lexa

Ongelezen bericht door JurjenB »

Ook ik moet de slechte berichten over Lexa bevestigen. Wat een waardeloze geldkloppers zijn dat! Gelukkig ben ik over een paar dagen van ze af. En ik ga zeker NIET mijn abonnement verlengen. Ze hebben mij al zo'n 60 euro afhandig gemaakt, en wat heb ik ervoor teruggekregen? Nul komma nul dates en 0,00001% reactie op mijn honderden (echt waar) reacties op profielen van vrouwen. Bovendien zaten er (en zitten er nog steeds) veel nepprofielen van Russische vrouwen bij, die in Rotterdam zitten maar als je op hun profiel reageert opeens in Moskou of zoiets wonen. Je herkent ze aan slecht Nederlandse teksten, een TE mooie profielfoto en het gelijk vragen om jouw e-mail adres door te geven als je ze een berichtje stuurt (maakt niet uit wat). Ik heb al heel vaak de valse profielen aangemeld, maar er wordt totaal niets mee gedaan, ze blijven voorkomen. Dus mijn advies: houd het geld lekker in je zak en kap net als ik met de betaalde datingsites. Zonde van je geld. De liefde vindt je vanzelf wel, en gratis!

megatron29
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 dec 2007 08:48

Re: Problemen met meetic/lexa

Ongelezen bericht door megatron29 »

Heel veel datingsites hebben zogenaamde spookprofielen om mannen te lokken. Ik had me onlangs ingeschreven op relatieplanet. Ik heb tientallen berichten geschreven en ik zie er niet verkeerd uit. Je raad het al ik kreeg nooit wat terug gestuurd. Of ik werd helemaal genegeerd of ik kreeg een simpel: 'geen interesse' berichtje terug. (dit is een standaard afwijzing van relatieplanet en niet geschreven door de geadresseerde)

lexa.nl
Berichten: 31
Lid geworden op: 21 sep 2008 16:47

Re: Problemen met meetic/lexa

Ongelezen bericht door lexa.nl »

Beste Stef Dyken,

ik begrijp uit uw bericht dat er maandelijkse afschrijvingen namens Meetic plaatsvinden, terwijl u nooit een betaalde dienst heeft afgenomen.

Graag informeer ik u eerst over het feit dat de Lexa en Lexamore website onder Meetic vallen. Alle memberships bij Lexa en Lexamore worden automatisch maandelijks verlengd, mits u dit zelf tijdig annuleert. Dit staat ook aangegeven in onze algemene voorwaarden en op de betaalpagina voordat u een betaling gaat doen.

Ik kan opmaken uit het bedrag dat maandelijks van uw rekening wordt geïncasseerd dat het hier om een automatische verlenging gaat van een 3 maanden Full Membership. Indien u de automatische verlenging inmiddels nog niet heeft geannuleerd, raad ik u aan om contact op te nemen met ons Customer Care Team. Zij kunnen de automatische verlenging voor u stop zetten, en u meer informatie geven over deze aankoop.

Indien u er zeker van bent dat u nooit een aankoop heeft gedaan voor de Lexa website, wil ik u aanraden om aangifte te doen bij de politie. Zodra de politie contact met ons opneemt, zullen wij onze volledige medewerking verlenen.

Ik hoop u zo voldoende te hebben geïnformeerd. U kunt altijd contact opnemen met ons Customer Care Team via de "Help" link onderaan de Lexa website. Hier klikt u op een willekeurige categorie en vervolgens op een willekeurige vraag. Wanneer u dan naar beneden scrolt kunt u op de link "Stel een vraag" klikken. Vervolgens kiest u een categorie waar uw vraag betrekking op heeft en schrijft u uw bericht en klikt op "Bevestigen". Op de volgende pagina klikt u op de knop "Ja" om uw bericht naar ons te verzenden. Wanneer u bent ingelogd op uw profiel ontvangt u hier een bevestiging van. U zult binnen 48 uur een antwoord ontvangen.

Met vriendelijke groet,

Marieke van het Lexa Team

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: Problemen met meetic/lexa

Ongelezen bericht door Barman »

lexa.nl schreef:Beste Stef Dyken,

ik begrijp uit uw bericht dat er maandelijkse afschrijvingen namens Meetic plaatsvinden, terwijl u nooit een betaalde dienst heeft afgenomen.
Jullie zullen toch iets harder moeten werken. Je loopt bijna een maand achter met je damage control.

lexa.nl
Berichten: 31
Lid geworden op: 21 sep 2008 16:47

Re: Problemen met meetic/lexa

Ongelezen bericht door lexa.nl »

Beste vanalten,

ik maak uit uw bericht op dat u contact heeft gehad met ons Customer Care Team, en dat u de betaling van 89,40 euro voor een extra optie Premium & Control gerestitueerd krijgt. Echter bent u alsnog ontevreden over het feit dat u voor Lexamore een nieuwe betaling moet doen, en over het gebruik van een automatische verlenging op de Lexa en Lexamore website.

Ik vind het zeer spijtig om te horen dat u ontevreden bent over onze websites. Het klopt inderdaad dat Lexa en Lexamore twee verschillende websites zijn met aparte diensten, waar u ook apart naar toe kunt mailen. Echter wanneer u in een bericht naar Lexa ook spreekt over uw Lexamore profiel, beschikken wij over de mogelijkheid om ook in die database uw profiel op te zoeken en uw gegevens te bekijken.

Op de Lexamore website wordt u aan andere members gematcht, en op de Lexa website gaat u zelf actief op zoek. Om deze reden is er dan ook een prijsverschil tussen beide websites, en dient u een nieuwe betaling te doen voor de Lexamore website, als u hier ook optimaal gebruik van wilt maken.

Alle memberships op de Lexa en Lexamore website zullen automatisch maandelijks worden verlengd. Dit wordt aangegeven op onze betaalpagina, en zo ook in artikel 4.2 van onze algemene voorwaarden. U heeft voordat u een betaling gaat doen de mogelijkheid om de automatische verlenging uit te vinken. Indien u dit niet doet gaat u akkoord met een verlenging. Vervolgens kunt u ten alle tijde de automatische verlenging zelf annuleren via de instellingen op uw profiel, of wanneer u hier problemen mee ondervindt, contact opnemen met ons Customer Care Team, zodat zij dit voor u kunnen doen.

Na betaling van uw Full Membership komt u altijd in een scherm terecht waar u nog kunt kiezen voor een extra optie Premium en of Control. Indien u hier geen gebruik van wilt maken, dient u op de link " ik houd het bij mijn membership van x aantal maanden". Als u hier nogmaals op de link "Bevestig je bestelling" klikt zal er namelijk een nieuwe afschrijving plaatsvinden voor een extra optie. Dit was dan ook bij u het geval. Een nieuwe aankoop kan zonder problemen binnen 7 dagen worden geannuleerd, mits er nog geen gebruik is gemaakt van de betaalde diensten. Het terugstorten van een betaling duurt ongeveer tussen de 4 en 8 weken. Dit komt mede doordat een tussenbedrijf verantwoordelijk is voor het afhandelen van ons betalingsverkeer.

Ik hoop dat u inmiddels het bedrag gerestitueerd heeft gekregen, of snel teruggestort zult zien.

Ik hoop u zo voldoende geïnformeerd te hebben, mocht u verder nog vragen hebben kunt u deze via de website stellen. Via de volgende link vindt u de meest gestelde vragen:

http://www.lexa.nl/help/contact_ex_faq_v.php

Staat het antwoord op uw vraag er niet tussen dan heeft u de optie om zelf een vraag te stellen. Onder elke vraag vindt u namelijk de button "Stel een vraag". Ons Customer Care Team zal uw vraag dan binnen 48 uur van antwoord voorzien.

Met vriendelijke groet,

Marieke van het Lexa Team

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Problemen met meetic/lexa

Ongelezen bericht door devious »

Nou euh.. Lexa moet zeker nog even de wet nakijken. Ze hanteren een aantal regels die niet mogen conform wetgeving. Alftatrion kan ze er zo uitpikken...

lexa.nl
Berichten: 31
Lid geworden op: 21 sep 2008 16:47

Re: Problemen met meetic/lexa

Ongelezen bericht door lexa.nl »

Beste Jurjen B,

u geeft in uw bericht aan dat u geen reacties heeft mogen ontvangen en dus ook geen date heeft overgehouden aan uw Full Membership bij Lexa. Verder geeft u aan veel meldingen te maken van nepprofielen, echter gebeurd hier niets mee.

Ik vind het zeer spijtig om te horen dat u niet de gewenste reacties heeft mogen ontvangen en dates heeft mogen overhouden aan uw Full Membership op de Lexa website. Ik heb op dit moment geen inzage in uw gegevens, en kan dan ook niet nagaan waaraan dit precies kan liggen. Uit onderzoek is gebleken dat zo volledig mogelijk ingevulde profielen meer reacties mogen ontvangen. Ook het regelmatig versturen van leuke en originele berichten zorgt sneller voor een reactie.

Graag informeer ik u nog over het feit dat wij alle meldingen van verdachte profielen zeer serieus nemen. Indien een profiel inderdaad verdacht is of niet voldoet aan de voorwaarden, zal diegene of een waarschuwing krijgen of het profiel wordt meteen van de website verwijderd.

Wij houden 24 uur per dag toezicht op de website, en hebben al heel wat maatregelen genomen om te voorkomen dat members uit verdachte landen, zoals Rusland, zich aan kunnen melden op de Lexa website. Zo blokkeren wij bijvoorbeeld IP adressen afkomstig uit verdachte landen. Echter zijn er altijd weer een aantal mensen die deze maatregelen weten te omzeilen, en alsnog een profiel weten aan te maken op de website. Wij waarderen het dan ook zeer dat u een melding maakt van ieder verdacht profiel dat u tegen komt.

Ik hoop u iets meer duidelijkheid te hebben kunnen geven. Mocht u toch nog vragen hebben, aarzelt u dan niet om contact op te nemen met ons Customer Care Team. U kunt dit doen via de "Help" link onderaan de Lexa website. Wanneer u op een willekeurige categorie en een willekeurige vraag klikt, kunt u onderaan het antwoord op de vraag de link "Stel een vraag" terugvinden. Ons Customer Care Team zal uw vraag dan binnen 48 uur beantwoorden.

Met vriendelijke groet,

Marieke van het Lexa Team

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Problemen met meetic/lexa

Ongelezen bericht door devious »

Lexa en HollandsNieuwe

Wat vervelend..... :mrgreen:

Phina
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jul 2013 21:06

Re: Problemen met meetic/lexa

Ongelezen bericht door Phina »

Bij alle datingsites goed de instructie lezen, want je denkt dat je voor een bepaalde periode betaalt maar stilzwijgend word je inschrijving steeds verlengd als je niet opzegt....
Laatst gewijzigd door Phina op 16 jul 2013 22:21, 1 keer totaal gewijzigd.

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Problemen met meetic/lexa

Ongelezen bericht door devious »

Heel even met je bank bellen of je gaat naar een filiaal als die in je buurt is. Online zou je het moeten kunnen melden, maar da's afhankelijk van je bank hoe dat moet

peterdutch
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 okt 2013 01:20

Re: Problemen met meetic/lexa

Ongelezen bericht door peterdutch »

08-10-2013

Beste Lexa,

Persoonlijk vind ik jullie een waardeloze datingsite in vergelijking met 3 andere niet commerciële datingsites zoals o.a. Badoo.

Redenen:
- een voordelig abonnement ja ja, had me aangemeld en meteen na mijn aanmelding al spijt, want voor een extra optie heb ik iets meer dan 50 euro bij moeten betalen, dus iets meer dan 100 euro in totaal en wat krijg je ervoor (behoudens dikke spijt en koppijn)?
- een tijdelijk abonnement van 3 maanden, je moet niet vergeten om de automatische verlenging wat Lexa standaard heeft ingesteld te annuleren, anders blijf je na die 3 maanden lid!!!!
- dagelijks overdonderd met spam en fake profielen en ben er eerlijk gezegd doorziek van.
- via een contactformulier kun je contact met Lexa opnemen, nergens te vinden!!!!

Ik raad iedereen af om je aan te melden bij Lexa zolang ze de spam en fake profielen niet kunnen uitbannen, let wel mensen bij Badoo komt dit fenomeen niet voor!!
Na deze 3 maanden lidmaatschap zal ik zeer zeker nooit meer lid willen worden van Lexa, zelfs niet als het gratis is!!!

Helaas geen vriendelijke groeten...

peterdutch
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 okt 2013 01:20

Re: Problemen met meetic/lexa

Ongelezen bericht door peterdutch »

Even hier een correctie 3 maanden lidmaatschap moet zijn 6 maanden, maar dan nog vind ik alle spam en fake profielen te veel belasting om Lexa aan te bevelen.
Doe ook geen moeite meer om ze te melden of te deleten, want het ligt aan het beleid van Lexa dat dit mogelijk is. Acties zoals bijvoorbeeld gratis 1 dag uitproberen veroorzaken het overlast.
Over een langere termijn beschouwd zal door social media en negatieve reviews Lexa meer klanten verliezen dan erbij krijgen. Oude klanten zullen van Lexa niet opnieuw gebruik meer willen maken.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Problemen met meetic/lexa

Ongelezen bericht door Guardian72 »

peterdutch schreef:
Ik raad iedereen af om je aan te melden bij Lexa zolang ze de spam en fake profielen niet kunnen uitbannen, let wel mensen bij Badoo komt dit fenomeen niet voor!!
Fijn, deze reclame voor Badoo - maar zij zijn wel degelijk fout bezig.
Spam, nepprofielen, of zelfs ongewenste profielen van minderjarigen aanmaken (Zie Badoo topic).

Dus, sorry - maar die reclame slaat de plank mis.

Laura007
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 okt 2014 19:54

Re: Problemen met meetic/lexa

Ongelezen bericht door Laura007 »

Beste Lexa,

Ik ben teleurgesteld in jullie service inschrijvingsformat. Ik heb direct bij het inschrijven aangegeven dat ik géén automatische verlenging wilde van mijn abonnement(je kon daar een vinkje voor uitschakelen). Nu, één dag nadat mijn abonnement zou moeten aflopen, kom ik erachter dat mijn abonnement wél verlengd is. Ik heb contact opgenomen met jullie Customer Care Team, maar daar werd me verteld dat zij er niets aan kunnen doen als ik geen 'bevestigingsmail' heb, van de uitschrijving van de automatische verlenging.
Ik heb erg snel reactie gekregen op mijn vraag, mijn complimenten daarvoor, maar ik voel me misleid bij mijn inschrijving.

Mvg,
Laura

lexa.nl
Berichten: 31
Lid geworden op: 21 sep 2008 16:47

Re: Problemen met meetic/lexa

Ongelezen bericht door lexa.nl »

Beste Laura,

Uit uw bericht begrijp ik dat u niet tevreden bent met het contact wat u met ons Customer Care Team heeft gehad.

Het is vervelend om te horen dat er zich enkele problemen hebben voorgedaan bij het stopzetten van de automatische verlenging van uw membership.

Indien u uw membership stopzet ontvangt u hier altijd een bevestigingsmail van. Wanneer u deze e-mail niet ontvangt is uw verzoek niet correct bij ons binnengekomen en hebben wij derhalve de automatische verlenging niet kunnen stopzetten.

Helaas ontbreken er bij dit bericht enkele essentiële gegevens waarmee ik uw profiel kan bekijken. Ik wil u verzoeken om uw e-mailadres en/of profielnaam in een privé bericht te sturen. Op deze manier kan ik één van mijn collega´s uw verzoek nogmaals laten bekijken.

Met vriendelijke groet,

Marieke van het Lexa Team

Gesloten