LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Yarden-uitvaartverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Oblomova
Berichten: 323
Lid geworden op: 28 jul 2007 19:06

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Oblomova »

Merci Vok!

Ik ga ze morgen bellen.

eatme
Berichten: 73
Lid geworden op: 30 jul 2006 22:56

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door eatme »

Ik heb de afwijzing binnen !!! Snelle reactie en niet minder voorspelbaar.

Wat is nu de beste optie ? Klacht indienen bij Kifid of direct een klacht met eis? Die €50,- boeit me niet zo erg maar wil het wel graag in de juiste volgorde doen.

Geachte mevrouw en mijnheer ....,

In uw email van ..... geeft u aan het niet eens te zijn met de in 2007 gewijzigde polisvoorwaarden van de Yarden Uitvaartverzekering.

In september 2007 hebben wij besloten de verzekerden die onoverkomelijke bezwaren hadden tegen de gewijzigde polisvoorwaarden een coulanceregeling aan te bieden. Deze beslissing is in overleg met het Kifid genomen.

Inmiddels is een jaar verstreken en is in de praktijk gebleken dat wij met de nieuwe polisvoorwaarden de wensen van onze klanten beter tegemoet kunnen komen. Wij hebben daarom besloten de coulanceregeling niet meer aan te bieden.

Als u vragen heeft kunt u contact opnemen met het Yarden Contactcentrum. Wij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 08.00 uur tot 21.00 uur. Ons gratis telefoonnummer is 0800 1292.

Met vriendelijke groet,

Yarden Uitvaartverzekeringen nv

mevrouw ....

Yarden Contactcentrum

mcwimpy51
Berichten: 102
Lid geworden op: 07 jun 2007 19:11

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door mcwimpy51 »

Ik heb de afwijzing binnen !!! Snelle reactie en niet minder voorspelbaar.

Wat is nu de beste optie ? Klacht indienen bij Kifid of direct een klacht met eis? Die €50,- boeit me niet zo erg maar wil het wel graag in de juiste volgorde doen.
Beste Eatme

Kifid plus eis .Dan staat het op papier plus schriftelijk bewijs.
Laat even weten hoe het verder verloopt dan kan ik dat weer op de website van Yarniek aanpassen.
Alvast bedankt

Mcwimpy (webmaster Yarniek) voorlopig ben ik bereikbaar op [email protected]

eatme
Berichten: 73
Lid geworden op: 30 jul 2006 22:56

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door eatme »

In het formulier voor het opstellen van een klacht bij de geschillen commissie staat als voorwaarde dat het eerst moet zijn gemeld bij de Ombudsman. Ik heb vandaag dus eerst dit formulier maar ingevuld en ga hem deze week opsturen.

Vok
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jun 2007 16:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Vok »

Forum lezers
Alle verkregen informatie is niet zo simpel op papier te zetten, komt ook door de grote hoeveelheid.
In een gesprek is het makkelijker dan heb je vraag en antwoord zoals het op het Forum gaat.

Naar mijn mening is het verstandiger het te laten zoals het nu is, gewoon de keuze brief.
Die Yarden verstrekt heeft, en geen andere aanhangsel waarin de polis genoemd word, wil je dat wel
Moet je naar de geschillencommissie.( Kifid)

Een ander aanhangsel is ook niet nodig.
Die wij nu hebben verwijst naar de meest recente polis voorwaarden voor 1 Jan 2007.
Die moet je wel kunnen tonen aan de uitvaartverzorger en die voeren het ook zo uit.
Dat is ook bevestigd door verschillende uitvaartverzorgers.
En ook in een gesprek met Yarden.

Bedenk wel dat bijna alle oude polisvoorwaarden gelijk luidend zijn, je moest de uitvaart wel door hun laten verzorgen, en dat is nu Yarden.
Extra diensten moet je betalen en daar hangt wel een Yarden prijskaartje aan.

Maar als je nog steeds een eenvoudige maar toch goed verzorgde uitvaart wil is er niets aan de hand.

Yarden heeft met invoering van de sommenpolis verklaard dat zij de eerste 5 jaar voor die prijs ook de uitvaart verzorgen.
En die is duurder dan de som met de leden korting.

De verzekerden die akkoord zijn gegaan met de sommen polis, en dat zijn de meesten
hebben straks misschien een probleem met het voorstel die Yarden aanbied.

De link.Telegraaf

http://www.telegraaf.nl/overgeld/rubrie ... uil__.html

Met een ander polis aanhangsel loopt U het risico dat de som zonder leden korting niet uitbetaald word aan de nabestaanden, als zij kiezen voor een andere uitvaart verzorger .

Verzekerden U kunt ook even contact opnemen met de uitvaartverzorger in U regio.
Die vindt U op de uitvaartkaart.

http://www.uitvaartkaart.nl/?search=Yarden.

Houdt U er vooral rekening mee dat Yarden, kan wisselen van uitvaart verzorgers.
Die ervaring heb ik op gedaan.
Geplaatst op 10 Nov 2008 00:40 door Rob-Peters


Helaas is mijn moeder recentelijk overleden en kregen wij met Yarden te maken. En tot onze grote verbazing durft Yarden eea zodanig te draaien dat de uitvaart die identiek was aan de uitvaart van mijn vader in 2003 nu niet meer binnen het standaard natura pakket viel.

Dat kwam omdat Yarden niet meer met het uitvaartcentrum in Vlaardingen samen werkte maar ook niet met een ander uitvaartcentrum in Vlaardingen.

Schandalig.

Ik heb de extra kosten betaald voorzover ik ze redelijk vind en voor de rest kan Yarden mij rug op.
Helaas heb ik zelf en mijn gezin ook deze verzekering
Ik laat de zaak verder rusten en neem verder geen stappen.

Vok

Peter Greeny
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 mar 2009 23:48

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Peter Greeny »

Heb de klacht met verzoek om herstel oude rechten ingediend bij het Kifid.
Nu afwachten hoe het verder loopt.

Ik hou jullie op de hoogte.


Peter

FlyingDutchman
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 sep 2007 20:59

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door FlyingDutchman »

Hallo allemaal,

Min of meer regelmatig zie ik op dit forum dat er vragen gesteld worden met betrekking tot de door mij wèl bereikte veroordeling van Yarden, terwijl rechtsbijstandverzekeringen en dergelijke vonden dat iedereen het maar moest doen met die beroemde brief van Yarden van september 2007. Hierbij citeer ik nogmaals de exacte tekst van de veroordeling door de KiFiD van Yarden Uitvaartverzekeringen gedateerd 13 januari 2009 (onder uitspraak nummer KLE 08-0037), die luidt:


Beslissing.

De Commissie beslist, als bindend advies, dat Aangeslotene binnen een termijn van 30 dagen na de dag waarop een afschrift van deze beslissing aan partijen is verstuurd aan de Consument een polisaanhangsel dient te verstrekken met de volgende tekst "Bovengenoemde polis van de bij AVVL Uitvaartzorg NV gesloten natura uitvaartverzekering geeft bij overlijden van de verzekerde recht op een door Yarden uitgevoerde uitvaart conform de 'Algemene voorwaarden van verzekering voor de AVVL Uitvaartzorg Natura Verzekering Diemen 1993' en de 'Omschrijving van rechten Diemen 1993' van AVVL Uitvaartzorg NV", en aan de Consument diens eigen bijdrage aan de behandeling van deze klacht, zijnde €. 50,--. dient te vergoeden.

Helaas staat deze uitspraak nog steeds niet in de uitsprakenlijst van de KiFiD gepubliceerd, en dat is verschrikkelijk jammer. Telefonische navraag bij de KiFiD geeft alleen als antwoord dat ze het druk hebben. Toch moet iedereen onder vermelding van het nummer van mijn uitspraak alvast Yarden achter de broek kunnen gaan zitten. Na een afwijzing van jullie zaak door Yarden (wat te verwachten is) dan moet eerst formeel een klacht ingediend worden bij de KiFiD (onder verwijzing naar mijn nummer is het beste) en wanneer daar geen resultaat uit komt, dan het klachtengeld betalen en de zaak voorleggen aan de Geschillencommissie. Overigens kreeg ik het klachtengeld keurig terug van Yarden na hun veroordeling. Sukkes.

Oblomova
Berichten: 323
Lid geworden op: 28 jul 2007 19:06

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Oblomova »

Beste FlyingDutchman en door Yarden mede-gedupeerde forummers,

Allereerst bedankt FlyingDutchman voor je adviezen! Die worden door mij in ieder geval zeer gewaardeerd!!

Ik heb mijn klacht inmiddels ook voorgelegd aan KiFiD en heb bericht terug gekregen, waaruit blijkt dat het door deze instantie eerst bij Yarden is voorgelegd. Maar gezien de uitspraak die FlyingDutchman hier nu heeft geplaatst, vraag ik me af of het maandenlange getrouwtrek met Yarden en de nodige €50 die we wel weer eerst moeten ophoesten en terug zien te krijgen van Yarden, dan wel nodig is. Ik heb hierover dan ook vandaag een brief geschreven naar KiFiD met die vraag. Misschien dat anderen dat ook kunnen doen.

Misschien is het wel leuk bijverdiend door KiFiD om voor alle zaken weer te kunnen innen, maar ondertussen moet ik weer veel tijd en ook geld hierin steken. Mijn tijd, die ik met een eigen bedrijf wel beter kan besteden, is tenslotte ook geld.
Bij KiFiD hebben ze het kennelijk ook (te) druk, dus lijkt het mij dat het daarvoor ook een lastenvermindering moet zijn :!:

Peter Greeny
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 mar 2009 23:48

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Peter Greeny »

FlyingDutchman, bedankt voor je uitleg. Ik hoop dat de uitspraak snel op de website van Kifid komt te staan. Ik kan hem wellicht ook opvragen? Zal hem dan doorsturen naar mijn rechtsbijstandverzekering, die volgt de zaak op de achtergrond.

Oblomova, het is zeker opmerkelijk dat leden van Yarden allemaal individueel om hun recht moeten vragen, terwijl de aanbeveling van Kifid duidelijk zijn. Zoals al eerder aangevegen heef Yarden nooit de situatie uitgelegd en mij de keuze gegeven. Ik ga er van uit dat dat ook voor de overige gedupeerden geldt.

Het Kifid zou Yarden moeten dwingen de rechten van alle gedupeerden te herstellen, overeenkomstig de aanbevelingen inzake het geschil en het niet laten aankomen op individuele klachten.

Peter

FlyingDutchman
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 sep 2007 20:59

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door FlyingDutchman »

Hallo allemaal,

Hierbij een kleine aanvulling op mijn berichtje van onlangs met betrekking tot de door mij bereikte veroordeling van Yarden.

Het ligt absoluut niet aan het KiFiD dat Yarden steeds weer opnieuw tracht onder zijn verplichtingen uit te komen. Yarden stelt domweg steeds dat de klacht welke iemand indient een andere zaak is dan de mijne, en derhalve moet de KiFiD wel steeds opnieuw de hele procedure doorlopen. De onwil ligt duidelijk bij Yarden.

Van de andere kant begrijp ik Yarden zeer goed. Stel dat 50 verzekerden met mijn uitspraak in de hand naar de KiFiD ombudsman gaan en daarna naar de KiFiD geschillencommissie. Die zullen waarschijnlijk alle 50 hun zaak gaan winnen denk ik en dat verwacht Yarden best ook wel. Echter, van al die DUIZENDEN verzekerden die vroeger wel bij Yarden geklaagd hebben, doch inmiddels de zaak laten rusten omdat ze niet weten dat Yarden wel degelijk veroordeeld is, heeft Yarden geen last meer.

Wanneer Yarden mijn uitspraak voor iedereen geldig zou verklaren, dan moet Yarden voor al die duizenden verzekerden nieuwe polisaanhangsels gaan maken met de oude natura rechten. Helaas moet ik toegeven dat hoe het allemaal ook gaat lopen, Yarden in feite zo wie zo de eindwinnaar wordt omdat die paar verzekerden die wèl via de geschillencommissie hun recht halen te verwaarlozen zijn tegenover al die duizenden die Yarden vakkundig met hun ¨oude¨ natura rechten in de kou laat staan.

Dat was de reden dat ik aan onder andere De Telegraaf en aan de Tros verzocht om aan deze zeer belangrijke uitspraak publiciteit te willen geven, doch tevergeefs. Niemand reageerde.

Hokusai
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 apr 2009 08:21

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Hokusai »

Hallo,

Er staat vandaag een artikel in de Volkskrant over de Yarden uitvaartverzekering en de ellende die iemand hiermee heeft meegemaakt.

Mijn moeder van in de 80 heeft enkele jaren geleden zo'n Yarden naturaverzkering afgesloten en ik wil graag weten of zij alsnog bezwaar kan maken en de naturaverzekring kan eisen.

Als dit nog kan, hoe pakken wij dit dan aan?

Hartelijk dank voor de hulp.

eatme
Berichten: 73
Lid geworden op: 30 jul 2006 22:56

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door eatme »

Hallo Hokusai

Je moet aan Yarden vragen of je recht heb op de originele natura rechten. Waarschijnlijk krijg je een antwoord terug dat dat niet zo is. Met deze afwijzing kan je een klacht indienen bij de Kifid. Dit advies is vrijblijvend voor beide partijen. Als hier niets uit komt kan bij de Kifid een procedure beginnen die bindend is.

Het vragen aan Yarden om de rechten van toen heb ik via email gedaan en ik kreeg een standaard reactie terug en dat setje, compleet met polissen, voorwaarden en formulier heb ik naar de Kifid gestuurd. De meeste anderen hebben (meerdere, aangetekende) brieven gestuurd, maar daar had ik niet zoveel zin in, omdat het resultaat toch in mijn ogen hetzelfde is.

Jurien
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 apr 2009 20:47

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Jurien »

.
Laatst gewijzigd door Jurien op 01 feb 2010 10:36, 2 keer totaal gewijzigd.

Vok
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jun 2007 16:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Vok »

Dag jurien.

Heel goed bedoeld het scannen van de voorwaarden.
Maar bijna alle polis voorwaarden zijn telezen op de site van Wim.
Ook geplaatst op het forum.

De link

http://www.yarniek.nl/polis.html

Vok

Jurien
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 apr 2009 20:47

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Jurien »

Beste Vok,

Dat had ik nog niet gezien. Excuus!

Groet,
Jurien

Hokusai
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 apr 2009 08:21

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Hokusai »

Dank voor het antwoord.

Ik heb zojuist met Yarden contact gehad. De procedure via het Kifid zou niet meet mogelijk zijn na 1 november 2008. Nu is het zo, dat mijn moeder zeer slecht ziend is geworden en dus het nieuws zeer moeilijk kon volgen. Hierdoor heeft zij dit hele gebeuren gemist en ik was zelf niet op de hoogte van het feit dat zij een yarden verzekering had. IS nu een procedure zinloos of kan ik het toch nog proberen?

eatme
Berichten: 73
Lid geworden op: 30 jul 2006 22:56

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door eatme »

Niets houdt je tegen om het toch te proberen. Yarden kan makkelijk zeggen dat een klacht indienen bij Kifid niet meer kan, maar dat laat ik liever bepalen door Kifid.

Als ik Yarden zou zijn zou ik dit ook zeggen.

Hokusai
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 apr 2009 08:21

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Hokusai »

Ik heb inderdaad de procedure nu opgestart. Ik zal hier berichten over het verloop.

eatme
Berichten: 73
Lid geworden op: 30 jul 2006 22:56

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door eatme »

Je moet voor de Kifid een schriftelijke afwijzing hebben. Dus als je een standaard brief/email stuurt met je verzoek krijg je een standaard brief email terug. Daarmee kan je dan naar het Kifid.

Hokusai
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 apr 2009 08:21

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Hokusai »

Ik kreeg een email terug met de tekst: "het polisnummer dat u opgaf is geen Yarden nummer". En dat terwijl ik letterlijk het polisnummer heb overgenomen van de polis. Daarna telefonisch overlegd met Yarden en wat bleek: Yarden heeft oude polissen van nieuwe nummers voorzien. Daarna heb ik nogmaals een schriftelijk bewijs van afwijzing gevraagd, maar tot nu toe alleen telefonisch gehoord dat de originele rechten niet gehonoreerd gaan worden.

Gesloten